Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tiny de Old-Indische Bulldog
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Tiny de Old-Indische Bulldog
nou ja als het verhaal klopt, 5 sec in de kamer, dan al grommen en meteen bijten... das wel erg fout. daarom laat ik mijn goeierd en de kinderen ook geen 5 seconden alleen. ik heb hem 1x horen grommen onder een tafel vandaan. heb eerst kind weggegrepen en aan de kant gezet en toen hond gegrepen. en iones als een hond al gebeten heeft, zou ik hem niet meer vertrouwen. puur qua gevoel.
- iones
- Zeer actief
Nee, ik sta daar heel eerlijk in. Er zijn situaties waar een kind of mens gebeten wordt en de hond geen schuld heeft omdat er door mensen ernstige fouten begaan zijn en dit is ook 99% het geval. Je mag een hond niet laten opdraaien voor fouten die niet de zijne zijn.Corneliana schreef:nou ja als het verhaal klopt, 5 sec in de kamer, dan al grommen en meteen bijten... das wel erg fout. daarom laat ik mijn goeierd en de kinderen ook geen 5 seconden alleen. ik heb hem 1x horen grommen onder een tafel vandaan. heb eerst kind weggegrepen en aan de kant gezet en toen hond gegrepen. en iones als een hond al gebeten heeft, zou ik hem niet meer vertrouwen. puur qua gevoel.
En er is echt wel verschil tussen bijten en bijten. Een hond kan met een enkele gedoseerde hap ook prima voldoen als waarschuwing, en dat hoeft geen gevolgen te hebben. Een hond moet daar eerlijk in zijn en reden daartoe hebben.
Maar hier was volgens mij geen reden tot waarschuwing. Dat kind lag in bed, wat kan die daar nou fout doen? Die hond hoeft daar niet te zijn, EN had weg kunnen lopen van het kind.
Maar nee, hij bijt het kind en niet 1x, niet eens 2x maar erger. Hier was sprake van agressie.
Echt, dit pleit niet voor de hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
vind ik ook. er is dan wel echt iets heel erg misgegaan bij de hond zelf. volgens mij is dat ook niet "des honds" en had het een van de ouders ook kunnen gebeuren.iones schreef:Nee, ik sta daar heel eerlijk in. Er zijn situaties waar een kind of mens gebeten wordt en de hond geen schuld heeft omdat er door mensen ernstige fouten begaan zijn en dit is ook 99% het geval. Je mag een hond niet laten opdraaien voor fouten die niet de zijne zijn.Corneliana schreef:nou ja als het verhaal klopt, 5 sec in de kamer, dan al grommen en meteen bijten... das wel erg fout. daarom laat ik mijn goeierd en de kinderen ook geen 5 seconden alleen. ik heb hem 1x horen grommen onder een tafel vandaan. heb eerst kind weggegrepen en aan de kant gezet en toen hond gegrepen. en iones als een hond al gebeten heeft, zou ik hem niet meer vertrouwen. puur qua gevoel.
En er is echt wel verschil tussen bijten en bijten. Een hond kan met een enkele gedoseerde hap ook prima voldoen als waarschuwing, en dat hoeft geen gevolgen te hebben. Een hond moet daar eerlijk in zijn en reden daartoe hebben.
Maar hier was volgens mij geen reden tot waarschuwing. Dat kind lag in bed, wat kan die daar nou fout doen? Die hond hoeft daar niet te zijn, EN had weg kunnen lopen van het kind.
Maar nee, hij bijt het kind en niet 1x, niet eens 2x maar erger. Hier was sprake van agressie.
Echt, dit pleit niet voor de hond.
- iones
- Zeer actief
Ik denk ook niet dat het des honds is.
Honden hebben namelijk ook regels, en bij een jong dier (en daar valt een kind onder en dat weten ze instictief heel goed) hoor je niet zo door te slaan. Integendeel zelfs, daar zie je dingen bij door de vingers waar je een ouder dier op af zou rekenen.
Honden hebben namelijk ook regels, en bij een jong dier (en daar valt een kind onder en dat weten ze instictief heel goed) hoor je niet zo door te slaan. Integendeel zelfs, daar zie je dingen bij door de vingers waar je een ouder dier op af zou rekenen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dit is echt gelul. En nog gevaarlijk gelul ook.iones schreef:Ik denk ook niet dat het des honds is.
Dat fameuze puppiekrediet geldt voor honden/pups van de eigen roedel. Zát honden die vreemde pups willen doodmaken. En dat is héél natuurlijk. Zo doen wolven dat namelijk ook over het algemeen. En dat is volkomen logisch. Je wil dat je eigen genen voortleven. En daar is minder tijd/gelegenheid voor als je eerst voor pups van een ánder moet zorgen.
Ik wou echt dat mensen zouden stoppen met dat soort romantische bullshitverhalen verspreiden....
Het zou veel ellende voorkomen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1

EensMiranda schreef:Dit is echt gelul. En nog gevaarlijk gelul ook.iones schreef:Ik denk ook niet dat het des honds is.
Dat fameuze puppiekrediet geldt voor honden/pups van de eigen roedel. Zát honden die vreemde pups willen doodmaken. En dat is héél natuurlijk. Zo doen wolven dat namelijk ook over het algemeen. En dat is volkomen logisch. Je wil dat je eigen genen voortleven. En daar is minder tijd/gelegenheid voor als je eerst voor pups van een ánder moet zorgen.
Ik wou echt dat mensen zouden stoppen met dat soort romantische bullshitverhalen verspreiden....

Als het niet goed zit qua rangorde gaan ze hun eigen regels stellen, en daar vallen oa kinderen ook onder

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
billy schreef:
EensMiranda schreef:Dit is echt gelul. En nog gevaarlijk gelul ook.iones schreef:Ik denk ook niet dat het des honds is.
Het zou veel ellende voorkomen.![]()
Als het niet goed zit qua rangorde gaan ze hun eigen regels stellen, en daar vallen oa kinderen ook onderDat wil niet zeggen dat er wat mis is met de hond
Eens!! Ik ken deze hond en vind het bijna moeilijk te lezen hoe er over de situatie wordt gesproken. Deze hond kan prima leven in de maatschappij mits er eigenaren naast staan die weten hoe hij is en hoe je met hem om moet gaan. Ik ken deze hond alleen als een super vrolijke, actieve maar vooral een mega slijmbal die dol op aandacht is en graag voor je wil werken. Hij is nu elders geplaatst waar het super goed gaat! Zou er niet aan moeten denken dat hij door dit direct een spuitje had gekregen. Niet elke hond met zo'n actie is per direct agressief en oonhandelbaar. Mijn idee is dat deze mensen voor hem nog geen duidelijkheid hadden en hij zich idd vrij genoeg voelde om uberhaubt op het bed te kunnen. Ik had zeker in de 1ste paar weken gewoon voorkomen dat de hond naar boven kon en al zeker dat de hond niet naar mijn kind kan als ik er zelf niet direct naast sta.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
- Zeer actief
toch kan ik me niet indenken dat mijn hond mijn dreumes bewust zou verwonden. en ook al kan ik me dat niet indenken toch laat ik ze nooit samen zicht. omdat ik dreumes te klein en onhandig vind heb ik ze elkaar wat leren negeren. en wil dreumes wel aai aai dan doen we dat samen. en krijgt hij daarna een koekje als beloning voor het netjes blijven zitten.Miranda schreef:Dit is echt gelul. En nog gevaarlijk gelul ook.iones schreef:Ik denk ook niet dat het des honds is.
en voor dat negeren/langs elkaar leven heb ik heel wat moeten doen trouwens. want dreumes en sky zijn allebei heel interessant. dreumes stinkt lekker en sky is een grote knuffel die beweegt. beiden zijn snel afgeleid gelukkig

- iones
- Zeer actief
Het kind was IN BED!
Sorry, het pleit echt niet voor de hond!
Maar goed, ik roep verder niet om afmaken. Ik roep namelijk nergens om.
Sorry, het pleit echt niet voor de hond!
Maar goed, ik roep verder niet om afmaken. Ik roep namelijk nergens om.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Daar zeg ik toch ook niks over. Ik wou enkel je foutieve informatie rechtzetten.iones schreef:Sorry, het pleit echt niet voor de hond!
Dat het niet voor de hond pleit ben ik met je eens.
And few will ever climb