Nu kwam ik bijgaand filmpje tegen op youtube wat heel mooi het antwoord laat zien

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2_jwzG9W1Y
Moderator: moderatorteam
Idd, goeie vraag.dagmar88 schreef:Mooi!
Hoe krijg je een hond dan zo ver dat ze in de praktijk ook mensen zonder mouw bijten?
De mensen die KNPV trainen (zoals Crutz) zullen daar het antwoord wel op weten.dagmar88 schreef:Mooi!
Hoe krijg je een hond dan zo ver dat ze in de praktijk ook mensen zonder mouw bijten?
dit vroeg ik me ook af.dagmar88 schreef:Mooi!
CharlesvdBerkt schreef:De mensen die KNPV trainen (zoals Crutz) zullen daar het antwoord wel op weten.dagmar88 schreef:Mooi!
maart schreef:Nu, de honden en mannen hebben duidelijk lol, dat is dan ook al wat telt. En als dat het beeld bij de buitenstaanders omhoog krikt, kan het ook voor de serieuse beoefenaars alleen maar positief uitdraaien
Oefenen oefenen oefenen. In burgerkleding, met brandslang onder het trainingsjacky of kranten met tape.Canidae schreef:Een golden retriever als Schutzhund...
Bijna iedere hond kan bijten... maar bijten is nog geen pakwerk doen. Daar komt dreiging en drift bij kijken.semmyboy schreef:Gaaf om te zien!
Leuk die golden retriever!
Je ziet altijd herders, dus moest ff wennen aan de golden.
Echt leuk! Volgens mij kan iedere hond dat wel.
Het is dus echt een spel
inderdaadCharlesvdBerkt schreef:maart schreef:Nu, de honden en mannen hebben duidelijk lol, dat is dan ook al wat telt. En als dat het beeld bij de buitenstaanders omhoog krikt, kan het ook voor de serieuse beoefenaars alleen maar positief uitdraaien
helemaal mee eens
Budkes schreef:Oefenen oefenen oefenen. In burgerkleding, met brandslang onder het trainingsjacky of kranten met tape.Canidae schreef:Een golden retriever als Schutzhund...
Ook hebben wij een burgerpack van kevlar, reukloos en er kan met gemak een trainingspak overheen.
De honden leren dat ze op commando vast in bijten, altijd of de "verdachte" nu dreigt of niet, commando betekend bijten.
En belonen, vooral uitgebreid prijzen als hij bijt.