Nee hoor, je bent niet de enige, elke hond moet worden opgevoed, ook de 'makkelijke' en je mag, ook als het je eerste hond is, best kiezen voor een minder makkelijk ras, het is nl niet alleen afhankelijk van je ervaring, maar ook van je bereidheid om je in te lezen, te leren en tijd te steken in de opvoeding.toots schreef:Minhie schreef:Niet lullig bedoeld hoor maar ts kan nog geen broodfokker onderscheiden van een goede fokker.. Dan heb je je echt niet goed ingelezen en denk ik echt dat ts veel te makkelijk doet over de opvoeding.
Een shiba kan prima als eerste hond maar dan moet je echt weten,zover mogelijk, wat je in huis haalt en wat van hondengedrag te weten is ook wel handig bij dit soort eigenwijze en zelfstandige honden.
Ga nou toch eens serieus je echte punt vertellen ?
Elke hond heeft opvoeding nodig.
Ik word juist een beetje moe van alle mensen die een zogenaamd ''Makkelijke hond willen'' En uitkomen op een Jack russel
een Labrador of zelfs een Border colly. Als die niet de juiste opvoeding krijgen kunnen dat knap vervelden honden zijn hoor.
Als je je niet goed inleest. En als je makkelijk denkt over de opvoeding dan moet je niet aan een pup beginnen.
Maar kun je beter een volwassen hond in huis nemen.
Maar ik ben weer de enige die er zo over denkt.
Alleen blijft dan de vraag of de gemiddelde shiba past bij wat ts voor ogen heeft, want het is wel leuk dat jij er 3 kent die wel sociaal zijn, maar ik denk toch niet dat dat representatief is voor de gemiddelde shiba.