Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update: gaat niet door)
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update: gaat niet door)
Ik vond het al raar dat ze ineens dezelfde dag een uitslag had...
Leuk wereldje he, dat honden fokken. Denk je mensen te kennen..
Leuk wereldje he, dat honden fokken. Denk je mensen te kennen..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- dagmar88
- Zeer actief
Inge O schreef:zo denkt een hond niet, die weet van geen kanten dat dat hele dekkingsgedoe twee maanden later puppies produceert.carine schreef: ze is misschien één van die teven die écht geen puppies wil...
maar dat ze hormonaal (en misschien ook qua karakter, maar dat hoeft niet) niet klaar was om bevrucht te worden is wel duidelijk.
En voor Glenda vind ik het sowieso geen hele rare reactie als je bedenkt dat het (veel) te vroeg voor haar was.
Niko kent niet anders dan dan teven die hem buiten de dekrijpe periode wel even klop zullen geven als hij het ook maar waagt naar ze te kijken.
En één daarvan heeft gewoon pups gehad.
Hopelijk plannen ze volgend jaar beter
Misschien zijn die strips wat voor ze?
- dagmar88
- Zeer actief
Inge O schreef:nee, daarom, een loopse nog lang niet-dekrijpe teef verandert vaak in een woeste furie alleen nog maar bij de idee aan reudagmar88 schreef: En voor Glenda vind ik het sowieso geen hele rare reactie als je bedenkt dat het (veel) te vroeg voor haar was.![]()
.
net hetzelfde voor niet dekrijpe merries enz..
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
dagmar88 schreef:Inge O schreef:nee, daarom, een loopse nog lang niet-dekrijpe teef verandert vaak in een woeste furie alleen nog maar bij de idee aan reudagmar88 schreef: En voor Glenda vind ik het sowieso geen hele rare reactie als je bedenkt dat het (veel) te vroeg voor haar was.![]()
.
net hetzelfde voor niet dekrijpe merries enz..
Ik heb ook die neiging tijdens mijn menstruatie.
Wel heel vervelend Iris. Zo wil je niet dat het gaat.
-
Melanie 74
Wat een domper en een rare ervaring rijker ....
Heeft Glenda "haar eigen" reu thuis?
En sommige teven willen absoluut niet gedekt worden door een vreemde reu. Zo rij je 800 km en wordt de reu geknipt en geschoren ... om bij de volgende loopsheid zich wel laten dekken door de reu die ze goed kennen.
Wij denken combinaties uit waar de teef heel anders over denkt, ze kan Xavi wel veels te soft vinden.
Of helemaal niet leuk ( is bijna niet voor te stellen hoor!).
Maar dat blijft raden, of ze vindt alles gewoon eng. Redenen genoeg, maar respect voor je besluit!
En sommige teven willen absoluut niet gedekt worden door een vreemde reu. Zo rij je 800 km en wordt de reu geknipt en geschoren ... om bij de volgende loopsheid zich wel laten dekken door de reu die ze goed kennen.
Wij denken combinaties uit waar de teef heel anders over denkt, ze kan Xavi wel veels te soft vinden.
Maar dat blijft raden, of ze vindt alles gewoon eng. Redenen genoeg, maar respect voor je besluit!
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, ze heeft thuis een Ridgeback reu van 14. Een ouwetje dus, maar daar gaat ze wel voor staan als ze dekrijp is.Melanie 74 schreef:Wat een domper en een rare ervaring rijker ....
Kan inderdaad dat de klik er niet is. Maar naar wat ik heb gehoord heeft ze na Xavi dus nog 2 reuen 'geprobeerd' en wilden die ook niet dekken. Maar ik weet niet wat daar van klopt.
Daarnaast was haar progesteron te laag.
Naja, we zullen het nooit weten. Geeft ook niet.
-
Melanie 74
Dan sla je de spijker op de kop, haar eigen vent wil ze alleen dan.
Is vaker het " probleem" wat mensen niet snappen, ook honden hebben hun eigen wil en chemie.
Ze ken ik ook een reu die geen "vreemde" teven mocht dekken van zijn teef en zij liet dat luidkeels weten.
Is vaker het " probleem" wat mensen niet snappen, ook honden hebben hun eigen wil en chemie.
Ze ken ik ook een reu die geen "vreemde" teven mocht dekken van zijn teef en zij liet dat luidkeels weten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Xavi wordt (hopelijk) weer papa (Update: gaat niet door)
Melanie 74 schreef:Dan sla je de spijker op de kop, haar eigen vent wil ze alleen dan.
Medusa is ook zo. Enkel eigen, maar ja, wat ik heb & had zitten was papa, broer & halfbroer;-)
Was dus beide dekkingen (ook t nest wat wel goed gegaan is dus) korfje om, bij de halsband pakken & rond stappen zodat ze iets afgeleid was & een reu met een dosis doorzettingsvermogen...
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Guapa is ook zo, Darko mag alles wel en een vreemde reu mag (zeker in het begin) nietscrutz schreef:Melanie 74 schreef:Dan sla je de spijker op de kop, haar eigen vent wil ze alleen dan.
Medusa is ook zo. Enkel eigen, maar ja, wat ik heb & had zitten was papa, broer & halfbroer;-)
-
Melanie 74
Ja, en er zijn teven die dat pertinent met alles wat ze hebben weigeren. Ook niet zoals jij omschrijft Carmen, en ook al is de heer zeer vasthoudend, als een teef echt niet wil .. dan wordt het vastbinden enz. En daar hou ik niet van 
Ook op de manier zoals jullie beschrijven is aan dekken met een vreemde reu dan niet te denken.
Is een domper maar de volgende keer veel meer tijd uittrekken en eigenlijk van te voren de teef al bij de reu laten logeren. Weg uit haar eigen roedel.
Ook op de manier zoals jullie beschrijven is aan dekken met een vreemde reu dan niet te denken.
Is een domper maar de volgende keer veel meer tijd uittrekken en eigenlijk van te voren de teef al bij de reu laten logeren. Weg uit haar eigen roedel.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Heel herkenbaar, Xito hoeft het ook geen seconde te proberen. Dit itt Xavi, daar kan ze niet genoeg voor draaien met dr kontInge O schreef:maar je hebt ze net zo goed omgekeerd hoor (en eigenlijk ook logischer ivm. het vermijden van inteelt) : een aantal van mijn teven weigeren pertinent 'eigen' reuen. zo moet kwiebus het niet wagen ook maar van ver naar relax te kijken als ze loops is en werd dropje furieus boos op haar zoon en haar broer (die ze af en toe nog eens zag en dus kende).Melanie 74 schreef:Dan sla je de spijker op de kop, haar eigen vent wil ze alleen dan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
was een beetje simplistisch uitgelegd maar er zijn toch wel degelijk teven die echt van geen reuen willen weten en zich door geen enkele reu laten dekken hé...om redenen die zij alleen kennen dus zeg ik maar simpel dat ze geen "kinderen" wilInge O schreef:zo denkt een hond niet, die weet van geen kanten dat dat hele dekkingsgedoe twee maanden later puppies produceert.carine schreef: ze is misschien één van die teven die écht geen puppies wil...
maar dat ze hormonaal (en misschien ook qua karakter, maar dat hoeft niet) niet klaar was om bevrucht te worden is wel duidelijk.
Juno heeft zich uiteindelijk wel laten dekken door haar Giorgio maar één keer en dat was het...mogelijks idd omdat ze met hem opgegroeid is en samen leeft...ben wel benieuwd hoe ze reageert met een vreemde reu...
en ja...de honden moeten elkaar leuk vinden ook, ik maak graag op voorhand kennis ttz ik wil zien hoe reu en teef met elkaar opschieten zonder die hormonale orkaan die door hun lijf giert.
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

-
nomo
- Zeer actief
Jee wat een verhaal zeg
Goed dat je het hebt afgeblazen, maar kan me voorstellen dat je hier een nare bijsmaak aan overgehouden hebt.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Inge O schreef:zo denkt een hond niet, die weet van geen kanten dat dat hele dekkingsgedoe twee maanden later puppies produceert.carine schreef: ze is misschien één van die teven die écht geen puppies wil...
Nou Inge, daar zijn de meningen over verdeeld. Zo heb ik eens een dekking gehad, mijn reu uiteraard, bij een teef die zich niet wilde laten dekken. Een loopsheid later ook niet en ook niet door een andere reu. De fokker is er mee naar een hondenpsycholoog geweest en de teef had aangegeven absoluut geen pups te willen. Dit wilde ze niet omdat ze een trauma had overgehouden uit haar puppentijd. Haar moeder had haar namelijk achter gesteld bij haar broer, nestje van 2, en ze voelde zich daardoor verwaarloosd. Ik heb vriendelijk begrijpend gehumd....
Maar wel een vervelend verhaal, respect dat je je poot stijf hebt gehouden.
Gr. Aniek

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Meen je dat nou echt??Budkes schreef: Nou Inge, daar zijn de meningen over verdeeld. Zo heb ik eens een dekking gehad, mijn reu uiteraard, bij een teef die zich niet wilde laten dekken. Een loopsheid later ook niet en ook niet door een andere reu. De fokker is er mee naar een hondenpsycholoog geweest en de teef had aangegeven absoluut geen pups te willen. Dit wilde ze niet omdat ze een trauma had overgehouden uit haar puppentijd. Haar moeder had haar namelijk achter gesteld bij haar broer, nestje van 2, en ze voelde zich daardoor verwaarloosd. Ik heb vriendelijk begrijpend gehumd....
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja
, althans die fokker wel....
Ik moest ook ff achter mijn oren krabben en dacht toen laat maar.
Ik moest ook ff achter mijn oren krabben en dacht toen laat maar.
Gr. Aniek

-
Melanie 74
Ook omgekeerd is heel goed mogelijk! Zekers hoor, de natuur laat zich niet sturen. Je hebt ook teven die zich pertinent niet laten dekken, maakt niet uit welke reu.Inge O schreef:maar je hebt ze net zo goed omgekeerd hoor (en eigenlijk ook logischer ivm. het vermijden van inteelt) : een aantal van mijn teven weigeren pertinent 'eigen' reuen. zo moet kwiebus het niet wagen ook maar van ver naar relax te kijken als ze loops is en werd dropje furieus boos op haar zoon en haar broer (die ze af en toe nog eens zag en dus kende).Melanie 74 schreef:Dan sla je de spijker op de kop, haar eigen vent wil ze alleen dan.
Of de jongste teef in de roedel, die zeer onder de plak zit bij bv moeders ..
Het is niet altijd zo zwart/wit als wij mensen denken
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoewel het best mogelijk is dat ze zich niet wilde laten dekken door Xavi of 'vreemde reuen', blijft ook gewoon het feit dat het progesteron te laag was en inwendig onderzoekje liet zien dat het te vroeg was.
Ze had gewoon geduld moeten hebben. Ze was net 1 dag in NL!
-
Melanie 74
Dat is helemaal dom, bang dat ze te laat is en nu heeft ze helemaal niets ....
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad. Van de ene kant vind ik het nog steeds wel sneu. Ik weet hoe lang ze al bezig was met de voorbereiding, helemaal lyrisch van Xavi en alles stond 'klaar' voor het aanstaande nestje. En nu heeft ze inderdaad niks.Melanie 74 schreef:Dat is helemaal dom, bang dat ze te laat is en nu heeft ze helemaal niets ....
Maar ze heeft zich gewoon echt heel raar opgesteld in die korte tijd dat ze hier is geweest en in dat opzicht totaal niet voorbereid. Te vroeg hier heen, niet willen wachten, forceren van dekkingen, inseminatie plannen....nu ik er over na denk, klinkt het vooral heel wanhopig, hoewel ik niet precies begrijp waarom het zo moest.
Wat wel leuk is, ik had voor mijzelf een 'principe' dat ik 2 nestjes wilde plannen met Xavi (die van Enyaa en die van Glenda dus) en daarna eerst wilde kijken hoe ze uitgroeiden en ontwikkelden voordat ik hem opnieuw zo inzetten.
Nu het nestje met Glenda van de baan is, hebben we in die 2 dagen tijd al 3 berichtjes gehad van andere fokkers met de vraag of Xavi nu op korte termijn wel beschikbaar is voor nog 1 nestje.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat kon nog wel eens het probleem zijn denk ik. Als ze niet dekrijp was is het niet gek dat ze Xavi niet in de buurt wil hebben. En mocht ze daarna wel dekrijp zijn geweest, dan was ze hem wellicht al zat omdat ze al een paar keer heeft moeten snauwenIrisz schreef:Hoewel het best mogelijk is dat ze zich niet wilde laten dekken door Xavi of 'vreemde reuen', blijft ook gewoon het feit dat het progesteron te laag was en inwendig onderzoekje liet zien dat het te vroeg was.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Jeetje wat een gedoe! Goed dat je je teruggetrokken hebt!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Wat bezielt mensen nou altijd dat het maar even op commando moet lukken? Zeker als je dan zegt dat jullie er al zo lang contact over hebben en elkaar ook al een aantal malen persoonlijk ontmoet hebben en langere tijd met elkaar opgetrokken hebben.Irisz schreef:Inderdaad. Van de ene kant vind ik het nog steeds wel sneu. Ik weet hoe lang ze al bezig was met de voorbereiding, helemaal lyrisch van Xavi en alles stond 'klaar' voor het aanstaande nestje. En nu heeft ze inderdaad niks.Melanie 74 schreef:Dat is helemaal dom, bang dat ze te laat is en nu heeft ze helemaal niets ....
Maar ze heeft zich gewoon echt heel raar opgesteld in die korte tijd dat ze hier is geweest en in dat opzicht totaal niet voorbereid. Te vroeg hier heen, niet willen wachten, forceren van dekkingen, inseminatie plannen....nu ik er over na denk, klinkt het vooral heel wanhopig, hoewel ik niet precies begrijp waarom het zo moest.
Wat wel leuk is, ik had voor mijzelf een 'principe' dat ik 2 nestjes wilde plannen met Xavi (die van Enyaa en die van Glenda dus) en daarna eerst wilde kijken hoe ze uitgroeiden en ontwikkelden voordat ik hem opnieuw zo inzetten.
Nu het nestje met Glenda van de baan is, hebben we in die 2 dagen tijd al 3 berichtjes gehad van andere fokkers met de vraag of Xavi nu op korte termijn wel beschikbaar is voor nog 1 nestje.Stiekem best leuk dat mensen hem zo leuk vinden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
ze was natuurlijk ook wel danig op het verkeerde been gezet door die bloeduitslagen hé en door haar DA die adviseerde van hier en nu...
mààr ze was dan ook weer niet voor reden vatbaar hé...zou ze nu eigenlijk snappen dat ze gewoon te vroeg was bij Xavi en de twee andere reuen? of blijft ze haar DA geloven die zei dat ze te laat was?
jammer toch dat "moeder natuur" zo genegeerd wordt...
mààr ze was dan ook weer niet voor reden vatbaar hé...zou ze nu eigenlijk snappen dat ze gewoon te vroeg was bij Xavi en de twee andere reuen? of blijft ze haar DA geloven die zei dat ze te laat was?
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

- Crista
- Zeer actief
Crista wordt heeeeeel nieuwsgierigIrisz schreef: ...
Nu het nestje met Glenda van de baan is, hebben we in die 2 dagen tijd al 3 berichtjes gehad van andere fokkers met de vraag of Xavi nu op korte termijn wel beschikbaar is voor nog 1 nestje.Stiekem best leuk dat mensen hem zo leuk vinden.
Het zou namelijk zomaar eens kunnen dat we in de loop van dit jaar al een pup kunnen verwelkomen..
Moet iemand alleen even een appartementje in Boxmeer kopen
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hou je op de hoogte!Crista schreef:Crista wordt heeeeeel nieuwsgierigIrisz schreef: ...
![]()
Het zou namelijk zomaar eens kunnen dat we in de loop van dit jaar al een pup kunnen verwelkomen..
Moet iemand alleen even een appartementje in Boxmeer kopen
Eentje springt er voor mij echt uit, dus ik hoop dat dat iets gaat worden. Wordt vervolgd!
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja klopt, ik snap haar verwarring ook zeker. Maar zoals je zegt, moeder natuur kun je niet negeren. Glenda zelf was gewoon heel duidelijk. Wat de reden ook was, te vroeg, te laat, niet gedekt willen worden door Xavi, het was gewoon duidelijk dat ze niet zonder dwang natuurlijk gedekt zou kunnen worden. Of in ieder geval, niet op dit moment. Je kunt dan van alles doen, maar die ene optie die voor haar het beste leek, was voor mij gewoon een no-go. We gaan niet verkrachten. Dus daarmee hield het voor mij op, aangezien er inderdaad geen gesprek over mogelijk was.carine schreef:ze was natuurlijk ook wel danig op het verkeerde been gezet door die bloeduitslagen hé en door haar DA die adviseerde van hier en nu...
Inmiddels is het rotgevoel al aardig gezakt. Ze gedraagt zich verre van volwassen naar mijn mening, dus daarmee is mijn medelijden met haar ook aardig verdwenen. Ben blij met mijn beslissing.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat laatste neem ik mijzelf ook wel een beetje 'kwalijk'. Dat ik dit niet eerder heb zien aankomen. Ze is al bijna 1,5 jaar op Xavi aan het 'wachten', ben bij haar in huis geweest toen de WDS in Salzburg was, ze is meerdere keren hier geweest en hoewel ik wel door had dat mijn klik met haar wat minder was dan met Gill (van Enyaa), had ik dit totaal niet zien aankomen. Ik bedoel, je hoeft geen vrienden te worden om haar je dekreu uit te lenen wat mij betreft, maar schijnbaar lagen onze ideeën toch een stuk verder uit elkaar dan ik had ingeschat. Maargoed, niks meer aan te doen nu, een leerervaring, voor beide misschien.malinois schreef: Wat bezielt mensen nou altijd dat het maar even op commando moet lukken? Zeker als je dan zegt dat jullie er al zo lang contact over hebben en elkaar ook al een aantal malen persoonlijk ontmoet hebben en langere tijd met elkaar opgetrokken hebben.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
- Aantal honden: 1
Jeetje wat een verhaal. Blij dat je het afgeblazen hebt!
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018