Als ik een berichtje zou krijgen voor een pup in de zomervakantie zou dat perfect zijn, hoef ik ook verder niks te regelen qua oppas want ben gewoon zelf thuis! Dus ik hoop daar een beetje op...Leonie. schreef:Ik stond op plek 187 toen ik aan de beurt was
Was wel in de zomervakantie...

Bedankt voor ook deze kant van het Markiesje!*Anita* schreef:Ik heb zowel een markiesje als een border collie in huis.
Hoop dat je beseft dat een markiesje over het algemeen behoorlijke blaffers kunnen zijn. Waken behoorlijk en kunnen ook jachtdrift tonen.
Daarnaast vind ik ze verre van stabiel (lees behoorlijk gevoelige hondjes)
dit basseer ik niet op 1 hond maar op diverse die bij ons op de club trainen en die ik in de behendigheids groepen les heb gegeven.
Ken helaas ook meer markiesjes die het minder doen in de behendigheid dan echt goed. Motivatie en stress probleem.
Vaak worden ze weg gezet als lieve schattige sportieve hondjes en dat zijn ze ook maar ze hebben zeer zeker ook een andere kant.
Ben hartstikke gek op Harley begrijp me niet verkeerd maar wat betreft karakter had ik destijds toch een andere verwachting.
Had met hem ook als doel behendigheid en heb het opgegeven. Hij doet het of super goed of hij loopt met zijn staart tussen zijn poten rond.
Dat blaffen heb ik nog nergens echt teruggehoord, maar zolang het onder controle te houden is vind ik het niet erg. We hebben nu ook twee honden rondlopen die allebei op andere moment nogal vocaal kunnen zijn (eentje reageert op geluiden/bewegingen buiten, de ander blaft zich suf als hij mogelijk iets mag gaan doen wat hij leuk vindt) dus ben ook wel wat gewend.
Motivatieproblemen had ik nog niet eerder gehoord bij Markiesjes, stress problemen zie je bij heel veel soorten honden (ras of niet) terug. Op het moment dat ik merk dat mijn hond iets niet meer leuk vindt, stop ik ermee en ga ik wat anders proberen. Dat doe ik nu (en bij Alfy pakt behendigheid echt heel erg leuk uit) maar ook bij een pup ga ik eerst puppy/GH doen en dan pas kijken wat de hond leuk zou vinden. Dit mag van mij van alles zijn (behalve pakwerk en jacht) dus behendigheid is voor mij geen must

Voorlopig is het nog afwachten... wie weet wordt het wel een hulphond