Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oepsie bij de trimsalon

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Oepsie bij de trimsalon

Ongelezen bericht door sbientje »

neee.. echt waar? wat vreselijk
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat triest! :ugh: Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je een hondje kan vergeten?!
Volgens het artikel is het trouwens wel een mevrouw de trimster :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Géén hete föhn op een metalen bench zetten......... Gelukkig horen trimmers in Nederland dat altijd in hun opleiding. Deze beide trimmers waren niet gekwalificeerd en hadden vast geen opleiding gehad.

Arme hond ;-(
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Ik vind honden in "drogers" sowieso een ziek gebeuren.
wat vind je van dames onder droogkappen?
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ach..arm beestje. Wat een varkentje was het trouwens...
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Oh jemig wat erg :ugh: wat moet het dier geleden hebben. Krijg de kriebels als ik er aan denk. Ik zou het mijzelf never nooit niet kunnen vergeven. :(:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dat het een lelijk vet mormeltje was, is nog geen reden om hem te laten grillen...
Ik denk dat het dier plakken huid had die afstierven en loslieten als ik gok op de foto's. De rug was ook verbrand zag ik..
Verder infecties, koorts en een slechte algehele conditie...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik vind dat hele trimmen dierenmishandeling. Om me heen hoor ik alleen maar verhalen over bange honden en dichtgeschroeide nagels en wonden van knippen en andere trauma's. Maar goed, ik heb honden met een normale vacht en ik heb gelukkig nul ervaring met trimmers.

En mocht ik ooit een hond in huis halen die getrimd moet worden, dan blijf ik daar bij. Ik vind het werkelijk te bezopen voor woorden dat je je hond achter laat bij een vreemde die vervelende dingen bij hem gaat doen. Bij de DA wil iedereen erbij blijven tot de narcose werkt en bij zo'n gesjeesde huiskapper laat je je hond achter en ga je lekker effe een paar uurtjes shoppen. Nou, echt niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hanneke2 schreef:Ik vind dat hele trimmen dierenmishandeling. Om me heen hoor ik alleen maar verhalen over bange honden en dichtgeschroeide nagels en wonden van knippen en andere trauma's. Maar goed, ik heb honden met een normale vacht en ik heb gelukkig nul ervaring met trimmers.

En mocht ik ooit een hond in huis halen die getrimd moet worden, dan blijf ik daar bij. Ik vind het werkelijk te bezopen voor woorden dat je je hond achter laat bij een vreemde die vervelende dingen bij hem gaat doen. Bij de DA wil iedereen erbij blijven tot de narcose werkt en bij zo'n gesjeesde huiskapper laat je je hond achter en ga je lekker effe een paar uurtjes shoppen. Nou, echt niet.
Nounou..dat valt nou ook wel weer mee. Het zijn wel alleen de negatieve verhalen die je hoort he. In de vier jaar stage lopen bij een trimsalon heb ik welgeteld één keer een wond veroorzaakt bij een hond, in een oor. Maar dat was zo oppervlakkig dat het amper bloedde en er geen DA aan te pas hoefde te komen.

Overigens is de kans op verwondingen wel groter als de eigenaar erbij is. De hond gaat namelijk enorm druk doen om bij die eigenaar te komen en datzelfde hondje staat gewoon rustig en relaxed op tafel als de eigenaar weg is.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Cleva schreef:
Rosita Compagner schreef:
Die kunnen er zelf uit. Toch anders.
En die kiezen er zelf voor..

Wat een verschrikkelijke achtelijke fout! Arme hond en arme mensen!
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

:jank: :jank: :jank:
En die hond heeft geen krimp gegeven?
Die hebben ze niet gehoord?
Deze " mensen " konden wat mij betreft een flinke strafzaak of zo tegemoet zien als dat zou kunnen. Eentje die ze zag heugen :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Arm hondje...wat sneu...
Gewoon zelf (leren) doen...Schnaus had ik de eerste keer bij een toptrimmer laten doen.
Nadien kreeg ze allemaal lelijke bobbeltjes, een huidontsteking (bacterie).
Bovendien, ze was 6mnd., had ze met mij onbekende honden "gespeeld" en staken er van die vieze gekleurde kartonstaafjes uit haar bek, bah!
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Bestaan die dingen nog? :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:
Bestaan die dingen nog? :wink:
hier in't durp wel hoor :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maeve schreef:
Hanneke2 schreef:Ik vind dat hele trimmen dierenmishandeling. Om me heen hoor ik alleen maar verhalen over bange honden en dichtgeschroeide nagels en wonden van knippen en andere trauma's. Maar goed, ik heb honden met een normale vacht en ik heb gelukkig nul ervaring met trimmers.

Nounou..dat valt nou ook wel weer mee. Het zijn wel alleen de negatieve verhalen die je hoort he. In de vier jaar stage lopen bij een trimsalon heb ik welgeteld één keer een wond veroorzaakt bij een hond, in een oor. Maar dat was zo oppervlakkig dat het amper bloedde en er geen DA aan te pas hoefde te komen.

Overigens is de kans op verwondingen wel groter als de eigenaar erbij is. De hond gaat namelijk enorm druk doen om bij die eigenaar te komen en datzelfde hondje staat gewoon rustig en relaxed op tafel als de eigenaar weg is.
Dus als je er zelf bij blijft is het geen dierenmishandeling.? :80:
Beetje kort door de bocht vind je ook niet.?
Natuurlijk zijn er honden die het niet leuk vinden ,maar dat zegt niet dat het beest mishandeld is door de trimmer/ster.
Ook een beetje van wat hij van zijnn baasje meekrijgt aan vachtverzorging en gewenning.
Plus bij sommige honden kun je geen goede band opbouwen als trimmer zoals bij het baasje thuis wel het geval is .
Daar staat tegenover iedere niet leuke handeling een veelvoud aan leuke dingen zoals wandelen, knuffelen ,voeren ,ballen gooien ,spelen ,noem maar op .
En ja wondjes kunnen ontstaan maar hoeft ook niet altijd aan de trimmer te liggen .
Wat te denken van oude wondjes of vervilte honden waar de viese smetplekken of onstekinngenn onderuit komen.?
Of dat je zo moet wroeten met de tondeuze om tussen vilt enn huid te komen om het beest vann een tapijt van een paar centimeter dik te ontdoen.
Of die honden die je met gevaar voor eigen vingers maar getrimt ziet te krijgen.
Natuurlijk gaan al die baasjes niet zeggen dat het beest 4 maanden geen borstel had gezien of een kreng eerste klas is of al onder de wonden zat.
Of dat het beestje bevrijd van zijnn iingegroeide nagels eindelijk de kans zag om zich eens heerlijk te kunnen krabben .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wat een rare voorpoten had dat hondje :denken:

arm beestje, het heeft precies niet te veel geluk gekend in zijn 12 jarig bestaan, maar dit is wel een vreselijk einde zeg :/
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ontzettend sneu voor het hondje.

Met trimmers moet je gewoon goed zoeken. Helaas is ons eigen hondje de eerste keer bij de trimmer zo gruwelijk pijn gedaan dat we weken niet aan zijn voorpoten hebben mogen zitten o.a.
Ja, hij was vervilt. Dat hebben we eerlijk toegegeven, ons was eerst vertelt te wachten met borstelen tot een bepaalde leeftijd (weet niet meer precies tot wanneer) en daarna was hij eigenlijk al te veel vervilt om goed weg te krijgen. Toen hebben we dus gezegd dat scheren mag. Hij kwam geborsteld en geknipt terug. Hij bleek de trimster nog wel gebeten te hebben, maar ondertussen verbaast ons dat niet meer. (toen in eerste instantie wel, maar toen hadden we nog niet aan zijn voorpoten gezeten)

Tegenwoordig laten we een trimmer aan huis komen. Wij houden de hond vast en zij trimt. Meestal wordt hij geknipt, soms lang geschoren. En het doet ook wel eens pijn (onze hond is een mieper, dat helpt). Maar nooit meer zo.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:F: Onze Schnauzers wilden helemaal niet meer terug naar huis, was daar veel te gezellig.
Dat komt natuurlijk wel heel dicht in de buurt bij mishandeling.
dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

idd, heel sneu :( dit soort fouten mogen niet gebeuren...

Helaas dat trimmers daardoor weer in een negatief daglicht komen, niet eerlijk want ik ken juist veel degelijke en dier vriendelijke trimmers... Ik zou me hond niet aan iedereen vertrouwen, maar ik ken wel een trimmer in de buurt die gerust mijn hond mag trimmen zonder dat ik er bij zou zijn (is niet nodig bij mijn honden, maar goed)...
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Geloof dat jij nog nooit een goede trimmer aan het werk hebt gezien. En dat het standaard naar is voor een hond is ook onzin. Er zullen best honden bij zijn die het niet prettig vinden en trimmers die beter een ander vak kunnen kiezen. Maar een goede trimmer doet zijn/haar werk goed en met liefde voor honden.
Finn werd voorheen altijd door de fokker getrimd. Die kan dat door gezondheidsredenen niet meer en daarom doet een vriendin van mij dat nu. Die is gediplomeerd en heeft een mobiele trimsalon (bus die is aangepast voor dat werk). Ze staat dus voor de deur haar werk te doen. Erbij gaan zitten wordt wat krap, daarom is het alleen af en toe koffie langsbrengen. Werk deed ze vlot en netjes. Finn vond ze een geweldige hond met 1 minpuntje: hij kan zijn staart niet stilhouden omdat ie alleen maar vrolijk staat te kwispelen. Dus Finn beleeft het trimmen totaal niet als mishandeling. Trimmen ging overigens ook bijzonder vlot en ondanks de snelheid erg netjes.
Maeve schreef:Overigens is de kans op verwondingen wel groter als de eigenaar erbij is. De hond gaat namelijk enorm druk doen om bij die eigenaar te komen en datzelfde hondje staat gewoon rustig en relaxed op tafel als de eigenaar weg is.
Heb ik ook van meerdere trimmers gehoord. Die gaven aan dat ze in die gevallen liever zien dat de eigenaar er niet bij is zodat de honden rustiger zijn.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

dagmar88 schreef::F: Onze Schnauzers wilden helemaal niet meer terug naar huis, was daar veel te gezellig.
Dat komt natuurlijk wel heel dicht in de buurt bij mishandeling.
Ja, echt heeeel sneu :D
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Lillith schreef:Arm hondje...wat sneu...
Gewoon zelf (leren) doen...Schnaus had ik de eerste keer bij een toptrimmer laten doen.
Nadien kreeg ze allemaal lelijke bobbeltjes, een huidontsteking (bacterie).
Bovendien, ze was 6mnd., had ze met mij onbekende honden "gespeeld" en staken er van die vieze gekleurde kartonstaafjes uit haar bek, bah!

Wij doen het ook zelf.
Zal vast niet volgens de richtlijnen zijn, maar als wij ( ik) het maar mooi vind.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
senna-may

Ongelezen bericht door senna-may »

Wat zielig! Dat heb je toch wel in de gaten :ugh:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jemig... hoe triest...
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Hanneke2, je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk heb je me nu ontmaskerd....Ik heb nl een vreselijke hekel aan honden, daarom heb ik honden die getrimd moeten worden, zodat ik ze een paar keer per jaar vreselijk kan laten mishandelen.....heerlijk vind ik dat :ok:
Ik ga zo zelf een van mijn Jacken doen, en binnenkort gaat de poedel naar beul Kees, heeft hij er ook nog een beetje lol van :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tsja, diverse Puli's die door trimmers in een droogkast zijn gestopt en dat ook niet overleefd hebben...

Triest.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:
Machie schreef:Tsja, diverse Puli's die door trimmers in een droogkast zijn gestopt en dat ook niet overleefd hebben...

Triest.
In Hongarije drogen ze de Puli en de Komondor per...waterstofzuiger ;-)
Schijnt prima te werken.
Ik ben ook geen voorstander van die kasten.
Heeee, die heb ik op zolder staan :cheer:

Ik zal het eens testen!
RuigPeetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 2 jack russel boerenfox

Ongelezen bericht door RuigPeetje »

Nou ik ben blij dat ik soms mijn eigen honden kan trimmen ...maar ze gaan ook naar trimster ...maar dit vind echt heel erg ..ik heb hier geen worden voor dat mens had gewoon geen trimster mogen worden zeg bah ....en dit maak ze nooit en never meer goed met geen geld en geen een spijt betuiging....althans bij mij niet ...
Mijn 2 skatties Ruig en Benjy
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Arm dier.
Mijn cairn werd regelmatig getrimd, er is gelukkig nooit iets mis gegaan. Toen hij ouder en blind/doof werd ben ik zelf zijn haar gaan knippen, natuurlijk zag hij er niet zo mooi uit als dat hij bij de trimster was geweest maar het kon er mee door.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Ik pluk mijn terriers die geplukt moeten worden, altijd zelf.
Het gaat er bij ons maar om dat als de vacht rijp is, hij er eens uit moet. En als het dan nog te koud is laat ik het rustig nog weken langer zitten. Ik heb ook 1 of 2 terriers met een driedubbele vacht, en de foxterrier die ik nu heb, knip ik gewoon, erg he? Zo dat zij niet te lang haar krijgt, ze heeft trouwens ook een te zachte ondervacht vooral op de poten. Hierin blijven bv. klittenplanten hangen, en vormen zich ijsklonten bij vries en sneeuw weer. Toen ik haar pas had plukte ik haar eerst. Maar ik kan niet wachten tot de vacht rijp is, die is dan al te lang en wordt anders vies of blijft in stekelstruiken hangen, dus knip ik tegenwoordig en houd de vacht zo tussen de 1 en 3 cm. lang, meer moet dat niet zijn.
Het liefst heb ik een terrier die aanliggend ruwhaar of lang gladhaar heeft met dubbele vacht, die niet verhaart en die niet geplukt moet worden, dat is bij werkterriers zo'n beetje het ideaal. Te kort haar is funest, er moet een dichte ondervacht zijn, te lang of dun haar is even slecht.
Maar kunnen ze die droogkasten niet zo ontwerpen dat ze veilig zijn, of uit gaan bij een bepaalde warmte/ tijd? Is dat nou zo moeilijk? Ik had ook al gehoord dat ze bepaalde katten (perzen) ook in die droogkasten steken. Nou ja. Misschien zijn die dingen nog goed om reepjes vlees of vis in te drogen, of huiden te looien?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”