Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden doden 4 personen
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
Re: Honden doden 4 personen
Je hebt daar veel zwerfhonden die veelal slecht behandeld worden door mensen. Tel daar honger bij op.....
Je hoeft in de roedel dan maar één aanstichter te hebben en die neemt de rest mee.
En dan kan er nog een andere reden zijn: rabies! Dat heerst daar nog!
Ik vind dit bericht ongelofelijk.
Je hoeft in de roedel dan maar één aanstichter te hebben en die neemt de rest mee.
En dan kan er nog een andere reden zijn: rabies! Dat heerst daar nog!
Ik vind dit bericht ongelofelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Galgo, Whippet, BC, X Terrier
- Aantal honden: 10
"Local newspapers published photos of the dogs. Several looked like domestic pets, suggesting the dogs were abandoned animals or their offspring who had formed a pack or packs in the hilltop park.
Read more: http://www.myfoxdc.com/story/20526590/o ... z2HPakY3PK
Kan de foto's helaas niet vinden via google, zal in het spaans moeten googlen:-( maar ik twijfel er niet aan dat de gevangen honden gewoon een afspiegeling zijn van de mexico city staat honden populatie : alles (ras en rasloos)wat gedumpt wordt door mensen en hun afstammelinge" , dus een redelijk aandeel "leuke huishondjes" . De incidenten zijn btw niet tegelijkertijd gebeurd , het koppeltje en moeder en kind zijn afzonderlijke incidenten waar meer dan een week tussen zit.
Maar verd... 3 miljoen zwerfhonden (volgens officials 120.000) dan wordt het toch ook wel eens tijd voor een grootscheeps castratiebeleid van zowel huis als straathonden.
Read more: http://www.myfoxdc.com/story/20526590/o ... z2HPakY3PK
Kan de foto's helaas niet vinden via google, zal in het spaans moeten googlen:-( maar ik twijfel er niet aan dat de gevangen honden gewoon een afspiegeling zijn van de mexico city staat honden populatie : alles (ras en rasloos)wat gedumpt wordt door mensen en hun afstammelinge" , dus een redelijk aandeel "leuke huishondjes" . De incidenten zijn btw niet tegelijkertijd gebeurd , het koppeltje en moeder en kind zijn afzonderlijke incidenten waar meer dan een week tussen zit.
Maar verd... 3 miljoen zwerfhonden (volgens officials 120.000) dan wordt het toch ook wel eens tijd voor een grootscheeps castratiebeleid van zowel huis als straathonden.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Bizar!
Die zus ook die dat belletje heeft gehad
*Streept Mexico af als vakantieland*
Die zus ook die dat belletje heeft gehad

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
brrr. best eng idee eigenlijk. doe je helemaal niks tegen.
en zo'n baby... (de rest is ook erg hoor)

- iones
- Zeer actief
Maar ik vind het ook voor die honden erg. Die vragen er niet om om op straat geboren te worden omdat hun ouders door mensen gedumpt zijn. En ze vragen er ook niet om, om gedumpt te worden.
Als mensen zorgvuldiger met honden om zouden gaan, zouden er niet zoveel zwerfhonden zijn, en zou deze ellende ook niet gebeuren.
Als mensen zorgvuldiger met honden om zouden gaan, zouden er niet zoveel zwerfhonden zijn, en zou deze ellende ook niet gebeuren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geloof ook niet dat die mensen daar erom gevraagd hebben daar te wonen en daar geboren te worden. Die honden worden waarschijnlijk niet eens gedumpt maar wonen daar gewoon en worden daar geboren op straat. Het is nou niet zo dat je die mensen het kwalijk kunt nemen dat ze de straathonden niet laten castreren en genoeg eten voor ze kopen. Ze hebben zelf nauwelijks iets. Ik weet niet hoe het in Mexico is, maar In Peru worden de honden op straat in die arme wijken door mensen gevoerd met wat er over is. Ze zijn er niet goed voor (in onze ogen) maar ook niet slecht.iones schreef:Maar ik vind het ook voor die honden erg. Die vragen er niet om om op straat geboren te worden omdat hun ouders door mensen gedumpt zijn. En ze vragen er ook niet om, om gedumpt te worden.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
In Ghana geloven ze dat honden slecht zijn en zien ze ze als een soort parasieten. Een kat vangt nog muizen maar een hond kost alleen voedsel en doet verder niks, nou ja, zo zien zij dat dan. Dus als er een zwerfhond op de weg loopt, doen ze zelfs hun best om die te overrijden. Het is maar goed dat er hier in de buurt nooit zwerfhonden te vinden zijn, anders had ik die allemaal in huis genomen waarschijnlijk.
Op die foto zien het er zeker niet uit als lieve huishondjes, grote honden, en al die staarten in de lucht. Tja, als er 3 miljoen zwerfhonden zijn, gaan die hun rechten opeisen in de wereld, want ze bestrijken een behoorlijk stuk land natuurlijk. En ze moeten toch eten. Wat ik dan wel weer vreemd vindt, is dat ze nog iets hebben terug gevonden van die mensen. Zullen wel alleen de grotere botten zijn geweest dan, brrr. Ik zou graag eens naar Mexico gaan, maar ik durf gewoon niet! Ook niet naar andere Zuid Amerikaanse landen, zo mooi, zulk lekker eten, maar zo wreed en mededogenloos (zowel de mensen als de natuur), daar kan mijn gevoelige zieltje echt niet tegen.
Op die foto zien het er zeker niet uit als lieve huishondjes, grote honden, en al die staarten in de lucht. Tja, als er 3 miljoen zwerfhonden zijn, gaan die hun rechten opeisen in de wereld, want ze bestrijken een behoorlijk stuk land natuurlijk. En ze moeten toch eten. Wat ik dan wel weer vreemd vindt, is dat ze nog iets hebben terug gevonden van die mensen. Zullen wel alleen de grotere botten zijn geweest dan, brrr. Ik zou graag eens naar Mexico gaan, maar ik durf gewoon niet! Ook niet naar andere Zuid Amerikaanse landen, zo mooi, zulk lekker eten, maar zo wreed en mededogenloos (zowel de mensen als de natuur), daar kan mijn gevoelige zieltje echt niet tegen.
-
- Vaste gebruiker
beetje achtergrond info over de honden in Mexico-CityIcecold81 schreef:
Een uitgebreid artikel, waar in de grootte en de complexiteit van het zwerfhonden probleem misschien een beetje duidelijk wordt .
http://www.outsideonline.com/outdoor-ad ... tml?page=1
Een verslagje (met mooi filmpje) van iemand die een weekje met Coppinger mee heeft gelopen tijdens zijn onderzoek naar roedelgedrag op een vuilnisbelt in Mexico City
http://www.catchdogtrainers.com/a-rare- ... 012-01-04/
en ja.. ik wil wel een weekje op vakantie naar die vulnisbelt in MexicoCity
edit: probeer links te laten werken
Laatst gewijzigd door gemhounds op 09 jan 2013 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
en dit zouden de foto's zijn van de 25 gevangen honden?? Zij, noch de omgeving voldoen aan de beschrijving in de pers?????sirene schreef:
- iones
- Zeer actief
De honden die daar leven, zijn daar gedumpt, of komen voort uit gedumpte honden.sirene schreef: Ik geloof ook niet dat die mensen daar erom gevraagd hebben daar te wonen en daar geboren te worden. Die honden worden waarschijnlijk niet eens gedumpt maar wonen daar gewoon en worden daar geboren op straat. Het is nou niet zo dat je die mensen het kwalijk kunt nemen dat ze de straathonden niet laten castreren en genoeg eten voor ze kopen. Ze hebben zelf nauwelijks iets. Ik weet niet hoe het in Mexico is, maar In Peru worden de honden op straat in die arme wijken door mensen gevoerd met wat er over is. Ze zijn er niet goed voor (in onze ogen) maar ook niet slecht.
Het zijn stumperds. Vind je het erg dat ik ook met de honden meeleef en dit niet beperk tot de mensheid alleen?
Bovenstaande links kan ik overigens niet openen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
gemhounds schreef:
en dit zouden de foto's zijn van de 25 gevangen honden?? Zij, noch de omgeving voldoen aan de beschrijving in de pers?????

Het waren foto's die bij de artikelen stonden in enkele mex kranten. Het kunnen ook archiefbeelden zijn.
Bovenstaande foto zou wel enkele van de 25 gevangen honden zijn.
Waar heb jij een beschrijving van de honden gezien?
-
- Vaste gebruiker
http://www.outsideonline.com/outdoor-ad ... tml?page=1
Ik plak de links even opnieuw , want ik krijg de links niet werkend in mijn oorspronkelijke reactie
Ik plak de links even opnieuw , want ik krijg de links niet werkend in mijn oorspronkelijke reactie
- iones
- Zeer actief
Ik kan ze in ieder geval nu wel lezen.gemhounds schreef:http://www.outsideonline.com/outdoor-ad ... tml?page=1
In de bovenste link staan beschrijvingen wat men met honden flikt, dingen die ziekelijk en sadistisch zijn.
-
- Vaste gebruiker
In verschillende artikelen die ik via google vond was sprake van 10 pups of 7 pups en worden termen als " several pooches" en "domestic pets" gebruikt.sirene schreef:gemhounds schreef: domestic pets"
en dit zouden de foto's zijn van de 25 gevangen honden?? Zij, noch de omgeving voldoen aan de beschrijving in de pers?????
Het waren foto's die bij de artikelen stonden in enkele mex kranten. Het kunnen ook archiefbeelden zijn.
Bovenstaande foto zou wel enkele van de 25 gevangen honden zijn.
Waar heb jij een beschrijving van de honden gezien?
Ik maak me ook niet zo zeer druk of de honden het wel of niet gedaan hebben, er komen wereldwijd ieder jaar mensen tragisch om het leven door groepen zwervende honden, het zou alleen jammer zijn als Mexico City nu denkt dat het nog massaler afmaken van straathonden dit soort incidenten voorkomt.
-
- Vaste gebruiker
uhh. ..het artikel beslaat 6 pagina's , en er staat wel een beetje meer in dan dat , goede achtergrond info, visie van verschillende betrokken partijen etciones schreef:Ik kan ze in ieder geval nu wel lezen.gemhounds schreef:http://www.outsideonline.com/outdoor-ad ... tml?page=1
In de bovenste link staan beschrijvingen wat men met honden flikt, dingen die ziekelijk en sadistisch zijn.
- iones
- Zeer actief
Vandaag weer een stukje in de Tubantia over de roedel honden die "verantwoordelijk kunnen zijn voor de dood van vijf inwoners van Mexico-stad".
Maar het is nog niet echt bevestigd en "Familie van de eerste slachtoffers twijfelt aan de vermoedens van de autoriteiten omdat er nog andere verwondingen waren. Dierenactievisten zeggen dat de honden het niet gedaan kunnen ehbben en voeren actie voor vrijlating en adoptie."
Ik weet dat daar veel corruptie heerst en misschien houden ze iemand daar wel de hand boven het hoofd. Iemand die dat gemakkelijk kan betalen. Waar komen die andere verwondingen vandaan? En zijn de hondenbeten ontstaan tijdens het leven van die slachtoffers of er na?
Maar het is nog niet echt bevestigd en "Familie van de eerste slachtoffers twijfelt aan de vermoedens van de autoriteiten omdat er nog andere verwondingen waren. Dierenactievisten zeggen dat de honden het niet gedaan kunnen ehbben en voeren actie voor vrijlating en adoptie."
Ik weet dat daar veel corruptie heerst en misschien houden ze iemand daar wel de hand boven het hoofd. Iemand die dat gemakkelijk kan betalen. Waar komen die andere verwondingen vandaan? En zijn de hondenbeten ontstaan tijdens het leven van die slachtoffers of er na?