Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweiler doodgeschoten in Breda

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Rottweiler doodgeschoten in Breda

Ongelezen bericht door Fizgig »

O wacht, ik heb gezegd dat ik een gevoelig mens ben, dat is ook zo.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mensen die dat kunnen hebben ook emotie Fizgig.
Die doen dat niet omdat ze het graag doen en vooraan in de rij staan te trappelen.
Ik geloof juist dat je die emotie en gevoelens erbij moet hebben.

Leuk voorbeeld .
Man 60+ oude klant van mij met een bouvier bij mij vandaan.
Slager en een boom van een kerel.
Die kon staan huilen en overgeven als er iets met zijn hond was of met zijn duiven die hij hield.
Had kanker en kon alleen maar huilen om zijn kinderen/vrouw/hond/duiven die hem moesten missen en hij hun ,maar geen 1 woord over zijn kutziekte en wat voor pijn en ellende het gaf..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Biet schreef:Alle respect Budkes, en die is oprecht.
De dood door die kogel lijkt gewelddadig, het vuurwapen, de knal, het bloed en verdere details.
Maar het is een dood in een fractie van een seconde, in die zin genadig.
Ja precies, ik zou het niet anders willen verwoorden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Er zijn ook gevallen van honden die doorslaan waar een mens niks aan kan doen. Je oordeelt wel erg snel over de baas van die Rottweiler. Je weet helemaal niet hoe die situatie is ontstaan.
En soms moet er snel gehandeld worden om te zorgen dat een hond niet meer slachtoffers maakt,
Je was er niet bij dus je kan er niks over zeggen.
En ik persoonlijk denk dat een kogel sneller tot de dood leidt dan een spuitje en met veel minder stress voor die hond.

Je doet net of die politieagent er lol van had om die hond dood te schieten. Sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren en dan maar beter goed.
Als een agent eerst gaat staan te janken omdat hij het zo zielig voor die hond vind komt dat die hond ook niet ten goede.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Aniek :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Jij begon over het diervriendelijk afmaken door middel van een spuitje ipv doodschieten, Fizgig. Wat de meeste hier je proberen duidelijk te maken is dat jouw geliefde spuitje niet zo vreedzaam is als je denkt. Helemaal niet als een dier vol adrenaline zit en jouw optie over kalmeringstabletjes is niet realistisch. Daar kunnen ze dwars doorheen breken. En dan zijn ze zich letterlijk dood aan het vechten tegen de spuit.

Of deze hond doodgeschoten had moeten worden, dat is lastig oordelen van zo'n stukje tekst. Net zo lastig als het is om te oordelen dat er maar een vangstok en kalmeringstabletjes aan te pas moeten komen.

En over het jagen en dierenleed. Als men sommige dieren niet afschiet, hebben er veel meer dieren geen eten. En de natuur is zo hard, dan gaan die beesten dood. Maar dat is minder erg dan een aantal dieren doorschieten, want doodschieten is zielig en dood gaan aan de honger niet?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tara schreef:
Fizgig schreef:En ik weet wel dat jij een harde tante bent, Budkes. Hardheid en wreedheid gaan vaak hand in hand.
Fizgig, je gaat veel en veel te ver!!!
Voor deze opmerking zou je van mij al een ban mogen hebben.
Voor mij niet hoor Tara. Ik had mijn reactie al uitgebreid oa daar over (dat duurde alleen een beetje lang omdat ik moest kauwen op de vorm :F: ) en in de tussentijd is er nog van alles gepost dus t loopt een beetje scheef nu. Ik was er ook door in mijn wiek geschoten maar dat heb ik in dat stukje al gezegd dus dan vind ik persoonlijk het wel goed zo.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Budkes schreef:
Tara schreef:
Fizgig schreef:En ik weet wel dat jij een harde tante bent, Budkes. Hardheid en wreedheid gaan vaak hand in hand.
Voor mij niet hoor Tara. Ik had mijn reactie al uitgebreid oa daar over (dat duurde alleen een beetje lang omdat ik moest kauwen op de vorm :F: ) en in de tussentijd is er nog van alles gepost dus t loopt een beetje scheef nu. Ik was er ook door in mijn wiek geschoten maar dat heb ik in dat stukje al gezegd dus dan vind ik persoonlijk het wel goed zo.

Ik vind het ook wel te ver gaan, zoiets zeg je niet.

Ze schijnt trouwens niet te snappen dat een goed gericht schot veel minder erg is dan een spuitje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Fizgig, volkomen terecht dat dierenleed aan de kaak wordt gesteld.
Volkomen terecht dat er vragen gesteld worden over de noodzaak van het afschieten van die Rottweiler.
Niks mis mee en vooral blijven doen.
Maar je vliegt volkomen uit de bocht door de mensen die dan uiteindelijk die genadeklap/-schot geven neer te zetten als hard en wreed.
Want je moet je toch elke keer weer over die weerstand heen zetten, om het uiteindelijk te kunnen doen.
En als dat dan er resoluut en emotieloos uitziet, komt dat omdat je op dat moment resoluut en emotieloos moet handelen voor die snelle dood.
Niet omdat die emoties er niet zijn.
En voor de goede orde: mensen die plezier hebben in dit soort handelen mogen ze van mij ook opsluiten.
Wiel
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Eens met Budkes....en respect voor jou :flower:
Dat is allemaal geen kattenpis waar je als diender mee te maken krijgt, ik denk dat dat vaak onderschat wordt.

Mijn vader heeft ook gepoogd ons dat bij te brengen trouwens...
- Dat je een dier niet onnodig laat lijden -

Ik hoop dat als het er ooit op aankomt ik het ook op kan brengen een dier uit zijn lijden te verlossen want het lijkt me dus vele malen erger om een kwartier naast een gillend beest te staan dat uiteindelijk gestresst doodgaat dan dat ik met trillende knieen en weerzin het beestje een handje help..
Dan maar een hoop slapeloze nachten voor mij, maar een dier in doodsstrijd laten ploegeren lijkt me nog veel erger.

Die keer dat een fazant voor mijn nummerplaat stond ben ik ook meteen omgedraaid en had ik mezelf al heel dapper voorgenomen er met mijn auto overheen te rijden als ze nog bewoog...was gelukkig niet nodig...
En toen ik een hondje doodreed - gos wat een drama :cry: - was ik vooral heel blij dat hij op slag dood was
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:

he ja zeg :cheer: :cheer: laten we vooral gaan bannen :cheer:

Zal wel aan mijn interpretatie liggen hoor, maarre een ban voor bovenstaande opmerking :LOL: Fiz brengt de dingen vaak genoeg nu eenmaal niet bepaald genuanceerd en daar is zij niet de enige in :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Fizgig schreef:Ik doe volgens mij geen uitspraken over mezelf, en al helemaal niet dat ik te aardig ben en nooit oordeel. Ik hou alleen niet van erg snel oordelen.
Fizgig schreef:Ik vind het leuk als ik zie dat mijn gedrag een kalmerend effect heeft op mensen. Dus frustratie en boosheid, daarvan ben ik niet zo onder de indruk. Ik ben een vredelievend typje, en ik vind dat je soms best iets kunt doen voor een vreemde, zonder dat het jou iets oplevert. Je weet nooit wat iemand beweegt om te doen wat ze doen. Ik probeer niet te oordelen over mensen als ik ze niet heb gesproken, wie weet heb ik dat eens nodig in mijn leven. Dat iemand mijn gedrag niet meteen ziet als een reden om niet meer met te praten. Dat heet karma, aandoenlijk of niet, ik geloof erin!
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Biet schreef:Fizgig, volkomen terecht dat dierenleed aan de kaak wordt gesteld.
Volkomen terecht dat er vragen gesteld worden over de noodzaak van het afschieten van die Rottweiler.
Niks mis mee en vooral blijven doen.
Maar je vliegt volkomen uit de bocht door de mensen die dan uiteindelijk die genadeklap/-schot geven neer te zetten als hard en wreed.
Want je moet je toch elke keer weer over die weerstand heen zetten, om het uiteindelijk te kunnen doen.
En als dat dan er resoluut en emotieloos uitziet, komt dat omdat je op dat moment resoluut en emotieloos moet handelen voor die snelle dood.
Niet omdat die emoties er niet zijn.
En voor de goede orde: mensen die plezier hebben in dit soort handelen mogen ze van mij ook opsluiten.
Goed gezegd.

En voor Aniek :ok: respect.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Fizgig, jij hebt helemaal geen gevoelig mens. Ook al beweer je het nog zo hard. Naar dieren toe ben je oversentimenteel en naar mensen toe ben je keihard en op het gemene af...Niks gevoelig....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Aniek :ok: :ok:

Fizgig :80:

Godzijdank ben ik opgevoed en opgegroeit met een groot respect en liefde voor dieren, dit houdt soms ook in dat je een dier uit zijn lijden moet verlossen... humaan en snel
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Fizgig ik vind je opmerkingen naar Budkes toe echt beneden alle peil.
Ik stel me totaal geen wreedheid voor bij haar of hardheid ,eerder menselijkheid en realistisch denkend en ja ik ben ook een watje.
Ik houd ook niet van dierenleed en dus ben ik al verschillende keren met een ziek konijn die ik vond naar de da gereden ,om dan zo'n beestje te zien sterven onder een hoge mate van stress ,die ook nog eens best lang duurde omdat ik zonodig naar de da toe moest.
Als ik nu een myxomatose konijn vind laat ik die ,laf overigens ,dood bijten door Rio.
Dat is echt in een paar seconden gebeurd en vind ik ,bij nader inzien ,een betere oplossing dan slepen met zo'n beestje.
Ik vind dat echt niet leuk als het gebeurd ,sterker nog ik sta er als rechtgeaard watje vaak bij te janken omdat ik het echt rot vind maar ik laat het hem wel doen.
Als het niet anders kon zou ik wel zelf doen denk ik ,maar dit is snel en zoals ik al zei voor mij de beste en lafste oplossing.
Petje af dus voor Budkes die wel kan en durft te handelen en daarmee in mijn ogen een grotere dierenliefhebster is dan de mensen die dat niet kunnen of willen doen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Fizgig schreef:Ik doe volgens mij geen uitspraken over mezelf, en al helemaal niet dat ik te aardig ben en nooit oordeel. Ik hou alleen niet van erg snel oordelen.
En dan noem je godverdómme Budkes een wreed mens?

Ga je héél, héél diep schamen.

En verder houd ik het hierbij, want ik ben nu echt razend. Achterlijk stuk vreten dat je er bent.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Jeetje fizgig...

Ik ben zelf iemand die vaak meer van theorie is, omdat ik in praktijk gewoon niet zo goed ben. En in die zin kan ik je verhalen best wel eens begrijpen, maar hier raak je me kwijt.

Ik heb zelf wel eens op het punt gestaan waar ik een diertje uit zijn lijden had kunnen en moeten verlossen, maar ik was er te zwak voor. Ik heb gewacht op mijn man waarvan ik wist dat die binnen een half uur thuis zou komen, zodat hij het kon doen, anders had ik een dierenarts gebeld.
Maar ik zie heel goed in dat dat een zwaktebod is. Voor het diertje zelf was het beter geweest als ik het op dat moment had gedaan.

Iemand hard en wreed noemen die voor zulke keuzes heeft gestaan, en er voor gekozen heeft ondanks haar eigen gevoel te doen wat op dat moment het beste is voor het dier, dat vind ik op zich wreed. Weinig mensen doen dit soort dingen voor hun plezier, de meeste mensen moeten gok ik behoorlijk over hun eigen gevoel heen stappen om een dier te helpen op zo'n moment. Zulke mensen verdienen respect volgens mij.

Kritisch kijken is altijd goed, zolang je wel in de werkelijkheid blijft. Dat spuitje waar jij zoveel vertrouwen in hebt...

Ik heb hier lange tijd geleden eens een draadje gelezen over de laatste momenten van dieren, dieren wiens leven door een spuitje beëindigd werd. En geloof me, ik ben er misselijk van geweest. Ik heb er om zitten janken.
Zo genadig en vredig is dat niet altijd allemaal. Ook ik heb eenmaal meegemaakt dat een laatste moment door een spuitje echt heel naar was, en dat was nog maar in mijn ogen.

Nee, Budkes hard en wreed noemen hierom is wat mij betreft echt heel ongepast.
Als een van mijn dieren ooit in een situatie is zoals ze noemde, mag ik hopen dat er iemand bij is die op dat moment de kracht heeft op te treden zoals zij aangaf te hebben gedaan.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Tara schreef:Het blijft wel erg stil nu.
Tja, voorspelbaar.
Kijk bijvoorbeeld naar het vlooien topic.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Murphy schreef: Nee, Budkes hard en wreed noemen hierom is wat mij betreft echt heel ongepast.
Als een van mijn dieren ooit in een situatie is zoals ze noemde, mag ik hopen dat er iemand bij is die op dat moment de kracht heeft op te treden zoals zij aangaf te hebben gedaan.

Ongepast? Ja, zo zou je het kunnen noemen misschien. Iedereen heeft andere "bewoordingen" om iets kenbaar te maken. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ondanks mijn grote muil bij tijd en wijle ik persoonlijk het denk ik niet zou kunnen (niet waar het nu om gaat iig) en dat heeft niks met "gevoel" te maken, maar alles met "lafheid" :19:

Dat iemand (wie dan ook) een hond wel uit zijn lijden kan halen heeft ook niks, maar dan ook niks met "hard, of wreedheid" te maken. Althans niet in de manier waarop ik het zie. Maar daarentegen blijkbaar wel zoals Fiz het ziet, en daarin kan ik toch ook wel weer een beetje meegaan. Daar moet je toch idd toch écht wel een beetje "hard" voor zijn om dat te kunnen, en dat hoeft zéker niet negatief te zijn want een ieder is "hard" op zijn/haar eigen manier :ok:

Maar om een "ban" roepen :denken: nah :piew: dát gaat mij nu net weer een stukje te ver :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fizgig schreef:Dan is het maar onzinnig gewauwel, ik blijf erbij. Deze situatie was anders als alle gevallen die je beschrijft. En ik weet wel dat jij een harde tante bent, Budkes. Hardheid en wreedheid gaan vaak hand in hand. Jij vind jezelf geen wreed mens, en in al die gevallen die je beschrijft, heb je ook het minst erge gedaan. Maar wat jij doet, zou ik nooit kunnen doen. Dat is geen afstand nemen van de realiteit, dat is gewoon een verschil in karakter. Het kan best zijn dat je een traantje hebt gelaten. Maar ik zou erdoor getraumatiseerd raken, da's wel wat anders.

Als je een gevoelig mens bent, ben je nog niet meteen hartstikke knettergek, maar fijngesnaard. En dan heb je een meer genuanceerde mening over het doodmaken van dieren. Gelukkig maar dat er mensen zijn zoals ik, want door mensen zoals ik wordt wetgeving voor mensen en dieren moreel op de proef gesteld. Applaudiseren voor de boer of jager die dingen doet die wij vreselijk gruwelijk vinden terwijl we de andere kant opkijken, sorry, vind ik een beetje laf. Ik wil het naadje van de kous weten in dit soort 'incidenten' en de meeste niet, die vinden het wel best. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die kunnen wat Budkes kan namelijk. En als je er dan naast staat, piep je ook wel anders.

Ik ben eerlijk, ik kan absoluut niet tegen dierenleed. En wat dierenleed is, laten we daar in godsnaam maar lang over door discussiëren. Onzinnig gewauwel maakte het ook mogelijk dat vee op een wat diervriendelijkere manier wordt vervoerd bijvoorbeeld. Als je het aan de boer vraagt, hoefde dat helemaal niet. Welnee, dat kunnen ze best hebben hoor. Onzinnig gewauwel zorgt ervoor dat men het niet eens wordt over de damherten in Drente. Volgens mij zijn er wel meer mensen in Nederland die aan onzinnig gewauwel doen en jeetje, wat zul jij je ergeren aan die mensen, Budkes. Misschien moet je er een boek over schrijven want je lijkt erg gefrustreerd. Laten ze toch gewoon alles afknallen meteen, dat is veel aardiger en netter. Welk een leed los jij op met je geweer onder je arm, neen, mensen zoals ik zijn pas dierenleedveroorzakers, want we weten alles beter, ja toch? Volgens mij weet jij alles beter, misschien moeten ze jou maar minister maken van gruwelijke dierenzaken, kun je je lol op.

Nee hoor, ik ben niet onder de indruk van dat gebral over alles wat je zo stoer hebt gedaan. Ik zie jou namelijk niet als een vredelievend, wijs, zachtaardig mens, gek is dat he? Daar ben ik pas van onder de indruk namelijk, kalmte en wijsheid. Je bent trouwens ook nooit erg rustig, kalmte uitstralen, ik denk niet dat jij dat kunt, je bent zo'n heethoofd. Dus ik maak me een beetje zorgen om de dieren die onder jouw handen terecht komen, omdat ik weet hoeveel verschil kalmte en vriendelijkheid maken. En moreel besef, waar niet iedereen last van heeft.

En als je me dan knettergek wilt noemen of iemand die ver van de realiteit staat, vind ik dat je gewoon wilt doen wat jij wilt doen, zonder te worden tegengehouden door de moreelrakkers. Goh, wat een wijsheid. Wat jij doet, Budkes, moet je ten allen tijden kunnen verdedigen en verantwoorden, en ik herinner je daar alleen maar aan. Ik ben blij dat ik het nog doe want van de rest mag je gewoon alles afknallen, en jezelf ervoor verantwoorden, hoeft blijkbaar niet. Nou, bij mij dus wel.
Een kennis van me en zijn doodzieke vrouw zijn ternauwernood aan de dood ontsnapt van hun eigen compleet doorgedraaide bouvier. En geloof me hij had hem al jaren, was er altijd ak wel eentje waar je moest opletten maar hij kon er alles mee tot dat moment. Hij vrat zich letterlijk door de deur om ze af te maken. Hoe denk je dat dat voelt in je eigen huis. Politie is geweest niet te vangen en da durfde er niet bij. Op verzoek can de politie heeft een jager hem afgeschoten. Nachtmerries hebben ze ervan (gehad). Die man heeft zn hele leven al boeven....
Terugkomend op bovengetikt epistel. Ik zou mijn honden in alle vertrouwen aan budkes toevertrouwen ... dat itt jou.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tineke schreef:Fizgig ik vind je opmerkingen naar Budkes toe echt beneden alle peil.
Ik stel me totaal geen wreedheid voor bij haar of hardheid ,eerder menselijkheid en realistisch denkend en ja ik ben ook een watje.
Ik houd ook niet van dierenleed en dus ben ik al verschillende keren met een ziek konijn die ik vond naar de da gereden ,om dan zo'n beestje te zien sterven onder een hoge mate van stress ,die ook nog eens best lang duurde omdat ik zonodig naar de da toe moest.
Als ik nu een myxomatose konijn vind laat ik die ,laf overigens ,dood bijten door Rio.
Dat is echt in een paar seconden gebeurd en vind ik ,bij nader inzien ,een betere oplossing dan slepen met zo'n beestje.
Ik vind dat echt niet leuk als het gebeurd ,sterker nog ik sta er als rechtgeaard watje vaak bij te janken omdat ik het echt rot vind maar ik laat het hem wel doen.
Als het niet anders kon zou ik wel zelf doen denk ik ,maar dit is snel en zoals ik al zei voor mij de beste en lafste oplossing.
Petje af dus voor Budkes die wel kan en durft te handelen en daarmee in mijn ogen een grotere dierenliefhebster is dan de mensen die dat niet kunnen of willen doen.
En zo is dat! Iemand voor me had een haasje voor zijn auto gehad, en het diertje lag te stuiptrekken op het wegdek. Ik heb de straat geblokkeerd, ben er met mijn auto voor gaan staan, en ik zat tegen mezelf maar "Marion, nú met de wielen erover!". Maar ik kon het niet. En no way dat ik daar trots op ben.
Gelukkig voor het diertje (en voor mij) duurden die stuiptrekkingen niet al te lang. De volgende keer hoop ik dat ik er overheen kan rijden. Veel genadiger voor het beestje.
Marion.

Nanna schreef:
Marion. schreef:Iemand voor me had een haasje voor zijn auto gehad, en het diertje lag te stuiptrekken op het wegdek. Ik heb de straat geblokkeerd, ben er met mijn auto voor gaan staan, en ik zat tegen mezelf maar "Marion, nú met de wielen erover!". Maar ik kon het niet. En no way dat ik daar trots op ben.
Gelukkig voor het diertje (en voor mij) duurden die stuiptrekkingen niet al te lang. De volgende keer hoop ik dat ik er overheen kan rijden. Veel genadiger voor het beestje.
Ik had laatst Martin Gaus voor m'n auto. Ik schoot er nog in m'n vijf achteraan maar hij was opmerkelijk snel voor zijn leeftijd :LOL:
Je mag erom lachen, maar ik kon het gewoon niet. En daar ben ik dus niet trots op.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Jeetje Fizgig, ik vond van jou altijd dat je dingen wat ongenuanceerd kan brengen, maar het wel goed bedoelde. Maar wat je nu allemaal uitkraamt gaat toch net wat te ver hoor.Ik ben wat dieren betreft waarschijnlijk net zo'n sentimentele doos als jij. Ik roep bij alles "geef dat beest een spuitje want al het andere is sielug" . Maar als je even logisch nadenkt is een beest laten creperen of onnodig stress geven (wild konijn nog naar de da brengen voor een spuitje, ik noem maar iets) veel zieliger. Ik weet ook niet of ik dieren zou dood kunnen maken hoor. Ik heb nog nooit dergelijke situaties meegemaakt, en hoop dat ook nooit mee te maken. Maar ik vind het juist heel knap als iemand dat wel kan. Ik kan met mijn beste wil niet begrijpen hoe je budkes (of sowieso iemand die dat doet) wreed kan noemen. Denk je dat het voor een dier prettiger is om een half uur te creperen van de pijn en vervolgens dood te gaan, dan in één keer doodgemaakt te worden? Toch niet echt hoop ik. Ik vind zoiets juíst getuigen van dierenliefde. Dat je je eigen angst/schrik aan de kant kan zetten voor het welzijn van het dier. Als ik ooit in zo'n situatie zit hoop ik dat ik het ook over m'n hart kan krijgen. Omdat ik om dieren geef.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Marion. schreef:Je mag erom lachen, maar ik kon het gewoon niet. En daar ben ik dus niet trots op.
Nou, weet je, zo vreemd is dat niet. Tegenwoordig staan we gewoon erg ver van de dood af. Wie slacht er nog zelf? We kopen een keurig voorverpakt bloedeloos stukje kipfilet in de winkel, en dat is wel zo dichtbij de dood als de meeste mensen komen. Dus echt iets om je voor te schamen is het niet. Al kan ik me het schuldgevoel wel voorstellen.

Ik ben er mee opgegroeid. Mijn vader was de go to guy voor alle beestjes die ziek, zwak, misselijk of verweesd waren. En soms was iets niet te redden, dat werd dan humaan afgemaakt. En ik heb van mijn vader geleerd hoe dat moet. Maar reken maar niet dat hij het leuk vond, hoor. Of dat ik er lol in heb, mocht het nodig zijn.
En Figzig? Een liefdevoller en zachtaardiger man was er niet. Dus....Noem mijn vader eens hard en wreed....in mijn gezicht. Probeer maar.
Dan zul je eens met 'hard' en 'wreed' te maken krijgen.....
And few will ever climb
Marion.

Miranda schreef:
Marion. schreef:Je mag erom lachen, maar ik kon het gewoon niet. En daar ben ik dus niet trots op.
Nou, weet je, zo vreemd is dat niet. Tegenwoordig staan we gewoon erg ver van de dood af. Wie slacht er nog zelf? We kopen een keurig voorverpakt bloedeloos stukje kipfilet in de winkel, en dat is wel zo dichtbij de dood als de meeste mensen komen. Dus echt iets om je voor te schamen is het niet. Al kan ik me het schuldgevoel wel voorstellen.

Ik ben er mee opgegroeid. Mijn vader was de go to guy voor alle beestjes die ziek, zwak, misselijk of verweesd waren. En soms was iets niet te redden, dat werd dan humaan afgemaakt. En ik heb van mijn vader geleerd hoe dat moet. Maar reken maar niet dat hij het leuk vond, hoor. Of dat ik er lol in heb, mocht het nodig zijn.
En Figzig? Een liefdevoller en zachtaardiger man was er niet. Dus....Noem mijn vader eens hard en wreed....in mijn gezicht. Probeer maar.
Dan zul je eens met 'hard' en 'wreed' te maken krijgen.....
Maar ik kom van het platteland hè? Ik weet wel heel goed hoe iets afgemaakt moet worden. Ik heb ook kippen zonder kop rond zien rennen. Maar ik gil als een speenvarken als ik een vlieg dacht dood te slaan, en die is maar half dood. Dan trap ik er wel nog een keer op hoor, ondertussen nog harder gillend (want dan hoor ik het gekraak niet).

Maar van de andere kant ben ik ook medogenloos met teken pletten. Ik plet ze dan wel heel snel en direct, dat dan weer wel.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Marion. schreef:Maar ik kom van het platteland hè?
Oké, jij je zin. Je bent een watje :P
And few will ever climb
Marion.

Miranda schreef:
Marion. schreef:Maar ik kom van het platteland hè?
Oké, jij je zin. Je bent een watje :P
Als wij gegrilde kip eten, dan moet Pieter in de keuken wat wit vlees voor me afsnijden. Ik lust het heus wel hoor, maar ik wil niet zien dat hij een complete kip voor mijn neus ontleedt.

Van de andere kant.... de laatste jaren durf ik zomaar de hakbijl in een diepvrieskip te zetten, en hem doormidden splijten. Ik ben best goed :pffff:
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

@Fizig,

Deze hond in deze kwestie is helemaal verknipt dan is het beter om hem op deze manier dood te maken dan dat hij moet wachten totdat een betreffende DA nog ter plaatse moet komen ergens ik weet niet waar vandaan om hem met een roze spuit dood te maken. Hij zit nog steeds vol met stress en zeer hoge adrenlinegehalte in z'n lijf, kan intussen nog meer schade aanrichten als er omstanders nog eraan komen zetten om hem in bedwang te houden.

Je moet altijd zo denken dat voor het dier veel beter is dat hij op deze manier aan z'n einde is gekomen dan dat hij met een roze spuit vol met stress aan z'n einde is gekomen. En hij kan nu z'n welverdiende rust beginnen want hij heeft misschien geen leuk leven hebben gehad of een hele verkeerde baas getroffen.

Persoonlijk kan ik ook geen dier aan z'n einde verlossen. Maar ik zou wel een boswachter erbij halen als het om wild dier gaat of iemand die het wel kan.
En ik heb liever dat een iemand met 1 schot een dier aan z'n einde moet helpen althans als het nodig is. Dan dat iemand slecht schiet of in teveel volle stress-situatie komt voordat hij z'n einde komt.

Vele mensen denken en ook hier in het belang van het dier en daar hoef je niet een hard of gevoelloos voor te zijn. DA'en en beroepsjagers vinden soms net zo vervelend dat niet in hun koude kleren gaat zitten als ze weer een dier gedood hebben. Maar ze denken in het belang van het dier.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dan zou een DA ook een hard en kil iemand zijn of een slachter .
Kom zeg, iemand die dan kan die heeft gewoon iets meer controle over zijn emotie en realisme op dat moment .
Iemand die dat niet kan die blokkeert op de 1 of andere manier in het niet kunnen functioneren zoals hij graag zou willen.
Alle 2 betrokken ,maar ja die uitvoering dat is het probleem.

Net als er mensen zijn die geen traan kunnen laten op een begravenis en overlijden, maar achteraf stilletjes in een hoekje zonder pottekijkers gaan zitten grienen of de longen uit hun lijf janken .
En anderen die bij alleen al de gedachte niet meer kunnen stoppen met huilen.
Alle 2 evenveel verdriet hoor en gevoelig.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”