Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- _Juul_
- Actief
- Mijn ras(sen): Langhaar Standaard Getijgerde Teckel
- Contacteer:
Re: Teckels
Het is niet om overheen te lopen voor de hond...Het is denk ik een paadje van een meter naar een hokje...Mijn zoon staat nu elke morgen in nat gras en als het tegen zit in de blubber 
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik had mijn pup 3 dagen, toen ze een klein steentje in haar luchtpijp kreeg, lang leve de heimlich greep, dus bij mij geen steentjes maar tegels!!

- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Voorlopig moet hij dat blijven krijgen, over een paar maanden controleer ik of er nog gruis in zit en gaan we kijken hoe het met normaal voer gaat. Hij mag er helaas ook echt niks anders naast hebben._Juul_ schreef: Blijft Bobbie last van zijn blaas houden??? Of is dat al wat beter???
-
Chan35
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar
Als het me maandag niet bevalt zal ik je wel even bellen voor het adres waar jij bent geweest met Sofie. Als we Yara eindelijk thuis hebben moet je maar snel langskomen met haar, gezellig! 
- IvysToeter
- Zeer actief
Hier een dobby die vanochtend een plas middenin de woonkamer doet.
En daarna in de tuin verder plast.
En dat terwijl ze al heel lang zindelijk is.
Even in de gaten houden vandaag anders morgen even urine laten onderzoeken.
Ik ga misschien toch jasje voor haar kopen, ze was met zo enorm aan het trillen buiten en wilde niet lopen.
Desnoods alleen een fleece jasje ofzo voor als het in de ochtend nog vriest.
En daarna in de tuin verder plast.
En dat terwijl ze al heel lang zindelijk is.
Even in de gaten houden vandaag anders morgen even urine laten onderzoeken.
Ik ga misschien toch jasje voor haar kopen, ze was met zo enorm aan het trillen buiten en wilde niet lopen.
Desnoods alleen een fleece jasje ofzo voor als het in de ochtend nog vriest.

-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Hopelijk niets ergs met Dobby!!
Hebben jullie ook schoentjes voor jullie honden?
Want ja, ze hangen al laag bij de grond en dan die voetjes nog is op de koude of bevroren grond. Zal ook wel niet alles zijn zeker.
Want ja, ze hangen al laag bij de grond en dan die voetjes nog is op de koude of bevroren grond. Zal ook wel niet alles zijn zeker.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Nee hier geen schoenen voor Goof. Ik heb wel een pot vaseline in huis gehaald. Mocht hij door de kou en het strooizout pijn aan zijn voetjes krijgen, dan smeer ik ze daarmee in.Nolan schreef:Hopelijk niets ergs met Dobby!!
@ IvysToeter. Het kan zijn dat ze misschien even een terugval heeft qua zindelijkheid. Heeft Goof een kleine week terug ook gehad. Dus nu slaapt hij weer in zijn bench en geen ongelukjes meer in huis. Over dat jasje. Als je echt merkt dat ze het koud heeft, gewoon doen hoor. Hoewel het wel drama queens zijn, die teckels.
- IvysToeter
- Zeer actief
Een terug val qua zindelijkheid? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
En zeker niet na zo lange tijd.
Ze slaapt al in de bench.
Het was nadat ze uit de bench kwam toen ik haar brokjes al neer had gezet.
Misschien had ik de brokjes daarna even weg moeten halen omdat ze het anders misschien als beloning zag? Of zal dat wel meevallen?
En zeker niet na zo lange tijd.
Ze slaapt al in de bench.
Het was nadat ze uit de bench kwam toen ik haar brokjes al neer had gezet.
Misschien had ik de brokjes daarna even weg moeten halen omdat ze het anders misschien als beloning zag? Of zal dat wel meevallen?

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik zou niet aan schoentjes e.d. beginnen. Ze moeten ook eelt op de voetzooltjes krijgen en dat belet je op die manier. Het enige wat ik hier aan teckelmans z'n voetjes doe is de boel korthouden. Ik knip al het haar tot het duimpje weg ook tussen de voetzooltjes. Vaseline zou ik alleen gebruiken als ze veel door strooizout moeten lopen en verder niet.

- IvysToeter
- Zeer actief
Iemand een idee waar ik een beetje betaalbaar jasje kan kopen met opening de rug voor de ringetjes van het tuigje?
Ze bestaan wel, maar ineens kan ik ze amper vinden.
Hoeft geen super luxe jasje te zijn, als het maar iets warmte geeft.
Ze bestaan wel, maar ineens kan ik ze amper vinden.
Hoeft geen super luxe jasje te zijn, als het maar iets warmte geeft.

- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Ik heb gewoon iemand die handig is met naaimachine een gleufje laten maken in het jasje. Ouders werken beide in een bejaardentehuis, dus genoeg die dat konden doen daar :p kostte me niks.
-
Chan35
- Actief

Deze foto's zijn van vorige week. Toen was ze 6 weken...
Morgen gaan we weer naar haar toe! lekker knuffelen
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Wat lief Chan35
Nu zijn ze echt op een leeftijd dat ze meer gaan ondernemen. Toen we bij Goof gingen kijken met 6 weken hingen hij en zijn zusje iedere keer in mijn laars of broekspijp
Nu zijn ze echt op een leeftijd dat ze meer gaan ondernemen. Toen we bij Goof gingen kijken met 6 weken hingen hij en zijn zusje iedere keer in mijn laars of broekspijp
- IvysToeter
- Zeer actief
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Leuke pup!
Ik heb voor mijn kleintjes wel een jasje met een opening voor het tuigje. Zit een rits aan de bovenkant.
Sadie met haar roze jas

Ik heb voor mijn kleintjes wel een jasje met een opening voor het tuigje. Zit een rits aan de bovenkant.
Sadie met haar roze jas

-
Chan35
- Actief
Ja lief hè? hahaha nou dan zijn daar alvast op voorbereid! Ze schijnt een ondernemende dame te zijn en haar broertjes die vinden het allemaal wel best, die zijn een stuk rustiger. We gaan het morgen weer meemaken! ze krijgt deze week ook de enting en de chip...en dan halen we haar eind januari op want de 18e ben ik jarig en dat wil ik haar niet aandoen gelijk het hele huis vol visite, arm beestje. Eerst maar eens rustig aan haar nieuwe huisje en baasjes wennen.P-tt schreef:Wat lief Chan35![]()
Hoe hebben jullie het met het zindelijk maken gedaan? want ik zit eraan te denken om haar ook kattenbak zindelijk te maken voor als ik 2 dagen in de week moet werken en ze anders 10 uur alleen zit...dan kan ze inde bijkeuken met de bench open en als ze dan moet plassen kan ze dat in de bak doen. Of om een hondenluik te maken zodat ze in de tuin kan als ze wil. of zou ze dan echt een blaffertje worden??
Of is het beter om haar gewoon eerst aan te leren om buiten te plassen en dan later bakzindelijk erbij leren? of alleen gewoon buiten? pfff lastig hoor! maar dan moet mijn moeder die 2 dagen wel tussen de middag naar mijn huis om Yara uit te laten en dat wordt dan weer zo'n verplichting voor haar, dat wil ik ook niet..
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
Lillith
- Zeer actief
Chan35 schreef:Ja lief hè? hahaha nou dan zijn daar alvast op voorbereid! Ze schijnt een ondernemende dame te zijn en haar broertjes die vinden het allemaal wel best, die zijn een stuk rustiger. We gaan het morgen weer meemaken! ze krijgt deze week ook de enting en de chip...en dan halen we haar eind januari op want de 18e ben ik jarig en dat wil ik haar niet aandoen gelijk het hele huis vol visite, arm beestje. Eerst maar eens rustig aan haar nieuwe huisje en baasjes wennen.P-tt schreef:Wat lief Chan35![]()
Hoe hebben jullie het met het zindelijk maken gedaan? want ik zit eraan te denken om haar ook kattenbak zindelijk te maken voor als ik 2 dagen in de week moet werken en ze anders 10 uur alleen zit...dan kan ze inde bijkeuken met de bench open en als ze dan moet plassen kan ze dat in de bak doen. Of om een hondenluik te maken zodat ze in de tuin kan als ze wil. of zou ze dan echt een blaffertje worden??
Of is het beter om haar gewoon eerst aan te leren om buiten te plassen en dan later bakzindelijk erbij leren? of alleen gewoon buiten? pfff lastig hoor! maar dan moet mijn moeder die 2 dagen wel tussen de middag naar mijn huis om Yara uit te laten en dat wordt dan weer zo'n verplichting voor haar, dat wil ik ook niet..
-
Chan35
- Actief
Wat een cool jasje van sadie! staat erg leuk!
Hoe moet ik dat met Yara doen straks? ook maar een jasje? omdat ze nog zo klein en vatbaar is? of hoeft dat niet?
Hoe moet ik dat met Yara doen straks? ook maar een jasje? omdat ze nog zo klein en vatbaar is? of hoeft dat niet?
-
Lillith
- Zeer actief
Als ze 10 uur in de bijkeuken zit en dan ook nog op de kattenbak gaat...Chan35 schreef:Wat een cool jasje van sadie! staat erg leuk!
heeft ze toch geen jasje nodig
- IvysToeter
- Zeer actief
Heb je al eens aan je moeder gevraagd of die het erg vind om 2 dagen per week tussen de middag je hond uit te laten?
en inderdaad na hoeveel tijd wil je haar die 10 uur alleen laten zitten?
en inderdaad na hoeveel tijd wil je haar die 10 uur alleen laten zitten?

-
Chan35
- Actief
Ik ben 2 weken vrij en daarna zal ik toch de woensdag en de donderdag moeten werken maar mijn vriend werkt onregelmatig dus het is niet zo dat ze direct 2 dagen alleen zit maar om maar even van het ergste uit te gaan zal ze daar toch aan moeten wennen voor als het voorkomt. Volgens de fokker is het geen probleem als we haar er maar van het begin af aan aan laten wennen en langzaam opbouwen natuurlijk. mijn moeder kan (als mijn vriend die 2 dagen ook moet werken) de eerste tijd best met haar wandelen maar dit wil ik niet als definitieve oplossing.
-
Chan35
- Actief
Ik heb dit met 2 verschillende fokkers overlegd en dit was geen enkel probleem dus ik begrijp niet waarom het zo'n punt is? We zijn 5 dagen van de week bij haar thuis en net die 2 dagen zou het kunnen zijn dat ook mijn vriend moet werken en dat ze dan dus wel alleen moet zijn. Ook als mijn moeder met haar gaat wandelen tussen de middag zal ze de 4 uur ervoor en 4 uur er na alleen zijn. vandaar ook mijn idee om een hondenluik te maken zodat ze lekker achterthuis kan rennen als ze dat wil. Ik zou haar het liefst meenemen naar mijn werk maar ja dat gaat helaas niet...
Hoe doen jullie dat dan als jullie moeten werken?
Hoe doen jullie dat dan als jullie moeten werken?
- IvysToeter
- Zeer actief
ik zeg niet dat het niet kan hoor.
maar je hebt wel even de tijd nodig om haar eraan te wennen alleen te zijn.
je kan niet gelijk verwachten dat ze 8 uur alleen is.
maar je hebt wel even de tijd nodig om haar eraan te wennen alleen te zijn.
je kan niet gelijk verwachten dat ze 8 uur alleen is.

-
Chan35
- Actief
nee dat is ook zo en dat gebeurt ook niet hoor! we laten haar er wel rustig aan wennen want anders gaat ze toch de hele tijd blaffen of janken en dat wil ik haar niet aandoen, ze moet zich wel prettig voelen! Mijn moeder kan haar altijd uitlaten of ophalen maar ik wil wel dat ze eraan went zodat mijn moeder dit niet altijd moet blijven doen, dat is alles...
-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Ooooh schattige foto's!!
Dus de sneeuw en de koude is helemaal niet erg voor zijn voetjes?
Alleen met het zout dus oppassen?
Dus de sneeuw en de koude is helemaal niet erg voor zijn voetjes?
Alleen met het zout dus oppassen?
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
@ Daniela ik hoop dat het wat beter wordt voor Bobbie!! Hoop niet dat hij er veel last van heeft!!
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
@Chan wat een moppie zeg!! Leuk dat jullie vandaag weer gaan knuffelen!
Ik zou haar alleen maar buiten zindelijk maken, en niet ook nog op de kattenbak zetten.
Wanneer moet je weer werken dan al na twee weken??? Is het niet een idee om haar bij je moeder te brengen zodat ze niet zolang alleen is?? Want ik ben van mening dat je dat niet in twee weken op kunt bouwen...Maar goed dat is mijn bescheiden mening
Ik zou haar alleen maar buiten zindelijk maken, en niet ook nog op de kattenbak zetten.
Wanneer moet je weer werken dan al na twee weken??? Is het niet een idee om haar bij je moeder te brengen zodat ze niet zolang alleen is?? Want ik ben van mening dat je dat niet in twee weken op kunt bouwen...Maar goed dat is mijn bescheiden mening
- IvysToeter
- Zeer actief
Is nog best lastig een jasje te vinden voor dobby.
Dan is de lengte goed, maar de omvang niet.
Dan is de lengte goed, maar de omvang niet.