slaan is verbodenYvet schreef:sonj@ schreef:Er was van de week toch een politicus die vond dat je kinderen op moest voeden. Hier is duidelijk te zien wat er mee bedoelt wordt. Kinderen moet je opvoeden en niet zomaar hun gang laten gaan.
Ik ben volkomen met hem eens (Ronald Plasterk), kinderen die opgevoed zijn en hun grenzen weten dat niet alles kan. Zijn ook de leukste kinderen dat ze respect hebben voor dieren, andermans eigendommen, mensen die niet helemaal perfect zijn of die wat ouder zijn.
Ik sprak laatst met een moeder waar ik vaak mee op loop tijdens een wandeling met onze honden. Zij vindt het ook dat kinderen opgevoed moet worden, niet met jan-alleman mee gaan als ze even wat later op het schoolplein staat, netjes blijven wachten totdat de moeder eraan komt. En haar zoon heeft een vriendje waar die af en toe mee speelt en dat vriendje heeft z'n auto stuk gemaakt. Zij geeft dit aan bij z'n moeder, maar zij doet helemaal niets. Jullie raden zeker wat op dat moment ging gebeuren. Zij geeft dat vriendje een tik voor z'n broek.
en mensen die een corrigerende tik (een mooi woord voor een lelijk ding) toepassen geef ik altijd aan.
om te kotsen.
en ronald plasterk bedoeld dat dus totaal niet.
je krijgt geen respect van een tik.
dan ga je dingen stiekem doen of je vriendje bedreigen als hij het toch verklapt.
dan ben je bang voor de opvoeder ipv dat je respect hebt.
is toch te zot voor woorden, het is 2013!