Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Re: Teckels
Wat super knap van die kleine!
Dat koppie op die 2e foto, word volgens mij wel een dondersteen later.
Dat koppie op die 2e foto, word volgens mij wel een dondersteen later.

-
Chan35
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar
ja, ze heeft een ondeugende blik dus dat belooft nog wat LOL kan ze samen met Luca mooi de boel op stelten zetten 
De plasjes binnen worden al wat minder maar het poepen dat doet ze nog steeds binnen en kranten? daar heeft ze nog nooit van gehoord
dus doet madam het er mooi naast.
als ze wakker wordt sprint ik met haar naar buiten en plast ze daar netjes in de tuin, ik heb daar ook maar kranten neergelegd in de hoop dat ze dan binnen (als ik er niet op tijd bij ben) het tenminste op de kranten doet. Ze loopt ook al een beetje mee aan de lijn dus ik ben al mega blij
Hoeveel brokjes moet ik haar eigenlijk geven over de hele dag? Wij geven haar een flinke hand vol brokjes en die laten we staan zodat ze kan pakken wanneer ze trek heeft en 's avonds gaan we haar energique geven. zo kreeg al brokjes en 3x per dag nat voer (pedigree) dus ik wil haar langzaam over laten gaan op Energique. volgens de man bij de dierenspeciaalzaak kan ik haar gelijk energique geven maar ik vind dat nog wel eng. ben bang dat ze aan de diarree komt....hij zegt dat het absoluut geen problemen zal geven omdat het vers vlees is maar ja, wat als hij het mis heeft? ze is nog zo klein....
ze mag van de energique 4 tot 5 schijfjes hebben, zijn kleine schijfjes hoor! de grootte van een rijksdaalder
en ik wil eens met 1 schijfje beginnen...
wat vinden jullie?
De plasjes binnen worden al wat minder maar het poepen dat doet ze nog steeds binnen en kranten? daar heeft ze nog nooit van gehoord
als ze wakker wordt sprint ik met haar naar buiten en plast ze daar netjes in de tuin, ik heb daar ook maar kranten neergelegd in de hoop dat ze dan binnen (als ik er niet op tijd bij ben) het tenminste op de kranten doet. Ze loopt ook al een beetje mee aan de lijn dus ik ben al mega blij
Hoeveel brokjes moet ik haar eigenlijk geven over de hele dag? Wij geven haar een flinke hand vol brokjes en die laten we staan zodat ze kan pakken wanneer ze trek heeft en 's avonds gaan we haar energique geven. zo kreeg al brokjes en 3x per dag nat voer (pedigree) dus ik wil haar langzaam over laten gaan op Energique. volgens de man bij de dierenspeciaalzaak kan ik haar gelijk energique geven maar ik vind dat nog wel eng. ben bang dat ze aan de diarree komt....hij zegt dat het absoluut geen problemen zal geven omdat het vers vlees is maar ja, wat als hij het mis heeft? ze is nog zo klein....
ze mag van de energique 4 tot 5 schijfjes hebben, zijn kleine schijfjes hoor! de grootte van een rijksdaalder
wat vinden jullie?
- _Juul_
- Actief
- Mijn ras(sen): Langhaar Standaard Getijgerde Teckel
- Contacteer:
Oeh wat een snoetje
wat heeft ze het gelijk goed gedaan!!
Ik zou binnen geen krant neerleggen gewoon heel consequent laten plassen...Na het slapen, na het spelen, na het eten...want ze moet uiteindelijk aan gaan geven dat ze naar buiten moet...en niet op de krant zeg maar...
Wat heeft de fokker je mee gegeven over de voeding??? qua info bedoel ik dan...voor de rest lees ik even mee
Waar heeft ze geslapen? In een bench of naast jullie of alleen in een mandje beneden???
Ik zou binnen geen krant neerleggen gewoon heel consequent laten plassen...Na het slapen, na het spelen, na het eten...want ze moet uiteindelijk aan gaan geven dat ze naar buiten moet...en niet op de krant zeg maar...
Wat heeft de fokker je mee gegeven over de voeding??? qua info bedoel ik dan...voor de rest lees ik even mee
Waar heeft ze geslapen? In een bench of naast jullie of alleen in een mandje beneden???
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Chan35: ik xou het vragen bij 'voeding'. Daar lezen mensen die er verstand van hebben.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Ooh, wat een dotje! Super leuke foto's!!
Ik heb eens gehoord dat Pedigree niet goed zou zijn omdat er te veel zout en kleurstoffen in zitten.
Maar ja, een kenner ben ik niet hoor.
Ik heb eens gehoord dat Pedigree niet goed zou zijn omdat er te veel zout en kleurstoffen in zitten.
Maar ja, een kenner ben ik niet hoor.
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
@Chan35
Ik zou de krant ook weglaten. Je wil dat ze buiten haar behoeften doet, net zo handig om het haar gelijk goed te leren. En, ze plast al buiten, dus het besef begint te komen!
Ik zou de krant ook weglaten. Je wil dat ze buiten haar behoeften doet, net zo handig om het haar gelijk goed te leren. En, ze plast al buiten, dus het besef begint te komen!

Sofie!

-
Chan35
- Actief
Ja, precies Nolan dat zeiden ze bij de dierenspeciaalzaak ook al dus ik wil zo snel mogelijk over op de brokken die ik daar heb gekocht "first class" en dan de Energique voor 's avonds erbij
@Juul we hebben haar in de bench naast ons bed gezet met het deurtje dicht, ging echt prima!
ze was vanmorgen om 05.00 uur wakker omdat ze moest plassen en ik dacht na het plassen van ach even wat eten en drinken en flink spelen want ze was helemaal fanatiek en dan kunnen we zo weer het bed in en zij de bench in? nou vergeet het maar hahaha madam was klaarwakker!
De fokker geeft aan dat ik hetzelfde moet voeren zoals hij dat deed en ook niet met beloningsbrokjes gaan werken want dat kan diarree veroorzaken. ik had dus als een heel pak met van die beloningsbrokjes voor pups gekocht...
@Juul we hebben haar in de bench naast ons bed gezet met het deurtje dicht, ging echt prima!
ze was vanmorgen om 05.00 uur wakker omdat ze moest plassen en ik dacht na het plassen van ach even wat eten en drinken en flink spelen want ze was helemaal fanatiek en dan kunnen we zo weer het bed in en zij de bench in? nou vergeet het maar hahaha madam was klaarwakker!
De fokker geeft aan dat ik hetzelfde moet voeren zoals hij dat deed en ook niet met beloningsbrokjes gaan werken want dat kan diarree veroorzaken. ik had dus als een heel pak met van die beloningsbrokjes voor pups gekocht...
-
Chan35
- Actief
Oke, kranten weg dus!
hoppa bij deze weggegooid
staat ook weer een stuk netter want ze was er alleen maar mee aan het spelen
hoppa bij deze weggegooid
-
Chan35
- Actief
Of Yara begint het door te krijgen of ik word steeds sneller maar ze heeft sinds vanmorgen niks meer binnen gedaan! netjes buiten geplast en gepoept, dus een heel klein feestje hier
Maar laat ik niet te hard juichen....want dan heb je dat weer.
Maar laat ik niet te hard juichen....want dan heb je dat weer.
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Fijn dat alles zo goed gaat!!! Gaat het eten ook goed??? Volgens mij kun je tijdens de training best wel wat beloning koekjes geven gewoon in hele kleine stukjes...
Wij moeten nog even wachten ze zijn nu tien daagjes en hun oogjes staan op een kiertje en ze groeien als kool gewoon prachtig
Wij moeten nog even wachten ze zijn nu tien daagjes en hun oogjes staan op een kiertje en ze groeien als kool gewoon prachtig
-
Chan35
- Actief
Ze eet nog niet echt heel veel maar goed ze is hier nog maar 1 dag dus het zal nog wel het wennen zijn denk ik. Ze is niet een hondje wat voor haar bak gaat zitten en alles in 1 keer opeet, ze pakt wat brokjes en eet die in de bench op. en dan gaat zo de hele dag door en haar energique schijfjes heeft ze net pas op, ook in 2 keer opgegeten...ik had het ondertussen alweer in de koelkast gezet en een half uur geleden weer neergezet en toen at ze het op een klein beetje na op. hopen dat het goedgaat en dat ze niet aan de diarree komt
Tot nu toe poept ze goed dus laten we hopen dat dat zo blijft!
Ja het is voor jullie nog eventjes geduld hebben maar gelukkig vliegt de tijd dus voordat je het weet hebben jullie ook je puppekind op schoot
Heb je alweer foto's???
Tot nu toe poept ze goed dus laten we hopen dat dat zo blijft!
Ja het is voor jullie nog eventjes geduld hebben maar gelukkig vliegt de tijd dus voordat je het weet hebben jullie ook je puppekind op schoot
Heb je alweer foto's???
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Beloningssnoepjes kan best... sowieso moet je toch niet teveel trainen. Steeds max. 5 min en klaar.

- IvysToeter
- Zeer actief
Knappe yara!
Wij deden met dobby een deel van haar brokjes apart houden om dingen te oefenen en om haar te belonen als ze buiten iets deed.
Wij hebben dobby wel ook de krant aangeleerd om op te gaan als wij echt te laat waren.
Maar eigenlijk alleen omdat we 2 hoog op een flat woonden.
Wij deden met dobby een deel van haar brokjes apart houden om dingen te oefenen en om haar te belonen als ze buiten iets deed.
Wij hebben dobby wel ook de krant aangeleerd om op te gaan als wij echt te laat waren.

-
Chan35
- Actief
net alweer buiten geplast en gepoept, ik denk dat ik haar maar een diploma ga uitreiken hihihihi
ik geef haar dus geen beloningsbrokjes ik sta gewoon als een dolle blij en gek te doen en blijkbaar werkt dat (tot nu toe)....
maar als ik naar de puppycursus ga wil ik wel beloningsbrokjes gaan geven, dan is ook alweer 2 weekjes ouder dus dan moet het zeker kunnen.
Nu haar nog even wakker houden en nog even spelen om de tijd te rekken want om er nou morgenvroeg weer om 05.00 uur uit te gaan?
dan liever een uurtje later 
ik geef haar dus geen beloningsbrokjes ik sta gewoon als een dolle blij en gek te doen en blijkbaar werkt dat (tot nu toe)....
maar als ik naar de puppycursus ga wil ik wel beloningsbrokjes gaan geven, dan is ook alweer 2 weekjes ouder dus dan moet het zeker kunnen.
Nu haar nog even wakker houden en nog even spelen om de tijd te rekken want om er nou morgenvroeg weer om 05.00 uur uit te gaan?
-
Chan35
- Actief
IvysToeter schreef:Knappe yara!
Dat is ook een slim plan, dat ga ik ook eens doen! Bedankt voor de tip!
-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Wij hebben Nolan ook leren plassen enzo in onze tuin.
We zetten hem steeds op het gras.
Wat bleek: dat hij later alleen maar op gras iets wilde achter laten.
Wat soms wel voor problemen kon zorgen als je ergens opbezoek ging. Mijn zus woont op een appartement in het stad. Dus als ik op bezoek ging, ging ik even wandelen met hem ôp het straat voor een plasje. Maar ja, dat deed hij dus niet. Alleen op een plekje waar er een paar sprieten onkruid stond.
Na ongeveer 6 maand is hij als een mannetje beginnen plassen en ja, nu plast hij tegen elke paal dat hij tegenkomt.
Allé ja, eerst uitgebreid rieken natuurlijk en dan een plasje.
Dus ja, best op verschillende ondergronden in het begin laten plassen zeker?
We zetten hem steeds op het gras.
Wat bleek: dat hij later alleen maar op gras iets wilde achter laten.
Wat soms wel voor problemen kon zorgen als je ergens opbezoek ging. Mijn zus woont op een appartement in het stad. Dus als ik op bezoek ging, ging ik even wandelen met hem ôp het straat voor een plasje. Maar ja, dat deed hij dus niet. Alleen op een plekje waar er een paar sprieten onkruid stond.
Na ongeveer 6 maand is hij als een mannetje beginnen plassen en ja, nu plast hij tegen elke paal dat hij tegenkomt.
Allé ja, eerst uitgebreid rieken natuurlijk en dan een plasje.
Dus ja, best op verschillende ondergronden in het begin laten plassen zeker?
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Even wat foto's....

Ze zijn allemaal erg mooi vind ik zelf

Ze zijn allemaal erg mooi vind ik zelf
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Lief he...10 daagjes oud nu...en de oogjes op een kiertje....en 1 daarvan is van ons

- IvysToeter
- Zeer actief
- IvysToeter
- Zeer actief
Dobby heeft d'r dag niet echt vandaag volgens mij.
Wilde vanochtend niet uit d'r bench komen, zelfs niet toen ik haar brokjes in d'r voerbak deed.
Toen ik haar uit de bench tilde en even een knuffel gaf wilde ze wel.
Wandelen ging ook niet van harte.
Soms is ze vrolijk en soms weer niet.
Dus vandaag lekker een knuffeldagje.
Wilde vanochtend niet uit d'r bench komen, zelfs niet toen ik haar brokjes in d'r voerbak deed.
Toen ik haar uit de bench tilde en even een knuffel gaf wilde ze wel.
Wandelen ging ook niet van harte.
Soms is ze vrolijk en soms weer niet.
Dus vandaag lekker een knuffeldagje.

- Daniela
- Zeer actief
Misschien een winterdip?
Ik heb het idee dat Bobbie dat wel heeft. Hij heeft nergens zin in, de hele dag een beetje zielig te kijken. Verder is 'ie wel in orde.
- IvysToeter
- Zeer actief
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Char7 schreef:http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... maastricht
Er staat al: 'Ik heb baas' bij (Gelukkig voor het hondje!)

Sofie!

- Char7
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh daar had ik overheen gekekenFlorabel schreef:Char7 schreef:http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... maastricht
Er staat al: 'Ik heb baas' bij (Gelukkig voor het hondje!)
- Char7
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daniela
- Zeer actief
Die zal vast niet lang in het asiel zitten, die Takkie. Wat een knapperd. Komt vast een goede eigenaar voor 
Net met Bobbie lekker wezen wandelen.. Alleen.. Alles was nogal modderig door het dooien. Dus hij was echt enorm smerig
Dus even gauw afgespoeld en droog geföhnd. Hij stinkt nu nog (naar onder andere paarden stront), maar er komt in ieder geval geen kilogram zand meer vanaf.
Net met Bobbie lekker wezen wandelen.. Alleen.. Alles was nogal modderig door het dooien. Dus hij was echt enorm smerig
- _Juul_
- Actief
- Contacteer:
Heeft hij erin liggen rollen dan???? 
- Daniela
- Zeer actief
We gingen een stuk door een wei met paarden(aangelijnd). En met die korte pootjes zit het al gauw overal.