Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De DH

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

De DH

Ongelezen bericht door malinois »

in vroegere tijden... (tenminste als mijn spaans zo goed is het te begrijpen op FB) :F:

Afbeelding

Así era el P.A. de 1900/1906
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: De DH

Ongelezen bericht door LongFields »

De linker op de tweede rij van boven vind ik echt prachtig.
Wat een verschil met de huidige DH, maar dat geldt niet alleen voor dit ras. Als je afbeeldingen van rond 1900 opzoekt, zie je dat heel veel rassen er toen behoorlijk anders uitzagen.
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zilla »

Doe mij maar die zwarte :pffff:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zilla schreef:Doe mij maar die zwarte :pffff:
Mij ook :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:De linker op de tweede rij van boven vind ik echt prachtig.
Wat een verschil met de huidige DH, maar dat geldt niet alleen voor dit ras. Als je afbeeldingen van rond 1900 opzoekt, zie je dat heel veel rassen er toen behoorlijk anders uitzagen.
Ja idd. Er zegt ook iemand: la estructur como la de los malinois

Als mijn spaans me niet in de steek laat (en ik heb nog nooit een woord spaanse cursus gehad) dan heeft hij hier nog de bouw van een mechel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Ze zijn er nog wel zo hoor :wink: (tenminste voor mijn lekenoog lijkt het aardig).
Afbeelding
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Helaas vinden sommige mensen het mooier als ze er zo uitzien

http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/ ... w.html?m=1
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: Als mijn spaans me niet in de steek laat (en ik heb nog nooit een woord spaanse cursus gehad) dan heeft hij hier nog de bouw van een mechel.
Vroeger had je ook honden die prima op een Duitse herder leken ;-)
Afbeelding
Ik zie hier niks mechels in.

Die zouden ze er eigenlijk best in kunnen fokken :ok: . Want je maakt mij niet wijs dat dit in de mode blijft.
Afbeelding
Ik vind ze op de oude foto die ik geplaatst heb niet de bouw van een mechel hebben overigens, ze zijn niet geheel vierkant zoals een mechel hoort te zijn. Maar vind het wel mooi, zeker de zwarte :wink:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik niet, ik vind ze lelijk. Ik vind de huidige Duitsers uit werklijnen vele malen mooier. Precies zoals een Duitser in mijn beleving dient te zijn. En je kunt ze nagenoeg over dat oude plaatje van Nanna heen leggen. Die vind ik dus wel mooi, die van Nanna. En zo lopen ze er echt nog, meer dan genoeg. Kijk maar eens bij de KNPV.
Gr. Aniek

Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Budkes schreef:Ik niet, ik vind ze lelijk. Ik vind de huidige Duitsers uit werklijnen vele malen mooier. Precies zoals een Duitser in mijn beleving dient te zijn. En je kunt ze nagenoeg over dat oude plaatje van Nanna heen leggen. Die vind ik dus wel mooi, die van Nanna. En zo lopen ze er echt nog, meer dan genoeg. Kijk maar eens bij de KNPV.
:ok:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik heb altijd al een Duitse Herder gewild, maar omdat er zo veel zo "misvormd" zijn, gaat hem dat gewoon niet worden. Werklijnen kijk ik niet zo vaak naar. Misschien toch eens doen. Als we een Border uit werklijnen over een jaar of 2 nog aan kunnen, komt het vast ook goed met een Duitse Herder uit werklijnen ;)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Kaiou schreef:
Ze zijn er nog wel zo hoor :wink: (tenminste voor mijn lekenoog lijkt het aardig).
Afbeelding
Deze is prachtig inderdaad, nog een jonge hond zo te zien. Ben benieuwd hoe die er volwassen uit zal gaan zien, maar prachtig zal hij wel blijven denk ik.
Maar deze hond is niet de standaard van wat je tegenwoordig aan DH ziet, eerder een zeer positieve uitzondering. Nou ja, in werklijnen zal dit dan wél weer een veel algemener beeld zijn.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat plaatje van Nanna vind ik nóg mooier! In de werklijnen zie je die inderdaad nog wel. Prachtig! Ik vind Tessa al op het randje, laat staan die glijbanen die je ziet...
Kamy
Actief

Ongelezen bericht door Kamy »

Ayronna schreef:Ik heb altijd al een Duitse Herder gewild, maar omdat er zo veel zo "misvormd" zijn, gaat hem dat gewoon niet worden. Werklijnen kijk ik niet zo vaak naar. Misschien toch eens doen. Als we een Border uit werklijnen over een jaar of 2 nog aan kunnen, komt het vast ook goed met een Duitse Herder uit werklijnen ;)
Een border uit werklijnen of een duitse herder uit werklijnen maakt veel verschil vanwege het verschil in "werk" waarvoor ze geselecteerd zijn. Bij een border collie is dat onder andere vanwege het vermogen om goed schapen te kunnen drijven en bij een duitse herder onder andere buitdrift, zelfzeker zijn, temperamentvol en heftig en ook om kunnen gaan met dreiging en vrijwel nergens van onder de indruk zijn (en dat maakt corrigeren soms moeilijk) en dat met een gewicht van rond de 40-45 kilo, ze zijn enorm sterk en over het algemeen zijn het niet de meest sociale honden met andere honden. Met mijn duitse herder (werlijn) kan ik lezen en schrijven maar de opvoeding is zeker niet makkelijk, gelukkig hebben we de kennis en de ervaring en zie ik het juist als een uitdaging. Zoals bij ieder ras moet je niet naar het uiterlijk kijken maar naar wat je doel met de hond is; dus waarvoor wil je een duitse herder werklijn. Een duitse herder kun je alles leren; geen hondensport is hem te vreemd of te moeilijk, maar denk altijd aan zijn karakter en dat hij voor bv. flyball met een grote buitdrift en niet uitgesproken sociaal naar andere honden niet de meest ideale hond is. Het kan natuurlijk wel maar met een ander ras zal het veel makkelijker en daardoor leuker gaan. Het karakter van een herder op zich en helemaal een herder uit werklijn wordt heel vaak onderschat; daarom zitten er ook zoveel van in het asiel helaas. Kijk naar het karakter van de hond en het doel waarvoor je hem aanschaft en als allerlaatse kijk je naar het uiterlijk. Je kunt beter een leuke en plezierige tijd hebben met een hond die heel goed bij je past van karakter en super lelijk (en vaak valt dat best mee) is dan een hele mooie hond die niet bij je past en waar je alleen maar ellende mee hebt (en de hond zich onbrepen/gefrustreerd voelt). Juist omdat het uiterlijk vertoon zo belangrijk wordt gevonden veranderen er bij de showlijnen van zoveel rassen in een soort karikatuur alleen maar omdat dat zogenaamd "mooier" en "apparter" zou zijn met alle gevolgen van dien.

Een duitse herder uit kynologische lijn is vaak socialer dan een werklijn, heeft een gelijkmatiger karakter, is minder heftig en daardoor geschikter als gezins/huishond dan een werklijn al moet je de kynologische lijn zeker niet onderschatten. Ondanks dat ik het ontzettend jammer vindt dat ze de laatste 10 jaar anatomisch inderdaad achteruit zijn gegaan (schuld van de keurmeesters! want met een duitse herder met een rechtere rug valt geen show meer te winnen), zijn het als het karakter bij je past ook absoluut wereldhonden.
Kamy
Actief

Ongelezen bericht door Kamy »

Ayronna schreef:Ik heb altijd al een Duitse Herder gewild, maar omdat er zo veel zo "misvormd" zijn, gaat hem dat gewoon niet worden. Werklijnen kijk ik niet zo vaak naar. Misschien toch eens doen. Als we een Border uit werklijnen over een jaar of 2 nog aan kunnen, komt het vast ook goed met een Duitse Herder uit werklijnen ;)
Een border uit werklijnen of een duitse herder uit werklijnen maakt veel verschil vanwege het verschil in "werk" waarvoor ze geselecteerd zijn. Bij een border collie is dat onder andere vanwege het vermogen om goed schapen te kunnen drijven en bij een duitse herder onder andere buitdrift, zelfzeker zijn, temperamentvol en heftig en ook om kunnen gaan met dreiging en vrijwel nergens van onder de indruk zijn (en dat maakt corrigeren soms moeilijk) en dat met een gewicht van rond de 40-45 kilo, ze zijn enorm sterk en over het algemeen zijn het niet de meest sociale honden met andere honden. Met mijn duitse herder (werlijn) kan ik lezen en schrijven maar de opvoeding is zeker niet makkelijk, gelukkig hebben we de kennis en de ervaring en zie ik het juist als een uitdaging. Zoals bij ieder ras moet je niet naar het uiterlijk kijken maar naar wat je doel met de hond is; dus waarvoor wil je een duitse herder werklijn. Een duitse herder kun je alles leren; geen hondensport is hem te vreemd of te moeilijk, maar denk altijd aan zijn karakter en dat hij voor bv. flyball met een grote buitdrift en niet uitgesproken sociaal naar andere honden niet de meest ideale hond is. Het kan natuurlijk wel maar met een ander ras zal het veel makkelijker en daardoor leuker gaan. Het karakter van een herder op zich en helemaal een herder uit werklijn wordt heel vaak onderschat; daarom zitten er ook zoveel van in het asiel helaas. Kijk naar het karakter van de hond en het doel waarvoor je hem aanschaft en als allerlaatse kijk je naar het uiterlijk. Je kunt beter een leuke en plezierige tijd hebben met een hond die heel goed bij je past van karakter en super lelijk (en vaak valt dat best mee) is dan een hele mooie hond die niet bij je past en waar je alleen maar ellende mee hebt (en de hond zich onbrepen/gefrustreerd voelt). Juist omdat het uiterlijk vertoon zo belangrijk wordt gevonden veranderen er bij de showlijnen van zoveel rassen in een soort karikatuur alleen maar omdat dat zogenaamd "mooier" en "apparter" zou zijn met alle gevolgen van dien.

Een duitse herder uit kynologische lijn is vaak socialer dan een werklijn, heeft een gelijkmatiger karakter, is minder heftig en daardoor geschikter als gezins/huishond dan een werklijn al moet je de kynologische lijn zeker niet onderschatten. Ondanks dat ik het ontzettend jammer vindt dat ze de laatste 10 jaar anatomisch inderdaad achteruit zijn gegaan (schuld van de keurmeesters! want met een duitse herder met een rechtere rug valt geen show meer te winnen), zijn het als het karakter bij je past ook absoluut wereldhonden.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Budkes schreef:Ik niet, ik vind ze lelijk. Ik vind de huidige Duitsers uit werklijnen vele malen mooier. Precies zoals een Duitser in mijn beleving dient te zijn. En je kunt ze nagenoeg over dat oude plaatje van Nanna heen leggen. Die vind ik dus wel mooi, die van Nanna. En zo lopen ze er echt nog, meer dan genoeg. Kijk maar eens bij de KNPV.

Ik vind hier toch alleszinds niets mis aan. En werken kan hij wel :F:

Afbeelding
Selene
Zeer actief

maart schreef:

Ik vind hier toch alleszinds niets mis aan. En werken kan hij wel :F:

Afbeelding
Welke hond is dat? hij lijkt op mijn rayos :I:

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Vind ik ook een prachtige Duitser Maart :ok:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ik ook, maar dat was voorspelbaar. :lol1:
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Ik ook, maar dat was voorspelbaar. :lol1:
joh :F:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

malinois schreef:
Ik snap het weer niet :ugh: Maar het is wel een mooie hond inderdaad!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Kamy schreef:Een duitse herder uit kynologische lijn is vaak socialer dan een werklijn, heeft een gelijkmatiger karakter, is minder heftig en daardoor geschikter als gezins/huishond dan een werklijn al moet je de kynologische lijn zeker niet onderschatten. Ondanks dat ik het ontzettend jammer vindt dat ze de laatste 10 jaar anatomisch inderdaad achteruit zijn gegaan (schuld van de keurmeesters! want met een duitse herder met een rechtere rug valt geen show meer te winnen), zijn het als het karakter bij je past ook absoluut wereldhonden.
Ik vind het nou precies andersom, werklijn socialer, gelijkmatiger karakter. Kyno's zijn vaak angsthazen waardoor het angsthappers worden
Perry en Noah

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

duitse herder schreef:
Kamy schreef:Een duitse herder uit kynologische lijn is vaak socialer dan een werklijn, heeft een gelijkmatiger karakter, is minder heftig en daardoor geschikter als gezins/huishond dan een werklijn al moet je de kynologische lijn zeker niet onderschatten. Ondanks dat ik het ontzettend jammer vindt dat ze de laatste 10 jaar anatomisch inderdaad achteruit zijn gegaan (schuld van de keurmeesters! want met een duitse herder met een rechtere rug valt geen show meer te winnen), zijn het als het karakter bij je past ook absoluut wereldhonden.
Ik vind het nou precies andersom, werklijn socialer, gelijkmatiger karakter. Kyno's zijn vaak angsthazen waardoor het angsthappers worden
Daar zat ik nou al de hele tijd op te kauwen. Want eigenlijk vind ik dat ook. Ik vind ze iig gelijkmatiger, stabieler. Ik vind ze heerlijk maar ben dan okk wel heel erg gewend aan wat manse honden zeg maar.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

TessaThomas schreef:
malinois schreef:
Ik snap het weer niet :ugh: Maar het is wel een mooie hond inderdaad!
Niet?ik bedoelde gewoon dat ik dat een prachtige hond vond en dat dat, voor degenen die mijn smaak kennen wel te voorspellen was.

En Malinois beaamde dat dus. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Ik dacht dus weer veel te moeilijk! :LOL:
Budkes
Zeer actief

:F:
Gr. Aniek

Afbeelding
maart
Zeer actief

Selene schreef:
De middelste in mijn onderschrift :mrgreen:

Kjerro van Blutsenhof :wink:

edit: jij was toch diegeen met een pup van Grem? dat nestje van 10 reutjes? Kjerro is een zoon van Gucci, zus van Grem :wink:
Selene
Zeer actief

maart schreef:
Selene schreef:
De middelste in mijn onderschrift :mrgreen:

Kjerro van Blutsenhof :wink:

edit: jij was toch diegeen met een pup van Grem? dat nestje van 10 reutjes? Kjerro is een zoon van Gucci, zus van Grem :wink:
Klopt, ik heb nu shepherd uit dat nest. Mooie hond heb je :I:

Afbeelding

maart
Zeer actief

ja he.
Hij heeft afgelopen zondag Grem nog geklopt op wedstrijd :cheer: :lol1:
Selene
Zeer actief

maart schreef:ja he.
Hij heeft afgelopen zondag Grem nog geklopt op wedstrijd :cheer: :lol1:
Hahahahaha, wat zal je trots zijn!

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”