Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de laatste loodjes

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

de laatste loodjes

Ongelezen bericht door crutz »

yodi schreef:Tsjonge wat een verhaal zeg, ik hoop dat de pupjes nu ze genoeg krijgen verder gezond opgroeien, en dat mama snel weer mag rond rennen!!

Rondrennen doet ze al weer ff hoor;-) woensdag bij de eerste verbandwissel sprong mevrouw al weer zelf op de behandeltafel. Wat nou poot van pols tot over elleboog in t verband met dik watten;-)

Foto's zullen moeten wachten tot na t weekend, m'n man heeft de camera mee op jacht in Dld.
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2

Re: de laatste loodjes

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Fijn om te lezen dat mams al weer aan t opknappen is! Jammer van de verloren pups, maar nu langzamerhand gaan genieten van de overgebleven monstertjes! Heb je al een naam voor het teefje dat blijft? :mrgreen: (welnee, ik ben niet snel!!)
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

smoekie schreef:Ik lees het net als mijn bovengangers ook nu pas en hoewel ik het gruwelijk kut vind, laat dat ff voorop staan, kan ik het niet achterwege laten te vragen of het toch niet te maken kan hebben met hygiëne :19:

Zoveel verlies (verschillende teven/reuen) in zo'n (relatief) korte tijd moet ergens vandaan komen.
Huh? Waar komt dit nou weer vandaan? Wat hebben ouderdom en een hond die al gezondheidsproblemen had hier mee te maken? Of een hond die hartworm heeft opgelopen in zijn eerste weken bij de fokker? Want dat zijn de honden die Carmen vorig jaar heeft moeten laten gaan...
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Selena schreef:
smoekie schreef:Ik lees het net als mijn bovengangers ook nu pas en hoewel ik het gruwelijk kut vind, laat dat ff voorop staan, kan ik het niet achterwege laten te vragen of het toch niet te maken kan hebben met hygiëne :19:

Zoveel verlies (verschillende teven/reuen) in zo'n (relatief) korte tijd moet ergens vandaan komen.
Huh? Waar komt dit nou weer vandaan? Wat hebben ouderdom en een hond die al gezondheidsproblemen had hier mee te maken? Of een hond die hartworm heeft opgelopen in zijn eerste weken bij de fokker? Want dat zijn de honden die Carmen vorig jaar heeft moeten laten gaan...

:denken: Hoe komt jij erbij dat ik het over ouderdom,gezondheidsproblemen,hartworm heb???

Ik heb het over nest/pup verlies van verschillende teven ,gedekt door verschillende reuen in een naar mijn idee korte tijd.

Over de honden die zijn om welke reden dan ook heeft moeten laten gaan heb ik het totaal niet :19:

Edit:

Maar dat verder terzijde. Naar aanleiding van haar eigen reactie had ik al gezegd, "zoek het maar lekker uit", dusse ik vind het wel ff goed zo :hmmm:

Jullie mogen er van maken wat wat jullie zelf willen :ok:
Laatst gewijzigd door smoekie op 11 jan 2013 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

smoekie schreef:
Selena schreef:

:denken: Hoe komt jij erbij dat ik het over ouderdom,gezondheidsproblemen,hartworm heb???

Ik heb het over nest/pup verlies van verschillende teven ,gedekt door verschillende reuen in een naar mijn idee korte tijd.

Over de honden die zijn om welke reden dan ook heeft moeten laten gaan heb ik het totaal niet :19:
Soms komt pech om de hoek kijken he :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
smoekie
Zeer actief

nathalie schreef: Soms komt pech om de hoek kijken he :wink:
ja vast. Zie boven :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

smoekie schreef:
Selena schreef:

Dan heb ik opmerking verkeerd begrepen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Heb ik gezien.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
smoekie
Zeer actief

nathalie schreef:Heb ik gezien.
Mooi :ok:

Selena schreef: Dan heb ik opmerking verkeerd begrepen.
Kan gebeuren toch. Tis allemaal schrift he :wink:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

de laatste loodjes

smoekie schreef:
Selena schreef:

Edit:

Maar dat verder terzijde. Naar aanleiding van haar eigen reactie had ik al gezegd, "zoek het maar lekker uit", dusse ik vind het wel ff goed zo :hmmm:

Jullie mogen er van maken wat wat jullie zelf willen :ok:

Nest/pup verlies????
Ja idd 2x eerder een heel nest (in totaal op 1 pup na) kwijt geraakt. In t eerste geval (februari 2010) zijn er uit de 4 teven in die week door die reu gedekt in totaal 2 levende puppen over gebleven & ik was de enige fokker die openheid van zaken gaf. Van de rest os niets terug te vinden.
& 1x (midden augustus 2010) omdat die teef erg aan mij hing & door mijn stress op dag 55 ging bevallen waardoor de pups het heel zwaar hadden & op 1 na niet gered hebben.

Ten tijde vt eerste verloren nest had ik ook een nest van enkele dagen oud liggen die nergens last van hadden, het was dus niet besmettelijk of omgeving gerelateerd.
Daarnaast sterft er zo af & toe een pupje ja of worden ze dood geboren.

Even voor jouw statistieken
À-nest 1 pup dood geboren
B-nest 0
C-nest 0
D-nest 0
E-nest 2 pups dood geboren
xA-nest 1 dood na 1 week
xB-nest 0
F-nest 6 pups dood eerste week (allemaal)
G-nest 1 overleefd (uit m'n hoofd 8 pups in totaal, had toen een kut tijd staat me niet meer helder voor)
xC-nest 0
H-nest 0 (nest bij de teef eigenaar)
I-nest 2 pups dood op dag 1, 1 op 3/4 weken (nest hier niet geboren maar bij de teef eigenaar)
xD-nest 0
J-nest 0
K-nest 6 pups dood (huidig nest)

Ook allemaal open en bloot op m'n site te vinden
& ja er zijn meer jonge honden van me dood
Leishmania, ontsnappen & aangereden worden op een N2 weg, een ongelukkige correctie van een andere hond daar kan ik volgens mij niets aan doen...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

smoekie schreef:
Nest/pup verlies van verschillende teven? Van wie dan???
Volgens mij heeft alleen Dappie 2 pups verloren in februari (binnen enkele dagen, hoeft op zich niet vreemd te zijn), verder toch niets???
Ik heb Medusa 3 dagen voor haar bevalling nog gezien (en eten gegeven) en de werpruimte zag er gewoon prima schoon uit hoor. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Fijn dat het goed gaat met Medusa! En wat gaaf dat er een kleintje blijft!! :cheer:
Nu hopen dat de pechfactor gewoon jouw deur overslaat Carmen.
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

crutz ik heb echt respect voor je dat je alles gewoon eerlijk op tafel legt! Zouden er niet veel doen.

Dat wou ik gewoon eventjes zeggen.
smoekie
Zeer actief

Ik herhaal mezelf nog maar ff
Smoekie schreef:
Nou zeg, doe jij eens ff normaal zeg. Tis gewoon een oprechte vraag hoor :piew:

edit"weggehaald, zoek het maar lekker uit.
:zwaai
Lucyna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Polski Owczarek Nizinny
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucyna »

Hopelijk gaat het nu goed met mama en de pups, sterkte met alles. Heftig verhaal zeg!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

crutz schreef:Gisteren verband verschoond bij de DA. Wond zag er goed uit. Ze vreet inmiddels als een bootwerker & de 4 pups doen t goed. Eindelijk ff rust.
ik heb ff gemist waar het precies over ging alleen gezien dat het fout ging :(:
wat rot.
en fijn dat het beter gaat!!!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

de laatste loodjes

Vlindchi schreef:crutz ik heb echt respect voor je dat je alles gewoon eerlijk op tafel legt! Zouden er niet veel doen.

Thanks, vind ik niet meer dan normaal, maar schijnbaar werkt t voor sommigen de impressie dat er daardoor altijd wat is/veel sterfte is....

Had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen, er waren we maar 4...
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

crutz schreef:
Vlindchi schreef:crutz ik heb echt respect voor je dat je alles gewoon eerlijk op tafel legt! Zouden er niet veel doen.

Thanks, vind ik niet meer dan normaal, maar schijnbaar werkt t voor sommigen de impressie dat er daardoor altijd wat is/veel sterfte is....

is dat niet de "reden" dat sommige dieren grote nesten krijgen en anderen kleinere. hoe groter de kans op doodgaan (overleven van de sterkste etc) hoe meer baby's dacht ik. ik vind het heel knap hoe je hiermee omgaat ik zou zelf behoorlijk over de rooie gaan, denk ik.
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

crutz schreef:

Persoonlijk vind ik het ook niet meer dan normaal maar niet iedereen ziet het zo. Ik ben heel eerlijk omtrent hoe of wat er gebeurt en ik schaam me er ook niet voor. Het is mijn manier en ik heb niets te verbergen. Alhoewel niet iedereen het er mee eens hoeft te zijn natuurlijk. Zelf vind ik... hoe meer open de mensen zijn de meer vertrouwen het mij geeft. Al heb ik er ook slechte ervaringen mee met het open zijn en eerlijk. Ik heb voor 8 jaar lang Russische dwerghamsters gefokt.. altijd alles eerlijk gezegt over de nestjes ook als er sterf gevallen waren of wat er ook rond heen gebeurde en omdat ik altijd zo eerlijk & open was kreeg ik ook meestal een snau want mijn hamsters zouden niet gezond zijn in hun ogen omdat er af en toe dode baby's waren. Tevens waren mijn hamsters gezonder en liever dan hun eigenste.. want ik heb ze altijd op suikerziekte getest.. stuk voor stuk (komt veel voor omdat er gewoon mee doorgefokt word..) Kinderen konden er alles mee zelfs dierenwinkels stonden erom te vechten dat ik hun mijn baby's verkocht want die verkochten snel ze hadden zelfs reserverings lijsten voor als ik er weer bracht. Een van mijn dames is vande week overleden en ze is 2 jaar en 9 maanden geworden en kern gezond terwijl normaal ze tussen 1,5 en 2 jaar worden.

Dit wou ik gewoon even kwijt.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

de laatste loodjes

& Jeannette heeft vanmiddag wat foto's gemaakt.

Van onder naar boven
Reu-teef-reu-teef
Afbeelding

Reutjes
Afbeelding

Afbeelding

Teefjes
Afbeelding

Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Op de eerste foto is t vrij duidelijk :wink:

Gefeliciteerd :cheer:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Lief zeg!!! :I:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Zie dat de oogjes al een klein beetje open gaan, ze krijgen daar altijd van die boze blikken van.
Mooie rode kleur hebben ze Carmen, ze zien er goed uit!
Fijn dat het inmiddels na alle eerdere ellende met mams en de overleden pups zo goed gaat, gelukkig maar. :ok:

Als je zo dat hele rijtje met nesten ziet, heb je al behoorlijk wat gefokt inmiddels. Wij zijn destijds ongeveer tegelijk begonnen toch? Blijf ik maar hopeloos achter met mijn 5 nesten. :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef: Had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen, er waren we maar 4...
Met die enorme buik die Medusa had, zouden er weinig mensen zijn geweest die dát geloofd zouden hebben denk ik. :wink:
Ik herken het trouwens wel hoor, zelf denk ik wel eens als ik de verhalen bij anderen hoor/lees, wat raar dat het erop lijkt dat ik zowat de enige ben die niet altijd 100% levende nesten heeft. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo, mensen zijn er gewoon minder open in dan ik ben (en jij).
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:In t eerste geval (februari 2010) zijn er uit de 4 teven in die week door die reu gedekt in totaal 2 levende puppen over gebleven & ik was de enige fokker die openheid van zaken gaf. Van de rest os niets terug te vinden.
Die reu heeft 4 teven gedekt in 1 week tijd? Jeetje, dat is bijna lopende band werk dan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

de laatste loodjes

LongFields schreef:
crutz schreef:In t eerste geval (februari 2010) zijn er uit de 4 teven in die week door die reu gedekt in totaal 2 levende puppen over gebleven & ik was de enige fokker die openheid van zaken gaf. Van de rest os niets terug te vinden.
Die reu heeft 4 teven gedekt in 1 week tijd? Jeetje, dat is bijna lopende band werk dan.

Kan soms zo uit komen. De vader van onze Mia had bij die dekking toen ook in 1 week 4 teven gedekt, maar daarvoor ruim 2 jaar niets....

Toen wist ik t overigens, in 2010 niet...

& een verdere update...:(

Even een kleine update al staat m'n kop er niet naar. m'n zus van 46 is nl gisterenavond onverwachts overleden.

Vanochtend heeft Medusa alle 4 de laatste pups dood gebeten. Net terug van sectie bij de dierenarts, mooi gevulde buikjes, niets mis mee, doodsoorzaak, 1 duidelijk gerichte beet op de kop/overgang kop-nek. Waarom? Geen idee....pijn/ziek bij de teef is eigenlijk uit te sluiten vanwege de gerichtheid vd aktie, dus niet in t wilde weg bijten...
Maar m'n kop staat er verder ff niet echt naar....

Medusa is ook nog helemaal nagekeken bij de dierenarts, echo, wondverzorging & daar lijkt dus echt niets mis mee...
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Jezus, je krijgt ze wel van alle kanten :ugh:
Sterkte Carmen!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Heel veel sterkte toegewenst!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jeetje Carmen, wat een tragedie in meervoud voor je. Daar kan je toch niets op zeggen wat ook maar enigszins wat van je verdriet weg kan nemen...
Ik laat het maar bij het welgemeende maar ietwat cliché klinkende sterkte. :roos:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

de laatste loodjes

LongFields schreef:Jeetje Carmen, wat een tragedie in meervoud voor je. Daar kan je toch niets op zeggen wat ook maar enigszins wat van je verdriet weg kan nemen...
Ik laat het maar bij het welgemeende maar ietwat cliché klinkende sterkte. :roos:
Thanks...ik weet t ook niet meer...was onderweg naar de DA toen t belletje van m'n zus kwam....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”