smoekie schreef:Selena schreef:smoekie schreef:Ik lees het net als mijn bovengangers ook nu pas en hoewel ik het gruwelijk kut vind, laat dat ff voorop staan, kan ik het niet achterwege laten te vragen of het toch niet te maken kan hebben met hygiëne
Zoveel verlies (verschillende teven/reuen) in zo'n (relatief) korte tijd moet ergens vandaan komen.
Huh? Waar komt dit nou weer vandaan? Wat hebben ouderdom en een hond die al gezondheidsproblemen had hier mee te maken? Of een hond die hartworm heeft opgelopen in zijn eerste weken bij de fokker? Want dat zijn de honden die Carmen vorig jaar heeft moeten laten gaan...

Hoe komt jij erbij dat ik het over ouderdom,gezondheidsproblemen,hartworm heb???
Ik heb het over nest/pup verlies van verschillende teven ,gedekt door verschillende reuen in een naar mijn idee korte tijd.
Over de honden die zijn om welke reden dan ook heeft moeten laten gaan heb ik het totaal niet
Edit:
Maar dat verder terzijde. Naar aanleiding van haar eigen reactie had ik al gezegd, "zoek het maar lekker uit", dusse ik vind het wel ff goed zo
Jullie mogen er van maken wat wat jullie zelf willen

Nest/pup verlies????
Ja idd 2x eerder een heel nest (in totaal op 1 pup na) kwijt geraakt. In t eerste geval (februari 2010) zijn er uit de 4 teven in die week door die reu gedekt in totaal 2 levende puppen over gebleven & ik was de enige fokker die openheid van zaken gaf. Van de rest os niets terug te vinden.
& 1x (midden augustus 2010) omdat die teef erg aan mij hing & door mijn stress op dag 55 ging bevallen waardoor de pups het heel zwaar hadden & op 1 na niet gered hebben.
Ten tijde vt eerste verloren nest had ik ook een nest van enkele dagen oud liggen die nergens last van hadden, het was dus niet besmettelijk of omgeving gerelateerd.
Daarnaast sterft er zo af & toe een pupje ja of worden ze dood geboren.
Even voor jouw statistieken
À-nest 1 pup dood geboren
B-nest 0
C-nest 0
D-nest 0
E-nest 2 pups dood geboren
xA-nest 1 dood na 1 week
xB-nest 0
F-nest 6 pups dood eerste week (allemaal)
G-nest 1 overleefd (uit m'n hoofd 8 pups in totaal, had toen een kut tijd staat me niet meer helder voor)
xC-nest 0
H-nest 0 (nest bij de teef eigenaar)
I-nest 2 pups dood op dag 1, 1 op 3/4 weken (nest hier niet geboren maar bij de teef eigenaar)
xD-nest 0
J-nest 0
K-nest 6 pups dood (huidig nest)
Ook allemaal open en bloot op m'n site te vinden
& ja er zijn meer jonge honden van me dood
Leishmania, ontsnappen & aangereden worden op een N2 weg, een ongelukkige correctie van een andere hond daar kan ik volgens mij niets aan doen...