Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweiler doodgeschoten in Breda

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: Rottweiler doodgeschoten in Breda

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik snap het niet helemaal denk ik.
dode dieren doen mij niet zo veel. ik weet heel goed waar mn vlees vandaan komt, hoe een koe geslacht wordt is eigenlijk best interessant om te zien.
zieke zielige dieren word ik gek van, daar kan ik niet mee overweg. als het kan moeten ze zo snel mogelijk weer beter en anders dood. soms is het erger iets te laten dan te doen.
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Corneliana schreef:ik snap het niet helemaal denk ik.
dode dieren doen mij niet zo veel. ik weet heel goed waar mn vlees vandaan komt, hoe een koe geslacht wordt is eigenlijk best interessant om te zien.
zieke zielige dieren word ik gek van, daar kan ik niet mee overweg. als het kan moeten ze zo snel mogelijk weer beter en anders dood. soms is het erger iets te laten dan te doen.
Zo ben ik ook.
Ik slacht nog wel eens een vis ter consumptie en vroeger hielp ik opa wel eens om hetzelfde te doen met een kip of duif. Doet me werkelijk niets. Ik vind het niet leuk of zielig, het moet gewoon want ik mag graag een stuk vis of vlees op mijn bord hebben. :19:
Een dier of mens zien lijden kan ik helemaal niet tegen, daar moet het liefs acuut wat aan gedaan worden.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Miranda schreef:En Figzig? Een liefdevoller en zachtaardiger man was er niet. Dus....Noem mijn vader eens hard en wreed....in mijn gezicht. Probeer maar.
Dan zul je eens met 'hard' en 'wreed' te maken krijgen.....
Serieus? Moet dit nou? Iemand bedreigen omdat ze een andere mening heeft en zich minder handig/lomp/onrealistisch/gemeen uitdrukt?

Ik ben het geheel eens met Budkes en ik heb respect voor hoe ze haar reactie neerpent, maar om nu Fizgig te gaan bedreigen :piew: Het is een fórum weet je, iemand die jij helemaal niet kent, die Budkes helemaal niet kent, dus hoeveel waarde moet je dan aan zo'n belediging hechten?

@Fizgig, toevallig heb ik wel wat ervaring met het verdoven van leeuwen, apen, ijsberen en tijgers. En dan niet van het zien op tv, maar in het echt. Zo simpel als jij het schetst. Zo werkt het helaas niet. Tessathomas geeft ook al goed weer hoe het bij paarden en honden kan gaan met dieren die tegen de narcose en de dodelijke injectie vechten. Dat is geen fijn gezicht.

Dat geven van verdoving in een stukje vlees, dat kán werken, maar er zijn genoeg dieren die óf het vlees niet opeten, óf keihard door de verdoving heen komen. Daarom doen ze in de meeste dierentuinen niks door het vlees, maar gebruiken ze gewoon een blowdart, een verdovingsgeweer of een gooispuitje. Ook niet ideaal, want het geeft stress. Maar het geeft wel iets meer garantie dat de dieren verdoofd zijn (en dat het veilig is voor mensen). Overigens is ook hier geen 100% garantie dat een dier meteen slaapt door zo'n verdovingsspuitje. Dat heeft tijd nodig om in te werken, soms komt een dier er doorheen. Adrenaline doet vreemde dingen met een lijf. Dan moet je óf snel bijspuiten, óf je zit met een compleet opgefokt dier in een (te) kleine ruimte (=gevaarlijk!).
Dat door de verdoving heenbreken in de meeste gevallen niet zo'n probleem, omdat het om een operatie ging en er snel kon worden bijgespoten. Maar er is ook een keer geweest waarbij een dier moest worden afgeschoten. Een aap ontsnapte voor de 4e keer. Deze aap klom liever over heel heftig schrikdraad dan dat hij binnenbleef bij de groep waar hij werd aangevallen. Een loslopende aap wil je niet en is een direct gevaar voor mensen/bezoekers. Het enige middel waarbij je zekerheid hebt dat een dier direct onder controle is (en niet door een verdovingsspuit heenknalt) is hem af te schieten. Dat is dan ook gebeurd. Was dat zielig? Ja. Was het noodzakelijk? Ja ook.
En geloof me, degene die hem neerschoot is er goed stuk van geweest. Op het moment zelf was hij kil en zakelijk, hij had een vaste hand nodig, maar daarna...

Hardheid en wreedheid gaan écht niet hand in hand. Hardheid is op zo'n moment nodig, want een halfzachte poging is doorgaans een mislukte (en dus pijnlijke) poging. Wreedheid komt er pas bij kijken als je van de pijn van een ander geniet. In mijn ogen ben je dus wreder op het moment dat je een dier laat lijden, dan wanneer je de pijn laat stoppen.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Assie schreef:
Miranda schreef:En Figzig? Een liefdevoller en zachtaardiger man was er niet. Dus....Noem mijn vader eens hard en wreed....in mijn gezicht. Probeer maar.
Serieus? Moet dit nou? Iemand bedreigen omdat ze een andere mening heeft en zich minder handig/lomp/onrealistisch/gemeen uitdrukt?

Ik ben het geheel eens met Budkes en ik heb respect voor hoe ze haar reactie neerpent, maar om nu Fizgig te gaan bedreigen :piew: Het is een fórum weet je, iemand die jij helemaal niet kent, die Budkes helemaal niet kent, dus hoeveel waarde moet je dan aan zo'n belediging hechten?

@Fizgig, toevallig heb ik wel wat ervaring met het verdoven van leeuwen, apen, ijsberen en tijgers. En dan niet van het zien op tv, maar in het echt. Zo simpel als jij het schetst. Zo werkt het helaas niet. Tessathomas geeft ook al goed weer hoe het bij paarden en honden kan gaan met dieren die tegen de narcose en de dodelijke injectie vechten. Dat is geen fijn gezicht.

Dat geven van verdoving in een stukje vlees, dat kán werken, maar er zijn genoeg dieren die óf het vlees niet opeten, óf keihard door de verdoving heen komen. Daarom doen ze in de meeste dierentuinen niks door het vlees, maar gebruiken ze gewoon een blowdart, een verdovingsgeweer of een gooispuitje. Ook niet ideaal, want het geeft stress. Maar het geeft wel iets meer garantie dat de dieren verdoofd zijn (en dat het veilig is voor mensen). Overigens is ook hier geen 100% garantie dat een dier meteen slaapt door zo'n verdovingsspuitje. Dat heeft tijd nodig om in te werken, soms komt een dier er doorheen. Adrenaline doet vreemde dingen met een lijf. Dan moet je óf snel bijspuiten, óf je zit met een compleet opgefokt dier in een (te) kleine ruimte (=gevaarlijk!).
Dat door de verdoving heenbreken in de meeste gevallen niet zo'n probleem, omdat het om een operatie ging en er snel kon worden bijgespoten. Maar er is ook een keer geweest waarbij een dier moest worden afgeschoten. Een aap ontsnapte voor de 4e keer. Deze aap klom liever over heel heftig schrikdraad dan dat hij binnenbleef bij de groep waar hij werd aangevallen. Een loslopende aap wil je niet en is een direct gevaar voor mensen/bezoekers. Het enige middel waarbij je zekerheid hebt dat een dier direct onder controle is (en niet door een verdovingsspuit heenknalt) is hem af te schieten. Dat is dan ook gebeurd. Was dat zielig? Ja. Was het noodzakelijk? Ja ook.
En geloof me, degene die hem neerschoot is er goed stuk van geweest. Op het moment zelf was hij kil en zakelijk, hij had een vaste hand nodig, maar daarna...

Hardheid en wreedheid gaan écht niet hand in hand. Hardheid is op zo'n moment nodig, want een halfzachte poging is doorgaans een mislukte (en dus pijnlijke) poging. Wreedheid komt er pas bij kijken als je van de pijn van een ander geniet. In mijn ogen ben je dus wreder op het moment dat je een dier laat lijden, dan wanneer je de pijn laat stoppen.

Zo dat vind ik nog eens goed verwoord.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

gonnie schreef:
Assie schreef:

Zo dat vind ik nog eens goed verwoord.
ik ook
en in de natuur geldt het recht van de sterkste'/de slimste
het is maar per gratie dat wij dat meestal zijn
als het aan de dieren ligt denken ze echt niet bij dat soort dingen: och een mens zal ik niks doen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Assie schreef:
Ik bedreig helemaal niemand. Ik geef aan wat er gebeurd als ze mijn vader hard en wreed zou noemen. Ik waarschuw.

Een andere mening hebben is iets anders dan iemand op totáál ongepaste wijze beledigen.
En FYI....Figzig beledigde Budkes op totaal ongepaste wijze.
Maar goed, dat is blijkbaar minder erg dan daar kwaad over worden en een forse waarschuwing geven. Het zal :roll:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Eh, ik geef daar helemaal geen waarde-oordeel over wat Fizgig zegt, ik trek dus ook geen vergelijking tussen jou en Fizgig. Dus van erger of minder erg is helemaal geen sprake. En wat ik van Fizgigs belediging vind... totaal buiten proporties en uit de lucht gegrepen. Maar nogmaals, het is maar op een forum, van iemand die jou/hen helemaal niet kent.
Wél vind ik jouw tekst behoorlijk bedreigend 'zeg het maar in mijn gezicht, dan krijg je met hard en wreed te maken' en daar reageer ik dus op. Maar hey, wie weet vindt Fizgig het wel totaal niet bedreigend, ik ken haar in het geheel niet, ik spreek vanuit mezelf ;) . En als jij het geen bedreiging vindt, prima. Andere definitie van bedreigend :F:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ach Fizgig leest dit toch niet meer...
Als pure lafaard blijft ze altijd weg uit topics aarin ze teveel tegengas krijgt en dan begint ze ergens anders weer met haar onnozele luchtfietserij.... :piew: :kotz:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Connie »

Budkes :ok:

Ik heb uren lang rond gereden met een vogeltje die was aangevallen door mijn kat :(:
beestje is van stress dood gegaan gewoon omdat ik te laf was om hem naar de andere wereld te helpen
Ik dacht ik breng hem naar een vogelopvang en daar komt het goed Helaas waren die gesloten op zondag en heb ik het diertje onnodig laten lijden
Maar de nek omdraaien kon ik niet Ik heb grote bewondering voor mensen die dit wel kunnen
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik bedreig helemaal niemand. Ik geef aan wat er gebeurd als ze mijn vader hard en wreed zou noemen. Ik waarschuw.
Ik vond het ook nogal bedreigend overkomen. Het klonk imo niet als een waarschuwing en waar zou het ook voor nodig zijn? Denk niet Fiz jouw vader gaat leren kennen Miranda.
Als pure lafaard blijft ze altijd weg uit topics aarin ze teveel tegengas krijgt en dan begint ze ergens anders weer met haar onnozele luchtfietserij...
Ik ben het ook niet met haar eens, sta volledig achter Aniek. Maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is hè.
Een loslopende aap wil je niet en is een direct gevaar voor mensen/bezoekers. Het enige middel waarbij je zekerheid hebt dat een dier direct onder controle is (en niet door een verdovingsspuit heenknalt) is hem af te schieten. Dat is dan ook gebeurd. Was dat zielig? Ja. Was het noodzakelijk? Ja ook.
Hoe zat het dan met Bokito Assie? Die kreeg toen in 2007 toch wel een verdoving?
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:
Assie schreef:Een loslopende aap wil je niet en is een direct gevaar voor mensen/bezoekers. Het enige middel waarbij je zekerheid hebt dat een dier direct onder controle is (en niet door een verdovingsspuit heenknalt) is hem af te schieten. Dat is dan ook gebeurd. Was dat zielig? Ja. Was het noodzakelijk? Ja ook.
Hoe zat het dan met Bokito Assie? Die kreeg toen in 2007 toch wel een verdoving?
Van de Bokito situatie weet ik niet veel meer dan wat er in de pers te lezen valt, maar ik wil er wel een beredenering op loslaten. Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben en dat het in iedere dierentuin anders is geregeld. In de dierentuin waarin de aap werd doodgeschoten, was dit een laatste middel. Het ging hier om een Japanse makaak, een dier dat veel kleiner is dan een Bokito (en zich dus beter onzichtbaar kan maken), maar toch enorme tanden heeft die flinke schade kunnen aanrichten.
Je maakt op zo'n moment een inschatting van de veiligheid van mens en dier (moet je het dier per direct onder volledige controle hebben, dat hij neervalt waar hij stond, of mag hij na het toedienen van de verdoving nog wel een x-aantal meter rennen en heb je tijd om een nieuw shot verdoving te geven?). Je schat in of het een eenmalig incident is, of juist al vaker is voorgekomen (hoe groot is de kans dat het weer gebeurt?). Ook kijk je naar of je een dier nog een kans wil geven, hoe goed het dier op verdovingen heeft gereageerd in het verleden en in wat voor staat het dier is. Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste. Een 'enigszins pissige' gorilla die een dame op haar kop geeft staat niet zo stijf van de stress/paniek/adrenaline als een Japanse makaak die zojuist door zijn soortgenoten over het hek is gejaagd omdat ze hem dood wilden (die soortgenoten hadden duidelijk het diervriendelijkheids-beleid van Fizgig niet gelezen :engel: ). Die eerste zal waarschijnlijk een stuk beter op een verdoving reageren en bovendien in de buurt van zijn verblijf en maatjes blijven, terwijl dat bij die tweede niet het geval is.
In het geval van de makaak was de paniek zo groot dat de kans groot was dat hij bij een verdoving alleen maar enorm zou schrikken en weer zou vertrekken richting parkgrens. Iets dat je ten alle tijden wilt voorkomen natuurlijk. Er was verder zo weinig kans op een normaal leven in de groep dat is besloten om maar meteen het eindschot te geven.
Ik kan me voorstellen dat in het geval van Bokito hij wel een gevaar vormde voor die dame, maar verder wel goed op een verdoving zou reageren, maar nogmaals ik ben geen expert en was er niet bij ;) .
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Jion schreef:
Miranda schreef:
Assie schreef:
:roll: Nonsens. Het is wel een bedreiging en het zou je sieren als je dat gewoon toegaf.
Ik denk dat het een voorspelling is.
Wiel
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Volgens mij is er een nieuwe wet t.a.v. aangereden reeen. Die mag je niet vervoeren omdat het te veel stress teweeg brengt bij de dieren. Een ree redden vereist heel specialistisch werk en er zijn maar weinig instanties die dat kunnen. De wet gebiedt volgens mij om een jager of jachtopziener om het dier af te schieten zodat het uit zijn lijden is verlost. Reeen zijn namelijk bijna niet te redden, voornamelijk door de stress en paniek.

Ik heb dit ergens gelezen maar ik weet niet meer waar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kells schreef:
Volgens mij ligt dat ook weer niet zo simpel. Jagers mogen niet schieten buiten hun eigen jachtterrein. Ik hoorde dat toevallig van een mij bekende jager die zoiets heeft meegemaakt. Hij belde de politie om toestemming te krijgen voor afschot. Dit kreeg hij trouwens wel.[/quote]
Dat geloof ik direct, dat niet zomaar iedereen dat mag.

En de politie zal doorgaans wel toestemming geven, zolang ze zelf maar niet hoeven te komen.

Hier op het platteland doen ze dat trouwens niet.
Ze schieten de dieren zelf af en nemen ze mee voor consumptie. Persoonlijk vind ik daar niets mis mee. Maar ik ben ook geen tegenstander van de jacht.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Assie schreef:
Maryanne schreef:
Assie schreef:Een loslopende aap wil je niet en is een direct gevaar voor mensen/bezoekers. Het enige middel waarbij je zekerheid hebt dat een dier direct onder controle is (en niet door een verdovingsspuit heenknalt) is hem af te schieten. Dat is dan ook gebeurd. Was dat zielig? Ja. Was het noodzakelijk? Ja ook.
Van de Bokito situatie weet ik niet veel meer dan wat er in de pers te lezen valt, maar ik wil er wel een beredenering op loslaten. Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben en dat het in iedere dierentuin anders is geregeld. In de dierentuin waarin de aap werd doodgeschoten, was dit een laatste middel. Het ging hier om een Japanse makaak, een dier dat veel kleiner is dan een Bokito (en zich dus beter onzichtbaar kan maken), maar toch enorme tanden heeft die flinke schade kunnen aanrichten.
Je maakt op zo'n moment een inschatting van de veiligheid van mens en dier (moet je het dier per direct onder volledige controle hebben, dat hij neervalt waar hij stond, of mag hij na het toedienen van de verdoving nog wel een x-aantal meter rennen en heb je tijd om een nieuw shot verdoving te geven?). Je schat in of het een eenmalig incident is, of juist al vaker is voorgekomen (hoe groot is de kans dat het weer gebeurt?). Ook kijk je naar of je een dier nog een kans wil geven, hoe goed het dier op verdovingen heeft gereageerd in het verleden en in wat voor staat het dier is. Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste. Een 'enigszins pissige' gorilla die een dame op haar kop geeft staat niet zo stijf van de stress/paniek/adrenaline als een Japanse makaak die zojuist door zijn soortgenoten over het hek is gejaagd omdat ze hem dood wilden (die soortgenoten hadden duidelijk het diervriendelijkheids-beleid van Fizgig niet gelezen :engel: ). Die eerste zal waarschijnlijk een stuk beter op een verdoving reageren en bovendien in de buurt van zijn verblijf en maatjes blijven, terwijl dat bij die tweede niet het geval is.
In het geval van de makaak was de paniek zo groot dat de kans groot was dat hij bij een verdoving alleen maar enorm zou schrikken en weer zou vertrekken richting parkgrens. Iets dat je ten alle tijden wilt voorkomen natuurlijk. Er was verder zo weinig kans op een normaal leven in de groep dat is besloten om maar meteen het eindschot te geven.
Ik kan me voorstellen dat in het geval van Bokito hij wel een gevaar vormde voor die dame, maar verder wel goed op een verdoving zou reageren, maar nogmaals ik ben geen expert en was er niet bij ;) .
Bedankt voor de toelichting Assie! :ok:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Kells schreef:
iones schreef:Volgens mij is er een nieuwe wet t.a.v. aangereden reeen. Die mag je niet vervoeren omdat het te veel stress teweeg brengt bij de dieren. Een ree redden vereist heel specialistisch werk en er zijn maar weinig instanties die dat kunnen. De wet gebiedt volgens mij om een jager of jachtopziener om het dier af te schieten zodat het uit zijn lijden is verlost. Reeen zijn namelijk bijna niet te redden, voornamelijk door de stress en paniek.

Volgens mij ligt dat ook weer niet zo simpel. Jagers mogen niet schieten buiten hun eigen jachtterrein. Ik hoorde dat toevallig van een mij bekende jager die zoiets heeft meegemaakt. Hij belde de politie om toestemming te krijgen voor afschot. Dit kreeg hij trouwens wel.
Er is wel wat veranderd in de wet, bij een dood of gewond ree moeten we tegenwoordig altijd de jachtopzichter van het gebied laten komen, maar niet een jager.
Vroeger moesten we de poelier laten komen. Nu regelt de jachtopzichter dat verder. Maar het is nog steeds niet verboden om een ree uit zijn lijden te verlossen als het lijden anders te lang moest duren.
Gr. Aniek

Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Als iemand te gevoelig is, of met andere woorden te fijngevoelig is om wel te oordelen, normen te verkondigen over hoe wel of niet te de doen.
Is dat gevoelig? Heeft die persoon gelijk? Fijngevoelig? Ik word er kotsmisselijk van. Normen aanmeten naar het eigen gevoel. Dat is het.

Pomp maar eens een door het dolle heen dier met een vleesje dope. Dacht het niet. Zo'n hond vreet echt niks.

Het is allemaal wel aardig bedacht van fijngevoelige mensen hoor, maar vooral HUN gevoelens zijn zo fijn.

Ik vraag me tevens af, of deze mensen die eigenlijk geen begrip hebben van hoe een doorgedraaid dier functioneert. Laat staan, hoe zo'n mens zich zelf bewust is hoe hij/zij functioneert.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

*zucht*

waarschuwen

1. waarschuwen
waarschuwen werkw.Uitspraak: ['warsxywə(n)] Verbuigingen: waarschuwde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gewaarschuwd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen 1) & & & (iemand) opmerkzaam maken op dreigen gevaar Voorbeelden: &...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/waarschuwen

2. waarschuwen
[regelmatig werkwoord]• wijzen op mogelijk gevaar of schade
vb:ik waarschuwde hem voor die ruziemaker

3. • op de hoogte brengen
vb:wilt u me waarschuwen als het tijd is?
regelmatig werkwoord: waar-schu-wen
ik waarschuw
jij/u waarschuwt
hij/zij waarschuwt
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_W/W2959.HTM

3. waarschuwen
• [ov] iemand verwittigen dat er mogelijke gevaren, problemen of gevolgen zijn
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/waarschuwen

En bedreiging: Bedreiging
[strafrecht] - Bedreiging is het dreigen met - in de meeste gevallen - fysiek geweld of de dood tegen een persoon, diens naasten of eigendommen.

:roll:

Waarschuwen is wat ik deed, dus.

En eenieder die hier op door wenst te gaan kan dat in mijn PB doen. Of open een ander topic of zo.
Hier vind ik dat onzinnig.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jion schreef: Nope. Wat je deed was dreigen met fysiek geweld tegen een persoon. :19:
:LOL: Je weet niet half hoe dom het is wat je zegt.

Ga ergens anders je gram halen. Of niet, kan ook nog :idea:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Hard en wreed kan ook verbaal zijn....zoals Fizgig tegen Budkes deed....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Fizgig is heel wreed. Ik denk dat zij/hij het alleen nog niet weet.

Dat hoort bij fijngevoeligheid...
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:Fizgig is heel wreed. Ik denk dat zij/hij het alleen nog niet weet.

Dat hoort bij fijngevoeligheid...
Dat denk ik ook, soort van struisvogeltje. :ok:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Jion schreef: Nope. Wat je deed was dreigen met fysiek geweld tegen een persoon. :19:
:LOL: Je weet niet half hoe dom het is wat je zegt.

Ga ergens anders je gram halen. Of niet, kan ook nog :idea:
Sorry maar ze heeft wel gelijk Dagmar. Het sloeg ook helemaal nergens op.
dagmar88
Zeer actief

Maryanne schreef: Sorry maar ze heeft wel gelijk Dagmar. Het sloeg ook helemaal nergens op.

Vind jij.
Als je het op een vieze manier persoonlijk gaat maken kun je daar reactie op verwachten.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Maryanne schreef: Sorry maar ze heeft wel gelijk Dagmar. Het sloeg ook helemaal nergens op.

Vind jij.
Als je het op een vieze manier persoonlijk gaat maken kun je daar reactie op verwachten.
Precies en dat deed ze!
dagmar88
Zeer actief

Maryanne schreef:
dagmar88 schreef:

Vind jij.
Precies en dat deed ze!
Dat was toch echt een reactie.
En het is vrij lullig om als derde na een emotionele reactie door te blijven zuigen omdat het in andere topics niet lukt je gelijk te halen.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet niet wat er in een ander topic gebeurt is, Dagmar. Maar ik vond het iig ook niet zo'n lekkere opmerking buiten het feit dat het helemaal nergens op sloeg.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Sorry, maar ik geloof niet dat ik aan het zuigen was. Ik reageerde op iets wat me opviel en tegenstond. Als dat als zuigen wordt gezien, so be it :19: .
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef:
Assie schreef:Sorry, maar ik geloof niet dat ik aan het zuigen was. Ik reageerde op iets wat me opviel en tegenstond. Als dat als zuigen wordt gezien, so be it :19: .
Het gaat ook helemaal niet over jou. :wink:
:mrgreen: Nou, ja, wie de schoen past...

:tongue: Nee hoor Assie, dat ging zeker niet over jou.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Oja, dat vergeet ik af en toe, de wereld draait niet alleen om mij :Q:

:F: carry on
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”