Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dractig en epileptie
Moderator: moderatorteam
-
francientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 3
Re: dractig en epileptie
Er is gelukkig nog geen nieuwe aanval geweest. Inmiddels heeft moeders geplast en gepoept. Een beetje gegeten maar nu slijt ik al uren niks meer aan haar. Ze wil slapen.
Dit doet ze in de werpkist en de puos mogen rustig bij haar lurken alleen er is geen druppel melk ondanks mijn gemassseer, kneden etc. Voor ik ga voeden leg ik de pupjes om beurten aan. Ze drinken dan wel maar niet zo krachtig. Daarna krijgen ze de sonde. Een hoop gemopper met inbrengen en ook gemor met vullen. Als het klaar is mekkeren ze nog wat na om in slaap te vallen of wat rek en strek oefeningen te doen.
De ontlasting is op gang maar moeders wil er niks van weten. Pups prima maar likken daar doet ze niet aan,helaas.
We gaan of beter,ik ga vanacht stug door. Om 11 uur vanavond waren ze niet afgevallen maar ook niet aangekomen. Dit komt vast omdat ik de hoeveelheid voeding langzaam opgebouwd heb. Ze krijgen nu elke 2 uur een 2 ml. Zoals voorgeschreven. Morgen nog maar eens bellen met de arts voor de melkgift en het eten.
Dit doet ze in de werpkist en de puos mogen rustig bij haar lurken alleen er is geen druppel melk ondanks mijn gemassseer, kneden etc. Voor ik ga voeden leg ik de pupjes om beurten aan. Ze drinken dan wel maar niet zo krachtig. Daarna krijgen ze de sonde. Een hoop gemopper met inbrengen en ook gemor met vullen. Als het klaar is mekkeren ze nog wat na om in slaap te vallen of wat rek en strek oefeningen te doen.
De ontlasting is op gang maar moeders wil er niks van weten. Pups prima maar likken daar doet ze niet aan,helaas.
We gaan of beter,ik ga vanacht stug door. Om 11 uur vanavond waren ze niet afgevallen maar ook niet aangekomen. Dit komt vast omdat ik de hoeveelheid voeding langzaam opgebouwd heb. Ze krijgen nu elke 2 uur een 2 ml. Zoals voorgeschreven. Morgen nog maar eens bellen met de arts voor de melkgift en het eten.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Fijn dat mams het in ieder geval goed doet, ik hoop dat het moederinstinkt nog opkomt.
Heel veel sterkte gewenst voor je pupsels, ik hoop dat ze er doorkomen, aan je goede zorgen zal het niet liggen.
Heel veel sterkte gewenst voor je pupsels, ik hoop dat ze er doorkomen, aan je goede zorgen zal het niet liggen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Zou het niet beter zijn een pleegmama voor deze pups te zoeken? Ik snap je beslissing om de pups te laten halen en een kans te geven hoor, maar of dit zo de beste kansen zijn ? Ik zou moeder rustig laten herstellen en de pups ergens onderbrengen ( als er uiteraard een geschikte pleegmoeder ergens is)
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar zat ik ook aan te denken.yamie schreef:Zou het niet beter zijn een pleegmama voor deze pups te zoeken? Ik snap je beslissing om de pups te laten halen en een kans te geven hoor, maar of dit zo de beste kansen zijn ? Ik zou moeder rustig laten herstellen en de pups ergens onderbrengen ( als er uiteraard een geschikte pleegmoeder ergens is)
Mamma kan dan op haar gemakkie herstellen van de heftige laatste dagen.
Elly

- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Precies!Nanna schreef:Pups gewoon bij moeders laten hoor. Het is volstrekt normaal dat een teef niet onmiddellijk na een keizersnee belangstelling heeft voor haar pups.
Geef haar in ieder geval die kans.
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Of ze merkt gewoon dat de pups niet sterk genoeg zijn.Nanna schreef:Pups gewoon bij moeders laten hoor. Het is volstrekt normaal dat een teef niet onmiddellijk na een keizersnee belangstelling heeft voor haar pups.
Geef haar in ieder geval die kans.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
ik kreeg van DA jaren terug advies om kittens in te smeren met boter zodat moederpoes , die na keizersnee ook niets van kittens moest weten, de boter ging likken en zo de kittens ging accepteren..
-
francientje
- Actief
De nacht is rustig verlopen. Mams heeft geen aanval gehad maar is ook niet happy. Ze heeft bijna al de tijd bij haar pups gelegen en die mogen alles. Zoeken ze een tepel dan gaat ze ervoor liggen. Pups hebben hulp nodig om de tepel vadt ge houden. Nu zijn de onderste 4 tepels er mooi van formaat voor ze maar die gekken willen de grote ingetrokken tepels die veel te groot voor die kleine bekkies zijn.
Er is ook geen melk,nog. Wel stuwing en in overleg met de dierenarts krijgt ze nu wat tabletjes om het verder op gang te helpen en ook voor het moedergevoel. Ze doet niet lelijk maar ook niet lief en kontjes likken is taboe voor mevrouw.
Als je moedertje ziet dan heeft ze er nog nooit zo goed uit gezien. Eten wil ze wel maar lekkere dingen.
Alleen puppybrok doen we niet aan. Meng er gestoomde makreel door dan wel.
Ach, het mag voorlopig.
Pupjes ogen tevreden. Worden elke twee uur onrustig en leg ik eerst bij Noa aan. Daarna gaat de sonde erin.
Onder protest en gemopper als ik heel voorzichtig het spuitje leeg. Dan een plasje en een poepje dat heel netjes eruit ziet doen en dan wat rek en strek oefeningen en slapen.
Het velletje smeer ik nu in met een babyoliedoekje. Het droogt anders uit onder de warmte lamp.
Ze zijn nog niet aangekomen maar ook niet afgevallen. Gaat het nu dan goed? Ik weet het niet.
Ik ga op dezelfde voet verder en bekijk het per dag. Pups die niet in orde zijn gaan toch klagelijk jammeren?
Reutje hapt ook niet meer met zijn bekje maar doet het ook gewoon nu. Wel liggen ze soms gestrekt met het koppie naar achter maar ontspannen.
Maak ik me echt zorgen? Nee maar ik besef wel dat het heel kwetsbaar is allemaal.
Pupjes bij een pleegmoeder is echt niet nodig. Moedertje doet het best gied maar heeft wel een operatie gehad.
Vanacht nog wel even overwogen om sonde te blijven geven en mijn andere teef kontjes te laten poetsen mocht ik zelf geen ontladting meer krijgen. We gaan toch proberen gewoon de melk op gang te krijgen en haar moedergevoelenscte geven. Het zijn er drie dus is te doen.
Er is ook geen melk,nog. Wel stuwing en in overleg met de dierenarts krijgt ze nu wat tabletjes om het verder op gang te helpen en ook voor het moedergevoel. Ze doet niet lelijk maar ook niet lief en kontjes likken is taboe voor mevrouw.
Als je moedertje ziet dan heeft ze er nog nooit zo goed uit gezien. Eten wil ze wel maar lekkere dingen.
Ach, het mag voorlopig.
Pupjes ogen tevreden. Worden elke twee uur onrustig en leg ik eerst bij Noa aan. Daarna gaat de sonde erin.
Onder protest en gemopper als ik heel voorzichtig het spuitje leeg. Dan een plasje en een poepje dat heel netjes eruit ziet doen en dan wat rek en strek oefeningen en slapen.
Het velletje smeer ik nu in met een babyoliedoekje. Het droogt anders uit onder de warmte lamp.
Ze zijn nog niet aangekomen maar ook niet afgevallen. Gaat het nu dan goed? Ik weet het niet.
Ik ga op dezelfde voet verder en bekijk het per dag. Pups die niet in orde zijn gaan toch klagelijk jammeren?
Reutje hapt ook niet meer met zijn bekje maar doet het ook gewoon nu. Wel liggen ze soms gestrekt met het koppie naar achter maar ontspannen.
Maak ik me echt zorgen? Nee maar ik besef wel dat het heel kwetsbaar is allemaal.
Pupjes bij een pleegmoeder is echt niet nodig. Moedertje doet het best gied maar heeft wel een operatie gehad.
Vanacht nog wel even overwogen om sonde te blijven geven en mijn andere teef kontjes te laten poetsen mocht ik zelf geen ontladting meer krijgen. We gaan toch proberen gewoon de melk op gang te krijgen en haar moedergevoelenscte geven. Het zijn er drie dus is te doen.
- Vlindchi
- Zeer actief
Sterkte ermee! Hoe is het vannacht gegaan?
Edit: ik was een minuut te laat lol
Edit: ik was een minuut te laat lol
Laatst gewijzigd door Vlindchi op 12 jan 2013 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dractig en epileptie
Fijn dat ze niet zijn afgevallen, dat is toch t eerste gewonnen.
Is t haar eerste nestje? & dus geen ervaring, dat incl een keizersnede zo vroeg al kan natuurlijk zijn dat ze t nog niet echt snapt.
Gestrekt liggen met de kopjes naar achteren zou me wel zorgen baren, t hoort natuurlijk gewoon een lekker hoopje pup te zijn......bah wat een ellende
Is t haar eerste nestje? & dus geen ervaring, dat incl een keizersnede zo vroeg al kan natuurlijk zijn dat ze t nog niet echt snapt.
Gestrekt liggen met de kopjes naar achteren zou me wel zorgen baren, t hoort natuurlijk gewoon een lekker hoopje pup te zijn......bah wat een ellende
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Liggen ze niet te warm? Prematuurtjes moeten natuurlijk extra warmte, maar uitgedroogde velletjes en gestrekt liggen kan ook wijzen op uitdroging.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Pffff, wat een verhaal zeg!
Hoop dat ze het halen...
Hoe warm is het in de werpkist?
Hoop dat ze het halen...
Hoe warm is het in de werpkist?
- Mirella
- Zeer actief
ik hoop zo dat het helemaal goed komt!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
jeetje wat een verhaal, sterkte de komende tijd
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Corneliana
- Zeer actief
ik wil niet vervelend doen maar klagelijk jammeren doen ze natuurlijk alleen als ze er kracht voor hebben maar als ze om de 2 uur zelf honger hebben is dat wel een goed signaal.francientje schreef:De nacht is rustig verlopen. Mams heeft geen aanval gehad maar is ook niet happy. Ze heeft bijna al de tijd bij haar pups gelegen en die mogen alles. Zoeken ze een tepel dan gaat ze ervoor liggen. Pups hebben hulp nodig om de tepel vadt ge houden. Nu zijn de onderste 4 tepels er mooi van formaat voor ze maar die gekken willen de grote ingetrokken tepels die veel te groot voor die kleine bekkies zijn.
Ach, het mag voorlopig.
-
francientje
- Actief
Mekkeren en mopperen kunnen ze hoor. Als ze aan de tepel liggen en er komt niks uit dan worden ze pissig 
Zijn ze achter een knuffel gekropen en de weg kwijt,protest!
Ze zijn nu wel 2 gram afgevallen,helaas ondanks 12 x 2 mililiter. Verder zijn ze toch echt levendig.
Mama heeft nu primperan en hopen dat de melkbar nu los gaat
Ze zijn nu wel 2 gram afgevallen,helaas ondanks 12 x 2 mililiter. Verder zijn ze toch echt levendig.
-
francientje
- Actief
Het is 28 graden in de werpkist. Ik heb niet de indruk dat ze het te warm vinden. Velletjes zijn soepel. Over de zijkant van de werpkist hangt een natte handdoek voor de luchtvochtigheid.
Met het kopje achterover is niet continu. Soms, ik bedenk me.....na het eten. Moet ik eens opletten of dat zo is.
Er waren net twee pupjes zelf aan een tepel gekropen en lagen daar lekker te lurken terwijl ik het broertje voeding gaf.
Lekker daar gelaten tot ze zelf los lieten. Ze kunnen het dus zelf nu de mamamelk nog!
Met het kopje achterover is niet continu. Soms, ik bedenk me.....na het eten. Moet ik eens opletten of dat zo is.
Er waren net twee pupjes zelf aan een tepel gekropen en lagen daar lekker te lurken terwijl ik het broertje voeding gaf.
Lekker daar gelaten tot ze zelf los lieten. Ze kunnen het dus zelf nu de mamamelk nog!
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Hoe komt het eigenlijk dat mama geen melk geeft? Is dat omdat ze zo vroeg geboren zijn en gaat dat met die primperan op gang komen? ( vraag het zuiver uit belangstelling hoor)
-
francientje
- Actief
Even met mijn lekenverstand. Ze had nog een week nodig ter voorbereiding op een geboorte. Een keizersnede legt ook de gift even stop en ik had twee pitonspuitjes mee gekregen maar heb er een per ongeluk de lucht in geschoten.
Waarschijnlijk net niet genieg voor melk want nu heb ik nog maar een keer een kwart gegeven en zie daar alle tepels geven biest
:-)
Er is zeker door het reutje dankbaar gebruik van gemaakt. Hij heeft er aan drie flink liggen drinken zoals het hoort.
De grootste teef heeft ook het een en ander gedronken, nog geen voedingsbeurt natuurlijk maar het begin is er.
Alle drie driftig op zoek bij moeders nu en mijn hart maakt een huppeltje
Waarschijnlijk net niet genieg voor melk want nu heb ik nog maar een keer een kwart gegeven en zie daar alle tepels geven biest
Er is zeker door het reutje dankbaar gebruik van gemaakt. Hij heeft er aan drie flink liggen drinken zoals het hoort.
De grootste teef heeft ook het een en ander gedronken, nog geen voedingsbeurt natuurlijk maar het begin is er.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Wow wat fijn zeg, dat is goed nieuws. Ik hoop van harte dat deze lijn doorzet!

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Dank je wel voor je uitleg.
En wat heerlijk dat de melk nu begint toe te schieten en de puppen sterk genoeg zijn om te zuigen...
En wat heerlijk dat de melk nu begint toe te schieten en de puppen sterk genoeg zijn om te zuigen...
-
Corneliana
- Zeer actief
nou dat is allemaal harstikke mooi behalve die 2 gram dan.francientje schreef:Mekkeren en mopperen kunnen ze hoor. Als ze aan de tepel liggen en er komt niks uit dan worden ze pissig
-
Corneliana
- Zeer actief
francientje schreef:Even met mijn lekenverstand. Ze had nog een week nodig ter voorbereiding op een geboorte. Een keizersnede legt ook de gift even stop en ik had twee pitonspuitjes mee gekregen maar heb er een per ongeluk de lucht in geschoten.
Waarschijnlijk net niet genieg voor melk want nu heb ik nog maar een keer een kwart gegeven en zie daar alle tepels geven biest:-)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Klinkt goed, hoor.
Als ze maar blijven drinken komt die melk wel op gang, dat is een cirkeltje: Door drinken produceren ze hormoon dat melkgift regelt, door melkgift gaan de pups drinken, door drinken produceert de teef hormoon.... enzovoorts.
Ik geef zelf overigens brood met pindakaas voor de melkgift als ik grote nesten heb, dat stimuleert het zog ook.
Misschien een idee voor je teefje?
Gaat vooral om de pindakaas trouwens, dat brood is alleen om het op te smeren
Als ze maar blijven drinken komt die melk wel op gang, dat is een cirkeltje: Door drinken produceren ze hormoon dat melkgift regelt, door melkgift gaan de pups drinken, door drinken produceert de teef hormoon.... enzovoorts.
Ik geef zelf overigens brood met pindakaas voor de melkgift als ik grote nesten heb, dat stimuleert het zog ook.
Misschien een idee voor je teefje?
Gaat vooral om de pindakaas trouwens, dat brood is alleen om het op te smeren
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik geloof dat ik diep respect voor je aan het ontwikkelen ben 
Sterkte met de frummels EN met mamma natuurlijk
Suzanne
Sterkte met de frummels EN met mamma natuurlijk
Suzanne
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Ik huppel héél voorzichtig met je mee, ik hoop dat ze het goed blijven doen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Klinkt inderdaad goed!
Gaat het met jou een beetje? Je zult wel bekaf zijn.....
Gaat het met jou een beetje? Je zult wel bekaf zijn.....
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik lees jou berichten met een smile op m'n gezicht, gaat goed meid!!!
Die 2 gram niet druk over maken, komt weer goed. En jij moe... nu ff niet nu ff doorgaan.
En hoera dat de melkgift nu op gang komt!!!!
Jou kroost wint met iedere voeding

Die 2 gram niet druk over maken, komt weer goed. En jij moe... nu ff niet nu ff doorgaan.
En hoera dat de melkgift nu op gang komt!!!!
Jou kroost wint met iedere voeding

-
Lucyna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Polski Owczarek Nizinny
Ooit gehoord, dat als de teef pupjes niet wil verzorgen, dat ze dan pups met iets lekkers insmeren( bijv.smeerworst). Klint gek, maar beetje onder de kontjes smeren kan de moeder stimuleren om de pups zelf schoon te maken!
Geweldig dat het wat beter gaat, blijf voor jullie duimen. En we wachten op de fotos, of durf je ze nog niet te nemen?
Geweldig dat het wat beter gaat, blijf voor jullie duimen. En we wachten op de fotos, of durf je ze nog niet te nemen?