Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Populaire rassen door de jaren heen
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Populaire rassen door de jaren heen
Hier loopt sinds kort een chow chow, met een grietje die 'm amper houden kan 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
boerenfoxjes ja, die zie je ook niet veel meer. Das jammer, vond ze ook altijd wel leuk. Beetje fel wel vaak, maar das wel geinig!
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
klopt ze kunnen aardig oud worden. de moeder van tom is dacht ik 14 geworden, en tom zelf wordLaboriginals schreef:Ja, de boerenfox is inderdaad een beetje aan het uitsterven. Hier op het Brabantse platteland in ieder geval wel. Jammer, het waren vaak leuke, slimme hondjes die regelmatig stokoud werden. Op de manege waar ik reed, liep er een in de stal, die nog een nest kreeg toen ze al ruim boven de tien was. Geen probleem. Ze is een jaar of 16 geworden.
over 3 maand alweer 12 en loopt nog makkelijk wandelingen van 2 uur.
maar vind het wel jammer dat je ze steeds minder ziet.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Ingding
- Zeer actief
Je struikelt hier bijna over de Franse Bulldogs. Ook Chihuahuas, Amstaffs en Rottweilers wonen veel in de buurt. Oh en Labradors.
- Dagmar90
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Keeshond X Sheltie & Boerenfox X Keeshond
Ik zie de dalmatier ook steeds minder! Laatst zag ik er toevallig één bij de dierenarts.
Ook komen er steeds meer kruisingen en rare ook haha!
Ook komen er steeds meer kruisingen en rare ook haha!
Be that person that makes others feel special.
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
Hier in de wijk loopt er veel verschillende hondenrassen rond.
Boxer, golden retriever, naakthond ( incl 2 van mij), kangal ( 1 van mij), labrador, chihuahua, dwerg pincher, greyhound, staff, pit's, franse bulldog,zo een hond waarvan de hersenen groter zijn dan het koppie geen idee hoe dat ras heet, overal lopen er meerdere van rond hier in de straat en erom heen.
Verder in de wijk lopen er nog veel meer andere rassen rond maar te veel om op te noemen.
Boeviers zag ik vroeger heel vaak rond lopen maar tegenwoordig nog maar zelden ( toevallig zit er in een wijk langs ons een boevier kennel waarvan ik soms enkele honden tegen van kom)
Boxer, golden retriever, naakthond ( incl 2 van mij), kangal ( 1 van mij), labrador, chihuahua, dwerg pincher, greyhound, staff, pit's, franse bulldog,zo een hond waarvan de hersenen groter zijn dan het koppie geen idee hoe dat ras heet, overal lopen er meerdere van rond hier in de straat en erom heen.
Verder in de wijk lopen er nog veel meer andere rassen rond maar te veel om op te noemen.
Boeviers zag ik vroeger heel vaak rond lopen maar tegenwoordig nog maar zelden ( toevallig zit er in een wijk langs ons een boevier kennel waarvan ik soms enkele honden tegen van kom)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik zie hier vooral veel labradors, boomers en schapendoezen.
Op mijn werk komen we om van de Soft Coated Wheatens, Norfolken en Norwichen maar die zie ik maar heel weinig in het straatbeeld.
De Goldens die ik meemaak zijn stuk voor stuk ontzettende zenuwlijers, die zouden echt met geen mogelijkheid meer kunnen doen waarvoor ze ooit bedoeld waren...
Op mijn werk komen we om van de Soft Coated Wheatens, Norfolken en Norwichen maar die zie ik maar heel weinig in het straatbeeld.
De Goldens die ik meemaak zijn stuk voor stuk ontzettende zenuwlijers, die zouden echt met geen mogelijkheid meer kunnen doen waarvoor ze ooit bedoeld waren...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
schapendoezen? die zie ik nou echt maar zelden. Jammer, want ik vind ze zo leuk!
- Bolliewollie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): SBT
AHT - Aantal honden: 2
als ik hier alleen in de wijk kijk zie ik chihuahua in alle geuren en kleuren, boomers en vooral staff kruisingen , daar kom je zowat in om
vroegah zag ik vooral goldens , doberman en bouvier en jack russels waren geliefd als kleiner ras, iedere manege had wel een stel jack russels lopen en die heette allemaal Jacky!!!
vroegah zag ik vooral goldens , doberman en bouvier en jack russels waren geliefd als kleiner ras, iedere manege had wel een stel jack russels lopen en die heette allemaal Jacky!!!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Hier in de wijk vooral OF swiffers, OF hele grote honden. D'r woont hier verderop bijvoorbeeld een stel die een soortement van Anatool in een flatje houden... En daarnaast veel ambull-achtige honden. Op het veld hier verderop kom ik vooral Herders tegen (Duitsers, een Hollander, een Mechelaar) en een mixje van jachthonden (Kooikers, Labjes, Spaniels..).
Op de Sandelingen kun je je kont niet keren zonder te struikelen over Ridgebacks, Dalmatiers en bruine Labradors
Op de Sandelingen kun je je kont niet keren zonder te struikelen over Ridgebacks, Dalmatiers en bruine Labradors
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
De meerderheid hier in de buurt zijn duitse herders, staffords, am.buldog en wat ik vermoed daarop lijkende kruisingen. Met stip op 1 de franse bullen. Verder zie je van alles en nog wat. Wat je vroeger niet zag en nu regelmatig zijn de waterhonden en ridgebacks. Van vroeger die ik nu eigenlijk nooit meer zie zijn de pekinees, yorkshire terrier, engelse setter (niet helemaal er zit er 1 bij ons op de hondenschool) gordon setter, Sint Bernard
- yuki
- Zeer actief
Ik woon in een staffordrijke buurt
, ook de chi's zijn ruim vertegenwoordigd hier.
Ik zie wel duidelijk waar ik ga wandelen trouwens, de honden uit mijn wijk komen namelijk zelden de wijk uit, in het bos hier zijn de buitenlandertjes zeer ruim vertegenwoordigd. In het heemsteedse bos zie ik veel labs, retrievers en doodles (vaak vergezegld van dames in waxjassen met dubarrylaarzen
)
Ik heb het idee, mn hier op het forum, dat de poedels in opmars zijn. Persoonljk denk ik dat het niet in het belang van het ras is als het populair wordt, integendeel. Gelukkig verliest de shar-pei gestaag aan populariteit, maar wel te laat helaas.....
Ik zie wel duidelijk waar ik ga wandelen trouwens, de honden uit mijn wijk komen namelijk zelden de wijk uit, in het bos hier zijn de buitenlandertjes zeer ruim vertegenwoordigd. In het heemsteedse bos zie ik veel labs, retrievers en doodles (vaak vergezegld van dames in waxjassen met dubarrylaarzen
Ik heb het idee, mn hier op het forum, dat de poedels in opmars zijn. Persoonljk denk ik dat het niet in het belang van het ras is als het populair wordt, integendeel. Gelukkig verliest de shar-pei gestaag aan populariteit, maar wel te laat helaas.....
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
Neeltje
Hier lopen dus wel heel veel golden retrievers en duitse herders. Een paar Amerikaanse Bulldoggen en de stafford valt wel mee. Veel shi tzu's en broodfok gedoe (vind ik een betere naam dan Boomer, ik wil dat hondje uit de tv serie niet beledigen.

-
Sita
- Zeer actief
Ook hier bijna geen bouviers, duitse herders of maltezertjes meer.
Trend in 't Gooi is nu de Rodesian Ridgeback, Vizsla, labradoodle en stabij. Weimaraner zie ik al weer wat minder net zoals de tollers. Verder ook nog heel veel labjes en jack russells. Lijkt er ook op dat de hype van de staffords ook alweer op zijn retour is.
Trend in 't Gooi is nu de Rodesian Ridgeback, Vizsla, labradoodle en stabij. Weimaraner zie ik al weer wat minder net zoals de tollers. Verder ook nog heel veel labjes en jack russells. Lijkt er ook op dat de hype van de staffords ook alweer op zijn retour is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
ik heb ontdekt dat er hier ook twee puli's wonen, volgens mij zijn er hier in Gouda heel wat bijzondere rassen te vinden. Ook een wetterhoun komt in het park.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
In mijn straat (een plein met enkele huisjes en heel veel flats, dus veel woningen bij elkaar) zijn ik en mijn buren de enige die geen pitbull/stafford hebben.
Sowieso zijn de staffords/pitbulls heel erg in de mode in deze wijk, helaas, want hoewel ik absoluut niets tegen de honden ansich heb stikt het hier ook van de onverantwoordelijke eigenaren.
Sowieso zijn de staffords/pitbulls heel erg in de mode in deze wijk, helaas, want hoewel ik absoluut niets tegen de honden ansich heb stikt het hier ook van de onverantwoordelijke eigenaren.