Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy agility omgeving Weert?

Moderator: moderatorteam

Youghie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2

Puppy agility omgeving Weert?

Ongelezen bericht door Youghie »

Weet iemand toevallig een hondenschool in de buurt van Weert (Belgie (Kinrooi/Maaseik) mag dus ook) waar je met een pup kunt beginnen bij agility? Of in ieder geval niet eerst gevorden gehoorzaamheidscurus hoeft te doen om met agility te beginnen?

Ik zou graag willen starten met onze kleine Yindi, maar ik zie het niet zitten om met haar eerst drie gehoorzaamheids cursussen te moeten doorlopen. Ik wil echt alleen voor het plezier gaan :wink:
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: Puppy agility omgeving Weert?

Ongelezen bericht door Tulp »

Maar het is toch logisch dat je hond eerst de basiscommando's kent voordat je je hond los gooit in een groep? En heb jij geen plezier in gehoorzaamheidslessen?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Youghie
geregistreerd lid

Tulp schreef:Maar het is toch logisch dat je hond eerst de basiscommando's kent voordat je je hond los gooit in een groep? En heb jij geen plezier in gehoorzaamheidslessen?
Jawel, en basiscommando's kent ze ook echt wel. Ik heb inmiddels al 15 jaar gehoorzaamheidscursussen achter de rug met onze Rottweilers :D
En ja, ik heb wel plezier in de gehoorzaamheid, maar het ontbreekt mij gewoon aan de tijd om veel te trainen thuis. Ik ga met Bantu behendigheid lopen aankomend seizoen, zij heeft haar gehoorzaamheidscursus afgerond. En ik merk nu al dat het me met die kleine nog veel meer tijd gaat kosten om dingen aan te leren. En dan bedoel ik echt de "kunstjes", dus 2 minuten blijven liggen, terug plaats, dat soort dingen. Dus niet de basis. Ze kent het zitten, liggen en kom hier.
En ik zou zo graag lekker met haar bezig zijn zonder de druk van een naderend examen :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik weet niet of Eindhoven te doen is? Anders is de sport puppy cursus van Dogaction misschien wat?
( www.dogaction.nl)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Youghie
geregistreerd lid

Lysette schreef:Ik weet niet of Eindhoven te doen is? Anders is de sport puppy cursus van Dogaction misschien wat?
( www.dogaction.nl)
De opzet van de cursus is precies wat ik zoek! Het is alleen een half uur rijden enkele reis, dat is wel wat ver. Dus als er iemand iets weet dichterbij? Graag! Maar dit is al een hele goede optie :D
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

Youghie schreef:
Lysette schreef:Ik weet niet of Eindhoven te doen is? Anders is de sport puppy cursus van Dogaction misschien wat?
( www.dogaction.nl)
De opzet van de cursus is precies wat ik zoek! Het is alleen een half uur rijden enkele reis, dat is wel wat ver. Dus als er iemand iets weet dichterbij? Graag! Maar dit is al een hele goede optie :D
een half uur te ver? Als het een goede hondenschool is went het zo hoor ;)
Ik rij al sinds 2007 40 min naar de hondenschool, dit jaar zelfs een half jaar 1,5 uur ;) Als de hondenschool maar goed is went de reistijd heel dnel :)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Youghie schreef:
( www.dogaction.nl)

Een half uurtje noem je ver?? ;-)

Grappig, ik rij met het grootste plezier enkele reis 50 minuten daarheen!

Het is idd denk ik precies de cursus die je zoekt maar je moet wel aan de clickertraining dan ;-)

Ik vind overigens dat je met behendigheid moet oppassen.. pup-behendigheid is vaak, vind ik, veel te belastend voor zo'n jong lijf. Je moet daar echt mee wachten tot ze uitgegroeid zijn. De basis kun je leggen enzo maar verder... nee.
Als je dus toch uitkomt bij een andere hondenschool, pas daar dan aub HEEL erg mee op!

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”