Bij de stamboomgegevens bij de Raad van Beheer natuurlijk ...Marion. schreef:En die hele stamboom is hier 12 en 10 jaar geleden in een mapje beland, en ligt daar nu nog. Ik hecht daar 0 waarde aanDirk schreef:Daar hoef je niet helemaal voor naar Polen, in België krijg je echt geen stamboom meer als de ouderdieren geen DNA profiel hebben laten vastleggen ... en kan in Nederland ook (nu nog steeds op vrijwillige basis), je kan zo bij de RvB een DNA profilel aanvragen en dat wordt dan netjes bij je stamboomgegevens bewaard.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
TV tip voor vanavond...
Moderator: moderatorteam
-
Dirk
- Vaste gebruiker
Re: TV tip voor vanavond...
Noëlle 16-10-2004
Bennie 05-05-2008-
Melanie 74
Dirk schreef:Daar hoef je niet helemaal voor naar Polen, in België krijg je echt geen stamboom meer als de ouderdieren geen DNA profiel hebben laten vastleggen ... en kan in Nederland ook (nu nog steeds op vrijwillige basis), je kan zo bij de RvB een DNA profilel aanvragen en dat wordt dan netjes bij je stamboomgegevens bewaard.
Het land van oorsprong doet onderzoek naar het verwantschap in ons ras, en aangezien het stambook nooit gesloten is geweest weet niemand hoe het er voor staat. Ik juich zo'n onderzoek toe en stuur graag een swab op naar hun. Het wordt niet alleen opgeslagen maar er wordt onderzocht.
-
Marion.
Het zal me ook werkelijk wórst zijn hoe de dames bij de Raad van Beheer geregistreerd staanDirk schreef:Bij de stamboomgegevens bij de Raad van Beheer natuurlijk ...Marion. schreef:En die hele stamboom is hier 12 en 10 jaar geleden in een mapje beland, en ligt daar nu nog. Ik hecht daar 0 waarde aanDirk schreef:Daar hoef je niet helemaal voor naar Polen, in België krijg je echt geen stamboom meer als de ouderdieren geen DNA profiel hebben laten vastleggen ... en kan in Nederland ook (nu nog steeds op vrijwillige basis), je kan zo bij de RvB een DNA profilel aanvragen en dat wordt dan netjes bij je stamboomgegevens bewaard.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je 100% zeker dat ze de verwantschap binnen het ras testten ? Deze markers zijn gewoon de markers die ze gebruiken voor ouderschaps testen en identificatie. Finzymes doet alleen ouderschapstesten en een paar DNA testen op erfelijke aandoeningen.Melanie 74 schreef:Ik heb even de link opgevraagd naar hun website, het is alleen in het pools en dat is nou niet mijn sterkste kantsirene schreef:Doen ze dat in Polen zelf ? Echt verwantschap bepalen of DLA ?Melanie 74 schreef:Even een berichtje dat het ook anders kan, bij de Tatrahond (wat wordt georganiseerd in Polen) worden er DNA profielen gemaakt om te onderzoeken hoe de verwandheid is bij dit ras.
In plaats van te praten gebeurd er echt wat![]()
Door de vertaler gegooid en dit kwam eruit;
IDe rest heb ik maar even weggehaald. Gaat meer over hoe je een swap maakt om op te sturen.n honden stamboom VERIFICATIE
In de verificatie en identificatie van honden stambomen gebruikte commerciële onderneming die Finzymes Diagnostic bevat de volgende markers: AHTk211, CXX279, REN169O18, INU055, REN54P11, INRA21, AHT137, REN169D01, AHTh260, AHTk253, INU005, INU030, FH2848, AHT121, FH2054, REN162C04, AHTh171, REN247M23 en amelogenine. Deze markers worden aanbevolen door de International Society of Animal Genetics (ISAG) uit te voeren controles op de oorsprong van de honden op basis van DNA-onderzoek.
Op basis van de analyse van genotypen op 18 microsatelliet loci en amelogenine marker Expertise certificaten afgegeven met vermelding van de oorsprong en de DNA-identificatie.