Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar sta ik op dit moment in dit plaatje
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Waar sta ik op dit moment in dit plaatje
Hallo allemaal, ben al tijden hier niet geweest maar dit is eigelijk de enige plek waar ik deze vraag kan stellen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om de situatie wat te begrijpen en de hond in kwestie een rustig plekje te kunnen geven.
Vorige week kwam ik de hond in kwestie tegen op FB, het hondje heeft mijn moeder te samen met 3 broertjes en moederhond naar nederland gehaald.
Moederhond bleef bij mijn moeder de pups bij mij in de opvang, op vertrouwen zijn de pups geplaatst bij mensen.
Toen ik doorhad dat het dus 1 van de pups van toen was heb ik contact opgenomen met de nieuwe eigenaar.
Na een aantal dagen kwam bij mij het bericht binnen dat het hondje niet kon blijven en of ik niemand wist voor hem, hij moest namelijk voor de volgende dag weg.
Hondje is diezelfde avond nog naar mij gekomen.
Helaas kreeg ik achteraf dus een heel verhaal wat het nu dus lastig maakt wie wettelijk gezien de eigenaar is van dit hondje.
Hopelijk kan ik het goed uitleggen, ik gebruik personen A B C en D om het iets duidelijk te houden.
Beginnend bij persoon A, deze heeft in januari 2012 deze hond van mij overgenomen en voor betaald, dus wettelijk gezien de eigenaar, maar nu komt het.
Persoon A heeft in januari dit jaar samen met persoon B een afstandsverklaring getekend.
Persoon B zou het hondje naar bekend adres brengen dit was ook afgesproken met persoon A
Hondje is niet door Persoon B naar bekend adres gegaan maar naar persoon C
Persoon C had een week proeftijd, maar wilde het hondje niet waardoor hondje doorgegaan is naar persoon D
Persoon D kon het hondje niet aan en zocht een plek voor hem, Persoon B wilde het hondje niet terug, en zo is hij dus bij mij beland.
In deze periode wist persoon A niet waar het hondje verbleef, Sindskort weet ze dit dus wel.
Nadat ik de hond in huis kreeg heeft ze hem ook als vermist opgegeven ( dit was zo'n anderhalve week later)
Persoon A heeft ondertussen nadat ik dus het hondje hier had de afstandverklaring terug gekregen van persoon B omdat persoon B al dit gezeur zat was, wat ik eigelijk goed kan begrijpen.
Persoon A heeft op dit moment nog de gegevens van de hond en staat ook nog steeds op naam.
Is zij dan ondanks de afstandsverklaring met persoon B nog steeds de eigenaar ?, persoon B wilde de hond niet dus op dat moment dacht ik dus dat die geen eigenaar meer had, of nou ja misschien Persoon D
Het is rondom het hondje zo gedoe geworden, ik wil dat het nu klaar is, helaas heb ik echter op dit moment geen poot om op te staan, dit hondje heeft medische hulp nodig, het is geen spoed maar het moet wel gebeuren dit werd als pup al aangegeven bij de dierenarts, dierenarts kan alleen niet helpen omdat de hond niet van mij is, dit kan ik niet bewijzen.
Nu zal persoon A nog terug bellen naar me zodat we het kunnen regelen, maar ze stelt bepaalde eisen waar ik niet zo blij mee ben.
Nu ben ik vooral bang dat hondje weer de dupe word door haar word meegenomen en weer in de molen komt met verschillende eigenaren omdat persoon A op dit moment niet de middelen heeft om voor hem te zorgen.
Zodoende ben ik dus aan het kijken waar ik nu sta als verzorger van het hondje.
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen, of uitspreken wat jullie denken.
Ik hoor veel verschillende dingen helaas en word er maar niet wijzer uit.
Gr Marielle
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om de situatie wat te begrijpen en de hond in kwestie een rustig plekje te kunnen geven.
Vorige week kwam ik de hond in kwestie tegen op FB, het hondje heeft mijn moeder te samen met 3 broertjes en moederhond naar nederland gehaald.
Moederhond bleef bij mijn moeder de pups bij mij in de opvang, op vertrouwen zijn de pups geplaatst bij mensen.
Toen ik doorhad dat het dus 1 van de pups van toen was heb ik contact opgenomen met de nieuwe eigenaar.
Na een aantal dagen kwam bij mij het bericht binnen dat het hondje niet kon blijven en of ik niemand wist voor hem, hij moest namelijk voor de volgende dag weg.
Hondje is diezelfde avond nog naar mij gekomen.
Helaas kreeg ik achteraf dus een heel verhaal wat het nu dus lastig maakt wie wettelijk gezien de eigenaar is van dit hondje.
Hopelijk kan ik het goed uitleggen, ik gebruik personen A B C en D om het iets duidelijk te houden.
Beginnend bij persoon A, deze heeft in januari 2012 deze hond van mij overgenomen en voor betaald, dus wettelijk gezien de eigenaar, maar nu komt het.
Persoon A heeft in januari dit jaar samen met persoon B een afstandsverklaring getekend.
Persoon B zou het hondje naar bekend adres brengen dit was ook afgesproken met persoon A
Hondje is niet door Persoon B naar bekend adres gegaan maar naar persoon C
Persoon C had een week proeftijd, maar wilde het hondje niet waardoor hondje doorgegaan is naar persoon D
Persoon D kon het hondje niet aan en zocht een plek voor hem, Persoon B wilde het hondje niet terug, en zo is hij dus bij mij beland.
In deze periode wist persoon A niet waar het hondje verbleef, Sindskort weet ze dit dus wel.
Nadat ik de hond in huis kreeg heeft ze hem ook als vermist opgegeven ( dit was zo'n anderhalve week later)
Persoon A heeft ondertussen nadat ik dus het hondje hier had de afstandverklaring terug gekregen van persoon B omdat persoon B al dit gezeur zat was, wat ik eigelijk goed kan begrijpen.
Persoon A heeft op dit moment nog de gegevens van de hond en staat ook nog steeds op naam.
Is zij dan ondanks de afstandsverklaring met persoon B nog steeds de eigenaar ?, persoon B wilde de hond niet dus op dat moment dacht ik dus dat die geen eigenaar meer had, of nou ja misschien Persoon D
Het is rondom het hondje zo gedoe geworden, ik wil dat het nu klaar is, helaas heb ik echter op dit moment geen poot om op te staan, dit hondje heeft medische hulp nodig, het is geen spoed maar het moet wel gebeuren dit werd als pup al aangegeven bij de dierenarts, dierenarts kan alleen niet helpen omdat de hond niet van mij is, dit kan ik niet bewijzen.
Nu zal persoon A nog terug bellen naar me zodat we het kunnen regelen, maar ze stelt bepaalde eisen waar ik niet zo blij mee ben.
Nu ben ik vooral bang dat hondje weer de dupe word door haar word meegenomen en weer in de molen komt met verschillende eigenaren omdat persoon A op dit moment niet de middelen heeft om voor hem te zorgen.
Zodoende ben ik dus aan het kijken waar ik nu sta als verzorger van het hondje.
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen, of uitspreken wat jullie denken.
Ik hoor veel verschillende dingen helaas en word er maar niet wijzer uit.
Gr Marielle
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Waar sta ik op dit moment in dit plaatje
hoe lang is de hond weg bij persoon A?
als dat niet lang is en de afstandsverklaring wordt verscheurd denk ik dat A de hond terug zou moeten krijgen als ze het echt willen (qua eigendom dan)
als dat niet lang is en de afstandsverklaring wordt verscheurd denk ik dat A de hond terug zou moeten krijgen als ze het echt willen (qua eigendom dan)

-
- Vaste gebruiker
Dit alles speelt denk ik nu 2 weken, dus dat is niet lang.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat is niet lang nee. ik heb geen idee maar zou gokken dat A de eigenaar is.
waarom gaat het hondje niet terug naar haar?
waarom gaat het hondje niet terug naar haar?

- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Ik vind het vriendelijk van je dat je met A naar een oplossing zoekt. Weet de reden van afstand niet en hoef die ook niet te weten maar feit is dat A de hond niet meer wilde.
Plaatsen jullie honden vanuit een stichting of waren deze zo door jullie meegenomen.
Plaatsen jullie honden vanuit een stichting of waren deze zo door jullie meegenomen.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik denk dat je geen recht op het hondje hebt, maar pesroon A (als de afstandsverklaring dus weg is). maar hierbij moet ikw el vermelden dat ik dat denk en verder geen jurist ben ofzo.
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Is het hondje nu in 2 weken bij 4 verschillende mensen geweest, of begrijp ik dat verkeerd?
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik zou me niet zo druk maken om wie wel en niet de eigenaar is. volgens de wet, is een hond een ding, en heel moeilijk te achterhalen wie de wettige eigenaar is.
wat je wel kan doen, is in ieder geval de bonnetjes bewaren van alles wat je voor de hond uitgeeft. dus ook van voer.
daarnaast zou ik vragen wat eigenaar A nu wil. de hond terug of niet?
als hij de hond niet terug wilt, kan je hem alsnog een afstandsverklaring tekenen. in hoeverre een afstandsverklaring wetsgeldig is, zou ik eigenlijk niet weten.
als de hond gechipt is, kun je hem op je eigen naam en adres laten zetten.
vreemde dierenarts eigenlijk die een hond niet wil helpen als jij zegt geen eigenaar te zijn. veel dierenartsen behandelen dieren gewoon, als de rekening maar betaalt wordt.
als ik een aangereden hond zie, die ik op mijn kosten wil laten behandelen (maar ik niet de eigenaar ben) zal de dierenarts dat volgens mij doen.
wat je wel kan doen, is in ieder geval de bonnetjes bewaren van alles wat je voor de hond uitgeeft. dus ook van voer.
daarnaast zou ik vragen wat eigenaar A nu wil. de hond terug of niet?
als hij de hond niet terug wilt, kan je hem alsnog een afstandsverklaring tekenen. in hoeverre een afstandsverklaring wetsgeldig is, zou ik eigenlijk niet weten.
als de hond gechipt is, kun je hem op je eigen naam en adres laten zetten.
vreemde dierenarts eigenlijk die een hond niet wil helpen als jij zegt geen eigenaar te zijn. veel dierenartsen behandelen dieren gewoon, als de rekening maar betaalt wordt.
als ik een aangereden hond zie, die ik op mijn kosten wil laten behandelen (maar ik niet de eigenaar ben) zal de dierenarts dat volgens mij doen.
-
- Vaste gebruiker
De hond is idd naar 4 eigenaren gegaan in deze korte periode, dat was voor mij ook de rede om per direct te zeggen nou is het genoeg.
Persoon A kan het hondje niet meer houden door persoonlijke omstandigheden.
We zitten beide bij dezelfde dierenarts, persoon A heeft de dierenarts vermeld dat ze niet wil dat die geholpen word, ik wil dit hondje tegelijk castereren als het andere probleem verhelpen.
Zoiezo om de kosten te drukken, want tegelijk is het gewoon goedkoper, daarnaast is het hondje agressief naar niet geholpen soortgenoten, heb ik op dit moment 2 niet geholpen teven lopen en hij blijft de andere lastig vallen om op te rijden, voor mij genoeg redene om hem te laten helpen.
Ik krijg de gegevens niet eerder dan dat ik mee ga met de eisen wat deze persoon heeft, Contract opstellen waar dus in staat dat ze op afspraak langs mag komen en ik updates blijf doen.
Gister had ik zoiets doe alles zolang beesie maar geholpen is, maar nu begint het me toch wel te benauwen.
Ik ben echt de moeilijkste niet, ze mag best eens langskomen en updates vind ik prima, maar om nou te zeggen zwart op wit?
Ben vooral bang dat dit straks dagelijks gaat worden ofzo, Over de updates was het ook al eens per week/2 weken.
En dat het niet voor even is maar dat ze heel lang blijft plakken.
Ik zoek geen nieuw persoon in mijn leven, en moet eerlijk zeggen heb weinig schik dat dat contract me blijft achtervolgen en het hondje opeens wel weer opgehaald kan worden wegens contractbreuk ofzo.
Het is echt een rare situatie waar ik in ben beland, ik wist niet beter dat persoon D de eigenaar was op het moment dat ik hem kreeg, de papieren waren foetsie werd mij gezegt, en tja dat gebeurd met de handel in dieren wel vaker.
Ben ondertussen 5 dagen al bezig hoe ik dit het beste kan oplossen, en moet zeggen word er toch wel gestoord van.
@t nusca dit gaat niet via een stichting helaas, dan was het waarschijnlijk een stuk makkelijker geweest ivm contracten die je moet tekenen voordat je de hond meekrijgt
Dat heb ik toen niet gedaan, tja ik ging uit van vertrouwen, had gemeld dat ze moest berichten als hondje weg zou moeten, maar goed dat is allemaal mondeling. en heb je niks aan.
Persoon A kan het hondje niet meer houden door persoonlijke omstandigheden.
We zitten beide bij dezelfde dierenarts, persoon A heeft de dierenarts vermeld dat ze niet wil dat die geholpen word, ik wil dit hondje tegelijk castereren als het andere probleem verhelpen.
Zoiezo om de kosten te drukken, want tegelijk is het gewoon goedkoper, daarnaast is het hondje agressief naar niet geholpen soortgenoten, heb ik op dit moment 2 niet geholpen teven lopen en hij blijft de andere lastig vallen om op te rijden, voor mij genoeg redene om hem te laten helpen.
Ik krijg de gegevens niet eerder dan dat ik mee ga met de eisen wat deze persoon heeft, Contract opstellen waar dus in staat dat ze op afspraak langs mag komen en ik updates blijf doen.
Gister had ik zoiets doe alles zolang beesie maar geholpen is, maar nu begint het me toch wel te benauwen.
Ik ben echt de moeilijkste niet, ze mag best eens langskomen en updates vind ik prima, maar om nou te zeggen zwart op wit?
Ben vooral bang dat dit straks dagelijks gaat worden ofzo, Over de updates was het ook al eens per week/2 weken.
En dat het niet voor even is maar dat ze heel lang blijft plakken.
Ik zoek geen nieuw persoon in mijn leven, en moet eerlijk zeggen heb weinig schik dat dat contract me blijft achtervolgen en het hondje opeens wel weer opgehaald kan worden wegens contractbreuk ofzo.
Het is echt een rare situatie waar ik in ben beland, ik wist niet beter dat persoon D de eigenaar was op het moment dat ik hem kreeg, de papieren waren foetsie werd mij gezegt, en tja dat gebeurd met de handel in dieren wel vaker.
Ben ondertussen 5 dagen al bezig hoe ik dit het beste kan oplossen, en moet zeggen word er toch wel gestoord van.
@t nusca dit gaat niet via een stichting helaas, dan was het waarschijnlijk een stuk makkelijker geweest ivm contracten die je moet tekenen voordat je de hond meekrijgt

Dat heb ik toen niet gedaan, tja ik ging uit van vertrouwen, had gemeld dat ze moest berichten als hondje weg zou moeten, maar goed dat is allemaal mondeling. en heb je niks aan.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Maar wat wil persoon A dan? als ze niet voor de hond kan zorgen, maar ze wil ook niet dat jij hem hebt ofzo?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
zou persoon A de hond ophalen, als jij die naar het asiel (als gevonden hondje) zou brengen?
een asiel mag, legaal, na twee weken, de hond herplaatsen.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Lastige situatie.
Mijn mening is dat A niks meer te zeggen heeft over de hond. Op het moment dat A het hondje overgaf aan B, is die de rechtmatige eigenaar geworden. Zelfde van B naar C en van C naar D.
Neem anders eens contact op met de jurofoon. Kijken wat hun zeggen....
Mijn mening is dat A niks meer te zeggen heeft over de hond. Op het moment dat A het hondje overgaf aan B, is die de rechtmatige eigenaar geworden. Zelfde van B naar C en van C naar D.
Neem anders eens contact op met de jurofoon. Kijken wat hun zeggen....
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Waarom heeft persoon A bij de afstandsverklaring de gegevens (paspoort etc) niet mee overhandigd?
A doet afstand dus die is niet meer de eigenaar...
Raar verhaal dat A wel de rechten maar niet de plichten meer wil...
Kun je niet via een juridisch loket info opvragen?
Ingrid
PS.. Kan de da zomaar medische zorg afwijzen als de hond het wel nodig heeft... geen spoed? maar het kan wel uiteindelijk spoed worden.. en wat doe je dan?
Ingrid
PS.. Kan de da zomaar medische zorg afwijzen als de hond het wel nodig heeft... geen spoed? maar het kan wel uiteindelijk spoed worden.. en wat doe je dan?

Lizzy & Faya, de oppashondjes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Ik zou naar een andere dierenarts gaan zodat de hond geholpen kan worden. En mevrouw A wilde van de hond af en nu doet ze moeilijk? Begrijp ik het zo goed? Wat wil ze nu precies?

Fan van de bredere rassen honden en paarden
-
- Vaste gebruiker
Ze vind het prima dat ik hem zou krijgen zolang het onder haar voorwaarde is en dat is dus het contract dat ze op afspraak langs mag komen en de zeer regelmatige updates ( mail)Miezemuis schreef:Maar wat wil persoon A dan? als ze niet voor de hond kan zorgen, maar ze wil ook niet dat jij hem hebt ofzo?
Persoon B heb ik zelf nooit gesproken, dus waarom toen alles niet is overgedragen weet ik niet.Buddyboy schreef:Waarom heeft persoon A bij de afstandsverklaring de gegevens (paspoort etc) niet mee overhandigd?
Ingrid
Het zou kunnen dat het paspoort en dergelijke gewoon foetsie is, maar dat weet ik dus niet.
Juridisch loket is naar mijn idee ook niet echt duidelijk, deze heb ik gebelt en volgens hun is A nog steeds eigenaar.
Omdat hij nog steeds op haar naam staat, en neem aan dat ze daarmee de chip bedoeld.
Hondje in kwestie is nou rond de anderhalf.Célie schreef:Hoe oud is de hond dan ? Omdat je het over castreren hebt en je in het begintopic spreekt over pups.
Ik heb hem als pup van 8 weken opgevangen, tot een week op 13/14 daarna is die naar persoon A gegaan

Nee denk niet dat ze hem zou ophalen, misschien dat ze vrienden zal gaan regelen en dan begint de ellende weer van voor af aan en daar heb ik niet zoveel zin in eigelijk.Emma schreef:zou persoon A de hond ophalen, als jij die naar het asiel (als gevonden hondje) zou brengen?
Hondje is in 2 weken tijd alle kanten op geslingerd, nu het asiel in gooien en het risico lopen dat ze idd de hond viavia terug krijgt pas ik voor.
Tja naar een andere dierenarts is makkelijker gezegt dan gedaan, het dier staat als vermist opgegegeven en dit is naar mijn weten nog niet opgeheven ook al weet ze waar die nu zit.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Weet je.
Persoon A heeft de hond afgestaan.
En er is toen met de hond geleurd.
Als je dit kunt aantonen en daarnaast de bonnetjes bewaard denk ik dat je niks te vrezen hebt voor persoon A.
Ik zou in jou situatie Persoon A uitnodigen en haar opnieuw een afstandsverklaring te laten tekenen. Zodat het hondje gewoon jou eigendom wordt.
Persoon A heeft de hond afgestaan.
En er is toen met de hond geleurd.
Als je dit kunt aantonen en daarnaast de bonnetjes bewaard denk ik dat je niks te vrezen hebt voor persoon A.
Ik zou in jou situatie Persoon A uitnodigen en haar opnieuw een afstandsverklaring te laten tekenen. Zodat het hondje gewoon jou eigendom wordt.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 07 feb 2013 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Ik weet niet hoe goed jij persoon A kent, maar ik vind dat ze helemaal niet allerlei eisen mag gaan stellen.
ZIJ kan niet meer voor de hond zorgen en wil hem ergens anders onderbrengen. Als ze updates ontvangt en af en toe langs mag komen; leuk! Maar dat ze dit gaat eisen vind ik echt not done.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Je hebt het hondje herplaatst naar A met 14 weken en alle wisselingen hebben in ongeveer 2 weken plaatsgevonden.marielle231 schreef:
n.
Dan zou het hondje nu 16 weken oftewel een maand of 4 zijn, of begrijp ik het nu verkeerd?
Dan al agressief naar niet geholpen soortgenoten vind ik erg vroeg. Castreren ook, maar ook dat is een andere discussie.
Ik ben geen jurist maar zoals ik het begrijp heb jij 6 weken de zorg op je genomen en betaald. Is er een afstandsverklaring ingevuld en wil niemand de hond.
Lijkt mij dat je dan naar een andere DA gaat die wel wil doen wat jij nodig acht en vandaar herplaats je hem naar een nieuw adres. Geen À, B, C of D meer. Gewoon wat jij wilt dus.
@ Sorry, had niet gezien dat de hond nu 1,5 was.
Dan nog zou ik A houden aan de afstandsverklaring of een nieuwe laten tekenen en dan doen wat jij nodig acht
Laatst gewijzigd door flamme op 07 feb 2013 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Volgens mij heb jij te goeder trouw de hond overgenomen van persoon D en heb je ook niks te maken met persoon A ( of B of C) Persoon A heeft te maken met persoon B en persoon B met persoon C enz.
Maar goed, als het enige wat persoon A wil, is af en toe een update en de mogelijkheid om de hond nog eens te bezoeken.... In de praktijk komt daar toch vaak weinig van terecht. Het klinkt mij ook meer als een vorm van controle nadat persoon B niet gedaan heeft wat afgesproken was en de hond voor persoon A ineens onvindbaar was. (Al heb ik natuurlijk geen idee of dat werkelijk het geval is omdat ik de situatie niet ken)
Maar goed, als het enige wat persoon A wil, is af en toe een update en de mogelijkheid om de hond nog eens te bezoeken.... In de praktijk komt daar toch vaak weinig van terecht. Het klinkt mij ook meer als een vorm van controle nadat persoon B niet gedaan heeft wat afgesproken was en de hond voor persoon A ineens onvindbaar was. (Al heb ik natuurlijk geen idee of dat werkelijk het geval is omdat ik de situatie niet ken)
Groetjes, Marjan
-
- Zeer actief
Ik zou naar persoon A duidelijk aangeven dat ze jou zal moeten vertrouwen. En je tekent geen contract. Dat als duidelijke boodschap.marielle231 schreef:Ze vind het prima dat ik hem zou krijgen zolang het onder haar voorwaarde is en dat is dus het contract dat ze op afspraak langs mag komen en de zeer regelmatige updates ( mail)Miezemuis schreef:Maar wat wil persoon A dan? als ze niet voor de hond kan zorgen, maar ze wil ook niet dat jij hem hebt ofzo?
Persoon B heb ik zelf nooit gesproken, dus waarom toen alles niet is overgedragen weet ik niet.Buddyboy schreef:Waarom heeft persoon A bij de afstandsverklaring de gegevens (paspoort etc) niet mee overhandigd?
Ingrid
Het zou kunnen dat het paspoort en dergelijke gewoon foetsie is, maar dat weet ik dus niet.
Juridisch loket is naar mijn idee ook niet echt duidelijk, deze heb ik gebelt en volgens hun is A nog steeds eigenaar.
Omdat hij nog steeds op haar naam staat, en neem aan dat ze daarmee de chip bedoeld.
Hondje in kwestie is nou rond de anderhalf.Célie schreef:Hoe oud is de hond dan ? Omdat je het over castreren hebt en je in het begintopic spreekt over pups.
Ik heb hem als pup van 8 weken opgevangen, tot een week op 13/14 daarna is die naar persoon A gegaan
Nee denk niet dat ze hem zou ophalen, misschien dat ze vrienden zal gaan regelen en dan begint de ellende weer van voor af aan en daar heb ik niet zoveel zin in eigelijk.Emma schreef:zou persoon A de hond ophalen, als jij die naar het asiel (als gevonden hondje) zou brengen?
Hondje is in 2 weken tijd alle kanten op geslingerd, nu het asiel in gooien en het risico lopen dat ze idd de hond viavia terug krijgt pas ik voor.
Tja naar een andere dierenarts is makkelijker gezegt dan gedaan, het dier staat als vermist opgegegeven en dit is naar mijn weten nog niet opgeheven ook al weet ze waar die nu zit.
Het gesjouw met de pup zal haar ook nog wel dwarszitten.
Voor castreren vind ik het nog te vroeg, in de zin dat je daarvoor de hond nog te kort hebt. (Persoon A zal er nog te emotioneel aan gehecht zijn.)
Ik zou daar nog een paar maanden mee wachten, dan krijg je er geen discussie meer over.
-
- Vaste gebruiker
Om even duidelijk te zijn over de leeftijd, deze hond heb ik als pup eind 2011 opgevangen 
Dus nu is hij rond de anderhalf jaar oud
En tja niet casteren is voor mij eigelijk geen optie, hij blijft mijn oude hond berijden en dat gaat nog eens in een gevecht uitdraaien, daarnaast zit ik met de 2 niet geholpen teven waarvan 1 van een stichting als opvanger, ik wil hier geen ongelukken.
Het niet laten helpen was vooral omdat de hond nog steeds van haar is denk ik.
Verder heb ik persoon A net weer gesproken en idd aangegeven dat het contract me gaat benauwen.
Snap haar in de zin van wat er allemaal gebeurd is en waarom ze het niet meer vertrouwd, dus hopelijk ziet ze van het contract af.

Dus nu is hij rond de anderhalf jaar oud

En tja niet casteren is voor mij eigelijk geen optie, hij blijft mijn oude hond berijden en dat gaat nog eens in een gevecht uitdraaien, daarnaast zit ik met de 2 niet geholpen teven waarvan 1 van een stichting als opvanger, ik wil hier geen ongelukken.
Het niet laten helpen was vooral omdat de hond nog steeds van haar is denk ik.
Verder heb ik persoon A net weer gesproken en idd aangegeven dat het contract me gaat benauwen.
Snap haar in de zin van wat er allemaal gebeurd is en waarom ze het niet meer vertrouwd, dus hopelijk ziet ze van het contract af.
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Wat is het voor ras?
Wel fijn dat A nog wel wil communiceren. Blijf contact houden. Wellicht draait ze dan bij. En krijgt ze weervertrouwen in de situatie. Castreren is voor jou wel belangrijk du blijf bij je besluit.
Wel fijn dat A nog wel wil communiceren. Blijf contact houden. Wellicht draait ze dan bij. En krijgt ze weervertrouwen in de situatie. Castreren is voor jou wel belangrijk du blijf bij je besluit.

Lizzy & Faya, de oppashondjes
Heel simpel, jij hebt nu inmiddels de hond een aantal weken gezien de wet zegt naar 2 weken (ding) is het van jouw.
Jij gaat naar een andere dierenarts, laat daar een nieuw boekje opstellen, lijkt me wel handig voor in de toekomst en de andere is toch al foetsie. Daar laten helpen en zo lang ze niet weet waar je woont negeren. Het is haar hond niet meer en ze heeft er niks over te vertellen laat staan uit te maken. Ze houdt je mooi aan het lijntje op deze manier.
Succes. Dit is zoals ik het zou aanpakken.
Jij gaat naar een andere dierenarts, laat daar een nieuw boekje opstellen, lijkt me wel handig voor in de toekomst en de andere is toch al foetsie. Daar laten helpen en zo lang ze niet weet waar je woont negeren. Het is haar hond niet meer en ze heeft er niks over te vertellen laat staan uit te maken. Ze houdt je mooi aan het lijntje op deze manier.
Succes. Dit is zoals ik het zou aanpakken.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Waar moet de hond dan aan geholpen worden? Het ligt er aan of zijn klacht niet verergerd door er langer mee te wachten. En is het de bedoeling dat de hond nu blijvend bij jou blijft of wil je hem nogmaals herplaatsen.
Is de hond gechipt? zo nee dan zou ik dit gelijk doen en op je naam zetten. Laat ze dan nog maar aantonen dat de hond van haar is.
De tip van het asiel vind ik nog niet zo gek. Je kunt evt overleggen met het asiel over dit probleem. Misschien kunnen ze je helpen en mag de hond gewoon bij jou de twee weken als gastgezin zitten en daarna kun je hem dan legaal adopteren (als het de bedoeling is om de hond zelf te houden). Zou je hem naar het asiel brengen zou ik het verhaal er wel bij zeggen en ook met de waarschuwing kijk uit met de evt "eigenaren" die zeggen dat het hun hond is.
Suc6 ermee!
Is de hond gechipt? zo nee dan zou ik dit gelijk doen en op je naam zetten. Laat ze dan nog maar aantonen dat de hond van haar is.
De tip van het asiel vind ik nog niet zo gek. Je kunt evt overleggen met het asiel over dit probleem. Misschien kunnen ze je helpen en mag de hond gewoon bij jou de twee weken als gastgezin zitten en daarna kun je hem dan legaal adopteren (als het de bedoeling is om de hond zelf te houden). Zou je hem naar het asiel brengen zou ik het verhaal er wel bij zeggen en ook met de waarschuwing kijk uit met de evt "eigenaren" die zeggen dat het hun hond is.
Suc6 ermee!
LEVEN EN LATEN LEVEN
-
- Vaste gebruiker
Als ik de hond een aantal weken had gehad was het misschien makkelijker geweest, ik heb de hond op dit moment nog geen week.
Hond in kwestie heeft een navelbreuk, Gat ten grote van mijn pink ongeveer, vind het moeilijk te schatten, de DA heeft mij toen in 2011 al gemeld dat dit verholpen moest worden
Ik als opvanger was zelfs bereid mee te betalen, hier hebben zowel ik als mijn moeder geen gehoor meer van gekregen van persoon A.
Nu dus een jaar later is het nog niet verholpen, en omdat mij toen gezegt is dat het geen spoed maar wel gedaan moest worden, wil ik dit nu ook doen.
Asiel zou ik eens kunnen bellen, deze mensen zullen vast vaker dit soort vage problemen zijn tegen gekomen.
Hond in kwestie heeft een navelbreuk, Gat ten grote van mijn pink ongeveer, vind het moeilijk te schatten, de DA heeft mij toen in 2011 al gemeld dat dit verholpen moest worden
Ik als opvanger was zelfs bereid mee te betalen, hier hebben zowel ik als mijn moeder geen gehoor meer van gekregen van persoon A.
Nu dus een jaar later is het nog niet verholpen, en omdat mij toen gezegt is dat het geen spoed maar wel gedaan moest worden, wil ik dit nu ook doen.
Asiel zou ik eens kunnen bellen, deze mensen zullen vast vaker dit soort vage problemen zijn tegen gekomen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Is de hond gechipt en weet je nog bij welke databank? Zoja dan kan je gewoon zelf de gegevens veranderen en op jouw naam zetten, hoeveel dat kost weet ik niet. Jij hebt de hond nu, persoon A hoefde de hond niet en heeft hem zelf doorgegeven. Ze heeft niks te eisen vind ik. Dan had ze de hond maar moeten houden.
Ook al staat de hond op haar naam, als jij hem verzorgt en in huis hebt en alles betaald is ie van jou. Ik zou gewoon zelf de chip veranderen en een nieuwe baas zoeken zonder inspraak van persoon A. Is ze jouw mening komen vragen toen ze hem zelf ging herplaatsen?
Ook al staat de hond op haar naam, als jij hem verzorgt en in huis hebt en alles betaald is ie van jou. Ik zou gewoon zelf de chip veranderen en een nieuwe baas zoeken zonder inspraak van persoon A. Is ze jouw mening komen vragen toen ze hem zelf ging herplaatsen?
-
- Zeer actief
Chemische castratie is niet zo heel duur en werkt meteen. En ik zou naar persoon A inderdaad voet bij stuk houden.marielle231 schreef:Als ik de hond een aantal weken had gehad was het misschien makkelijker geweest, ik heb de hond op dit moment nog geen week.
Het rijden kan overigens ook door de stress komen.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Het rijden kan overigens ook door de stress komen.[/quote]
Dit is een goeie inderdaad, zelf belonend gedrag.
TS weet je al wat je zelf wil met de hond?
houden of herplaatsen?
Dit is een goeie inderdaad, zelf belonend gedrag.
TS weet je al wat je zelf wil met de hond?
houden of herplaatsen?
LEVEN EN LATEN LEVEN
-
- Vaste gebruiker
Het rijden doet die al erg lang, dit hoorde ik van iemand waar persoon A lang in huis heeft gewoond.
Liever in 1 keer dan dat chemisch casteren
Op dit moment blijft de hond, maar zoals ik al zei het moet wel goed gaan met de roedel hier
Gaat dit niet ga ik via de stichting waar ik voor opvang een plekje zoeken maar dat is op dit moment nog niet van toepassing.
Liever in 1 keer dan dat chemisch casteren

Op dit moment blijft de hond, maar zoals ik al zei het moet wel goed gaan met de roedel hier

Gaat dit niet ga ik via de stichting waar ik voor opvang een plekje zoeken maar dat is op dit moment nog niet van toepassing.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Dat.sTefaniA schreef:Is de hond gechipt en weet je nog bij welke databank? Zoja dan kan je gewoon zelf de gegevens veranderen en op jouw naam zetten, hoeveel dat kost weet ik niet. Jij hebt de hond nu, persoon A hoefde de hond niet en heeft hem zelf doorgegeven. Ze heeft niks te eisen vind ik. Dan had ze de hond maar moeten houden.
Bijhouden welke kosten je aan de hond hebt, bonnetjes bewaren en schrijven en laat Persoon A maar stampvoeten. Zij heeft de hond weggedaan, door allerlei omwegen is de hond terug bij jou beland en jij bent nu de eigenaar en beslist. Klaar uit.