Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tentoonstelling gaat het nog eerlijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Tentoonstelling gaat het nog eerlijk

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nee, want daan kon niks meer zien omdattie huilie huilie aan hett doen was over zoveel oneerlijkheid :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
daan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): briard
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door daan »

Show zelf totaal niks, heb geen hond met stamboom, maar ga al enkele jaren met goede vrienden mee, en zie dat het de afgelopen jaren sterk aan het veranderen is, vandaar mijn vraag of jullie dat ook zo ervaren, dus het maakt mij niet uit, ik betaal niet om besodemieterd te worden, jullie betalen er blijkbaar graag voor. Jullie keuze.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik show sinds eind jaren tachtig en het is niet anders dan toen.
Het scheelt per ras en per keurmeester en zo is het dus gewoon.
Je betaalt niet om besodemieterd te worden (en trouwens, jij betaalt helemaal niks lees ik net), je betaalt voor de mening van de keurmeester.
En als je daar niks mee kunt moet je niet meer naar die keurmeester gaan. Simpel toch?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

daan schreef:Show zelf totaal niks, heb geen hond met stamboom, maar ga al enkele jaren met goede vrienden mee, en zie dat het de afgelopen jaren sterk aan het veranderen is, vandaar mijn vraag of jullie dat ook zo ervaren, dus het maakt mij niet uit, ik betaal niet om besodemieterd te worden, jullie betalen er blijkbaar graag voor. Jullie keuze.
Jij betaalt dus blijkbaar niks, alleen entree-geld? Maar je doet hier je beklag voor je vrienden? Kunnen die zelf niet klagen?

Ik betaal er ook niet voor, alleen maar entree-geld. Mijn honden hoeven ook niet de mooiste te worden bevonden, want ze zijn gewoon de mooiste en de liefste en de goeiste. En het is zeker niet de afgelopen jaren sterk veranderd, als je wedstrijdjes houdt is er altijd eentje de beste. En dat is nooit de beste volgens de tweede, derde, vierde, vijfde.....
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Marjoleine schreef:Ik show sinds eind jaren tachtig en het is niet anders dan toen.
Het scheelt per ras en per keurmeester en zo is het dus gewoon.
Je betaalt niet om besodemieterd te worden (en trouwens, jij betaalt helemaal niks lees ik net), je betaalt voor de mening van de keurmeester.
En als je daar niks mee kunt moet je niet meer naar die keurmeester gaan. Simpel toch?
Hier wordt sinds halverwege de jaren '90 geshowd. Hoewel de laatste jaren niet meer showen, wel als ringmedewerker.
Zelfde ervaring, zelfde mening.
Afbeelding
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Neeltje schreef:Waarschijnlijk geen haar beter.
Is idd zo .
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Ik show mijn ( en andermans ) honden al zo'n 25 j en ik weet onderhand wel bij welke KM ik moet inschrijven ja dan neen : ik ga geen hond inschrijven bij een KM die niet van het type van mijn hond hou, en 1 van de honden ( Int. en BE kampioen ) heeft ook al een "G" behaald : dat kan gebeuren .
Soms denk ik wel " the Judge was blind that day", maar het is zijn/haar keuze . De winnaar wordt gefeliciteerd en off we go .: de mooiste en liefste hond gaat gewoon mee terug naar huis hoor .
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

omdat ik zo'n knapperd ben, en ja dat ben ik :pffff: ga ik ook maar mijn hond showen. wedden dat ie wint?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik show nog maar sinds 2008, ik vind het niet anders geworden dan toen, maar dat wil niet zeggen dat ik het positief vind, het is in mijn ogen vooral een gokspel. Ik heb 2 voorbeelden van mijn eigen hond, ik heb het hier al wel eens vernoemt. Zelfde keurder, zelfde hond: 1ste show is hond supermooi en krijgt cac/cacib/BOB, andere show krijgt hij nog maar net ZG omdat hij vanalles fout heeft, dingen die aangeboren zijn en dus niet bv conditie van de vacht. 2 maal meegemaakt met 2 verschillende keurders. En tja als er dan een bekend gezicht bijstaat dan maakt de hond al helemaal niet meer uit, spijtig genoeg is dat in mijn ras heel sterk aanwezig.
Dat een keurder mijn hond niet mooi vind, dat vind ik niet erg ik weet ook wat mijn honden hun fouten zijn en ze zijn allesbehalve perfect, maar dat hij 1 keer mijn hond de hemel inprijst en enkele maanden nadien hem afkeurd, dat kan ik toch niet begrijpen.

En toch heb ik weer voor een show ingeschreven in februari :Q:
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

daan schreef:
Mickie schreef:
daan schreef:Hoe kan het dat bepaalde mensen al binnen zitten, (exposanten bedoel ik dan), die verders geen stand of wat dan ook hebben, geen keurmeester of partner van zijn, terwijl de rest buiten in de kou, regen, of hitte staat te wachten om binnen te mogen
Omdat ze ervaring hebben en weten dat je vroeg moet komen om de drukte voor te zijn en de beste parkeer/zitplaats te verkrijgen?
Of denk je werkelijk dat parkeer- en de binnenkomstmedewerkers geïnstrueerd worden om bepaalde mensen vóór te laten gaan ... :roll:
Heeft niks met ervaring te maken, de deuren zijn voor 8.00 uur nog voor de exposanten nog gesloten en toch zitten er al exposanten binnen. Dat is dus duidelijk vriendjespolitiek.
En die zitten dan dik 2 uur in die hal te koekeloeren terwijl er nog geen keuring aan de gang is :piew: Als je nou gewoon komt als de deuren open zijn, hoef je ook niet in de kou/regen/hitte staan te wachten. Verder niet zo veel aan de reacties toe te voegen. You win some, you lose some. Dat houdt het spannend toch?
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb in Nl trouwens nog nooit ergens lang buiten hoeven wachten behalve dit jaar in Zwolle.
Maar ik ben er ook niet voor half 9.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik ben er altijd voor 8 uur (en dan staat er al een lange rij). In het begin 2 keer eens niet en toen moest ik in een andere hal gaan zitten omdat er bij de ring geen plaats meer was.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”