Ik heb Borr in 2010 uit het asiel gehaald, hij was toen 8 maanden oud. De vorige eigenaren deden hem weg omdat hij het huis sloopte in hun afwezigheid.... Ik ken de vorige eigenaren niet maar deze hadden tegen het asiel gezegd dat het een kruising herderXbouvier is. De mensen in het asiel vonden hem toch wel heel erg veel op een Ierse wolfshond lijken.
Borr is wel een flinke jongen (78 cm schofthoogte) maar ik vind hem te klein voor een echte Ier. Ook is hij wat breder en heeft niet die langgerekte kop die een Ier heeft.
Zijn karakter zal ik hieronder proberen zo objectief mogelijk te beschrijven.
Borr is zo ongeveer de zachtaardigste hond die ik ooit heb meegemaakt.
Hij is superlief naar mensen, rustig en voorzichtig met kinderen en heel sociaal met alle andere honden.
Borr is absoluut geen waakhond, blaft bijna nooit en verwelkomt iedereen die aan de poort staat.
Hij is niet heel erg werklustig en volgens mij ook niet superintelligent
Het is geen jager, hobbelt wel achter katten aan maar snapt er niks van als ze ineens stilstaan en de muizen mogen van hem gerust op tafel dansen tijdens zijn aanwezigheid.
Geen speurhond, een wildspoor doet hem niks.
Heeft soms wel een beetje herderneigingen, kan het niet goed hebben als de paarden niet bij elkaar staan.
Hij mag wel heel graag met andere honden spelen, favoriete spelletjes zijn achter elkaar aan rennen en spijkerbroek trekken (niet als je hem aan hebt hoor!)
Eigenlijk is hij nergens goed voor maar als huis/knuffel/gezelschapshond is hij fantastisch!
Toch niet helemaal objectief maar dat kan ook niet als je je eigen hond beschrijft.
Hieronder twee recente foto's van Borr:

Normaal heeft hij langer haar aan zijn voeten maar ik had het wat geknipt zodat geen sneeuwklonten aan bleven hangen.
Hij heeft 1 hangoor en 1 frutseloor (niet staand en niet hangend maar er tussenin, zoals een Beauceron).
Als jullie naar het karakter en de foto's van Borr kijken, wat denken jullie dan welk(e) ras(sen) er in Borr zit(ten)?

[/url]