Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update: gaat niet door)
Moderator: moderatorteam
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update 14-01)
Spannend weer!! Komt het uit met je engeland bezoekje?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Leuk! Ik ga duimen op weer zo'n mooi nest!!
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wat spannend, hopelijk gaat alles goed 
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Vlindchi
- Zeer actief
nathalie schreef:Spannend weer!! Komt het uit met je engeland bezoekje?
Dat vroeg ik me ook af!
Succes ermee
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Als het goed is wel. We vertrekken woensdag en zijn vrijdag dan weer terug. Dan zit ze pas op dag 5, dus kans is heel klein dat ze vrijdag al gedekt zou moeten worden. En anders is ze 's avonds welkom.Vlindchi schreef:nathalie schreef:Spannend weer!! Komt het uit met je engeland bezoekje?
Dat vroeg ik me ook af!
Succes ermee
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
We hebben nog geen dekking gehad.Dipsy20 schreef:Spannend
Hoop dat de dekking gelukt is
Verwacht de dekking over 1,5 week ofzo. Geloof dat ze maandag start met progesteron testen.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Wat leuk!
Ik vind mams ook niet zo mooi, Xavi daarentegen wel
Ben heel erg benieuwd hoe de pups uitgroeien...
Ik vind mams ook niet zo mooi, Xavi daarentegen wel
Ben heel erg benieuwd hoe de pups uitgroeien...
- Crista
- Zeer actief
Ik vind vooral de vachtkleur en uitdrukking van Glenda erg mooi.. ze ziet er heel opgewekt uit.
Een livernose zou voor mij geen 'must' zijn, als het zo is dan is het leuk maar als het niet zo is ook
Xavi daarintegen vind ik persoonlijk wel een mooiere hond om te zien qua hoofd en lichaamsbouw..
Een livernose zou voor mij geen 'must' zijn, als het zo is dan is het leuk maar als het niet zo is ook
Xavi daarintegen vind ik persoonlijk wel een mooiere hond om te zien qua hoofd en lichaamsbouw..
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Helemaal mee eensCrista schreef:Ik vind vooral de vachtkleur en uitdrukking van Glenda erg mooi.. ze ziet er heel opgewekt uit.
Een livernose zou voor mij geen 'must' zijn, als het zo is dan is het leuk maar als het niet zo is ook![]()
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Morgen de eerste progesteron test.
Daar kreeg ze dinsdag dan de uitslag van. Is wel laat, of niet?
Ik gok eind van de week/weekend dekken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Toen ik bij Xena liet testen, deed ik het 's ochtends en 's middags om 12 uur had ik de uitslag.Irisz schreef:Morgen de eerste progesteron test.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat had ik ook in mijn hoofd zitten ja. Heb het even nagevraagd en volgens haar DA was het verstandig om de eerste keer testen 'uitgebreid' te doen, dan krijg je dus een dag later de uitslag. Dinsdag gaat ze dan weer en krijgt ze wel dezelfde dag uitslag.malinois schreef:Toen ik bij Xena liet testen, deed ik het 's ochtends en 's middags om 12 uur had ik de uitslag.Irisz schreef:Morgen de eerste progesteron test.
Ik weet het ook niet precies. Hoor het wel als ze deze kant op komt, haha.
Vandaag is dag 7 van de loopsheid, dus denk dat er wel tijd genoeg is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ah oke dat zal dan welIrisz schreef:Dat had ik ook in mijn hoofd zitten ja. Heb het even nagevraagd en volgens haar DA was het verstandig om de eerste keer testen 'uitgebreid' te doen, dan krijg je dus een dag later de uitslag. Dinsdag gaat ze dan weer en krijgt ze wel dezelfde dag uitslag.malinois schreef:Toen ik bij Xena liet testen, deed ik het 's ochtends en 's middags om 12 uur had ik de uitslag.Irisz schreef:Morgen de eerste progesteron test.
Ik weet het ook niet precies. Hoor het wel als ze deze kant op komt, haha.![]()
Vandaag is dag 7 van de loopsheid, dus denk dat er wel tijd genoeg is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vrees dat het niet veel beter zal zijn. Buiten is wel erg koud, maar moet zeggen dat ik het zooitje ook liever niet binnen heb.malinois schreef:ah oke dat zal dan welInderdaad je ziet ze wel verschijnen
Hopelijk heb je wat beter weer dan ik vandaag had met de dekking van Xito
Of doe jij het binnen?
Denk dat ik maar gewoon dekens klaar leg over de verwarming en die af en toe wissel en dat ze toch echt in de tuin mogen wippen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Irisz schreef:Ik vrees dat het niet veel beter zal zijn. Buiten is wel erg koud, maar moet zeggen dat ik het zooitje ook liever niet binnen heb.malinois schreef:ah oke dat zal dan welInderdaad je ziet ze wel verschijnen
Of doe jij het binnen?
![]()
![]()
Denk dat ik maar gewoon dekens klaar leg over de verwarming en die af en toe wissel en dat ze toch echt in de tuin mogen wippen.

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook, ben erg benieuwd!malinois schreef:Irisz schreef:Ik vrees dat het niet veel beter zal zijn. Buiten is wel erg koud, maar moet zeggen dat ik het zooitje ook liever niet binnen heb.malinois schreef:ah oke dat zal dan welInderdaad je ziet ze wel verschijnen
Of doe jij het binnen?
![]()
![]()
Denk dat ik maar gewoon dekens klaar leg over de verwarming en die af en toe wissel en dat ze toch echt in de tuin mogen wippen.![]()
groot gelijk! Ben benieuwd, hoop dat het een geslaagde dekking wordt!
Heeft Xito morgen ofzo nog een 2e ronde of laten jullie het bij 1x?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dinsdag waarschijnlijk maar ze stond nu wel als een huis, dus als ze denken dat het morgen beter is komen ze morgen nog een keer.Irisz schreef:Ik ook, ben erg benieuwd!malinois schreef:Irisz schreef:Ik vrees dat het niet veel beter zal zijn. Buiten is wel erg koud, maar moet zeggen dat ik het zooitje ook liever niet binnen heb.malinois schreef:ah oke dat zal dan welInderdaad je ziet ze wel verschijnen
Of doe jij het binnen?
![]()
![]()
Denk dat ik maar gewoon dekens klaar leg over de verwarming en die af en toe wissel en dat ze toch echt in de tuin mogen wippen.![]()
groot gelijk! Ben benieuwd, hoop dat het een geslaagde dekking wordt!
![]()
Heeft Xito morgen ofzo nog een 2e ronde of laten jullie het bij 1x?
Heb je de teef al eens live gezien of is dit voor het eerst als ze komen?

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke spannend. Wel typisch met een dag ertussen, of niet? Hadden ze geprikt?malinois schreef: Dinsdag waarschijnlijk maar ze stond nu wel als een huis, dus als ze denken dat het morgen beter is komen ze morgen nog een keer.![]()
Ja ik heb de teef 3x live gezien. Zij zijn 2x in NL geweest bij ons en ik ben 1x naar Duitsland/Oostenrijk geweest afgelopen jaar voor de WDS en heb toen daar gelogeerd. De honden kennen elkaar dus ook al goed, misschien is dat een voordeel. Ze zijn hier afgelopen december nog een kleine week geweest op vakantie.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
In principe doe ik dat meestal een dag ertussen, heb ik destijds met Xena zelf ook gedaan en de vorige keer met Sasja (moeder van mijn Xavi) ook. Maar zij kennen hun teef natuurlijk het beste dus als zij denken dat het morgen beter is doen we het morgen. Nee nog niet geprikt, ze waren van plan maandag te gaan prikken maar omdat ze vandaag voor hun andere teef ging staan compleet met staart geheel opzij belden ze op of we het vandaag niet beter konden proberen.Irisz schreef:Oke spannend. Wel typisch met een dag ertussen, of niet? Hadden ze geprikt?malinois schreef: Dinsdag waarschijnlijk maar ze stond nu wel als een huis, dus als ze denken dat het morgen beter is komen ze morgen nog een keer.![]()
Ja ik heb de teef 3x live gezien. Zij zijn 2x in NL geweest bij ons en ik ben 1x naar Duitsland/Oostenrijk geweest afgelopen jaar voor de WDS en heb toen daar gelogeerd. De honden kennen elkaar dus ook al goed, misschien is dat een voordeel. Ze zijn hier afgelopen december nog een kleine week geweest op vakantie.
Ah dus al wel vaker live gezien, vind dat zelf ook altijd wel fijn om ze eerst zelf te zien.

- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Spannend! Veel succes voor de dekking en hopelijk weer zo'n mooi nest straks!
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is waar. Zal Xito ook niet erg vinden.malinois schreef: In principe doe ik dat meestal een dag ertussen, heb ik destijds met Xena zelf ook gedaan en de vorige keer met Sasja (moeder van mijn Xavi) ook. Maar zij kennen hun teef natuurlijk het beste dus als zij denken dat het morgen beter is doen we het morgen. Nee nog niet geprikt, ze waren van plan maandag te gaan prikken maar omdat ze vandaag voor hun andere teef ging staan compleet met staart geheel opzij belden ze op of we het vandaag niet beter konden proberen.
Ah dus al wel vaker live gezien, vind dat zelf ook altijd wel fijn om ze eerst zelf te zien.Kreeg vorig jaar een aanvraag voor een dekking en heb toen ook de teef eerst even willen zien, nou dat had ik snel gezien. Vond de teef helemaal niks.
Ze hebben bij deze teef in huis ook een RR reu. Weliswaar van 14 jaar inmiddels, maar hij weet prima aan te geven wanneer de tijd daar is.
Ja, ik wil ze ook minimaal 1x live hebben gezien hoor. Foto's kunnen sowieso vertekenen en daarnaast kun je daarop geen karakter e.d. zien. Zeker bij ons ras ook erg belangrijk.
Ik ben er zelf echt totaal niet thuis in nog, dus ik vertrouw op de teef eigenaar. Bij de 1e dekking van Xavi hebben we 2 dagen achter elkaar gedaan. De 1e avond deed Xavi nog weinig, ik dacht even dat hij geen flauw idee had wat hem te doen stond.
Denk dus dat als de reu er voor gaat, dat het het juiste moment is?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik vind karakter ook erg belangrijk, dus dat wil ik wel zien.Irisz schreef:Dat is waar. Zal Xito ook niet erg vinden.malinois schreef: In principe doe ik dat meestal een dag ertussen, heb ik destijds met Xena zelf ook gedaan en de vorige keer met Sasja (moeder van mijn Xavi) ook. Maar zij kennen hun teef natuurlijk het beste dus als zij denken dat het morgen beter is doen we het morgen. Nee nog niet geprikt, ze waren van plan maandag te gaan prikken maar omdat ze vandaag voor hun andere teef ging staan compleet met staart geheel opzij belden ze op of we het vandaag niet beter konden proberen.
Ah dus al wel vaker live gezien, vind dat zelf ook altijd wel fijn om ze eerst zelf te zien.Kreeg vorig jaar een aanvraag voor een dekking en heb toen ook de teef eerst even willen zien, nou dat had ik snel gezien. Vond de teef helemaal niks.
![]()
Ze hebben bij deze teef in huis ook een RR reu. Weliswaar van 14 jaar inmiddels, maar hij weet prima aan te geven wanneer de tijd daar is.Dus buiten de progesteron test hebben ze nog een betrouwbaardere 'test' om de progesteron test te bevestigen.
Ja, ik wil ze ook minimaal 1x live hebben gezien hoor. Foto's kunnen sowieso vertekenen en daarnaast kun je daarop geen karakter e.d. zien. Zeker bij ons ras ook erg belangrijk.
Ik ben er zelf echt totaal niet thuis in nog, dus ik vertrouw op de teef eigenaar. Bij de 1e dekking van Xavi hebben we 2 dagen achter elkaar gedaan. De 1e avond deed Xavi nog weinig, ik dacht even dat hij geen flauw idee had wat hem te doen stond.Volgende dag kwamen ze weer en toen bleek dat hij het meer dan prima wist. Dag daarna nog een 2e dekking met koppeling en voila, 12 pups.
Denk dus dat als de reu er voor gaat, dat het het juiste moment is?
Nou ik ken reuen die vanaf dag 1 van de loopsheid zullen dekken en heb er ooit eentje gekend die het probeerde als hij de kans kreeg als een teef niet loops was
Dus dat is niet altijd een goede graadmeter....Xito niet overigens die weet het inmiddels wel aardig te bepalen, dat merk ik wel wanneer Xena hier loops is...

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankjewel, ik hoop het! Het eerste nest is echt geweldig aan het ontwikkelen.corina schreef:Spannend! Veel succes voor de dekking en hopelijk weer zo'n mooi nest straks!
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha das waar, die heb je ook nog.malinois schreef: Ja ik vind karakter ook erg belangrijk, dus dat wil ik wel zien.
Nou ik ken reuen die vanaf dag 1 van de loopsheid zullen dekken en heb er ooit eentje gekend die het probeerde als hij de kans kreeg als een teef niet loops was![]()
Dus dat is niet altijd een goede graadmeter....Xito niet overigens die weet het inmiddels wel aardig te bepalen, dat merk ik wel wanneer Xena hier loops is...
Ach, we wachten het maar af, komt vast goed!
Voor de fokker is het haar 1e nest, dus we zijn samen iets te onervaren.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het even gemist denk ik maar hou je er zelf eentje aan?

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee er blijft niks. Ik heb natuurlijk Focus nu van 6 maanden, dus ik ben voorlopig even voorzien.malinois schreef:Ik heb het even gemist denk ik maar hou je er zelf eentje aan?
Daarnaast is 3 honden ook mijn limiet.
Als alles goed gaat, blijven er wel 3 pups in NL dus dat is leuk. Zie ik er regelmatig een paar live.
De rest blijft tot nu toe in Duitsland en Oostenrijk.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Update: Progesteron afgelopen zondag was 0.7.
Morgen weer prikken. Kan nog wel eventjes duren dus. Ze zit vandaag op dag 9.
Morgen weer prikken. Kan nog wel eventjes duren dus. Ze zit vandaag op dag 9.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat duurt nog ff idd. maar goed kan ook heel snel gaan ....