Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

klote onderwerp; inslapen thuis / DA??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

klote onderwerp; inslapen thuis / DA??

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nee, we zijn nog niet zover, maar "het zit eraan te komen".... paar dagen, weken... maandje of 2-3 nog??? Maar dan..... Zodra het met Guinnie niet meer kan zullen we haar moeten laten gaan.

Ik heb heel sterk het gevoel dat ik wil dat ze thuis inslaapt.... ik "verdom het" om mijn dier uit huis te halen en in een DA-kamertje in te laten slapen.

Maar.... onze normale vaste DA zit ruim een uur rijden en ik vrees dat ALS hij al komt voor hier inslapen, dat onbetaalbaar wordt ;-)
De DA waar we nu laatst met haar waren.... die mevrouw mag haar niet in laten slapen van mij. Kundig enzo maar nee...

Maar dan... hoe "kom ik aan een DA die dit wel thuis komt doen en hoe regel je zoiets"?

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Re: klote onderwerp; inslapen thuis / DA??

Nanna schreef:Zit er niet een rijdende dierenarts in je buurt?
Geen idee; ik zal dat 's nagaan, thanks.

Suzanne
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Och jee, sommigen hebben wel allemaal een zelfde soort vraag ineens :ugh:
Ik had zojuist het ook neergezet maar ook in combi met de vraag wat dan. Omdat ik zelf ook heel erg twijfel over cremeren, maar thuis inslapen als dat kan, en ik weet dat mijn da dat doet en ze ca een kwartiertje rijden zit bij me vandaan. Maar dan. Rij je naar een crematorium. Terwijl dat ook niet iets is waar ik over sta te juichen.
Lastig toch allemaal :( verkeerd woord, moeilijk om bepaalde keuzes te maken, zeker als je weet dat het er aan zit te komen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Overleg het eens met je vaste dierenarts. Mijn vaste dierenarts zit ook niet naast de deur, maar toen ik Bill thuis in wilde laten slapen kwam hij gewoon naar mijn huis onder het mom: "jij komt altijd naar ons dan kom ik nu naar jou toe", ik heb de km's niet hoeven te vergoeden.

Heel veel sterkte. :roos:
Gr. Aniek

Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik heb hier toevallig van de week bij mijn da naar geinformeerd. Zij komen wel aan huis. Als het spoed wordt kan het zo zijn dat ik toch naar de praktijk moet komen, maar als het ingepland kan worden, is het geen probleem.

Heb je geen mensen met huisdieren in je omgeving waar je kan informeren welke da zij hebben?
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

in helmond en deurne bracht de dierenambulance honden naar het crematorium, misschien bij jullie ook wel blondie?
mijn da heeft dat toen voor ons geregeld.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn da komt overigens ook thuis, zit aan de andere kant van de stad en dat is ook een best eind rijden.
je kunt het toch altijd vragen suzanne?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:in helmond en deurne bracht de dierenambulance honden naar het crematorium, misschien bij jullie ook wel blondie?
mijn da heeft dat toen voor ons geregeld.
Hier komt het crematorium de hond gewoon zelf van huis halen tegen een in verhouding kleine vergoeding.
En thuis laten inslapen vind ik zelf het prettigst.
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

Ik heb wel eens een poes in moeten laten slapen die ik het niet aan wou doen om naar de dierenartsen praktijk te gaan om haar in te laten slapen. Was al zo'n gestressd beestje. Gelukkig was mijn zwager onze dierenarts en hebben we het zo kunnen doen dat we haar zelf al een flinke dosis kalmerend/ slaapmiddel konden geven. Toen was ze al zo buitenbewustzijn dat we haar zo zouden kunnen hebben vervoeren zonder dat ze dat zou merken. (in ons geval kwam de DA toen ze eenmaal "weg"was gewoon bij ons thuis voor de laatste prik) ....geen idee of dat mag maar misschien kan je het voorleggen bij je eigen DA in geval van nood. Voor de poes was het een heel rustige manier van heen gaan.

in ieder geval heel veel sterkte
~Suzanne~
Zeer actief

Tanja Simba&Bella schreef:Ik heb hier toevallig van de week bij mijn da naar geinformeerd. Zij komen wel aan huis. Als het spoed wordt kan het zo zijn dat ik toch naar de praktijk moet komen, maar als het ingepland kan worden, is het geen probleem.

Heb je geen mensen met huisdieren in je omgeving waar je kan informeren welke da zij hebben?

"vind ik leuk" ;-)

Ja, ik kan overleggen, er zitten hier wel meerdere dA's in de omgeving maar die zijn niet "mijn DA"...

Het idee om even contact te leggen met mijn vast DA is al met al nog zo'n slecht plan niet...

Ik hoop dat het nog even niet nodig is...

Suzanne
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

blondie schreef:Och jee, sommigen hebben wel allemaal een zelfde soort vraag ineens :ugh:
Ik had zojuist het ook neergezet maar ook in combi met de vraag wat dan. Omdat ik zelf ook heel erg twijfel over cremeren, maar thuis inslapen als dat kan, en ik weet dat mijn da dat doet en ze ca een kwartiertje rijden zit bij me vandaan. Maar dan. Rij je naar een crematorium. Terwijl dat ook niet iets is waar ik over sta te juichen.
Lastig toch allemaal :( verkeerd woord, moeilijk om bepaalde keuzes te maken, zeker als je weet dat het er aan zit te komen.
Connie 2 van onze honden werden opgehaald door personeel van het het crematorium zelf.
De andere 2 hebben we thuis gehouden en ik heb ze zelf opgebaard, daarna hebben we ze zelf naar het crematorium gebracht.

Samen hebben wel al onze honden zelf in de oven gelegd....................ik weet het klinkt eng om te doen hoor.
Maar ik moet zeggen dat dit het allerlaatste was wat we konden doen voor hun.
Ik ben blij dat we (ik) het zo gedaan hebben.

Misschien helpt het bij jouw vraag.

Ik hoop dat het voorlopig niet aan de orde is. :J:

p.s. Ze zijn op ons kleintje na allemaal thuis ingeslapen.
Laatst gewijzigd door Rikoy op 10 jan 2013 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hé bah, dit zijn natuurlijk helemaal geen dingen waar je mee bezig wilt zijn :roos:

Ik ben onlangs overgestapt naar een andere DA omdat ik mijn oude kat in moest laten slapen en ik ook per se wilde dat dat thuis gebeurde (mijn eigen DA deed dat niet aan huis). Ik zou het met Mila of mijn andere katten niet anders willen, moet er niet aan denken dat in een dierenartsenpraktijk te doen.
Misschien is er iets af te spreken met je vaste DA - ik zou er persoonlijk best wat euro's voor over hebben om dat afscheid op een voor de hond en voor mezelf zo rustig mogelijke manier te laten plaatsvinden.

Sterkte!
Strandjutter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Strandjutter »

Vraag gewoon aan je eigen dierenarts wat het kost? als hij bij je thuis komt om Guinnie in te laten slapen

Hier geen ervaring mee,wij hebben geen dierenarts op het eiland,wij hebben de huisarts die dat doet ,de dierenarts komt 1 keer per 2 maanden ,en die is er natuurlijk niet als je hem nodig hebt ,dan ben je afhankelijk van de huisarts,
naar volle tevredenheid , ik heb er nooit spijt van gehad ,om ze thuis "te laten gaan "

Ik hoop van ganse harte voor je dat als het 'haar tijd 'is .....dat ze dan 'gewoon' s'morgens niet meer wakker is geworden

Het is zo herkenbaar :cry: ... die laatste loodjes....je maatje.. van die leeftijd..
Kan je alleen maar het beste toewensen met het maken van je keuze :roos:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Strandjutter schreef:Vraag gewoon aan je eigen dierenarts wat het kost? als hij bij je thuis komt om Guinnie in te laten slapen

Hier geen ervaring mee,wij hebben geen dierenarts op het eiland,wij hebben de huisarts die dat doet ,de dierenarts komt 1 keer per 2 maanden ,en die is er natuurlijk niet als je hem nodig hebt ,dan ben je afhankelijk van de huisarts,
naar volle tevredenheid , ik heb er nooit spijt van gehad ,om ze thuis "te laten gaan "

Ik hoop van ganse harte voor je dat als het 'haar tijd 'is .....dat ze dan 'gewoon' s'morgens niet meer wakker is geworden

Het is zo herkenbaar :cry: ... die laatste loodjes....je maatje.. van die leeftijd..
Dit hoop ik ook van harte! Liefst niet nog deze week ;-) maar in de basis lijkt me dat gewoon "prettig" maar die kans lijkt me eigenlijk klein. Ik wordt denk ik tijdelijk gek, maar kan er ook vrede mee hebben als ik haar overleden aantref. Dan is het goed geweest zo...

Suzanne
blondie
Zeer actief

Tanja Simba&Bella schreef:Ik heb hier toevallig van de week bij mijn da naar geinformeerd. Zij komen wel aan huis. Als het spoed wordt kan het zo zijn dat ik toch naar de praktijk moet komen, maar als het ingepland kan worden, is het geen probleem.

Mijn da komt ook aan huis, daar twijfel ik niet aan. Maar dan. Heb ook de opties inderdaad gelezen, ophalen, zelf wegbrengen en dat zal ik dan zelf willen doen.
Maar in mijn diepste ziel wil ik gewoon begraven, maar dat kan en mag niet met zulke grote dieren. Niet zonder dat je een begraafplek regelt. Dat gaat me gewoon te ver.
In laten slapen is al een issue waar je mee kampt, en dan moet je ook nog gaan nadenken wat je met het dier als het dood is gaat doen. Erg onwerkelijk.
~Suzanne~
Zeer actief

voor "daarna" ben ik er al 100% uit:
Zelf naar het crematorium brengen, zelf op een kussen leggen en als ik het kan opbrengen (daar twijfel ik aan) zelf in de oven leggen.
Individuele crematie, as mee, sierraad laten maken en rrest uitstrooien op haar favoriete wandel plekje.

Suzanne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij het crematorium waar Sjefke is gecremeerd hadden ze ook een ophaalservice voor een klein bedrag (25 euro), natuurlijk mocht je de hond als je dat liever wilde ook zelf brengen.
Sjefke is bij de dierenarts op de praktijk ingeslapen, omdat het bij ons als de bel gaat en er een relatief vreemde komt altijd nogal een kakafonie van geluid en soms ook onderlinge spanning tussen Tapas en Sjefke opleverde. Dat wilde ik niet voor haar, en aangezien ze helemaal geen hekel had aan de dierenarts en altijd met een zwaaiende staart bij hem de behandelkamer in ging ben ik dus met haar alleen naar de dierenarts toe gereden. Hij heeft voor mij geregeld dat Sjefke opgehaald is en naar het crematorium gebracht werd. Ik zag het niet zitten om in mijn eentje met haar lichaam naar het crematorium te rijden.

Het zal best wel zo zijn dat anderen deze manier niet zelf zouden hebben gekozen, maar het lijkt me dat je wat dit soort dingen betreft altijd je eigen hart en gevoel moet volgen. Zoals het voor jezelf goed voelt ís het ook gewoon goed.

Ik hoop dat het moment voor jullie nog een poosje gaat duren, maar vind het wel verstandig dat je er nu al rustig over aan het nadenken bent. Je kunt beter iets in rust beslissen dan straks opeens te moeten kiezen.
blondie
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Strandjutter schreef:Vraag gewoon aan je eigen dierenarts wat het kost? als hij bij je thuis komt om Guinnie in te laten slapen

Dit hoop ik ook van harte! Liefst niet nog deze week ;-) maar in de basis lijkt me dat gewoon "prettig" maar die kans lijkt me eigenlijk klein. Ik wordt denk ik tijdelijk gek, maar kan er ook vrede mee hebben als ik haar overleden aantref. Dan is het goed geweest zo...

Suzanne
:J: Ik heb twee dieren getroffen die vredig zelf waren gegaan op hoge leeftijd. Ook ik blijf hopen dat hij in zijn slaap overlijdt, heel egoïstisch, dan hoef ik de beslissing niet te maken. De andere twee mankeerden niets overigens, die waren gewoon oud. Konijn van 13 en een parkiet van 14 beiden gewoon van redelijk allert tot ineens dood vallen wat de vogel betrof en gul het konijn lag na een worteltje te hebben gegeten in slaaphouding dood in de bak. Tuurlijk jank je en heb je ook verdriet, maar zonder lijden zelf gaan. Hoe mooi blijf ik dat vinden. Veel beter dan dat je je nu af moet vragen soms, is dit nog goed, hoe lang gaat dit nog goed. Inslapen god... jongen of meid, ga vanavond, lekker na de wandeling slapen en blijf in je eeuwige slaap.
Dan hoef ik als baasje niet te beslissen over je leven.
Moskovietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter

Ongelezen bericht door Moskovietje »

Dat je dierenarts niet om de hoek woont hoeft niet altijd een probleem te zijn, onze dierenarts is toentertijd vanuit Eindhoven naar Hamont gekomen om Beauty in te laten slapen.
Je kan wel eens aangenaam verrast worden als je die vraag aan je DA voorlegt !
Afbeelding

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Mijn honden laat ik thuis inslapen. Een keer op een zondag gehad, arts kwam niet praktijk was dan onbemand. Heb geloof ik alle da in de buurt gebeld en mijn minst favoriete, zeg maar rustig de grootste lul die rond loopt, die kwam wel, maar meteen contant afrekenen.
Gelukkig was Lila niet meer helemaal bij, want echt respect, en dan druk ik het nog netjes uit, had hij niet voor haar.
Na de 2e spuit plofde meneer op de bank en bleef maar naar zijn horloge kijken, want het duurde zolang :kotz:
Gelukkig heeft Lila dit niet meer meegemaakt, ze was al ver weg na de eerste injectie
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

De da die wij hadden, vlak in de buurt, komt niet aan huis. Nu waren we sowieso al niet tevreden over de da, dus we zijn overgestapt naar een da 40 km verderop. Ik weet dat zij wel aan huis komen om in te slapen, maar of ze die afstand ook doen, weet ik niet.

Toen onze Xitan overleed, kwam de veearts van onze paarden aan huis. Hij had dat al eerder gezegd; als jullie hond ingeslapen moet worden, bel me maar, dan doe ik het wel bij jullie thuis. Ontzettend lieve man, met enorm respect voor dieren en vreselijk lief toen het zover was, ook voor de kinderen, wat ik echt heel fijn vond.
AfbeeldingAfbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik hoop dat je iemand kan vinden die je vertrouwt en die het kan/wilt doen.

Ik heb mijn kat, die echt heel erg aan mij hing, zijn laatste paar dagen bij de da laten doorbrengen, ik ging wel elke dag op bezoek. En daar laten inslapen. Ik was er wel om hem vast te houden..maar als ik toen had geweten dat het ook thuis kon..
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Als het even kan laat ik mijn honden thuis inslapen als het zo ver is. Tara is hier thuis ingeslapen. Cheeco was bij de Da en zijn hart was zo slecht dat hij waarschijnlijk de nacht niet had overleefd en dus hebben we daar ter plekke besloten om hem te laten gaan. Kazan heb ik niet meer uit de narcose laten komen. Zarah's verhaal kent iedereen wel denk ik. :jank: Shendor is ook thuis ingeslapen, die kon niet meer opstaan, maar zelfs als hij dat nog wel had gekund had ik er voor gekozen om het thuis te doen. Hij vond de dierenarts op zich niet zo'n probleem, maar schoot ontzettend in de stress van de anderen honden die in de wachtkamer zaten. Niet echt een goed einde vond ik. Voor mijn gevoel is thuis ook fijner. Tara hebben we naar de DA gebracht en vanuit daar op laten halen door het crematorium. Cheeco en Kazan zijn ook daar door hen opgehaald. Zarah hebben we zelf weggebracht en Shendor ook. Shendor heb ik zelf in de oven geschoven. Had ik op zich met Zarah ook wel gewild, maar die kon niet die dag nog gecremeerd worden. Met een volgende hond zal ik het weer op die manier doen als ik de keus heb. Thuis inslapen, zelf naar het crematorium brengen en dan zelf in de oven schuiven. Helaas heb je het niet altijd zelf voor het zeggen.

Doe wat je gevoel je ingeeft.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Maupie is bij de DA ingeslapen, ze wilden liever niet aan huis komen. Maakte ons niet zoveel uit, vond het niet zo erg.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Toen ik met Elena de knoop had doorgehakt ben ik naar de praktijk gereden .
Daar wisten ze van de hele situatie en toen ze me binnen zagen komen wisten ze het al.

We hebben samen n datum geprikt zodat ik nog afscheid kon nemen maar wel dat er niet te lang tussen zou zitten.
Dat het thuis moest gebeuren stond eigenlijk al vast.

De rest heeft mijn vriend toen geregeld want ik kon t echt niet opbrengen.
We hebben haar zelf naar t crematorium gebracht en daar afscheid genomen.

Heb geen fijn gevoel aan dat crematorium over gehouden.

T is wel heel netjes gegaan hoor , maar ze vond het belangrijker om over haar eigen overleden hond te praten terwijl ik net mijn hond had laten inslapen.
En daarbij werd ik nog behandeld als n klein kind ook.

Ditch heeft mijn vriend ook allemaal geregeld.
Ook hij is thuis ingeslapen en we hebben hem zelf weggebracht.
Wel naar n ander crematorium.

1,5 uur later stonden we weer buiten met zijn as.

Het was zo anders dan met Elena , had hier n veel beter gevoel bij.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
baasje van nesco
Actief

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

Veel dierenambulance,s rijden goedkoper je dieren naar crematorium.
of komen hem ophalen en voeren hem anders af

veel mensen hebben het geld niet meer voor het crematorium.
90 t/m 250 euro hebben zij niet even meer zo klaar liggen.

ik breng mijn dier naar de DA laat hem inslapen en neem hem mee terug en
begraaf hem in de tuin.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

baasje van nesco schreef:Veel dierenambulance,s rijden goedkoper je dieren naar crematorium.
of komen hem ophalen en voeren hem anders af

veel mensen hebben het geld niet meer voor het crematorium.
90 t/m 250 euro hebben zij niet even meer zo klaar liggen.

ik breng mijn dier naar de DA laat hem inslapen en neem hem mee terug en
begraaf hem in de tuin.
Het crematorium in Stompwijk haalt het dier bij de dierenarts of bij je thuis op.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

De langstraat is niks begrijp ik Suzanne? Of komen die niet aan huis?

Weet wel dat de dierenarts waar ik werk wel aan huis komen. Zit ook bij je in de buurt.
Maja of wij goed genoeg zijn voor je....?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Dacht dat je daar altijd gewoon om kon vragen en dat daar ook altijd gewoon gehoor aan werd gegeven?

Dat is hier althans wel altijd het geval geweest. De honden die we hebben moeten laten inslapen hebben we thuis in laten slapen :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Ikzelf zou nooit voor de Langstraat kiezen.
Daar doe ik nooit geen stap meer binnen,en ook niet bij het asiel waar hun de dieren "medisch verzorgen"
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”