Geen ervaring met de engelse cocker spaniel, maar wel met duitse herders

.
Mits het mogelijk is zou het ideaal zijn als je er bv. voor een paar dagen of langer er een te logeren zou kunnen hebben. Zo zie je het beste wat voor honden het zijn en of ze bij je passen. Verder kan ik uit ervaring spreken; andere hondenrassen/kruisingen zijn hartstikke leuk en geweldig en iedere hond is speciaal en lief; maakt niet uit welk ras of kruising..... hier hebben we ook al eens de overstap gemaakt naar andere rassen na en naast een duitse herder......om dan uiteindelijk jaren later toch weer terug te keren bij de duitse herder

en dan iedere dag weer opnieuw blij zijn met de enorme baasgerichtheid en onvoorwaardelijke gehoorzaamheid van onze hond, ook al zijn het echt niet de makkelijkste honden.

Honden uit rasgroep 1 en met name de duitse herder, krijgen een speciaal plaatsje in je hart en daar kom je (bijna? ons is het in ieder geval niet gelukt) niet meer vanaf. Misschien dat het jou wel lukt, want er zijn echt hele leuke rassen, maar ik persoonlijk begin ik er niet meer aan (en al helemaal niet buiten de herders rasgroep). Of een duitse herder en een ander ras erbij, dat kan natuurlijk ook. Al moet je dan nog uitkijken dat je die duitse herder niet net iets leuker vindt.

(we zijn als herderliefhebbers ook wel erg verwend met hun baasgerichtheid en gehoorzaamheid, 1x een commando en je hond luistert meteen, niet weglopen etc.)