ik zou graag willen weten wat jullie lievelingsrassen zijn
Ik heb niet echt een lievelingsras, maar er zijn wel veel rassen die ik leuk vind waaronder de pitbull.
Moderator: moderatorteam
Heb je het over pitbulls of honden in het algemeen?Nanna schreef:Ik heb niet echt een voorkeur, zolang ze maar mens- en hondsociaal zijn.
Van bijters en agressievelingen moet ik niks hebben.
Precies dit. Op het asiel ben ik regelmatig helemaal dol geweest op niet hondvriendelijke honden. Echt, het zijn de allerliefsten (voor mensen dan) , maar voor mezelf heb ik toch graag gewoon braaf en makkelijkMiezemuis schreef:Ik heb niet een lievelingsras. Er zijn honden die ik qua uiterklijk prachtig vind maar qua karakter niet bij me passen. En honden die qua karakter beter passen maar qua uiterlijk weer wat minder zijn. Ik hou iig wel van sociale honden naar mens en dier. En honden die ik los kan laten lopen.

Okee nouja ieder zijn eigen smaak met honden.Nanna schreef:Honden in het algemeen. Maar ik zal me nooit een pitbull aanschaffen want daar zit het vaak in het ras ingebakken en daar bedank ik voor.kaatje888 schreef:Heb je het over pitbulls of honden in het algemeen?Nanna schreef:Ik heb niet echt een voorkeur, zolang ze maar mens- en hondsociaal zijn.
Van bijters en agressievelingen moet ik niks hebben.

Voorkeur heb ik ook niet, ik zie ook wat er op mijn pad komt.Cookie schreef:Ik heb ook geen voorkeur voor een bepaald ras.. ik zie altijd wel wat er op mijn pad komt

Dat vind ik leuk en goed_Inge_ schreef:![]()
Ja tuurlijk ik ook hoor.Nanna schreef:Ja, maar ik hoef ook niet alle rescuerskaatje888 schreef:Dat vind ik leuk en goed_Inge_ schreef:![]()
Ook daar ben ik best picky in.
Kloptmoniek&bo schreef:ik vind zoveel rassen hartstikke leuk!
En er zijn ook hartstikke veel leuke kruisingen!
Ik ook..en zijn ook maar weinig stichtingen die ik goed genoeg vind om er een hond vandaan te halenNanna schreef:Ja, maar ik hoef ook niet alle rescuerskaatje888 schreef:Dat vind ik leuk en goed_Inge_ schreef:![]()
Ook daar ben ik best picky in.

Niet alle gemakkelijke honden zijn karakterloos, maar ik houd niet zo van het type 'grijze muis'. Een hond die nooit ontdeugend is, of nergens echt passie voor heeft lijkt me gewoon verschrikkelijk saai.Nanna schreef:Waarom gemakkelijke honden altijd worden weggezet als kleurloos en karakterloos zal ik wel nooit snappen.Lief schreef: Ik hoef geen kleurloos type aan het andere eind van de lijn, een karakterloos geval dat misschien o zo makkelijk is, maar verder o zo saai.
Alsof je alleen een 'karakterhond' hebt als ie grauwend uitvalt