Thanks, Japie gaat altijd mee naar de Elf Fantasy Fair...Mama Sanneke schreef:Wat heb je voor een leuk onderschrift zeg
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asiel-poedeltje; ja of nee? Ervaringen?
Moderator: moderatorteam
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Re: Asiel-poedeltje; ja of nee? Ervaringen?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
dit idd. wij hadden konijnen buiten en dat ging wel in het begin maar het werd steeds erger als er eens één ziek was kon hij echt niet meer naar binnen. Na 8 jaar besloten om ze te herplaatsen.Boutje schreef:Zo eenvoudig is het helaas niet altijd. Ik heb mijn katten vroeger moeten weg doen en enkele jaren geleden ook mijn paarden. En dan ondanks pillen, neusspray, oogdruppels, inhalatiepufs (corticoiden en bronchusverwidjeraars) en nu en dan een cortisone stootkuur. En 2 keer richting ziekenhuis wegens astma-aanval die niet overging met mijn medicatie. Om van de jeuk er bij maar te zwijgen. Dat na 3 jaar katten en 10 jaar paarden gehad te hebben. Een tijdje geleden een cavia in his gehaald, beesjte is na 2 uur echt moeten verhuizen, ik red het gewoon niet.Corneliana schreef:ik snap het wel in zoverre dat ze het vast goed bedoelen maar vind het zuur.alinelaila schreef:Wat ik begrepen heb was de mevrouw voor alle andere honden ook al allergisch en wilde ze daarom graag een poedeltje. Ze zijn 2 jaar op zoek geweest naar zo'n hondje en waren zooo blij. Tot die vrouw dus op hem ook erg allergisch reageerde. Ze schenen echt heel verdrietig te zijn dat hij weer terug moest.
Maarja, ik weet natuurlijk ook dat mensen nog wel eens wat de waarheid verdraaien..
er zijn mensen die in de loop van de tijd allergisch worden voor hun huisdier in zo mate dat het het functioneren belemmert. die nemen 1 a2 pilletjes per dag en het is over. bij kinderen vind ik het nog weer iets anders. die reageren ook anders op medicatie vaak.
Dus 1 a 2 pilletjes per dag en het is over en anders wil je van je beest af, ik vind het erg zuur klinken en wou dat je gelijk had.
Je kunt overigens ook allergisch zijn voor de speeksel van een hond. Dan krijg je ook bulten en jeuk en is het vaak geen ademhalings probleem.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hey....een copie van mijn allereerste hondje...een abrikoos dwergpoedeltje !
Slimme dieren die poedels, wel makkelijk om overal mee te nemen en je hebt inspraak....tenzij je het verkeerd aanpakt...hihihi
Lieve goede inborst, ik zou er gerust opnieuw één willen als ik jong was of kinderen zou hebben.
Waar ik woon zie je geen poedels en omdat ik nog enkel honden redt...kom ik ze waarschijnlijk ook niet meer tegen.
Ga ervoor meisj...je bent al verkocht
Slimme dieren die poedels, wel makkelijk om overal mee te nemen en je hebt inspraak....tenzij je het verkeerd aanpakt...hihihi
Lieve goede inborst, ik zou er gerust opnieuw één willen als ik jong was of kinderen zou hebben.
Waar ik woon zie je geen poedels en omdat ik nog enkel honden redt...kom ik ze waarschijnlijk ook niet meer tegen.
Ga ervoor meisj...je bent al verkocht
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
Corneliana
- Zeer actief
dan biedt ik bij deze mijn excuses aan. denk wel dat je bij de uitzonderingen hoort.Boutje schreef:Zo eenvoudig is het helaas niet altijd. Ik heb mijn katten vroeger moeten weg doen en enkele jaren geleden ook mijn paarden. En dan ondanks pillen, neusspray, oogdruppels, inhalatiepufs (corticoiden en bronchusverwidjeraars) en nu en dan een cortisone stootkuur. En 2 keer richting ziekenhuis wegens astma-aanval die niet overging met mijn medicatie. Om van de jeuk er bij maar te zwijgen. Dat na 3 jaar katten en 10 jaar paarden gehad te hebben. Een tijdje geleden een cavia in his gehaald, beesjte is na 2 uur echt moeten verhuizen, ik red het gewoon niet.Corneliana schreef:ik snap het wel in zoverre dat ze het vast goed bedoelen maar vind het zuur.alinelaila schreef:Wat ik begrepen heb was de mevrouw voor alle andere honden ook al allergisch en wilde ze daarom graag een poedeltje. Ze zijn 2 jaar op zoek geweest naar zo'n hondje en waren zooo blij. Tot die vrouw dus op hem ook erg allergisch reageerde. Ze schenen echt heel verdrietig te zijn dat hij weer terug moest.
Maarja, ik weet natuurlijk ook dat mensen nog wel eens wat de waarheid verdraaien..
er zijn mensen die in de loop van de tijd allergisch worden voor hun huisdier in zo mate dat het het functioneren belemmert. die nemen 1 a2 pilletjes per dag en het is over. bij kinderen vind ik het nog weer iets anders. die reageren ook anders op medicatie vaak.
Dus 1 a 2 pilletjes per dag en het is over en anders wil je van je beest af, ik vind het erg zuur klinken en wou dat je gelijk had.
-
Corneliana
- Zeer actief
idem dito.blacky schreef:dit idd. wij hadden konijnen buiten en dat ging wel in het begin maar het werd steeds erger als er eens één ziek was kon hij echt niet meer naar binnen. Na 8 jaar besloten om ze te herplaatsen.Boutje schreef:Zo eenvoudig is het helaas niet altijd. Ik heb mijn katten vroeger moeten weg doen en enkele jaren geleden ook mijn paarden. En dan ondanks pillen, neusspray, oogdruppels, inhalatiepufs (corticoiden en bronchusverwidjeraars) en nu en dan een cortisone stootkuur. En 2 keer richting ziekenhuis wegens astma-aanval die niet overging met mijn medicatie. Om van de jeuk er bij maar te zwijgen. Dat na 3 jaar katten en 10 jaar paarden gehad te hebben. Een tijdje geleden een cavia in his gehaald, beesjte is na 2 uur echt moeten verhuizen, ik red het gewoon niet.Corneliana schreef:ik snap het wel in zoverre dat ze het vast goed bedoelen maar vind het zuur.alinelaila schreef:Wat ik begrepen heb was de mevrouw voor alle andere honden ook al allergisch en wilde ze daarom graag een poedeltje. Ze zijn 2 jaar op zoek geweest naar zo'n hondje en waren zooo blij. Tot die vrouw dus op hem ook erg allergisch reageerde. Ze schenen echt heel verdrietig te zijn dat hij weer terug moest.
Je kunt overigens ook allergisch zijn voor de speeksel van een hond. Dan krijg je ook bulten en jeuk en is het vaak geen ademhalings probleem.
sorry.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Heb je je poedeltje al besproken?
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik zou zeggen,...halen en genieten (van elkaar)alinelaila schreef:Ja, dat is hem! Die foto vertekent wel een beetje vind ik, want het is echt maar een klein hondje. En hij heeft nu een korte vacht, want hij is getrimd op het asiel.
Top om te lezen dat poedeltjes over het algemeen leuke, makkelijke hondjes zijn.
Ik baal enorm, mijn auto is namelijk stuk gegaan. Zou eigenlijk morgen moeten werken en dan had ik direct m'n hond mee kunnen slepen om eens een wandelingetje met hem en het poedeltje te maken.
Ik ga nog een keer overleggen met m'n moeder, maar denk dat de kans heel groot is dat ik hem op 'besproken' ga laten zetten..![]()
En dan hopen dat het klikt met m'n eigen hond natuurlijk!
Ik heb vannacht ook al over het poedeltje gedroomd..
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat de klik er is, zou fijn zijn als je het poedeltje nog een lekker plekkie kan geven.
In april hebben wij Esperanza geadopteerd, zij is ca 10 jaar, mankeert van alles en nog wat maar geniet van haar leventje, is helemaal blij en gelukkig, zo leuk om tezien en ik geniet echt van haar.
Qua kosten valt het tot nu heel erg mee, heb 2x een onderzoek laten doen omdat ik iets perse wilde weten maar op een pot pijnstillers na kost ze niks hoor, het zijn allemaal dingetjes waar ik niets aan kan doen want beter wordt het niet dus ik ga het wel zien.... zij zit dus ook niet in de verzekering.
In april hebben wij Esperanza geadopteerd, zij is ca 10 jaar, mankeert van alles en nog wat maar geniet van haar leventje, is helemaal blij en gelukkig, zo leuk om tezien en ik geniet echt van haar.
Qua kosten valt het tot nu heel erg mee, heb 2x een onderzoek laten doen omdat ik iets perse wilde weten maar op een pot pijnstillers na kost ze niks hoor, het zijn allemaal dingetjes waar ik niets aan kan doen want beter wordt het niet dus ik ga het wel zien.... zij zit dus ook niet in de verzekering.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Echt??DebbieZ schreef:Thanks, Japie gaat altijd mee naar de Elf Fantasy Fair...Mama Sanneke schreef:Wat heb je voor een leuk onderschrift zeg
Hier gaan de huispubers ook altijd, zal ze zeggen de volgende keer uit te kijken naar Japie.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Yes, en er loopt een zwarte ruwharige galgo naast. Bij de zelfverdedigingscursus van Qu'Mar Ti-Jin...JYBD schreef:Echt??
Hier gaan de huispubers ook altijd, zal ze zeggen de volgende keer uit te kijken naar Japie.
Voor TS: ik heb Japie eerst in de pleeg gehad en toen vielen we voor hem. Is dat geen idee? Ik zou hem gewoon meenemen en dan kan hij altijd geplaatst worden vanuit de pleeg als het niet klikt. Is hij wel lekker die kennel uit.
-
lets have fun
Jammer. Maar ik snap het wel hoor. Het is zoveel leuker als de honden het gezellig met elkaar hebben. Niet getreurt, je vind de hond die matcht met Sem wel. En dat poedeltje vind ook wel een huis. Die is leuk genoeg.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Pak het niet verkeerd op....ik bedoel het goed...
MAAR
Ik snap het niet
Weinig honden gaan bij de eerste ontmoeting zich gedragen zoals jij graag zou hebben.
Het hangt van zoveel omstandigheden af...
Ik heb al heel wat honden hier gered...en nee...de eerste dagen was dat nooit grote liefde met mijn honden...
NU kunnen ze niet meer zonder elkaar, 1 grote bende.
of neem Yuka (zie FB) Ik heb haar vorige week woensdag bij een vriendin gebracht om aan te sterken... haar 2 honden moesten niets van haar weten, ignoreerden haar volkomen...
Zondag moest ik YuKa terug naar de DA brengen en gisteren terug naar die vriendin...de kleinste hond en Yuka zijn nu de hele tijd samen en spelen en vormen een team !
Soms moet je dingen even de tijd geven.
Soms voelt je eigen hond zich bedreigd in zijn plaats als je teveel aandacht aan de andere geeft
Soms...soms...duurt het effe.
Waarom doe je niet aan opvang ? Dan kan je nog zien hoe het uitdraait...en wie weet komt die klik er wel binnen een dag of x
Alvast sterkte met je beslissing
Ik snap het niet
Weinig honden gaan bij de eerste ontmoeting zich gedragen zoals jij graag zou hebben.
Het hangt van zoveel omstandigheden af...
Ik heb al heel wat honden hier gered...en nee...de eerste dagen was dat nooit grote liefde met mijn honden...
NU kunnen ze niet meer zonder elkaar, 1 grote bende.
of neem Yuka (zie FB) Ik heb haar vorige week woensdag bij een vriendin gebracht om aan te sterken... haar 2 honden moesten niets van haar weten, ignoreerden haar volkomen...
Zondag moest ik YuKa terug naar de DA brengen en gisteren terug naar die vriendin...de kleinste hond en Yuka zijn nu de hele tijd samen en spelen en vormen een team !
Soms moet je dingen even de tijd geven.
Soms voelt je eigen hond zich bedreigd in zijn plaats als je teveel aandacht aan de andere geeft
Soms...soms...duurt het effe.
Waarom doe je niet aan opvang ? Dan kan je nog zien hoe het uitdraait...en wie weet komt die klik er wel binnen een dag of x
Alvast sterkte met je beslissing
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- iones
- Zeer actief
Poedels kunnen oud worden, ze zijn energiek en speels tot op hoge leeftijd en ze ruien niet. Geweldige honden.
Ik denk niet dat je hier snel een misser aan zult hebben. Ga ervoor!
Hier 2 roedels met elkaar verenigd. Intussen is één hond helaas verongelukt. Maar de roedel is na een half jaar wel één geworden.
Ze slapen samen tegen elkaar aan. En ze spelen met elkaar. Maar oh wat heeft dat een tijd nodig! Ook honden moeten soms "eigen" worden voor elkaar. Dat moet groeien.
Verder heb ik nog opvangers gehad. De laatste was veel te druk voor mijn eigen honden, maar de eerste paste hier prima en die ging al spoedig op in de roedel.
Ze hadden toch geen hekel aan elkaar? Ik had die poedel mooi mee naar huis genomen!
Ik denk niet dat je hier snel een misser aan zult hebben. Ga ervoor!
Hier 2 roedels met elkaar verenigd. Intussen is één hond helaas verongelukt. Maar de roedel is na een half jaar wel één geworden.
Ze slapen samen tegen elkaar aan. En ze spelen met elkaar. Maar oh wat heeft dat een tijd nodig! Ook honden moeten soms "eigen" worden voor elkaar. Dat moet groeien.
Verder heb ik nog opvangers gehad. De laatste was veel te druk voor mijn eigen honden, maar de eerste paste hier prima en die ging al spoedig op in de roedel.
Ze hadden toch geen hekel aan elkaar? Ik had die poedel mooi mee naar huis genomen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
toen wij ons 2e hondje erbij kregen hebben ze elkaar ook de eerste 2 weken genegeerd. ze haatten elkaar niet, maar moesten ook niks van elkaar.
soms verlang ik terug naar die eerste 2 weken.
ze racen het hele huis door samen.
dus die eerste ontmoeting zegt niks. als ze elkaar maar niet de pan uit vechten meteen.
en dan mijn oudje die ik meegenomen heb uit het asiel. het geeft zoveel voldoening om haar te zien genieten. zou dat ook geen mooie reden zijn om hem toch een huis te bieden?
een 10+ hondje kan je inderdaad niet van verwachten dat het nog een speelmaatje wordt voor je sem. als je dat persee graag wilt dan is het verstandig dat je het niet doet. maar ik had het wel geweten. heerlijk, zo'n oudje vertroetelen en nog een fijne paar jaren geven.
soms verlang ik terug naar die eerste 2 weken.
dus die eerste ontmoeting zegt niks. als ze elkaar maar niet de pan uit vechten meteen.
en dan mijn oudje die ik meegenomen heb uit het asiel. het geeft zoveel voldoening om haar te zien genieten. zou dat ook geen mooie reden zijn om hem toch een huis te bieden?
een 10+ hondje kan je inderdaad niet van verwachten dat het nog een speelmaatje wordt voor je sem. als je dat persee graag wilt dan is het verstandig dat je het niet doet. maar ik had het wel geweten. heerlijk, zo'n oudje vertroetelen en nog een fijne paar jaren geven.
- iones
- Zeer actief
Als ze met elkaar vechten gaat het inderdaad nooit iets worden. Maar honden moeten ook net als mensen naar elkaar toe groeien en gaan elkaar op den duur waarderen. Dat ligt bij mensen trouwens nog wel gecompliceerder....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Toch fijn om te weten dat dat poedeltje wel een thuis krijgt.
Maar wil jij een speelse rakker voor jouw hond? Dan moet je het in de terrierhoek zoeken. Ik heb 4 honden, waarvan 2 jack russels. En dat zijn de speelse rakkers onder mijn honden. Die spelen het meest van allemaal en dus ook met elkaar. Heeft wel zo moeten groeien, heeft dik een jaar geduurd. Maar ze slapen nu ook voortaan samen. Jack russels zijn speelse honden, sterk en gezond, kunnen oud worden, en zijn net als poedels tot op hoge leeftijd speels.
en wat jack russels betreft heb je in de herplaatsing veel keuze. Vooral i.v.m. poedels.
Maar wil jij een speelse rakker voor jouw hond? Dan moet je het in de terrierhoek zoeken. Ik heb 4 honden, waarvan 2 jack russels. En dat zijn de speelse rakkers onder mijn honden. Die spelen het meest van allemaal en dus ook met elkaar. Heeft wel zo moeten groeien, heeft dik een jaar geduurd. Maar ze slapen nu ook voortaan samen. Jack russels zijn speelse honden, sterk en gezond, kunnen oud worden, en zijn net als poedels tot op hoge leeftijd speels.
en wat jack russels betreft heb je in de herplaatsing veel keuze. Vooral i.v.m. poedels.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay negeerde Norah ook de eerste keer. Er was totaal geen klik. En ja ook Kay is in de regel daarin een open boek en kan vaak ook meteen bij eerste ontmoetingen al heftig spelen met andere honden. We hebben hier veel logees en opvangers gehad en Kay heeft een grote vriendengroep, dus ja ik weet dat ook heel goed hoe hij is.
Wij twijfelde dan ook heel erg of we Norah wel zouden nemen. Ze deden zelfs even lelijk tegen elkaar de eerste ontmoeting (er kwam een bal de sfeer verpesten). We hadden ook kennis gemaakt met een ander hondje, overigens ook een stuk ouder (die was 7 jaar) en daar was wel die klik met Kay. Wij hadden de klik niet met dat oudere hondje, maar wel met Norah. Dus besloten haar wel te doen. De eerste weken (waar we overigens nog steeds in zitten, zo lang is ze hier nog niet) waren zeer gespannen hier. Maar je moet ze eens sinds een week hier zien. Zou eigenlijk filmpje moeten plaatsen. Ook op het moment wordt er hier fanatiek gespeeld. Zijn alweer 25 minuten bezig en 's ochtends moeten we ze echt even eerst met z'n tweeen naar buiten laten in de tuin. Niet om te plassen, maar omdat ze dan even gek met elkaar kunnen doen! Wat een verschil ineens!
Erg vergelijkbaar met jou situatie dus. En ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en dat wij gegaan zijn voor de hond die wij zelf echt heel erg leuk vonden. Dat we Kay daar even van moesten overtuigen vergeten we nu gewoon!
Wij twijfelde dan ook heel erg of we Norah wel zouden nemen. Ze deden zelfs even lelijk tegen elkaar de eerste ontmoeting (er kwam een bal de sfeer verpesten). We hadden ook kennis gemaakt met een ander hondje, overigens ook een stuk ouder (die was 7 jaar) en daar was wel die klik met Kay. Wij hadden de klik niet met dat oudere hondje, maar wel met Norah. Dus besloten haar wel te doen. De eerste weken (waar we overigens nog steeds in zitten, zo lang is ze hier nog niet) waren zeer gespannen hier. Maar je moet ze eens sinds een week hier zien. Zou eigenlijk filmpje moeten plaatsen. Ook op het moment wordt er hier fanatiek gespeeld. Zijn alweer 25 minuten bezig en 's ochtends moeten we ze echt even eerst met z'n tweeen naar buiten laten in de tuin. Niet om te plassen, maar omdat ze dan even gek met elkaar kunnen doen! Wat een verschil ineens!
Erg vergelijkbaar met jou situatie dus. En ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en dat wij gegaan zijn voor de hond die wij zelf echt heel erg leuk vonden. Dat we Kay daar even van moesten overtuigen vergeten we nu gewoon!