Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy Nestje
Moderator: moderatorteam
-
senna-may
Puppy Nestje
Wat komt er allemaal bij een puppy nestje kijken ?
Laatst gewijzigd door senna-may op 08 feb 2013 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lets have fun
Re: Puppy Nestje
senna-may schreef:Ik wil dolgraag met mijn hond ( een havanezer ) een nestje. Ze is al 7 jaar is dat al oud om nog een nestje te krijgen ? Maar me moeder wil het ook niet hoe kan ik haar over halen ?
-
senna-may
Ik heb de tekst aangepast wil iedereen daar op reageren ?
Laatst gewijzigd door senna-may op 08 feb 2013 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
7 is te oud ja.
En lees je eerst eens goed in over het fokken.
Een nestje is niet alleen maar leuk.
Hou er rekening mee dat je ook de teef kan verliezen.
Dat er een keizersnee gedaan moet worden etc.
En als je moeder het niet wilt dan houd het toch al een heel end op aangezien zij voor de kosten zou moeten opdraaien
En als je moeder het niet wilt dan houd het toch al een heel end op aangezien zij voor de kosten zou moeten opdraaien

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Laten we even voorbij gaan aan het feit dat 7 jaar veel te oud is om een eerste nestje te krijgen, oke het kán goed gaan maar toch zit daar een hoog risico aan.
Waarom vindt je moeder het niet goed, en hoe oud ben je zelf ?
Weet je wat je nodig hebt om te fokken?
Heeft je teef de nodige testen ondergaan?
Heeft ze een stamboom?
Heb je afnemers voor de pupjes?
Weet je wat de kosten zijn voor dierenarts om moeder en pups te voorzien van eventuele onvoorziene dingen zoals keizersnede ? (dan hebben we het nog niet eens over inentingen enz)
Denk daar eerst maar even over na en dan weet je of het wel verstandig is om te fokken
Persoonlijk zou ik het niet eens aandurven met een teefje van 7 jaar een eerste nestje te fokken.
edith: Jeminee ik moet toch eens wat sneller leren typen hahaha
Waarom vindt je moeder het niet goed, en hoe oud ben je zelf ?
Weet je wat je nodig hebt om te fokken?
Heeft je teef de nodige testen ondergaan?
Heeft ze een stamboom?
Heb je afnemers voor de pupjes?
Weet je wat de kosten zijn voor dierenarts om moeder en pups te voorzien van eventuele onvoorziene dingen zoals keizersnede ? (dan hebben we het nog niet eens over inentingen enz)
Denk daar eerst maar even over na en dan weet je of het wel verstandig is om te fokken
Persoonlijk zou ik het niet eens aandurven met een teefje van 7 jaar een eerste nestje te fokken.
edith: Jeminee ik moet toch eens wat sneller leren typen hahaha
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
~Suzanne~
- Zeer actief
Lieve meid, je bent 11....
Ga een boel leren, steek overal wat van op en als je volwassen bent mag je nog 's op deze vraag terugkomen.
Natuurlijk heb je nog geen verstand van hoe het zit rond een nestje en ik geef je moeder groot gelijk. Daarbij is je hondje nu natuurlijk gewoon daarvoor veel te oud.
En nee, het is geen plan om een jonger hondje aan te schaffen en DAAR een nestje mee te doen.
Suzanne
Ga een boel leren, steek overal wat van op en als je volwassen bent mag je nog 's op deze vraag terugkomen.
Natuurlijk heb je nog geen verstand van hoe het zit rond een nestje en ik geef je moeder groot gelijk. Daarbij is je hondje nu natuurlijk gewoon daarvoor veel te oud.
En nee, het is geen plan om een jonger hondje aan te schaffen en DAAR een nestje mee te doen.
Suzanne
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Waarom zou je in vredesnaam een teef van 7 willen laten dekken?
Ga je de voor de rasvereniging verplichte gezondheidsonderzoeken laten doen? En zoek je een geteste reu uit? Kijk je naar de karakters? En naar de hoeveelheid van dit soort hondjes wat dagelijks op marktplaats staat en in de asielen zit?
Heb je al pupkopers?
Waarom zou je uberhaupt een teef willen laten dekken? Zoals ik het lees heb je niet heel veel verstand van honden, dat geeft niet, maar met fokken is het wel verstandig om je te verdiepen in wat je doet. En iedereen in het gezin moet er achter staan, dus ook je moeder.
Ga je de voor de rasvereniging verplichte gezondheidsonderzoeken laten doen? En zoek je een geteste reu uit? Kijk je naar de karakters? En naar de hoeveelheid van dit soort hondjes wat dagelijks op marktplaats staat en in de asielen zit?
Heb je al pupkopers?
Waarom zou je uberhaupt een teef willen laten dekken? Zoals ik het lees heb je niet heel veel verstand van honden, dat geeft niet, maar met fokken is het wel verstandig om je te verdiepen in wat je doet. En iedereen in het gezin moet er achter staan, dus ook je moeder.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Rebble
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dames en heren..TS is 11 jaar
Dus ik vrees dat jullie ook even moeten uitleggen wat een keizersnee is enzo. En ik neem die moeite alvast niet 
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
LafaardMaeve schreef:Dames en heren..TS is 11 jaarDus ik vrees dat jullie ook even moeten uitleggen wat een keizersnee is enzo. En ik neem die moeite alvast niet
- billyboy2
- Zeer actief
makkelijke uitleg: Je hond is nu ongeveer 49 in mensenjaren.
49 is veel te oud om nog kinderen te krijgen. Zeker als je ze nooit gehad hebt.
En dat geldt ook voor honden.
49 is veel te oud om nog kinderen te krijgen. Zeker als je ze nooit gehad hebt.
En dat geldt ook voor honden.
- dagmar88
- Zeer actief
senna-may schreef:Ik wil dolgraag met mijn hond ( een havanezer ) een nestje. Ze is al 7 jaar is dat al oud om nog een nestje te krijgen ? Maar me moeder wil het ook niet hoe kan ik haar over halen ?
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Contacteer:
ja te oud.....wenmart20 schreef:7 is te oud ja.
en over de kosten...
de keizersnee van mijn teef was 900 euro!!!!
weet niet of je mams dat zo leuk vind.
en je teefje moet ook getest worden op vanallles en nog wat
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Senna May, het is in dit geval veel beter om naar je moeder te luisteren.
Puppies zijn natuurlijk onwijs schattig en het is ook heel leuk om je eigen hond moeder te zien worden maar zoals iedereen al zei, ze is veel te oud om nog pupjes te krijgen, denk maar aan iemand van 50 die voor het eerst een kind krijgt.
Later als je wat meer weet en al heel wat langer lid bent dan kun je over een x aantal jaren als je dat dan nog steeds wilt een nestje fokken met een hond .
Nog een paar jaar geduld hebben dus
Puppies zijn natuurlijk onwijs schattig en het is ook heel leuk om je eigen hond moeder te zien worden maar zoals iedereen al zei, ze is veel te oud om nog pupjes te krijgen, denk maar aan iemand van 50 die voor het eerst een kind krijgt.
Later als je wat meer weet en al heel wat langer lid bent dan kun je over een x aantal jaren als je dat dan nog steeds wilt een nestje fokken met een hond .
Nog een paar jaar geduld hebben dus
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
lets have fun
grutjes....Rebble schreef:De TS is 11
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Tara schreef:Als me moeder het niet zou willen, dan zou ik me daar maar bij neerleggen als ik jou was.senna-may schreef:Ik wil dolgraag met mijn hond ( een havanezer ) een nestje. Ze is al 7 jaar is dat al oud om nog een nestje te krijgen ? Maar me moeder wil het ook niet hoe kan ik haar over halen ?
Moeders hebben namelijk altijd gelijk.
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
-
senna-may
Bij alles wat ik op het honden forum plaatst krijg ik kritiek op 
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja lieve schat, dat komt omdat je nog jong bent,en niet verder denkt dan het moment.
Gaat wel over als je ouder bent,maar nu kun je gewoon nog niet alles overzien, en dat wordt op het HF erg duidelijk gemaakt....Soms een beetje aa de botte kant voor een meisje van 11
Gaat wel over als je ouder bent,maar nu kun je gewoon nog niet alles overzien, en dat wordt op het HF erg duidelijk gemaakt....Soms een beetje aa de botte kant voor een meisje van 11
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
lets have fun
dat komt omdat hier volwassenen zitten en die verwachten met andere volwassenen te pratensenna-may schreef:Bij alles wat ik op het honden forum plaatst krijg ik kritiek op
is er niet ergens een kinder hondenforum?
-
_Jules_
- Zeer actief
Misschien kan je beter naar Hondenpage ofzo..daar is alles wat meer koetsjiekoetsjie.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
PLEASE... ja!!!lets have fun schreef:dat komt omdat hier volwassenen zitten en die verwachten met andere volwassenen te pratensenna-may schreef:Bij alles wat ik op het honden forum plaatst krijg ik kritiek op![]()
Ik heb echt geen hekel aan kinderen maar laten ze alsjeblieft naar een kinderforum gaan. Het zal aan mij liggen maar blijf erbij: kinderen hoeven zich niet te mengen in gesprekken van volwassenen.
Het werkt ook niet; er zit letterlijk een wereld van verschil tussen!
Suzanne
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat bedoel ik dus met bot....
Wees blij dat een kind echt interesse heeft in honden en er meer over wil weten....
En hoe denk je dat het gaat op een kinderhondenforum?
Als ze daar begint over een nestje krijg je alleen maar watleuk, en ik wil een pup....is er niemand die verstand in dat koppie praat.....
Wees blij dat een kind echt interesse heeft in honden en er meer over wil weten....
En hoe denk je dat het gaat op een kinderhondenforum?
Als ze daar begint over een nestje krijg je alleen maar watleuk, en ik wil een pup....is er niemand die verstand in dat koppie praat.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Het is wel allemaal goed bedoeld kritiek.senna-may schreef:Bij alles wat ik op het honden forum plaatst krijg ik kritiek op
Voor jou hond zal dit niet goed zijn.
Hoe leuk je het zelf ook vind,voor je hond zal dit minder leuk zijn.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Omdat iedereen hier zich zo volwassen gedraagt~Suzanne~ schreef:PLEASE... ja!!!lets have fun schreef:dat komt omdat hier volwassenen zitten en die verwachten met andere volwassenen te pratensenna-may schreef:Bij alles wat ik op het honden forum plaatst krijg ik kritiek op![]()
Ik heb echt geen hekel aan kinderen maar laten ze alsjeblieft naar een kinderforum gaan. Het zal aan mij liggen maar blijf erbij: kinderen hoeven zich niet te mengen in gesprekken van volwassenen.
Suzanne
En senna-may, doe maar geen nestje dat is geen goed idee, je moeder heeft gelijk
-
_Jules_
- Zeer actief
Ach ja Hilde kwam hier volgens mij ook als een klein kleutertje en met haar is het ook goed gekomen 

- Hylos
- Zeer actief
Overigens niet echt volwassen om zo bot tegen kinderen te doen. Het meiske is 11!! Weet zij veel.. En bovendien daarom vraagt ze het toch?

- Roompie
- Zeer actief
Ik heb een dubbel gevoel. Ben het eens met fes/lou maar ook wel met suzanne.
Ik vind 11 jaar (heb zelf een dochter van 12) te jong op op dít forum te zitten maar goed.. er moet idd wel wat verstand ingepraat worden anders zit straks een 7 jarig teefje met pups.
Ik vind 11 jaar (heb zelf een dochter van 12) te jong op op dít forum te zitten maar goed.. er moet idd wel wat verstand ingepraat worden anders zit straks een 7 jarig teefje met pups.

-
lets have fun
tjonge, zo grof bedoel Ik het niet hoor.~Suzanne~ schreef:PLEASE... ja!!!lets have fun schreef:dat komt omdat hier volwassenen zitten en die verwachten met andere volwassenen te pratensenna-may schreef:Bij alles wat ik op het honden forum plaatst krijg ik kritiek op![]()
Suzanne

[/url]