Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is lichter verteerbaar KVV of brok?
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Wat is lichter verteerbaar KVV of brok?
Mowgli heeft last van haar maag, zuur, misselijk en braken, dit lijkt een bijwerking van de metacam die ze gebruikte voor haar artrose, ze is er nu tijdelijk mee gestopt. Ze krijgt nu rijst en kip te eten, maandag mag ze weer terug op haar normale voeding, KVV en s avonds brokken. Ik vraag mij af wat ik haar maandag het beste kan geven, alleen brok of alleen KVV, wat is beter voor de maag? En hoe zit het met het risico op salmonella voor een hond die niet lekker in haar vel zit? Ze heeft nog steeds last van de maag (ze wil steeds gras eten) maar braakt niet meer.
Ik hoef dit niet aan mijn DA te vragen, zij is een tegenstander van KVV.
Ik hoef dit niet aan mijn DA te vragen, zij is een tegenstander van KVV.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Re: Wat is lichter verteerbaar KVV of brok?
Ik zou haar lekker KVV geven. Niet een vet merk kiezen.

Neeltje
-
- Zeer actief
gewone gebakken brok, is lichter te verteren, als ik kijk naar mijn eigen ervaringen.
zowel recent als ik het verleden, nu ook weer hond die ( gebakken) brok beter verdraagt en minder last heeft van het zuur( branden en hoesten van KVV)
Bakken/koken- gaar maken is strikt gezien een vorm van voor verteren, of makkelijker verteerbaar maken.
zowel recent als ik het verleden, nu ook weer hond die ( gebakken) brok beter verdraagt en minder last heeft van het zuur( branden en hoesten van KVV)
Bakken/koken- gaar maken is strikt gezien een vorm van voor verteren, of makkelijker verteerbaar maken.
-
- Actief
kvv en je heb geen last van zuur en een branden gevoel
en nog eens beter ook voor honden.
en de honden blijf langer gezond en leven
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kvv

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
(Geëxpandeerde) brok is lichter verteerbaar. Inderdaad, zoals Sandra al zegt, voorgegaard. De eiwitten zijn al gedeeltelijk afgebroken. Dat gezegd hebbende, het is heel individueel waar je hond beter op reageert.
Ik heb een kat die zich suf kotst op brok, met kvv valt het heel erg mee. Het hoeft dus niet altijd aan de verteerbaarheid te liggen. Soms spelen andere factoren een rol.
Ik heb een kat die zich suf kotst op brok, met kvv valt het heel erg mee. Het hoeft dus niet altijd aan de verteerbaarheid te liggen. Soms spelen andere factoren een rol.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
- Zeer actief
deze mag je bewijzen met harde cijfersbaasje van nesco schreef:kvv en je heb geen last van zuur en een branden gevoel

denk niet dat het gaat lukken , maar toch
Salmonella beperkt zich niet tot verse voeding. De kans is aanwezig dat het ook in brokvoeding zit, dus dat risico is wat mij betreft net zo groot. Mijn honden krijgen geen brokvoeding, aangezien ze daar niet goed op reageren en ik de meerwaarde er op zich al niet van in zie. Voor mij is duidelijk dat een zelf samengestelde voeding beter verteert dan brokvoeding. Mocht er een maag/darm van slag zijn, dan bouw ik op met gestoomde witvis, vuile pens en eventueel een bio KVV (Bandit of Carnibest Bio) en dan normale zelf samengestelde voeding. Bij maagvirussen geef ik dagelijks manuka honing. Ik heb nu een UMF 15 die bewezen een medicinale werking heeft op die maag en bacteriën en virussen te lijf gaat. Mijn oudste hond heeft ook artrose en krijgt geen conventionele NSAID's, maar specifieke kruiden met een medicinale werking. Dat kent geen bijwerkingen op die maag, waardoor hij gewoon zijn NRF kan blijven eten.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Bedankt voor de reacties.
Het gaat inmiddels beter met Mowgli. Ze krijgt nu nog rijst/gekookte kip, vanaf morgen gaat ze langzaam over op KVV van carnibest, ik overleg met de verkoopster wat het beste voor haar is. Eerst kijken hoe het gaat met de KVV, en dan zien hoe haar maag reageert als ze metacam samen met een maagbeschermer krijgt.
Het gaat inmiddels beter met Mowgli. Ze krijgt nu nog rijst/gekookte kip, vanaf morgen gaat ze langzaam over op KVV van carnibest, ik overleg met de verkoopster wat het beste voor haar is. Eerst kijken hoe het gaat met de KVV, en dan zien hoe haar maag reageert als ze metacam samen met een maagbeschermer krijgt.

-
- Zeer actief
waarom laat je eigenlijk de metacam niet staan , vervangen door previcox en dan gewoon voeren zoals je altijd deed 

Ik ben van beide NSAID's geen voorstander, evenals van een conventionele maagbeschermer niet. Ook daar zijn prima alternatieven voor. Maar inderdaad, dan lijkt de Previcox een mindere belasting voor de maag dan Metacam.
- Antonetta
- Zeer actief
Mowgli krijgt de metacam alleen nog als ze pijn heeft samen met de gaviscon als maagbeschermer. Nadat het, ondanks dat ze geen metacam kreeg, weer slechter met haar ging na het eten van brokken, ben ik helemaal op KVV overgestapt. Het is vandaag de derde dag dat ze het krijgt, maar het gaat tot nu toe goed. Ook heeft ze een dag metacam (samen met de gaviscon) nodig gehad, ook dit gaf geen problemen.