Leuk Mit ,AAI is een prima stichting,heb er zelf zeer positieve ervaringen meeMit schreef:We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.

Moderator: moderatorteam
Leuk Mit ,AAI is een prima stichting,heb er zelf zeer positieve ervaringen meeMit schreef:We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.
Ik ook, Roos komt er vandaan. Superstichting!tineke schreef:Leuk Mit ,AAI is een prima stichting,heb er zelf zeer positieve ervaringen meeMit schreef:We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.![]()
Mit schreef:En inderdaad, naar aanleiding van die enige Mildred van AAI die werd geplaatst dacht ik dat ik misschien iets te stug dacht.
Mit schreef:We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.
En Silka en Sam zijn ook bemiddeld door AAI.Maylala schreef:Ik ook, Roos komt er vandaan. Superstichting!tineke schreef:Leuk Mit ,AAI is een prima stichting,heb er zelf zeer positieve ervaringen meeMit schreef:We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.![]()
dat is wel mijn reden (en ik zal het niem opleggen hoor dat bedoel ik niet) om geen pup te nemen, maar heb ook een hond genomen die (nog) niet in het asiel zat. vanwege kleine kinderen hier kan ik geen trauma-hond opvangen. doe ik niemand een lol mee. de hond in het minst nog denk ikRami schreef:Ja, maar als je zo redeneert moet je ook geen pup nemen, dan 'pak' je ook een plek af die een herplaatser in had kunnen nemen.Mit schreef:Ja dat begrijp ik![]()
En inderdaad, naar aanleiding van die enige Mildred van AAI die werd geplaatst dacht ik dat ik misschien iets te stug dacht.
Maar ik ben dan wel weer bang dat ik de plek afneem van een hond hier in het asiel die wellicht ook heeft wat de nieuwe baas zoekt.
dát bedoel ik dus. er zijn veel twee-tot driejarige honden in het asiel of aangeboden op het internet. ik las adv op marktplaats en daar stond een hond op die sprekend op Sky leek en mevrouw kon de lucht niet verdragen van haar hond vanwege de zwangerschap. dat duurt negen maand. that's it.iones schreef:Als je een hond uit het buitenland opvangt, ga je te werk voor een stichting die in principe (als het een goede is) niet uit is op geldelijk gewin. Wat is daar op tegen?
Er zullen hier in Nederland altijd honden in het asiel zitten, daar kun je niets aan veranderen. Maar dat komt niet door honden uit het buitenland, dat komt door de mensen!
Want als er overal al genoeg honden zijn, en de asiels zitten vol, waarom maar door blijven gaan met fokken? Om het geldelijk gewin natuurlijk! 80% van de honden die gefokt worden is puur om een paar centen bij te verdienen op een gemakkelijke manier. Een klein percentage is dus werkelijk van een goede concensieuze fokker afkomstig.
En dan is er nog de groep mensen die een hond gemakkelijk bij het asiel dumpen. Dat is geloof ik 60%, de rest komt daar door overmacht eigenaar (scheiding, zorgtehuis, overlijden). Dat zijn dingen die je helaas niet kunt veranderen.
Dus moet je nu omdat er hier mensen over de rug van honden geld willen verdienen en andere mensen gewoon geen verantwoordelijkheid aan kunnen, honden uit het buitenland daar op af rekenen door ze hier te weigeren?
Ik hoorde laatste nog een broodfokker hier uit het dorp klagen over al die buitenlandse honden hier in Nederland. Hij wil natuurlijk pups kunnen blijven verkopen. Zijn honden zitten overigens altijd in varkensstallen...
stoer!! want zo'n opvanghondje gaat ook weer. eerlijk gezegd zou ik dat niet trekken. knap hoor!Mit schreef:We staan nog steeds op de lijst voor een Weim hoor. Dus voorlopig is het nog op de baan
Volgens mij is het wel handig om iets door te lezen dan.Icecold81 schreef:Volgens mij (en Mit sorry maar heb enkel je 1e post gelezen en niet de 4 pagina's doorgeworsteld) is het voor elk hondje dat hier zit belangrijk een herplaatsplekje en dus evt. een tijdelijk opvanggezin te hebben... Ongeacht of dat een 'allochtoontje' is of niet.
En er zullen altijd mensen zijn die voor een Nederlandse asielhond gaan en altijd mensen die voor een buitenlands hondje gaan.
Al die Nederlandse herders in het asiel e.d. ach na deze Duitser haal ik vast weer een volgende uit het asielOok daar zijn liefhebbers voor.
Asiels zullen er altijd zijn en allerlei honden erin ook..
Laat je keus gewoon afhangen van waar jij een goed gevoel bij hebt!
Toch? Of roep ik nu iets raars?
Mijn buitenlandse honden en asielhond waren niet zielig hoor;)Corneliana schreef:
btw zo'n buitenlandse hond is net zo zielig als een nederlandse hond. denk ik dan
Veel nederlandse honden zijn inderdaad heus niet beter af.Corneliana schreef: mevrouw kon de lucht niet verdragen van haar hond vanwege de zwangerschap. dat duurt negen maand. that's it.
btw zo'n buitenlandse hond is net zo zielig als een nederlandse hond. denk ik dan
Maar waar filter je dan op?Neeltje schreef:Wie waar een hond vandaan haalt, moet iedereen zelf weten, maar als ik op dierenasiel.com kijk, kom ik toch echt van allerlei honden tegen, groot en klein, jong en oud, een aantal prachtige rashonden, podenco's, huskies, malthezers, spaniels, franse bulldoggen en een ras waar ik nog nooit van gehoord had Moscow Watchdogs (ik dacht dat het St. Bernards waren). En dan heb ik alleen nog maar bij de teefjes gekeken. Dus dat er alleen maar 'vechthonden' en herders zouden zitten, dat zie ik echt niet.
Ik filter meestal alleen op teef, en kijk gewoon alles door. Alleen gister kreeg ik iedere keer een virusmelding op asiel.nl, dus daar kijk ik voorlopig niet meer.Danoontje powerrr schreef:Maar waar filter je dan op?Neeltje schreef:Wie waar een hond vandaan haalt, moet iedereen zelf weten, maar als ik op dierenasiel.com kijk, kom ik toch echt van allerlei honden tegen, groot en klein, jong en oud, een aantal prachtige rashonden, podenco's, huskies, malthezers, spaniels, franse bulldoggen en een ras waar ik nog nooit van gehoord had Moscow Watchdogs (ik dacht dat het St. Bernards waren). En dan heb ik alleen nog maar bij de teefjes gekeken. Dus dat er alleen maar 'vechthonden' en herders zouden zitten, dat zie ik echt niet.
Want ik heb echt een tijd die website in de gaten gehouden, maar er er waren er maar een paar geschikt bij wat ik zocht.
Dat waren toevallig voornamelijk herderachtigen en ook een argentijnse dog kruising en een bouvier kruising.
Maar die honden waren nadat ik contact had opgenomen al gereserveerd of herplaatst of toch niet geschikt..
(ik zocht wel een grotere volwassen hond die met katten kon, matchte bij mijn intacte reu en trappen mocht lopen).
Felix was inpakken en wegwezen bij het asiel. Het is toch helemaal niet moeilijk om een hond uit het asiel te halen?toots schreef:Mijn mening is eigenlijk zoals jullie mening was. Maar je moet onwijs veel moeite doen om een nl hondje zo´n kans te geven blijkbaar.
Nou het kennelijk wel moeilijk om een herplaatser tijdelijk een huis te bieden om die dan van jou huis over te plaatsen.Jaap* schreef:Felix was inpakken en wegwezen bij het asiel. Het is toch helemaal niet moeilijk om een hond uit het asiel te halen?toots schreef:Mijn mening is eigenlijk zoals jullie mening was. Maar je moet onwijs veel moeite doen om een nl hondje zo´n kans te geven blijkbaar.![]()
Maar je kunt beter niet alleen maar een beetje lethargisch vanachter de pc beginnen te zoeken, want de leukste asielhonden komen niet eens op de site meestal. Die zijn voor die tijd al weg.
Gewoon bellen, ter plekke gaan kijken en als er niks is kenbaar maken wat je zoekt en dat je graag een seintje krijgt als er iets geschikts binnenkomt.
Ik vraag me overigens altijd wel af wat dat nou precies is, een nederlands hondje. Wat de definitie daarvan is.
Naja alle asiels afgaan is ook niet voor iedereen even makkelijk. Bij de asiels hier in de buurt zitten amper honden. En om nou heel Nederland door te karren om in elk asiel te kijken.. dan is internet gewoon makkelijker.Jaap* schreef:Felix was inpakken en wegwezen bij het asiel. Het is toch helemaal niet moeilijk om een hond uit het asiel te halen?toots schreef:Mijn mening is eigenlijk zoals jullie mening was. Maar je moet onwijs veel moeite doen om een nl hondje zo´n kans te geven blijkbaar.![]()
Maar je kunt beter niet alleen maar een beetje lethargisch vanachter de pc beginnen te zoeken, want de leukste asielhonden komen niet eens op de site meestal. Die zijn voor die tijd al weg.
Gewoon bellen, ter plekke gaan kijken en als er niks is kenbaar maken wat je zoekt en dat je graag een seintje krijgt als er iets geschikts binnenkomt.
Ik vraag me overigens altijd wel af wat dat nou precies is, een nederlands hondje. Wat de definitie daarvan is.
Met asiels bedoel ik, voortbordurend op het verhaal, asiels in nederlandJion schreef:Of je adopteert gewoon een voor jou geschikte buitenland hond, inplaats van met een hoop andere enthousiaste potentiële hondenbaasjes op de wachtlijst te staan voor de krenten uit de pap uit de NL asiels.Jaap* schreef:Felix was inpakken en wegwezen bij het asiel. Het is toch helemaal niet moeilijk om een hond uit het asiel te halen?toots schreef:Mijn mening is eigenlijk zoals jullie mening was. Maar je moet onwijs veel moeite doen om een nl hondje zo´n kans te geven blijkbaar.![]()
Jaap* schreef:Met asiels bedoel ik, voortbordurend op het verhaal, asiels in nederlandJion schreef:Of je adopteert gewoon een voor jou geschikte buitenland hond, inplaats van met een hoop andere enthousiaste potentiële hondenbaasjes op de wachtlijst te staan voor de krenten uit de pap uit de NL asiels.Jaap* schreef:Felix was inpakken en wegwezen bij het asiel. Het is toch helemaal niet moeilijk om een hond uit het asiel te halen?toots schreef:Mijn mening is eigenlijk zoals jullie mening was. Maar je moet onwijs veel moeite doen om een nl hondje zo´n kans te geven blijkbaar.![]()
Ik vraag me overigens altijd wel af wat dat nou precies is, een nederlands hondje. Wat de definitie daarvan is.![]()
Waar je een herplaatser vandaan haalt vind ik echt totaal onbelangrijk. Termen als binnenland en buitenland, marktplaats of herplaatssite van een stichting, zijn totaal abstract mbt dieren. Het betekent helemaal niks.
Voor mij hoeft er alleen geen pup te worden gemaakt terwijl zoveel honden een plekje zoeken, en ik ben niet rasgevoelig.
Een leuke hond kan overal zitten. Wat maakt het allemaal uit