flauw en kinderachtig!LaRep schreef:**edit moderator: tekst verwijderd**
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Hmm ik denk niet dat het een broodfokpup is hoor.... Kijk maar, hier zit helemaal geen King Charles bij:

En hier ook niet:

En zelfs hier niet:

Dus ik denk dat het meevalt!

En hier ook niet:

En zelfs hier niet:

Dus ik denk dat het meevalt!

RIP Cena

-
- Zeer actief
om het hele broodfok gebeuren.renee-uk schreef:waarom zit je dan te janken?Corneliana schreef:ik word er echt naar van.
ik zal niemand uitlachen want het is niet grappig.
het is heel erg verdrietig allemaal.
ik zit hier bijna om te janken en dat doe ik zelden.
dat dus.
om de eigenaar die het over zichzelf heeft afgeroepen of om dat pupje dat hopelijk al uit zijn lijden is?
als het om dat pupje is zou ik maar nooit broodfok googelen als ik jou was, die moederhond is er nog veel erger aan toe hoor.
waarom denk je dat mensen met een hart voor honden zo negatief reageren op anderen die vanwege misplaatste zuinigheid of gewoon desinteresse die hondonterende broodfok in stand houden, ?
hoe makkelijk er maar met leven wordt omgesprongen.
ik snap heus wel dat janken niks oplevert hoor.
dat zo'n beestje al uit zo'n rotsituatie komt, dan in de dierenwinkel, dan in een gezellig huis, dan ziek en dan stop ik ff met denken en dan krijgt de ts het hondje "trug" en begint het weer!! en hoe zou je daar anders op moeten reageren dan negatief?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Cavalier king charles
Ik heb altijd sportpaarden gehad vroeger en daarmee heb ik een chipreader liggen
-
- Zeer actief
Dat weet je wel, van de rasziekten weet je niet, en ook niet dat je geen pup van een broodfokker moet kopen?Sarah1993 schreef:Ti's rubykleur met hier en daar wel wit hoor. Dus niet de echte ruby ruby. Dus weet echt wel een paar herkenpunten , moest uitkomen dat er zo nog een twee exemplaartje direct zou rondlopenMirella schreef:helemaal aangezien het rubykleur is,dus ook geen vlekjes om te vergelijkenMuk schreef:Ik ook en dat is geen kritiek. Ik denk dat namelijk de meeste mensen dit niet zien.renee-uk schreef: ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik daar ernstig aan twijfel
-
- Actief
Heb de papieren doorgekregen dat ik hier geen rotte frank voor zal moeten betalen , het pupje is inderdaad ziek toegekomen in België. Wel is er contact opgenomen ( anoniem via iemand die haar talen wel goed kan, dat ze interesse heeft om cavaliers op te kopen en blijkbaar hebben ze hun nestje al gehad in oktober met waar hij vandaan kwam en zou het pas weer voor volgend jaar zijn, dus dat weten we ook al weer dat hij dus nege van de tien niet van een broodbakker komt maar tog een buitenlanderke is
- renee-uk
- Zeer actief
janken helpt niet, mensen zijn onverbeterlijk zo lang ze of meteen een hond willen en kunnen halen of lekker weinig geld hoeven te betalen.Corneliana schreef:om het hele broodfok gebeuren.renee-uk schreef:waarom zit je dan te janken?Corneliana schreef:ik word er echt naar van.
dat dus.
om de eigenaar die het over zichzelf heeft afgeroepen of om dat pupje dat hopelijk al uit zijn lijden is?
als het om dat pupje is zou ik maar nooit broodfok googelen als ik jou was, die moederhond is er nog veel erger aan toe hoor.
waarom denk je dat mensen met een hart voor honden zo negatief reageren op anderen die vanwege misplaatste zuinigheid of gewoon desinteresse die hondonterende broodfok in stand houden, ?
dat zo'n beestje al uit zo'n rotsituatie komt, dan in de dierenwinkel, dan in een gezellig huis, dan ziek en dan stop ik ff met denken en dan krijgt de ts het hondje "trug" en begint het weer!! en hoe zou je daar anders op moeten reageren dan negatief?
zoals ik al eerder zei, ik hoop altijd maar dat het ze klauwen vol met geld kost, zo'n pup is toch al niet meer te redden en als mensen pijn in hun portemonnee krijgen kunnen ze opeens wel denken.
die moederhond zit nog ergens hoor, zwanger en wel met de volgende lading broodfokpuppen

de broodfok kan alleen gestopt worden als mensen er geen honden meer kopen en zo ver is het niet en zal het waarschijnlijk ook nooit komen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
nu als ze dus ingaan op een opkoper (anoniem interesse) dan zijn het toch wel ook broodfokkers....Sarah1993 schreef:Heb de papieren doorgekregen dat ik hier geen rotte frank voor zal moeten betalen , het pupje is inderdaad ziek toegekomen in België. Wel is er contact opgenomen ( anoniem via iemand die haar talen wel goed kan, dat ze interesse heeft om cavaliers op te kopen en blijkbaar hebben ze hun nestje al gehad in oktober met waar hij vandaan kwam en zou het pas weer voor volgend jaar zijn, dus dat weten we ook al weer dat hij dus nege van de tien niet van een broodbakker komt maar tog een buitenlanderke is
-
- Actief
Dus ik kan maar allee hopen dat ons pupje niet teveel ellende zal mogen kennen in zijn verdere leven bij ons . En dat hij zal mogen genieten met hoeveel plezier hij bij ons nog zal mogen beleven. En ik heb mijn lesje wel geleerd
- Mirella
- Zeer actief
maar waarom namen ze nou niet op,en was er niemand toen je bij die dierenarts voor de deur stondSarah1993 schreef:Dus ik kan maar allee hopen dat ons pupje niet teveel ellende zal mogen kennen in zijn verdere leven bij ons . En dat hij zal mogen genieten met hoeveel plezier hij bij ons nog zal mogen beleven. En ik heb mijn lesje wel geleerd
- renee-uk
- Zeer actief
ach hou toch op met jezelf een rad voor ogen te draaienSarah1993 schreef:Heb de papieren doorgekregen dat ik hier geen rotte frank voor zal moeten betalen , het pupje is inderdaad ziek toegekomen in België. Wel is er contact opgenomen ( anoniem via iemand die haar talen wel goed kan, dat ze interesse heeft om cavaliers op te kopen en blijkbaar hebben ze hun nestje al gehad in oktober met waar hij vandaan kwam en zou het pas weer voor volgend jaar zijn, dus dat weten we ook al weer dat hij dus nege van de tien niet van een broodbakker komt maar tog een buitenlanderke is

je hebt de broodfok een dienst bewezen, wees er maar trots op

jammer dat het je geen klauwen met geld kost trouwens, maar wat niet is kan altijd nog komen!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 17 jan 2013 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
dat kan helemaal nietSarah1993 schreef:Heb de papieren doorgekregen dat ik hier geen rotte frank voor zal moeten betalen , het pupje is inderdaad ziek toegekomen in België. Wel is er contact opgenomen ( anoniem via iemand die haar talen wel goed kan, dat ze interesse heeft om cavaliers op te kopen en blijkbaar hebben ze hun nestje al gehad in oktober met waar hij vandaan kwam en zou het pas weer voor volgend jaar zijn, dus dat weten we ook al weer dat hij dus nege van de tien niet van een broodbakker komt maar tog een buitenlanderke is
bij zo'n jonge pup had je het nest moeten zien he?
de moeder.
hij komt uit slowakije toch? http://www.tsjechie.net/forum/index.php ... apot.7267/
-
- Actief
Als we zuinig zouden zijn zouden we echt niet 850 aan een pup uitgeven voor de aankoop !renee-uk schreef:janken helpt niet, mensen zijn onverbeterlijk zo lang ze of meteen een hond willen en kunnen halen of lekker weinig geld hoeven te betalen.Corneliana schreef:om het hele broodfok gebeuren.renee-uk schreef:waarom zit je dan te janken?Corneliana schreef:ik word er echt naar van.
dat dus.
zoals ik al eerder zei, ik hoop altijd maar dat het ze klauwen vol met geld kost, zo'n pup is toch al niet meer te redden en als mensen pijn in hun portemonnee krijgen kunnen ze opeens wel denken.
die moederhond zit nog ergens hoor, zwanger en wel met de volgende lading broodfokpuppen
de broodfok kan alleen gestopt worden als mensen er geen honden meer kopen en zo ver is het niet en zal het waarschijnlijk ook nooit komen
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Pff voor 850 had ik een rashond gekocht en niet bij een dierenwinkel een lookalike gehaald. Bizar dat ze dat durven te vragen!
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 17 jan 2013 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
crutz schreef:nu als ze dus ingaan op een opkoper (anoniem interesse) dan zijn het toch wel ook broodfokkers....Sarah1993 schreef:Heb de papieren doorgekregen dat ik hier geen rotte frank voor zal moeten betalen , het pupje is inderdaad ziek toegekomen in België. Wel is er contact opgenomen ( anoniem via iemand die haar talen wel goed kan, dat ze interesse heeft om cavaliers op te kopen en blijkbaar hebben ze hun nestje al gehad in oktober met waar hij vandaan kwam en zou het pas weer voor volgend jaar zijn, dus dat weten we ook al weer dat hij dus nege van de tien niet van een broodbakker komt maar tog een buitenlanderke is
Moesten het echte broodfokkers zijn dan ga ik er vanuit dat ze wel meer nesten op een jaar hebben en niet pas over een jaartje weer ?
- renee-uk
- Zeer actief
als je hart voor honden had, had je nooit een pup bij een dierenwinkel gekocht en je eerst eens in het ras verdieptSarah1993 schreef:Als we zuinig zouden zijn zouden we echt niet 850 aan een pup uitgeven voor de aankoop !

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Sarah1993 schreef:Dus ik kan maar allee hopen dat ons pupje niet teveel ellende zal mogen kennen in zijn verdere leven bij ons . En dat hij zal mogen genieten met hoeveel plezier hij bij ons nog zal mogen beleven. En ik heb mijn lesje wel geleerd
Nou ja, ik kan wel bewondering hebben voor de manier waarop je hier met de zeker niet malse kritiek omgaat.

En als het pupje jouw eigen pupje toch blijkt te zijn: wees dan verstandig en google eens op alle ziektes en mankementen van de cavaliertjes en hoe de hondjes hun hele leven vreselijk lijden.
Dan ben je in ieder geval voorbereid op de komende jaren en kan je adequaat handelen als jouw hondje ook ziek wordt.
Verder wens ik je, ondanks alles, toch veel plezier met jouw hondje.

- Mirella
- Zeer actief
nee,ze fokken met cavaliertjes in importeren die naar het buitenland,maar broodfokkers zijn het nietSarah1993 schreef:crutz schreef:nu als ze dus ingaan op een opkoper (anoniem interesse) dan zijn het toch wel ook broodfokkers....Sarah1993 schreef:Heb de papieren doorgekregen dat ik hier geen rotte frank voor zal moeten betalen , het pupje is inderdaad ziek toegekomen in België. Wel is er contact opgenomen ( anoniem via iemand die haar talen wel goed kan, dat ze interesse heeft om cavaliers op te kopen en blijkbaar hebben ze hun nestje al gehad in oktober met waar hij vandaan kwam en zou het pas weer voor volgend jaar zijn, dus dat weten we ook al weer dat hij dus nege van de tien niet van een broodbakker komt maar tog een buitenlanderke is
Moesten het echte broodfokkers zijn dan ga ik er vanuit dat ze wel meer nesten op een jaar hebben en niet pas over een jaartje weer ?

- renee-uk
- Zeer actief
ja en dat zeggen ze tegen iemand die anoniem informeert, ze hangen echt geen bordje op met "broodfukker'Sarah1993 schreef:crutz schreef:nu als ze dus ingaan op een opkoper (anoniem interesse) dan zijn het toch wel ook broodfokkers....Sarah1993 schreef:Heb de papieren doorgekregen dat ik hier geen rotte frank voor zal moeten betalen , het pupje is inderdaad ziek toegekomen in België. Wel is er contact opgenomen ( anoniem via iemand die haar talen wel goed kan, dat ze interesse heeft om cavaliers op te kopen en blijkbaar hebben ze hun nestje al gehad in oktober met waar hij vandaan kwam en zou het pas weer voor volgend jaar zijn, dus dat weten we ook al weer dat hij dus nege van de tien niet van een broodbakker komt maar tog een buitenlanderke is

maar je hebt nog steeds niks geleerd dus, knap is dat

-
- Zeer actief
ja je hebt helemaal gelijk.renee-uk schreef:janken helpt niet, mensen zijn onverbeterlijk zo lang ze of meteen een hond willen en kunnen halen of lekker weinig geld hoeven te betalen.Corneliana schreef:om het hele broodfok gebeuren.renee-uk schreef:waarom zit je dan te janken?Corneliana schreef:ik word er echt naar van.
dat dus.
en natuurlijk blijven mensen kopen want het is zo leuk een pup.

-
- Actief
renee-uk schreef:ach hou toch op met jezelf een rad voor ogen te draaienSarah1993 schreef:Heb de papieren doorgekregen dat ik hier geen rotte frank voor zal moeten betalen , het pupje is inderdaad ziek toegekomen in België. Wel is er contact opgenomen ( anoniem via iemand die haar talen wel goed kan, dat ze interesse heeft om cavaliers op te kopen en blijkbaar hebben ze hun nestje al gehad in oktober met waar hij vandaan kwam en zou het pas weer voor volgend jaar zijn, dus dat weten we ook al weer dat hij dus nege van de tien niet van een broodbakker komt maar tog een buitenlanderke is
je hebt de broodfok een dienst bewezen, wees er maar trots op
jammer dat het je geen klauwen met geld kost trouwens, maar wat niet is kan altijd nog komen!
Trots ben ik er niet op maar ik ga tenminste wel mijn verantwoordelijkheid over die pup nemen !
Ik weet niet wat jullie hier nog meer verlangen hoor moet ik hier op mijn knieën komen zitten dan zullen er me nog veel volgen. Heb lesje nu wel geleerd en laten we ons hopen voor de pup dat hij een waardig leven nog zal krijgen en verder zien we wel hoe het verder moet.
- renee-uk
- Zeer actief
ja geweldig, vooral blijven ontkennen dat je in de broodfukval bent getrapt, is ook makkelijker voor de volgende keerlieke schreef:Sarah1993 schreef:Dus ik kan maar allee hopen dat ons pupje niet teveel ellende zal mogen kennen in zijn verdere leven bij ons . En dat hij zal mogen genieten met hoeveel plezier hij bij ons nog zal mogen beleven. En ik heb mijn lesje wel geleerd
Nou ja, ik kan wel bewondering hebben voor de manier waarop je hier met de zeker niet malse kritiek omgaat.![]()
En als het pupje jouw eigen pupje toch blijkt te zijn: wees dan verstandig en google eens op alle ziektes en mankementen van de cavaliertjes en hoe de hondjes hun hele leven vreselijk lijden.
Dan ben je in ieder geval voorbereid op de komende jaren en kan je adequaat handelen als jouw hondje ook ziek wordt.

- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
juist uit het buitenland komen broodfok pups vandaan
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
-
- Actief
Ik ontken niet he ! Ik zei laat het ons gewoon hopen dat het dan mss tog niet zo is , voor de rest ben ik ondertussen al goed in het zak gezet of het nu broodfok is of nietrenee-uk schreef:ja geweldig, vooral blijven ontkennen dat je in de broodfukval bent getrapt, is ook makkelijker voor de volgende keerlieke schreef:Sarah1993 schreef:Dus ik kan maar allee hopen dat ons pupje niet teveel ellende zal mogen kennen in zijn verdere leven bij ons . En dat hij zal mogen genieten met hoeveel plezier hij bij ons nog zal mogen beleven. En ik heb mijn lesje wel geleerd
Nou ja, ik kan wel bewondering hebben voor de manier waarop je hier met de zeker niet malse kritiek omgaat.![]()
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Hahaha, jij gelooft echt alles hè? Omdat iemand belt met een leuk verhaaltje is het geen broodfokpup maar een hele gezonde rashond die toevállig uit het buitenland komt? En het komt niet in je op dat dat hele verhaal misschien wel verzonnen is, dat het telefoontje afkomstig is van een medewerker of kennis van deze dierenwinkel? En dat geen enkele goede fokker zijn pups zal verkopen aan een dierenwinkel, laat staan eentje in het buitenland? Ik betwijfel toch enigszins of jij echt een les hebt geleerd, als je alles wat ze je vertellen zonder meer voor waar aanneemt. Een beetje kritischer kan geen kwaad, zeg maar.
Maar goed, ik hoop oprecht voor je dat het één groot misverstand blijkt, je morgen een herstellende pup op kan halen, nooit iets van die rekening terugziet, en door een godswonder ook nog een redelijk gezonde cavalier in huis hebt weten te halen.

Maar goed, ik hoop oprecht voor je dat het één groot misverstand blijkt, je morgen een herstellende pup op kan halen, nooit iets van die rekening terugziet, en door een godswonder ook nog een redelijk gezonde cavalier in huis hebt weten te halen.

- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
ik ben 1x in een dieren winkel in belgie geweest ik ging met tranen in mijn ogen de winkel uit omdat ze daar puppies verkochten vreselijk
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
- renee-uk
- Zeer actief
een pup is ook leuk, maar wel graag een die fatsoenlijk gefokt is en dat kan ook best uit een oepsnest of van een gelegenheidsfokker zijn!Corneliana schreef: ja je hebt helemaal gelijk.
en natuurlijk blijven mensen kopen want het is zo leuk een pup.

- renee-uk
- Zeer actief
je ontkent wel, want het is geen broodfokpup volgens jouSarah1993 schreef: Ik ontken niet he ! Ik zei laat het ons gewoon hopen dat het dan mss tog niet zo is , voor de rest ben ik ondertussen al goed in het zak gezet of het nu broodfok is of niet

- renee-uk
- Zeer actief
die winkels heb je ook in nederland hoor, maak je vooral geen illusiessunny1978 schreef:ik ben 1x in een dieren winkel in belgie geweest ik ging met tranen in mijn ogen de winkel uit omdat ze daar puppies verkochten vreselijk

-
- Actief
Al degene die zo reageren met hopelijk ga je er nog veel koste, aan hebben ik hoop dan met elke stommiteit dat jullie ooit zullen begaan dat jullie er ook pakken aan centen zullen voor kwijt geraken en kom dan niet treuren ! Je kan het wel ver gaan zoeken kan je ook kijken naar mensen met erfelijke ziektes maak geen kinderen e want je kinderen kunnen het ook krijgen ! Heel die familie zou dan ook mogen uitsterven voor het niet verderzetten van de ziektes net zoals bij de cavaliers interessant want ik mag het hier dan ook best mee gaan vergelijken hoor.
Verder mishandel ik mijn beesten niet he , ik denk dat je beter op die mensen zo hard gaat kafferen
Dat jullie me de vinger wijze dat ik verkeerd heb gedaan ok en dat geef ik ook toe maar jullie doen precies of ik heb iemand vermoord
Verder mishandel ik mijn beesten niet he , ik denk dat je beter op die mensen zo hard gaat kafferen
Dat jullie me de vinger wijze dat ik verkeerd heb gedaan ok en dat geef ik ook toe maar jullie doen precies of ik heb iemand vermoord