Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Staffy X met tattoo in oor
Moderator: moderatorteam
-
ziga
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Staffy X
- Aantal honden: 1
Hallo allemaal,
Sinds bijna 3 weken heb ik samen met mijn vriend een American Stafford kruising (Buddha). We wonen in Australië en hij komt daar bij een asiel weg. Over zijn verleden hebben we van de week een verhaal gehoord dat hij eerder misschien bij een dierenwinkel is gekocht en daarna bij die mensen in de achtertuin heeft geleefd wegens allergie voor de hond.
Maar goed, ik ging daarnet zijn oren eens inspecteren en kwam er achter dat hij een tatoeage in zijn linker oor heeft. Ik heb op internet gekeken wat dit kan zijn of waar het op duid, maar ik ben nog niet wijzer geworden. De tattoe is in de vorm van een rondje met een schuine streep erdoorheen. Ik vraag mij dan ook meteen af of Buddha echt een kruising is. Weten jullie hier iets van? Is dit iets wereldwijds? Ik heb wel iets gezien over de Pitbull wetgeving gelezen en dat voor 1998 honden getatoeëerd worden? Buddha is alleen pas 6 maanden! Haha!
Ik heb wel foto's van Buddha en ook een tekening van zijn tatoeage, alleen ik heb geen idee hoe ik foto's in mijn bericht kan zetten?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Groetjes,
Ziga
Sinds bijna 3 weken heb ik samen met mijn vriend een American Stafford kruising (Buddha). We wonen in Australië en hij komt daar bij een asiel weg. Over zijn verleden hebben we van de week een verhaal gehoord dat hij eerder misschien bij een dierenwinkel is gekocht en daarna bij die mensen in de achtertuin heeft geleefd wegens allergie voor de hond.
Maar goed, ik ging daarnet zijn oren eens inspecteren en kwam er achter dat hij een tatoeage in zijn linker oor heeft. Ik heb op internet gekeken wat dit kan zijn of waar het op duid, maar ik ben nog niet wijzer geworden. De tattoe is in de vorm van een rondje met een schuine streep erdoorheen. Ik vraag mij dan ook meteen af of Buddha echt een kruising is. Weten jullie hier iets van? Is dit iets wereldwijds? Ik heb wel iets gezien over de Pitbull wetgeving gelezen en dat voor 1998 honden getatoeëerd worden? Buddha is alleen pas 6 maanden! Haha!
Ik heb wel foto's van Buddha en ook een tekening van zijn tatoeage, alleen ik heb geen idee hoe ik foto's in mijn bericht kan zetten?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Groetjes,
Ziga
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Re: Staffy X met tattoo in oor
In Nederland kregen honden en katten voordat de chip algemeen werd vaak in asiel een tattoo in het oor. Dat waren volgens mij meestal cijfers. Misschien dat het asiel hem de tattoo heeft gegeven?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hoe de wetgeving qua tattooeren in NL is zegt natuurlijk niets over Australië
in de USA worden honden ook nog steeds getatoeëerd 
-
daan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): briard
Zoals je het omschrijft, ziet het er dus uit als een verbod teken.
Hier mag allang niet meer getatoueerd worden, hier waren het letters met cijfers geloop ik, Autralie weet ik ook niet, misschien dat de vorige eigenaar dat er zelf in heeft gezet?
Hier mag allang niet meer getatoueerd worden, hier waren het letters met cijfers geloop ik, Autralie weet ik ook niet, misschien dat de vorige eigenaar dat er zelf in heeft gezet?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Allang is ook weer niet. Mijn E nest (2009) is nog getatoeëerd door de RvB. Dat deed ik omdat de export pups anders direct na aankomst getatoeëerd werden & ik de impact op 5 weken minder vond dan op 8/9 weken een roesje & tattooage.daan schreef:Zoals je het omschrijft, ziet het er dus uit als een verbod teken.
In NL was t een "e" & de laatste 3 cijfers Vd chip.
-
ziga
- geregistreerd lid
Bij het asiel kan ik het natuurlijk wel even navragen maar heb zomaar een vermoeden dat ze dat daar niet doen. Misschien dat ze het bij die dierenwinkel waar hij toen gekocht is hebben gedaan...Lothian schreef:In Nederland kregen honden en katten voordat de chip algemeen werd vaak in asiel een tattoo in het oor. Dat waren volgens mij meestal cijfers. Misschien dat het asiel hem de tattoo heeft gegeven?
-
ziga
- geregistreerd lid
Even googelen leert mij dat het een 'desexing tattoo' is.
Je hond zou dus gecastreerd moeten zijn, en de tatoeage zou gezet zijn door de dierenarts die de ingreep heeft verricht.
Typisch.[/quote]
Oooo dat moet het zijn! Hij is vorige week maandag gecastreerd bij het asiel waar we hem een week daarvoor hebben opgehaald! Fijn dat ze dat mij even hebben laten weten
!
Thanksss!
Je hond zou dus gecastreerd moeten zijn, en de tatoeage zou gezet zijn door de dierenarts die de ingreep heeft verricht.
Typisch.[/quote]
Oooo dat moet het zijn! Hij is vorige week maandag gecastreerd bij het asiel waar we hem een week daarvoor hebben opgehaald! Fijn dat ze dat mij even hebben laten weten
Thanksss!