Ik (en met mij een aantal andere mensen
Hierbij nog een foto van een picardische herder uit de jaren 50: Yucca. Deze heeft veel minder vacht dan de picard tegenwoordig heeft/

Dus, wat denken jullie ervan?
Moderator: moderatorteam

Zover was ik ookMachie schreef:Ik heb 'm ff gegoogeld en ik kom 'm wel tegen op een laekense herder site...
http://www.belgianlaekenoisclub.us/site_map.htm
(Laekenois History en dan kiezen voor Pictures/History pics/Boersus.jpg)

Oke, bedankt! En wat vind je van de vorm van de kop? Misschien dat het door de kleuring licht/donker er anders uit ziet?LongFields schreef:Ik weet niet beter dan dat het een Laekense is uit de begintijd van het ras, toen de kleur nog niet (vaal)ros hoefde te zijn. Een masker is, in tegenstelling tot bij de Tervuerense en Mechelaar, niet verplicht (wel gewenst). Ik heb de naam van de hond volgens mij ook wel eens in een boek over de Belgische Herder voorbij zien komen.

Er is nog steeds behoorlijk veel variatie (in type) binnen het ras hoor. Hier trouwens een foto van een hond die qua kleurstelling heel veel weg heeft van de door jou geplaatste afbeelding van Boer Sus:Caat* schreef:Maar misschien dat er vroeger bijvoorbeeld meer variatie was binnen de Laekense herder en dat er ooit gekozen is voor een bepaald uiterlijk, dus hoe ze er nu uit zien. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat deze rassen vroeger veel gekruist zijn, maar daar is in ieder geval bij de picard helaas weinig over bekend.

Ik vind hem best rastypisch voor de Belgische Herders uit die tijd. Tegenwoordig is er wat meer lengte en zowel schedel als snuit bij de Laekense, hoewel je ook nog wat bredere en iets stompere snuiten ziet, zoals mijn Sjefke ook had.Caat* schreef:En wat vind je van de vorm van de kop? Misschien dat het door de kleuring licht/donker er anders uit ziet?
O, heb je die echt? Ja, dat zou ik superleuk vinden om te hebben ja!Rami schreef:Leuk om te zien. Ben gek van oude hondenfoto's.
En Suzanne: volgens mij heb ik nog een oude foto/ansichtkaart met Laekense herders. Vind je dat leuk om te hebben?

Foto heeft wel een kreukje, zie ik net. Ik heb er even een foto van gemaakt, die pb ik je wel even.LongFields schreef:O, heb je die echt? Ja, dat zou ik superleuk vinden om te hebben ja!Rami schreef:Leuk om te zien. Ben gek van oude hondenfoto's.
En Suzanne: volgens mij heb ik nog een oude foto/ansichtkaart met Laekense herders. Vind je dat leuk om te hebben?

Superlief van je, dank je wel alvast!Rami schreef:Foto heeft wel een kreukje, zie ik net. Ik heb er even een foto van gemaakt, die pb ik je wel even.LongFields schreef:O, heb je die echt? Ja, dat zou ik superleuk vinden om te hebben ja!Rami schreef:Leuk om te zien. Ben gek van oude hondenfoto's.