En of ik dan mee kon denken welk ras het beste zou passen in hun situatie.
Dat wil ik natuurlijk graag doen, maar omdat er hier veel mensen zitten met meer ervaring en kennis wilde ik het graag ook aan jullie vragen.
Even een lijstje van wat zij in gedachte hebben:
- Ze willen in eerste instantie een fijne gezinshond
- Over het algemeen is er bijna altijd iemand thuis
- Ze hebben twee tienerdochters en twee katten
- Ze wonen vijf minuten lopen van de polder en ze lopen graag, dus de hond zou elke dag lekker mee op pad gaan
- Sowieso willen ze een puppycursus volgen, maar of ze daarna nog verder willen met iets weten ze niet (ik denk het niet)
- Mijn zusje is lichamelijk gehandicapt (geboren met een open ruggetje) en heeft ook een lichtelijk verstandelijke achterstand. Ze zouden willen proberen de hond wat commando's aan te leren om haar te helpen. Geen bijzondere, ingewikkelde dingen, maar wat praktische commando's zouden handig zijn. En daarnaast natuurlijk ook leuk voor mijn zusje om dan met de hond bezig te zijn op die manier.
- Het liefst een middelmaat of grote hond
Het komt er eigenlijk op neer dat ze een gemoedelijke, vriendelijke hond willen om lekker mee te wandelen en die graag zou willen werken voor mijn zusje. Mijn stiefmoeder heeft geen ervaring met honden, maar zal waarschijnlijk wel degene zijn die er het meeste mee gaat doen. Mijn vader heeft wel wat ervaring, maar niet heel veel (wij hadden vroeger een ierse wolfshond). Ze zijn van plan om een show te bezoeken en zo een eerste indruk te kunnen krijgen en wat te praten met mensen over verschillende rassen, maar een lijstje vooraf zou dan natuurlijk wel praktisch zijn
Dus eigenlijk de vraag of jullie mee willen denken welke rassen misschien in hun situatie passen zodat ze zich daarop kunnen oriënteren. Ik heb ze zelf al wat namen gegeven, maar jullie hebben vast nog suggesties waar ik nog niet aan heb gedacht.
Bedankt!