Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Re: Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek

Ongelezen bericht door Ήυs »

Sarah1993 schreef:Degene die oprecht willen weten hoe dit afloopt wil ik via pb wel iets laten weten maar het zullen er niet veel zijn, de meeste willen hem liever dood dan nog levend
Misschien moet je gewoon even afsluiten. Want ik heb net het hele topic door gelezen en zie heel veel reacties van mensen die jou zo goed mogelijk willen helpen. Dat je je nu aangevallen voelt en boos, prima. Maar je moet niet dit soort uitspraken doen, dat slaat echt nergens op.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sarah1993 schreef:Degene die oprecht willen weten hoe dit afloopt wil ik via pb wel iets laten weten maar het zullen er niet veel zijn, de meeste willen hem liever dood dan nog levend
Je bent wel van de drama hé.?
Waar staat dat je pup liever dood dan levend moet zijn.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

oke je hebt een stommiteit gemaakt maar ik wil wel weten hoe het met het puppenkind afloopt en wat ze nu precies onder de leden had.
Sarah1993
Actief
Mijn ras(sen): Cavalier king charles
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sarah1993 »

Miranda schreef:
Sarah1993 schreef: Je kan het wel ver gaan zoeken kan je ook kijken naar mensen met erfelijke ziektes maak geen kinderen e want je kinderen kunnen het ook krijgen ! Heel die familie zou dan ook mogen uitsterven voor het niet verderzetten van de ziektes net zoals bij de cavaliers interessant want ik mag het hier dan ook best mee gaan vergelijken hoor.
Daarom heb ik ook geen kinderen. IK neem mijn verantwoordelijkheid namelijk WEL.

Lees je vooral in over de gezondheidstoestand van de cavalier*. En als hij 'grappige' bewegingen maakt, met z'n koppie schudt of krabt, weet dan dat zijn hersenen te groot zijn voor de schedel en dat die op een zéér pijnlijke manier de ruggegraat ingedouwd worden. Helse hoofdpijnen en diverse neurologische verschijnselen zijn dan zijn leven. Voor de rest van zijn leven. Totdat hij overlijdt aan een hartaanval.

Gefeliciteerd! Een échte dierenvriend ben je :ok:

*Chiari Malformatie/Syringomyelie
*Mitralisklepdysplasie
*En nog veel, véél meer aandoeningen.

Dat zijn dingen die ze tot nog toe ook niet direct kunnen zien. Moest hij wel lijden dan zal ik hem er ook aan verlossen. Verder kan ik tog niet meer doen als de pup gezond is waarom laten inslapen ?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nee, dat is niet zo. Maar pups in een winkel zonder moederhond zijn ALTIJD uit de broodfok afkomstig. En al helemaal als ze uit Oost-Europa komen. ALTIJD! Ik heb er vaak genoeg mee te maken gehad toen ik nog bij de Dierenbescherming werkte. Wat mij, en de meeste hier, enorm frustreerd is dat je met de koop van zo'n pup de broodfok in stand houdt. De pup is gered, maar hoe de moederhond moet leven is helemaal rampzalig. Google en je weet direct wat voor een vreselijk leven jij met de aankoop van je pup de moederhond geeft. De plaatjes die Sanne hier heeft gepost zijn er nog niks bij.

Want met de aankoop van broodfokpups hou je de broodfok in stand. Je redt er geen pup mee, maar je zorgt dat deze fukkers gewoon hun gang blijven gaan. En het was zo makkelijk te voorkomen geweest door van te voren hierop te googelen. Ik denk dat jullie wat naïef zijn. Aangezien er in de hondenwereld net zoveel rottigheid voorkomt als in de rest van de wereld, is vooronderzoek noodzakelijk. Maar de meeste mensen kopen juist een pup in de winkel ondat dat lekker goedkoop is. Dat is de kracht van de broodfukker.

Sterkte met de pup.

Bedankt voor de Sint-Bernardlink, die ga ik vanavond eens goed lezen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De informatie ligt zo voor het oprapen. Effe googelen op internet en de informatie vliegt je letterlijk om de oren.
Hoe kunnen mensen nu nog steeds niet weten dat er sprake is van malafide hondenhandel en broodfokkerij.
Sarah, je zult het allemaal best goed bedoelen, maar besef wel dat mede door mensen zoals jij een hoop ellende in stand wordt gehouden! Denk aan de ouders van jouw pupje! Wie komt voor ze op? Jij niet, want jij koopt daar een pup van! Hoe kon je nou NIET weten!!!!! FOEI!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Sarah1993 schreef:
Miranda schreef:
Sarah1993 schreef: Je kan het wel ver gaan zoeken kan je ook kijken naar mensen met erfelijke ziektes maak geen kinderen e want je kinderen kunnen het ook krijgen ! Heel die familie zou dan ook mogen uitsterven voor het niet verderzetten van de ziektes net zoals bij de cavaliers interessant want ik mag het hier dan ook best mee gaan vergelijken hoor.
Daarom heb ik ook geen kinderen. IK neem mijn verantwoordelijkheid namelijk WEL.

Lees je vooral in over de gezondheidstoestand van de cavalier*. En als hij 'grappige' bewegingen maakt, met z'n koppie schudt of krabt, weet dan dat zijn hersenen te groot zijn voor de schedel en dat die op een zéér pijnlijke manier de ruggegraat ingedouwd worden. Helse hoofdpijnen en diverse neurologische verschijnselen zijn dan zijn leven. Voor de rest van zijn leven. Totdat hij overlijdt aan een hartaanval.

Gefeliciteerd! Een échte dierenvriend ben je :ok:

*Chiari Malformatie/Syringomyelie
*Mitralisklepdysplasie
*En nog veel, véél meer aandoeningen.

Dat zijn dingen die ze tot nog toe ook niet direct kunnen zien. Moest hij wel lijden dan zal ik hem er ook aan verlossen. Verder kan ik tog niet meer doen als de pup gezond is waarom laten inslapen ?
Toch is met ch en je had iets meer kunnen doen dan uitzoeken hoe de kleur ruby er bij een Cavalier uit hoort te zien. Zoals geen 850 euro neertellen voor een broodfokpup en sowieso geen 850 euro neertellen voor een pup van een ras waarvan zowat geen enkele exemplaar vrij van deze aandoeningen is.

De Cavalier wordt bewust met een te kleine schedel gefokt, het staat zo schattig.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Níemand zegt dat de pup dood moet als hij gezond is. Iedereen zegt wel dat de kans dát hij gezond is niet groot is, en dat er ook nog gerede kans is dat het pupje nu al niet meer leeft. Als je de pup door je eigen DA laat onderzoeken en er blijkt niks schokkends te zijn, en hij ontwikkelt ook geen vreemde klachten, natuurlijk hoef je hem dan niet in te laten slapen. Dat adviseert niemand je.
Afbeelding
Sarah1993
Actief

Muk schreef:
Nee, dat is niet zo. Maar pups in een winkel zonder moederhond zijn ALTIJD uit de broodfok afkomstig. En al helemaal als ze uit Oost-Europa komen. ALTIJD! Ik heb er vaak genoeg mee te maken gehad toen ik nog bij de Dierenbescherming werkte. Wat mij, en de meeste hier, enorm frustreerd is dat je met de koop van zo'n pup de broodfok in stand houdt. De pup is gered, maar hoe de moederhond moet leven is helemaal rampzalig. Google en je weet direct wat voor een vreselijk leven jij met de aankoop van je pup de moederhond geeft. De plaatjes die Sanne hier heeft gepost zijn er nog niks bij.

Want met de aankoop van broodfokpups hou je de broodfok in stand. Je redt er geen pup mee, maar je zorgt dat deze fukkers gewoon hun gang blijven gaan. En het was zo makkelijk te voorkomen geweest door van te voren hierop te googelen. Ik denk dat jullie wat naïef zijn. Aangezien er in de hondenwereld net zoveel rottigheid voorkomt als in de rest van de wereld, is vooronderzoek noodzakelijk. Maar de meeste mensen kopen juist een pup in de winkel ondat dat lekker goedkoop is. Dat is de kracht van de broodfukker.

Sterkte met de pup.

Ik kan jullie reacties echt wel goed begrijpen en zou nu hetzelfde reageren, ik heb er mijn lesje aan geleerd en het was zeker niet de bedoeling om goedkoop te kopen we hebben er namelijk 850 voor neergeteld. Maar wat mij zo verschrikkelijk irriteert is de reacties op al die erfelijke aandoeningen die ik hier naar mijn kop gegooid krijg , zouden jullie dit ook gedaan hebben moest hij van een particuliere komen ?
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Als de pup gezond is hoef je hem ook niet in te laten slapen. Maar bereid je er wel op voor dat de hond (zware) gezondheidsproblemen kan krijgen, soms al op jonge leeftijd. En dan moet je bereid zijn het welzijn van je hond voor het leven te plaatsen, en de hond in te laten slapen om meer leed te besparen. Dat zou over een jaar kunnen zijn, maar ook pas over 5 of 6, of misschien later. Maar bereid je er wél op voor.

Ik hoop dat nu niet straks het verhaal komt van "Mijn vriend kreeg te horen dat het pupje dat ik had gekocht toch overleed, en nu kregen we een andere aangeboden en ja, dat snoetje kon hij niet weerstaan he!". Ik hoop echt dat het dezelfde pup is. En dat hij beter is.

Maar wát je ook gaat doen, houdt een enorme afstand van die dierenwinkel en "dierenarts" waar hij nu is/is geweest. Ga alsje-alsje-alsjeblieft naar een fatsoénlijke dierenarts in de buurt. Vanmiddag nog. Voor een check-up (en dat is heel normaal om te doen als je een pup in huis haalt! Meestal de dag er op, maar in dit geval zou ik het daar niet op wagen en direct door rijden naar de dierenarts).

En houdt ons op de hoogte. Ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal af loopt.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Sarah1993 schreef:
Muk schreef:

Sterkte met de pup.

Ik kan jullie reacties echt wel goed begrijpen en zou nu hetzelfde reageren, ik heb er mijn lesje aan geleerd en het was zeker niet de bedoeling om goedkoop te kopen we hebben er namelijk 850 voor neergeteld. Maar wat mij zo verschrikkelijk irriteert is de reacties op al die erfelijke aandoeningen die ik hier naar mijn kop gegooid krijg , zouden jullie dit ook gedaan hebben moest hij van een particuliere komen ?
Het hondenforum kennende: ja dus :wink:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sarah1993 schreef: zouden jullie dit ook gedaan hebben moest hij van een particuliere komen ?

Ja. Voor het hondje maakt het weinig uit aan wie hij de hersenen die in zijn ruggengraat uitpuilen te danken heeft.
Sarah1993
Actief

Ik wil jullie zeker en vast verder op de hoogte houden en hoop jullie nog kei leuke filmpjes en foto's van ons kleintje te kunnen late zien. Ik hoop dan ook echt dat ik dit niet voor de rest van de jaren dat ik hier op het forum zit naar mijn hoofd zal gesmeten blijven krijgen...
Ik ben ook maar een mens en echt wel met de juiste bedoelingen hoor ..
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Sarah1993 schreef:Ik wil jullie zeker en vast verder op de hoogte houden en hoop jullie nog kei leuke filmpjes en foto's van ons kleintje te kunnen late zien. Ik hoop dan ook echt dat ik dit niet voor de rest van de jaren dat ik hier op het forum zit naar mijn hoofd zal gesmeten blijven krijgen...
Ben benieuwd naar alle foto's, dus kom maar op! Heb je er alvast eentje van de eerste dagen thuis?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Sarah1993 schreef:
Muk schreef:

Sterkte met de pup.

waarschijnlijk wel. Een cavalier is gewoon een van de meest ongezonde honden.
Er worden hier wel vaker discussies gevoerd over het aanschaffen van de Cavalier.
Niet omdat "wij" dat mensen niet gunnen, maar het leed van deze erfelijke ziekten serieus door merg en been gaat.

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Sarah1993 schreef:Ik kan jullie reacties echt wel goed begrijpen en zou nu hetzelfde reageren, ik heb er mijn lesje aan geleerd en het was zeker niet de bedoeling om goedkoop te kopen we hebben er namelijk 850 voor neergeteld. Maar wat mij zo verschrikkelijk irriteert is de reacties op al die erfelijke aandoeningen die ik hier naar mijn kop gegooid krijg , zouden jullie dit ook gedaan hebben moest hij van een particuliere komen ?
JA. Ik kan niet enthousiast worden van mensen die nu nog een Cavalier pup kopen.

Maar daarbij heb je je pup niet bij een particulier gekocht (die niet testen, tenzij aangesloten bij de rasvereniging, en dan nog wordt er genoeg onder het tapijt geveegd), maar bij een dierenwinkel. Zonder de moederhond te hebben kunnen zien, zonder erom te geven hoe men met haar omgaat, en zonder erom te geven dat een pup een babyhondje is dat niet in een bak in een dierenwinkel thuishoort en direct van het nest naar de eigenaar hoort te gaan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sarah1993 schreef: Dat zijn dingen die ze tot nog toe ook niet direct kunnen zien. Moest hij wel lijden dan zal ik hem er ook aan verlossen. Verder kan ik tog niet meer doen als de pup gezond is waarom laten inslapen ?

Je kunt een MRI scan laten maken.
Sarah1993
Actief

dagmar88 schreef:
Sarah1993 schreef: Dat zijn dingen die ze tot nog toe ook niet direct kunnen zien. Moest hij wel lijden dan zal ik hem er ook aan verlossen. Verder kan ik tog niet meer doen als de pup gezond is waarom laten inslapen ?

Zouden ze bepaalde dingen al kunnen zien dan ? Vroeg het de vorige keer al qua hartafwijkingen maar kunnen ze pas als hij 6 maand is...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

nou fin... heb net even de site van de rasvereniging bekeken... word ik niet blij van hoor... bij gezondheid wat linkjes van DA's waar je een mri kan doen en wat artikeltjes maar nergens waarom ik dan een mri zou willen doen en waar moet je op letten bij de aanschaf van een cavalier? nou volgens de site op vanalles maar niet op het feit dat veel cavaliertjes ziek zijn
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Sarah1993 schreef:Ik wil jullie zeker en vast verder op de hoogte houden en hoop jullie nog kei leuke filmpjes en foto's van ons kleintje te kunnen late zien. Ik hoop dan ook echt dat ik dit niet voor de rest van de jaren dat ik hier op het forum zit naar mijn hoofd zal gesmeten blijven krijgen...
Das een boel centjies. :schrik:
Ach gewoon posten hier met filmpjes en hoop voor je dat hij heel oud en hoofdpijnvrij blijft en niet dood mietert aan een hartverzakking. :ok:
Sarah1993
Actief

Selene schreef:
Ben benieuwd naar alle foto's, dus kom maar op! Heb je er alvast eentje van de eerste dagen thuis?

Ja heb er al heel wat ! Ook een erg leuk filmpje, zal eventjes kijken waar ik deze ergens op kan zetten
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Daar vergis je je verschrikkelijk in.
De meesten hier zijn hondenmensen in hart en nieren en gaat de gezondheid van jouw en alle andere pups heel erg aan het hart.
Ik hoop ook dat jullie pupje het haalt maar ik hoop óók dat dit soort handelaren eens werkelijk aangepakt kunnen worden waar het ze het meeste raakt : in hun portemonnee.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Sarah1993 schreef: Ik kan jullie reacties echt wel goed begrijpen en zou nu hetzelfde reageren, ik heb er mijn lesje aan geleerd en het was zeker niet de bedoeling om goedkoop te kopen we hebben er namelijk 850 voor neergeteld. Maar wat mij zo verschrikkelijk irriteert is de reacties op al die erfelijke aandoeningen die ik hier naar mijn kop gegooid krijg , zouden jullie dit ook gedaan hebben moest hij van een particuliere komen ?
Ja, ex-vrienden van mij hebben, ondanks waarschuwingen vooraf, binnen een week een Labradoodlepup van Marktplaats gekocht. Natuurlijk was het beestje ziek, zat onder de vlooien en weet ik veel wat. En het werd ze ook binnen een paar dagen teveel. Kostte ook 850 euro. En het geld was ook op voor de dierenarts. Dus die heb ik overgenomen en snel (met hulp van het hondenforum) een goed adres bezorgd. En dat waren mensen met een goede opleiding, en niet dom. De zijn er ook ingestonken. En die heb ik precies verteld wat ik hier ook vertel.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Sarah1993 schreef:
dagmar88 schreef:

Zouden ze bepaalde dingen al kunnen zien dan ? Vroeg het de vorige keer al qua hartafwijkingen maar kunnen ze pas als hij 6 maand is...
Vorige keer ? Je hebt dat beestje net een week toch ?
En hoe kwam je nu opeens bij hartafwijkingen ? Je hebt een chipreader, vraagt naar controle op hartafwijkingen maar van broodfok had je nog nooit gehoord :hmmm:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Fin
Zeer actief

massam schreef:nou fin... heb net even de site van de rasvereniging bekeken... word ik niet blij van hoor... bij gezondheid wat linkjes van DA's waar je een mri kan doen en wat artikeltjes maar nergens waarom ik dan een mri zou willen doen en waar moet je op letten bij de aanschaf van een cavalier? nou volgens de site op vanalles maar niet op het feit dat veel cavaliertjes ziek zijn
Dat vind je bij de Berner Senner ook niet. Er staat toch ook, er wordt genoeg onder het tapijt geveegd? Maar hopelijk heeft zo'n fokker wel een antwoord klaar als er naar gevraagd wordt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
Sarah1993 schreef:Als we zuinig zouden zijn zouden we echt niet 850 aan een pup uitgeven voor de aankoop !
Ik weet niet wat ik lees!!! Betaal jij 850 eurie voor een pup in een dierenwinkel??? :eek:
Jeetjemina, dat mensen zichzelf willen laten bedonderen wist ik, maar voor zoveel geld??? :piew:
Neee het pupje is geredddd :boos:
Sarah1993
Actief

Tara schreef:
Sarah1993 schreef:Als we zuinig zouden zijn zouden we echt niet 850 aan een pup uitgeven voor de aankoop !
Ik weet niet wat ik lees!!! Betaal jij 850 eurie voor een pup in een dierenwinkel??? :eek:
Jeetjemina, dat mensen zichzelf willen laten bedonderen wist ik, maar voor zoveel geld??? :piew:

Mij werd gezegd dat een rascavalier met papieren snel boven de 1000€ gaat en voor mij hoefde hij echt geen papieren te hebben het s de vriendschap die telt
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Huh, ik ben even de honden uitlaten en als ik terug kom is het puppie ineens weer gezond?
Dat moet wel een heeeeuuuule goede dierenarts zijn. :Q:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Nanna schreef:Kijk even naar dit filmpje en scroll door naar 2:00.
Geluid aan.
Datzelfde filmpje stuurde ik ook al.
Maar wil ts het uberhabut wel weten?
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Sarah1993 schreef:
Tara schreef:

Mij werd gezegd dat een rascavalier met papieren snel boven de 1000€ gaat en voor mij hoefde hij echt geen papieren te hebben het s de vriendschap die telt
Zou een rashondenfokker die om haar honden geeft jou een pup gegeven hebben, denk je? Soms vraag ik me af of de aantrekkingskracht is dat er niet teveel vragen worden gesteld.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”