? verklaar je nader.Corneliana schreef:en dan creëer je dus macht van de sterksteYvetteJ schreef:Je hebt gelijk hoor en nee, ik had een volwassen herder ook niet aan zijn nekvel van het bed af getrokkenblondie schreef:Ik heb geen probleem hoor. Jij vraagt in zijn algemeenheid hoe anderen dat bank "probleem" hebben opgelost. Ik geef aan dat ik in mijn geval het bedprobleem in mijn ogen niet kon oplossen door hem zomaar van bed af te trekken.
Blijf erbij dat niet iedere hond hetzelfde is aan te pakken. Heb een hond gezien die doodsbang was om een bruggetje over te gaan. De man bleef trekken aan de hond zonder succes, de "geen onzin maar lopen methode werkte niet". Toen ik dat zo zag heb ik mijn honden afgelegd en gevraagd of ik het mocht proberen met de hond. De hond was geinteresseerd in een balletje en in spelen, en zo kon ik al spelend met de hond en de bal de brug over en terug. Baasje mocht mijn bal (aan een touwtje) lenen en deed het zelfde. En ineens vond de hond de brug niet meer eng.
Maar zo doet iedereen het weer anders.
ik ben meer van macht van de slimste en dan de domste heel tevreden laten zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gadverdamme Goede GT hoor
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Gadverdamme Goede GT hoor
-
- Zeer actief
als je een volwassen herder niet aan zn nekvel van het bed kan trekken kan je dat met bijvoorbeeld een chihuahua ook niet doen. je kan dezelfde methode gebruiken als bij de herder dan. daar sloeg mijn reactie op. op yvette dus.blondie schreef:? verklaar je nader.Corneliana schreef:en dan creëer je dus macht van de sterksteYvetteJ schreef:Je hebt gelijk hoor en nee, ik had een volwassen herder ook niet aan zijn nekvel van het bed af getrokkenblondie schreef:Ik heb geen probleem hoor. Jij vraagt in zijn algemeenheid hoe anderen dat bank "probleem" hebben opgelost. Ik geef aan dat ik in mijn geval het bedprobleem in mijn ogen niet kon oplossen door hem zomaar van bed af te trekken.
Blijf erbij dat niet iedere hond hetzelfde is aan te pakken. Heb een hond gezien die doodsbang was om een bruggetje over te gaan. De man bleef trekken aan de hond zonder succes, de "geen onzin maar lopen methode werkte niet". Toen ik dat zo zag heb ik mijn honden afgelegd en gevraagd of ik het mocht proberen met de hond. De hond was geinteresseerd in een balletje en in spelen, en zo kon ik al spelend met de hond en de bal de brug over en terug. Baasje mocht mijn bal (aan een touwtje) lenen en deed het zelfde. En ineens vond de hond de brug niet meer eng.
Maar zo doet iedereen het weer anders.
ik ben meer van macht van de slimste en dan de domste heel tevreden laten zijn.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Maar nu is er verschil tussen consequent optreden en doortastend zijn en een bange hond gaan liggen corrigeren.
Ik ben ook niet van de koetsie koetsie. Houw ze dier hond van de bank haalt helemaal prima maar dat gebeuren daarna....
Waarom?
Ik ben ook niet van de koetsie koetsie. Houw ze dier hond van de bank haalt helemaal prima maar dat gebeuren daarna....
Waarom?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
- Zeer actief
om te "onderwerpen"Sanne!! schreef:Maar nu is er verschil tussen consequent optreden en doortastend zijn en een bange hond gaan liggen corrigeren.
Waarom?
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Niet verder dan pag 2 gelezen.
Maar jemig ik ben echt geen held in het herkennen van hondengedrag en daar aan werken.
Maar zelfs dit herken ik.
In het 1e filmpje, noemt ze die 2e hond agressief, nou sorry dan heb je nog geen echte agressie gezien. Die hond waarschuwd!
En die 1e hond gewoon aan de riem meesleuren naar buiten, terwijl die hond die camera eng vind en die domme vrouw. Tsja hij loopt aan het eind netjes, maare is dan de volgende keer ook zo?? denk het niet.
Die bouvier, weer agressie, waar is de agressie dan? Ik zie die hond tekeergaan tegen de cameraman, maar niet tegen een andere hond.
Valt bezoekers aan, nou sorry maar die lijn waar hij aan ligt is niet strak gekomen toen zij op hem af liep en hij blafte.
en dan met dat achterlijke tennisraket op zijn snuit slaan, nee dat werkt. Cesar gebruikt dat als veiligheid niet om te slaan.
En het eerste wat ik dacht toen zij bij het 3e filmpje die herders eruit haalde was corrigeer je eigen hond eens die zo opgewonden rond die kleine hond loopt die panisch is en ook nog eens aan de lijn zit. Zouden mijn honden, die niet bang zijn, ook niet leuk vinden.
edit:
Over haarzelf, ik zie bij haar ook onzekerheid. Dat brengt ze weer fijn over op de honden.
Nee lekker GT! bah
Maar jemig ik ben echt geen held in het herkennen van hondengedrag en daar aan werken.
Maar zelfs dit herken ik.
In het 1e filmpje, noemt ze die 2e hond agressief, nou sorry dan heb je nog geen echte agressie gezien. Die hond waarschuwd!
En die 1e hond gewoon aan de riem meesleuren naar buiten, terwijl die hond die camera eng vind en die domme vrouw. Tsja hij loopt aan het eind netjes, maare is dan de volgende keer ook zo?? denk het niet.
Die bouvier, weer agressie, waar is de agressie dan? Ik zie die hond tekeergaan tegen de cameraman, maar niet tegen een andere hond.
Valt bezoekers aan, nou sorry maar die lijn waar hij aan ligt is niet strak gekomen toen zij op hem af liep en hij blafte.
en dan met dat achterlijke tennisraket op zijn snuit slaan, nee dat werkt. Cesar gebruikt dat als veiligheid niet om te slaan.
En het eerste wat ik dacht toen zij bij het 3e filmpje die herders eruit haalde was corrigeer je eigen hond eens die zo opgewonden rond die kleine hond loopt die panisch is en ook nog eens aan de lijn zit. Zouden mijn honden, die niet bang zijn, ook niet leuk vinden.
edit:
Over haarzelf, ik zie bij haar ook onzekerheid. Dat brengt ze weer fijn over op de honden.
Nee lekker GT! bah
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Bij het eerste filmpje zie ik zelfs bij het wandelen een zeer angstige hond (die rode) die hond blijft maar angstig. Door zeer lage staarthouding, tongelen en hoe de hond om zich heen kijkt. En als haar werk goed zou doen zou na een tijd klein beetje verandering moeten komen.
Dit mens blijft van m'n hond af dit geeft mij geen gevoel dat ik iets goed doet om een GT bij te halen. Ze maakt /breekt eerder angstige / onzekere honden kapot dan dat ze honden beter maak door een gewenste gedrags aan te nemen.
Dit mens blijft van m'n hond af dit geeft mij geen gevoel dat ik iets goed doet om een GT bij te halen. Ze maakt /breekt eerder angstige / onzekere honden kapot dan dat ze honden beter maak door een gewenste gedrags aan te nemen.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Nee dat vind ik ook overdreven maar dat schreef ik al direct.Sanne!! schreef:Maar nu is er verschil tussen consequent optreden en doortastend zijn en een bange hond gaan liggen corrigeren.
Waarom?
Gelukkig, ben ik toch niet de enigeNanna schreef:Célie schreef:Ik pleur ze gewoon van de bank af klaarYvetteJ schreef:Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Ik ga echt geen maanden uittrekken om mijn hond te leren dat hij niet mag grommen als ie van de bank af moet, bang of niet?

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee als ik die Chi niet zou kunnen pakken dan had ik hem laten vliegen door hem van de deken af te wapperen, kom nouCorneliana schreef:als je een volwassen herder niet aan zn nekvel van het bed kan trekken kan je dat met bijvoorbeeld een chihuahua ook niet doen. je kan dezelfde methode gebruiken als bij de herder dan. daar sloeg mijn reactie op. op yvette dus.

Maar een hond van maatje herder kan net even wat meer schade aanrichten en dan zou ik inderdaad voor een andere oplossing kiezen tot je wel een beter verstandshouding met je hond hebt en je hem wel gewoon kunt vertellen dat je ergens niet van gecharmeerd bent zonder dat je weet hoe zijn reactie gaat zijn. Ik denk namelijk dat Blondie inmiddels wel weet hoe Finn reageert en dat ze hem nu echt niet steeds met een bak voer weg hoeft te roepen.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
YvetteJ schreef:Nee dat vind ik ook overdreven maar dat schreef ik al direct.Sanne!! schreef:Maar nu is er verschil tussen consequent optreden en doortastend zijn en een bange hond gaan liggen corrigeren.
Waarom?
Gelukkig, ben ik toch niet de enigeNanna schreef:Célie schreef:Ik pleur ze gewoon van de bank af klaarYvetteJ schreef:Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Ik ga echt geen maanden uittrekken om mijn hond te leren dat hij niet mag grommen als ie van de bank af moet, bang of niet?

-
- Zeer actief
dan maak je dus onderscheid en maak je er een gevalletje fysieke kracht van.YvetteJ schreef:Nee als ik die Chi niet zou kunnen pakken dan had ik hem laten vliegen door hem van de deken af te wapperen, kom nouCorneliana schreef:als je een volwassen herder niet aan zn nekvel van het bed kan trekken kan je dat met bijvoorbeeld een chihuahua ook niet doen. je kan dezelfde methode gebruiken als bij de herder dan. daar sloeg mijn reactie op. op yvette dus.![]()
Maar een hond van maatje herder kan net even wat meer schade aanrichten en dan zou ik inderdaad voor een andere oplossing kiezen tot je wel een beter verstandshouding met je hond hebt en je hem wel gewoon kunt vertellen dat je ergens niet van gecharmeerd bent zonder dat je weet hoe zijn reactie gaat zijn. Ik denk namelijk dat Blondie inmiddels wel weet hoe Finn reageert en dat ze hem nu echt niet steeds met een bak voer weg hoeft te roepen.
dat is precies wat ik bedoel. dan zou je als je eerlijk bezig bent met die chi dezelfde methode gebruiken als met de herder. namelijk met iets meer respect en overwicht.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ook en daarna is het klaar.Célie schreef:Ik pleur ze gewoon van de bank af klaarYvetteJ schreef:Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Dumas heeft er wel eens een handje van te blijven liggen al brommend dat ie het er niet mee eens is dat ik daar zitten wil. Dan zet ik even een strenge stem op en 'duw' hem van de bank. Klaar.
Ik ga dan niet verder met dat rare gedrag van deze mevrouw.
Dumas is trouwens niet bang. Angst is heel anders. Ik heb 1 bange hond. Luca is snel bang. Leg ik daar dan ook nog druk op dan werkt dan 1x en daarna sluit hij zich nog meer af. Over een ijzeren bruggetje lopen vind hij heel eng. Enige wat helpt is juist rust en koekjes aan de overkant. Erover sleuren zou bij hem het domste zijn wat ik kan doen.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en als ie geen halsband om heeft dan zit er een nekvel aan. En dat klinkt in jouw oren misschien ruwer dan het is, het is heus niet zeggen dat als je nekvel pakt je hem daaraan zo ver mogelijk weg moet slingeren?Corneliana schreef:mijn hond durf ik ook wel van de bank te halen hoor. gewoon het halsbandje losjes vasthouden en HUP! dan gaat ie braaf. maar bij het nekvel ofzo... tja dan zou ik wat anders proberen. en hoe komt zo'n beest zover dat ie gaat grommen?

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Om die reden heb ik nakerds, die glijden zo lekker door de luchtNanna schreef:YvetteJ schreef: Ja en als ie geen halsband om heeft dan zit er een nekvel aan. En dat klinkt in jouw oren misschien ruwer dan het is, het is heus niet zeggen dat als je nekvel pakt je hem daaraan zo ver mogelijk weg moet slingeren?Thierry de slingeraar. Soort van kogelstoten
Ik ga voor de teckel: makkelijk beet te pakken en rond te slingeren en weinig luchtweerstand door het gemis van pootlengte.

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Ja, maar teckels poinken met die puntneusjes zo lekker de grond in, zodat je exáct weet welke afstand je geworpen hebtYvetteJ schreef:Om die reden heb ik nakerds, die glijden zo lekker door de luchtNanna schreef:YvetteJ schreef: Ja en als ie geen halsband om heeft dan zit er een nekvel aan. En dat klinkt in jouw oren misschien ruwer dan het is, het is heus niet zeggen dat als je nekvel pakt je hem daaraan zo ver mogelijk weg moet slingeren?Thierry de slingeraar. Soort van kogelstoten
Ik ga voor de teckel: makkelijk beet te pakken en rond te slingeren en weinig luchtweerstand door het gemis van pootlengte.

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Dit filmpje krijg ik ook te zien op mijn GT-opleiding. Als slecht voorbeeld, wel te verstaan.
Die tweede hond, volgens haar 'angstagressie', heeft pijn. Dit is heel duidelijk doordat de eigenaar zegt "het is pas sinds vanmiddag" (dus plotseling ontstaan), doordat de hond pas hapt bij aanraking en doordat de hond niet van de bank afwil, maar op de bank of op de grond geen tekenen van agressie vertoont. Pas bij aanraken van de rug (de pijnlijke plek) gilt de hond (hoge vocalisatie, is van pijn) en snapt.
Die tweede hond, volgens haar 'angstagressie', heeft pijn. Dit is heel duidelijk doordat de eigenaar zegt "het is pas sinds vanmiddag" (dus plotseling ontstaan), doordat de hond pas hapt bij aanraking en doordat de hond niet van de bank afwil, maar op de bank of op de grond geen tekenen van agressie vertoont. Pas bij aanraken van de rug (de pijnlijke plek) gilt de hond (hoge vocalisatie, is van pijn) en snapt.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

- Yvet
- Zeer actief
billy schreef:![]()
Wat een onzeker mens zeg, en die bouvier was helemaal niet gevaarlijk, dan had hij haar opgevreten, de manier waarop ze het doet, ik krijg er de kriebels van, ergens de klok horen luiden maar niet weten waar enz
Helemaal met jou eens

- Yvet
- Zeer actief
Deze GT zou me meer aanspreken dan dat mens waar het hier omdraait
Je kan bij deze man altijd terecht met vragen op z'n eigen forum over gedragsproblemen met je hond en iedere woensdagavond heeft hij via Skype telefonische spreekuur.
Je kan bij deze man altijd terecht met vragen op z'n eigen forum over gedragsproblemen met je hond en iedere woensdagavond heeft hij via Skype telefonische spreekuur.

- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
Precies.
Mijn idee bij die boef was dat hij zijn territorium aan het "verdedigen" was (het gebied voor zover de riem het toeliet). En dit nog niet eens op dusdanig overtuigende wijze. Mijn idee is dat die boef onzeker is gezien het ambivalente gedrag en het toch naar achteren lopen. Hij is niet zeker van zichzelf en overbluft zichzelf door te blaffen. Vermoedelijk als de boef van de lijn was geweest, was er misschien wel weinig tot niets aan de hand geweest. Ik heb alleen de eerste 20 seconde gezien.
(Ik doe zo even een gooi. Ben benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken)
Mijn idee bij die boef was dat hij zijn territorium aan het "verdedigen" was (het gebied voor zover de riem het toeliet). En dit nog niet eens op dusdanig overtuigende wijze. Mijn idee is dat die boef onzeker is gezien het ambivalente gedrag en het toch naar achteren lopen. Hij is niet zeker van zichzelf en overbluft zichzelf door te blaffen. Vermoedelijk als de boef van de lijn was geweest, was er misschien wel weinig tot niets aan de hand geweest. Ik heb alleen de eerste 20 seconde gezien.
(Ik doe zo even een gooi. Ben benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken)
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
- Yvet
- Zeer actief
Ik vind het ook dat Boef meer waaks door z'n eigen terrein aan het verdedigen was. Als hij echt agressief zou zijn zou allang de indringer aangevallen hebben. En de houding van de kop kwam vriendelijk over.
Ik vind het hier ergens misplaatst dat deze GT zich GT noemt als je honden hebt en veel naar CM-methodes gekeken hebt via tv Maar kan je nog jezelf geen GT betitelen. De CM-methode kopieert maar alleen ze doet ergens niet op de juiste manier.
Ik vind het hier ergens misplaatst dat deze GT zich GT noemt als je honden hebt en veel naar CM-methodes gekeken hebt via tv Maar kan je nog jezelf geen GT betitelen. De CM-methode kopieert maar alleen ze doet ergens niet op de juiste manier.
Laatst gewijzigd door Yvet op 19 jan 2013 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Nou hij heeft gewoon een slappe baas die de hond niet onder controle heeft, maar daar veranderd hij niets aan met een muts in zijn tuin met een tennisracket, het is natuurlijk geen echte bouvier want dan had hij haar opgevroten met tennisracket en al
en zo horen de ouderwertse boeven te zijn 

- Yvet
- Zeer actief
billy schreef:Nou hij heeft gewoon een slappe baas die de hond niet onder controle heeft, maar daar veranderd hij niets aan met een muts in zijn tuin met een tennisracket, het is natuurlijk geen echte bouvier want dan had hij haar opgevroten met tennisracket en alen zo horen de ouderwertse boeven te zijn

Edit: Deze muts is not done voor mens en dier je kan beter een andere GT opzoeken de kosten bij deze muts in je eigen broekzak steken.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dus een hond die een heel direkt wezen is en een heel kort geheugen heeft erdoor heen trekken is zieligggg en een training met koekjes van weken ,maanden of zelfs jaren is niet zielig om hem al die tijd in staat van angst te houden.?
Beest begrijpt er toch geen ruk van na weken/maanden/jaren waar je mee bezig bent ,omdat jij hett zo zielig vind om door te pakken.
Beest begrijpt er toch geen ruk van na weken/maanden/jaren waar je mee bezig bent ,omdat jij hett zo zielig vind om door te pakken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
helemaal nietbouvierpoedel schreef:Dus een hond die een heel direkt wezen is en een heel kort geheugen heeft erdoor heen trekken is zieligggg en een training met koekjes van weken ,maanden of zelfs jaren is niet zielig om hem al die tijd in staat van angst te houden.?
Beest begrijpt er toch geen ruk van na weken/maanden/jaren waar je mee bezig bent ,omdat jij het zo zielig vind om door te pakken.
je mag heel stevig doorpakken ben ik gek op.
maar beloon dan na resultaat de hond!
of nog beter met zoiets blijf neutraal.
niet straffen.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja kees dat je dat nog niet weetbouvierpoedel schreef:Dus een hond die een heel direkt wezen is en een heel kort geheugen heeft erdoor heen trekken is zieligggg en een training met koekjes van weken ,maanden of zelfs jaren is niet zielig om hem al die tijd in staat van angst te houden.?
en het liefst nog met de clicker en koekjes

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik weet niet of een hond wel zo'n kort geheugen heeft. Men is toch ook maanden bezig met trainen voor bijvoorbeeld GG examens? Dat is dan een proces en aan het eind weet de hond precies wat de bedoeling is, van de eerste tot de laatste training. Dus waarom zou dat in dit geval niet kunnen? En als die ene sessie genoeg was om een hond van z'n angst af te helpen had je mij niet gehoord maar ik zie dit niet werken voor die hond.bouvierpoedel schreef:Dus een hond die een heel direkt wezen is en een heel kort geheugen heeft erdoor heen trekken is zieligggg en een training met koekjes van weken ,maanden of zelfs jaren is niet zielig om hem al die tijd in staat van angst te houden.?
- Sanne!!
- Zeer actief
Wat ben jij vreselijk zeg.frank-bobby schreef:ja kees dat je dat nog niet weetbouvierpoedel schreef:Dus een hond die een heel direkt wezen is en een heel kort geheugen heeft erdoor heen trekken is zieligggg en een training met koekjes van weken ,maanden of zelfs jaren is niet zielig om hem al die tijd in staat van angst te houden.?
en het liefst nog met de clicker en koekjes![]()
Krijg bijna medelijden met je hondjes als ik hier lees wat jou manier is.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat moet jij wetenSanne!! schreef:Wat ben jij vreselijk zeg.frank-bobby schreef:ja kees dat je dat nog niet weetbouvierpoedel schreef:Dus een hond die een heel direkt wezen is en een heel kort geheugen heeft erdoor heen trekken is zieligggg en een training met koekjes van weken ,maanden of zelfs jaren is niet zielig om hem al die tijd in staat van angst te houden.?
en het liefst nog met de clicker en koekjes![]()
Krijg bijna medelijden met je hondjes als ik hier lees wat jou manier is.
tot nu toe kan ik wel 2 bordeauxdog teven 1 ambull teef en ! bullterier teef normaal in de groep houden
en nog 2 kleine chihuahua reutjes en nog waarvan er 2 elkaar niet zo mogen
en nee dat gaat niet met koekjes en clickertjes

- Sanne!!
- Zeer actief
Gefeliciteerd..
Hebben ze het ook naar hun zin of doet dat er eigenelijk niet toe?
Hebben ze het ook naar hun zin of doet dat er eigenelijk niet toe?
Ben het ook niet helemaal eens met Kees, want ik heb hier een hond met een olifantengeheugen (oké, en de andere heeft het geheugen van een goudvis, na 7 seconden is ze haar bakje rond gezwommen en is het weer de wondere wereld van MiepMaeve schreef:Ik weet niet of een hond wel zo'n kort geheugen heeft. Men is toch ook maanden bezig met trainen voor bijvoorbeeld GG examens? Dat is dan een proces en aan het eind weet de hond precies wat de bedoeling is, van de eerste tot de laatste training. Dus waarom zou dat in dit geval niet kunnen? En als die ene sessie genoeg was om een hond van z'n angst af te helpen had je mij niet gehoord maar ik zie dit niet werken voor die hond.bouvierpoedel schreef:Dus een hond die een heel direkt wezen is en een heel kort geheugen heeft erdoor heen trekken is zieligggg en een training met koekjes van weken ,maanden of zelfs jaren is niet zielig om hem al die tijd in staat van angst te houden.?