Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dractig en epileptie

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Tank
Zeer actief

Re: dractig en epileptie

Ongelezen bericht door Tank »

Ach wat sneu, wat klote! Geen tips want geen ervaring mee, veel sterke en beterschap gewenst..
Lucyna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Polski Owczarek Nizinny
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucyna »

Vreselijk. Wat een fok ellende op de forum de laatste tijd..............
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een ellende, lastig hoor. Keuzes maken.
Als de pups niet mogen drinken, kan je ze toch niet bij elkaar laten. Dat voorkom je niet, lijkt mij.
Succes, met de te nemen beslissingen.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Wat een vreselijke wending, veel sterkte en succes met de te nemen beslissingen!
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

He verdorie, heel veel sterkte.
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

crutz schreef:
LongFields schreef:
Inge O schreef:wat een trieste evolutie zeg :ugh: .

ik zou toch overwegen om ze bij de wolfhondmoeder onder te schuiven - voor jouw teefje zou het (hoe moeilijk ook :( ) ook veel beter zijn dat de pups volledig verdwijnen want als ze hen nog ziet en hoort is het voor haar nóg erger, gaat ze ook melk blijven produceren en krijgt ze straks ook nog melkklierontsteking.
Ik ben het eens met Inge, hoe moeilijk en rot dit ook zal zijn voor jouzelf. Hopelijk zullen de aanvallen ook gaan afnemen/stoppen dan, als het inderdaad allemaal hormonaal is.

Wat een ellende joh, ik kan me voorstellen dat je daar spontaan migraine van krijgt. :ugh:

Ga idd ook met Inge mee, de aanvallen van moeders zullen hopelijk stoppen als de hormonen minder getriggerd worden & ook al zijn ze inmiddels al wat ouder voor mij zou de teef toch voor gaan & dat betekend dus zo min mogelijk aanvallen.
Dat zegt mijn leken verstand ook :ugh: kunnen honden eigenlijk ook een status epilepticus krijgen?
(dus een aanval waar ze niet meer goed uit te halen zijn?)

Heel veel sterkte met alles! :roos:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik wens jullie heel veel sterkte met het nemen van jullie moeilijke beslissingen!!!!
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh en nu zit je weer in een nachtmerrie...wat vreselijk voor je.. wat een zorgen en moeilijk om nu besluiten te nemen.. heel veel sterkte...
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

dractig en epileptie

Ongelezen bericht door crutz »

Selene schreef:
crutz schreef:
LongFields schreef:
Inge O schreef:wat een trieste evolutie zeg :ugh: .

ik zou toch overwegen om ze bij de wolfhondmoeder onder te schuiven - voor jouw teefje zou het (hoe moeilijk ook :( ) ook veel beter zijn dat de pups volledig verdwijnen want als ze hen nog ziet en hoort is het voor haar nóg erger, gaat ze ook melk blijven produceren en krijgt ze straks ook nog melkklierontsteking.
Ik ben het eens met Inge, hoe moeilijk en rot dit ook zal zijn voor jouzelf. Hopelijk zullen de aanvallen ook gaan afnemen/stoppen dan, als het inderdaad allemaal hormonaal is.

Wat een ellende joh, ik kan me voorstellen dat je daar spontaan migraine van krijgt. :ugh:

Ga idd ook met Inge mee, de aanvallen van moeders zullen hopelijk stoppen als de hormonen minder getriggerd worden & ook al zijn ze inmiddels al wat ouder voor mij zou de teef toch voor gaan & dat betekend dus zo min mogelijk aanvallen.
Dat zegt mijn leken verstand ook :ugh: kunnen honden eigenlijk ook een status epilepticus krijgen?

Ja & met iedere 4 uur een aanval vindt ik dat je al van een behoorlijk "cluster" spreekt....

& pups in t zelfde huis blijft hormonen triggeren, was hier zelfs terwijl de pups er niet meer waren.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

He jeetje wat een plotselinge nare wending, sterkte..

Ik geloof ook dat ik ervoor zou kiezen om de pups ergens anders onder te brengen, al was het maar voor het welzijn van mams..
Selene
Zeer actief

crutz schreef:
Selene schreef:
crutz schreef:
LongFields schreef: Ik ben het eens met Inge, hoe moeilijk en rot dit ook zal zijn voor jouzelf. Hopelijk zullen de aanvallen ook gaan afnemen/stoppen dan, als het inderdaad allemaal hormonaal is.

Ja & met iedere 4 uur een aanval vindt ik dat je al van een behoorlijk "cluster" spreekt....

& pups in t zelfde huis blijft hormonen triggeren, was hier zelfs terwijl de pups er niet meer waren.
:ugh: duidelijk crutz en nanna
het klinkt idd als een cluster, ik zou dit niet vertrouwen en hoe moeilijk ook de pups naar een andere teef doen :roos:

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door francientje »

Moeder heeft een valium gekregen om een cluster te doorbreken. Dit is het laatste wat we proberen.
Ze slaapt nu rudtig in elk geval en wachten af wat het doet.
Met Sleeuwijk afgesproken dat als er nu weer een aanval komt het klaar is en we op zoek gaan naar een behandeling.
Het rotte is dat je niet weet wat het nu echt veroorzaakt dus behandeling waarschijnlijk niet gelijk resultaat geeft en het een lange weg kan worden.

Verder heb ik een flinke ronde gemaakt voor de pups.
Inmiddels is er een moederhond van mijn vriendin die vandaag haar laatste pup uitzwaait en nog volop melk heeft.
Komt er weer een aanval dan gaan de pups daar heen en gaan we proberen om haar de taak te geven.
De moederhond is in prima conditie en had zelf een klein nest.
Selene
Zeer actief

francientje schreef:Moeder heeft een valium gekregen om een cluster te doorbreken. Dit is het laatste wat we proberen.
Met Sleeuwijk afgesproken dat als er nu weer een aanval komt het klaar is en we op zoek gaan naar een behandeling.
Het rotte is dat je niet weet wat het nu echt veroorzaakt dus behandeling waarschijnlijk niet gelijk resultaat geeft en het een lange weg kan worden.

Inmiddels is er een moederhond van mijn vriendin die vandaag haar laatste pup uitzwaait en nog volop melk heeft.
Komt er weer een aanval dan gaan de pups daar heen en gaan we proberen om haar de taak te geven.
Respect voor hoe je met alles omgaat!

Afbeelding

HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Respect voor jou! Je pakt het goed op!

Ik zag dat je op het franse bulldog forum ook een oproep had gedaan. Alleen snapt men daar nu even niet hoe en wat omdat er weinig info staat.
Ik weet niet hoever je erover wilt vertellen daar? Maar ik wil best even beknopt omschrijven daar hoe het in elkaar steekt als je dat fijn vind?
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Selene schreef:
francientje schreef:Moeder heeft een valium gekregen om een cluster te doorbreken. Dit is het laatste wat we proberen.

Respect voor hoe je met alles omgaat!
Hier ook, ik vind het geweldig wat en hoe je het doet!
Hopelijk is het niet nodig, maar mocht dat wel het geval zijn dan heb je gelukkig een andere moederhond.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
francientje
Actief

Ik heb idd ook bij het Franse Bulldogforum een oproep gedaan.
Aangezien er niet zoveel fokkers zitten en het meer een leuk forum ischeb ik eigenlijk zelf er niet zo heel veel behoefte aan om daar ook nog een heel forum van info te voorzien.
Mochten mensen het echt willen weten dan mogen ze een pb sturen.

Overigens bestaat de pleegmoedercentrale volgens mij niet meer. Er is alleen nog een voorpagina op het web.Verder kan ik niks vinden.
Linda had ook nog een goed idee, misschien nog beter dan de moederhond te belasten die nu net een nestvgehad heeft.
Dit is alleen wel intensief voor haar.

Als ik meer weet laat ik het weer horen.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Begrijpelijk hoor! Er zitten nog best wel wat fokkers daar, maar het is inderdaad meer leukigheid daar.

Ik hoop zo dat moederhond er goed bovenop komt! en de ukkies natuurlijk gezond volwassen worden.
Nog maals respect voor jou, hoe je dit aanpakt, ik had het je niet na kunnen doen!
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Eén valium is vaak niet genoeg om een cluster te doorbreken, je moet dan iedere 3 a 4 uur valium geven tot de hond 24 uur aanvalsvrij is.
Er staat veel informatie over epilepsie en ook over valiumgebruik op www.epilepsiebijhonden.nl
Als ze aanvallen blijft krijgen, zou ik niet te lang wachten met het geven van medicatie.

Ik wens jullie heel veel sterkte, hopelijk is ze voor nu eerst weer van de aanvallen af.
Groetjes, Marjan
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Wat een tegenvaller, sterkte hoor
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

dractig en epileptie

Ongelezen bericht door crutz »

francientje schreef: Linda had ook nog een goed idee, misschien nog beter dan de moederhond te belasten die nu net een nestvgehad heeft.

Ik denk dat een "opvoeding" door een andere hond altijd voor gaat op iedere andere oplossing, ook al wil iemand graag tijd investeren ...
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

crutz schreef:
francientje schreef: Linda had ook nog een goed idee, misschien nog beter dan de moederhond te belasten die nu net een nestvgehad heeft.

Ik denk dat een "opvoeding" door een andere hond altijd voor gaat op iedere andere oplossing, ook al wil iemand graag tijd investeren ...

Mijn voorstel was om de pupjes bij mijn Cath te laten drinken en te laten verzorgen , maar ze geen seconde onbewaakt te laten gezien het gevaar van dooddrukken door de grote moederhond.
Dus na het drinken en verzorgen ze in de bak in de werpkist te zetten, dus wel bij de moederhond maar dan kan ze er niet op liggen/leunen. Doen we bij hele grote nesten ieren ook, om en om drinken in groepjes. Het andere groepje ligt dan in de wasmand :tongue: bij moeder indezelfde werpkist.
Ierenmoeders vinden dat prima.
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
francientje
Actief

Inmiddels ben ik weer bij de dierenarts geweest. Het volgende is voorlopig besloten......

Moeder is gestart met de medicatie. Ik ga zelf de pups voeden en dan mogen ze na tutten bij moeder. De medicatie brengtvhen geen schade aan maar we willen het wel beperken. Omdat stress een aanval oproept gaan we de pups niet bij haar weghalen dit zou veel te stressvol zijn.
Zo gaan we het proberen dan hoeft een ander ook niet belastvte worden en kunnen moeder en kinderen samen blijven.
Nu duimen dat de medicatie aanslaat!
Laatst gewijzigd door francientje op 06 feb 2013 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Heel veel sterkte met moeder en de puppen. Het zit je niet mee maar je doet het fantastisch
Afbeelding
gevni havanezers
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Heel heel veel sterkte en ik duim dat de medicatie aan slaat.
Meid wat een gedonder :flower:
Afbeelding
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Ik duim mee voor je.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Lees al vanaf het begin mee maar niet eerder gereageerd. Hoop dat het allemaal goed komt en dat het dan ook de goede kant op blijft gaan. Veel sterkte
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat rot allemaal :ugh:
Ik hoop dat het goed blijft gaan met Noa en dat de pups het gaan redden. Aan je inzet zal het in ieder geval niet liggen :ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

geen idee of het werkt hoor, maar zou een medical pet shirt niet een optie zijn om het drinken bij moeders te voorkomen??
Afbeelding
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Een hoop ellende, maar chapeau voor je aanpak! En succes..
francientje
Actief

Inmiddels is moeders een junk die zwaait op haar pootjes. Ploft nu op de pups en ik grits ze weg.
Pups zijn woest op mijn pogingen te voeden. Of ik ze vermoord of zo.
Tijdens een voedingspoging kreeg moeders weer een aanval. Alleen aan haar heb ik al een dagtaak.
De strijd heb ik nu even opgegeven en moeder met pups liggen samen.
Straks met deze en gene overleggen wat te doen.

Overigens beginnen de oogjes van de pups te kieren. Daarcwordt ik dan wel weer blij van :-)
Laatst gewijzigd door francientje op 06 feb 2013 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”