Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een graanvrije en bovenal lekkere brok...
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Keeshonden
- Aantal honden: 2
Een graanvrije en bovenal lekkere brok...
Hoi Hoi,
Ik probeer me te verdiepen in de graan vrije brokken. Nu zoek ik voor mijn reu van 3 een graanvrije brok , die door de hond als lekker word ervaren. De prijs maakt me niet uit , maar het is een hele moeilijke eter en het is ook een hond die gerust 2 dagen niet eet, omdat hij het niet moet.
Daarbij Komt het lastige dat mijn reu vaker last heeft van verstoppingen in zijn darmen ( vastgesteld bij de DA). Toen ben ik zalmolie op zijn brok gaan doen en dat ging een tijdje goed, maar nu heeft hij er weer veel last van. ( harde keutels , potloodpoep en overgeven). Vanavond probeerde ik schapenvet over zijn brokken en weer is het overgeven. Ik vind het dan ook echt vreselijk om hem zo te zien.
Ik zie ook brokken met bruine rijst en ik weet dat het voor mensen met verstopping vaak ik " goede granen eten".
Wat denken jullie? Vers vlees kan hij totaal niet hebben ( 6 weken geprobeerd en 6 weken een echt zieke hond.
Graag hoor ik van de kenner.
Ik probeer me te verdiepen in de graan vrije brokken. Nu zoek ik voor mijn reu van 3 een graanvrije brok , die door de hond als lekker word ervaren. De prijs maakt me niet uit , maar het is een hele moeilijke eter en het is ook een hond die gerust 2 dagen niet eet, omdat hij het niet moet.
Daarbij Komt het lastige dat mijn reu vaker last heeft van verstoppingen in zijn darmen ( vastgesteld bij de DA). Toen ben ik zalmolie op zijn brok gaan doen en dat ging een tijdje goed, maar nu heeft hij er weer veel last van. ( harde keutels , potloodpoep en overgeven). Vanavond probeerde ik schapenvet over zijn brokken en weer is het overgeven. Ik vind het dan ook echt vreselijk om hem zo te zien.
Ik zie ook brokken met bruine rijst en ik weet dat het voor mensen met verstopping vaak ik " goede granen eten".
Wat denken jullie? Vers vlees kan hij totaal niet hebben ( 6 weken geprobeerd en 6 weken een echt zieke hond.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- yuki
- Zeer actief
Re: Een graanvrije en bovenal lekkere brok...
Ik heb hier (helaas) een brokkenteef. De vleessoorten (kvv) die ik aan mijn vorige reu altijd gaf, kon ik door de plee spoelen. Ben daarom op zoek gegaan naar een kwalitatief goede "natuurljke" brok. kwam uit op Dogloversgold, de passionversie. Vis en zoete aardappel (granen en glutenvrij) zoek maar even op hun site.
Yoshi doet het er goed op, zit prachtig in haar vacht. Maar stiekem ben ik van plan haar toch nog een keer richting vlees te krijgen
Yoshi doet het er goed op, zit prachtig in haar vacht. Maar stiekem ben ik van plan haar toch nog een keer richting vlees te krijgen

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
Ik zou inderdaad ook voor Orijen gaan dan. Erg goede brok.
Als je een moeilijke eter hebt kan je misschien eens kvv proberen? Dat eten ze meestal vlotter dan brok. Hier ook zo n neut met zijn brokken. Sinds ik vlees ben gaan geven nooit geen problemen meer gehad dat ie weigerde...Maar ze zijn allemaal verschillend natuurlijk
Als je een moeilijke eter hebt kan je misschien eens kvv proberen? Dat eten ze meestal vlotter dan brok. Hier ook zo n neut met zijn brokken. Sinds ik vlees ben gaan geven nooit geen problemen meer gehad dat ie weigerde...Maar ze zijn allemaal verschillend natuurlijk
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Mijn honden doen het écht niet goed op Orijen (héél erg diarree) maar misschien doet jouw hond het er juist wel goed op.
Zelf heb ik Ziwipeak (luchtgedroogd granenvrij) en Lupo Sensitive (geperste brok granenvrij) in het assortiment, mocht je willen kan ik je wel proefzakjes toesturen (moet je me even jouw adres in een PB sturen)
Zelf heb ik Ziwipeak (luchtgedroogd granenvrij) en Lupo Sensitive (geperste brok granenvrij) in het assortiment, mocht je willen kan ik je wel proefzakjes toesturen (moet je me even jouw adres in een PB sturen)
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik KVV proberen, maar als dat niet kan Acana of anders Taste Of The Wild.
-
- Zeer actief
ik wou al vragen ga je low carbKaycee schreef:Hoi Hoi,

ik heb de ervaring dat als een hond strontziek wordt van vers je ook beter geen brok kunt nemen waar heel weinig koolhydraten inzitten, dat hebben ze dan blijkbaar nodig voor de vertering.
Ik heb mijn hond op Burns, pork patato, en ja het is meer aardappel dan varken, maar hij doet het er super op, terwijl vers ook niet super ging hier, om maar niet te zeggen waardeloos

- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Inderdaad Orijen, Acana, Taste of the Wild. De meeste varianten van Wolfsblut zijn ook graanvrij. http://www.food4pets.be/ dit is ook een handige site op deze merken voer te bestellen. Verzenden is boven de 50 euro gratis.
Ik voer taste of the wild en dan de vis variant. Alle bakken gaan hapschrok leeg, zelfs bij die mieperd van een poedel.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hier doet ze het fantastisch op DogLoversGold!
Voor mij niks anders meer!
Succes met het vinden van een goede voeding voor jou hondje!
Voor mij niks anders meer!
Succes met het vinden van een goede voeding voor jou hondje!
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Hier krijgen ze al vier jaar Orijen, doen ze het heel goed op en ze vinden het lekker.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Van Orijen werd de mijne erg ziek, ontzettende spuitpoep!
Acana is een goede brok begrijp ik van mijn schoonmoeder.
En zelf was ik wel tevreden over Devotion brokken.
Cavom geeft een vriendin van mij tot grote tevredenheid aan haar dog.
Acana is een goede brok begrijp ik van mijn schoonmoeder.
En zelf was ik wel tevreden over Devotion brokken.
Cavom geeft een vriendin van mij tot grote tevredenheid aan haar dog.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Macy is ook een moeilijke eter, heb haar op verschillende soorten vers gehad waar ze ziek van werd. Ik heb Taste of the Wild gehad en was daar niet erg enthousiast over en Macy al helemaal niet (die at dus rustig een paar dagen niet) nu op Acana die erg goed bevalt.

-
- Zeer actief
Voer sinds kort Taste of wild en bevalt tot nu toe prima. Honden doen het er goed op.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
In de categorie graanvrije brok heb ik ervaring met Orijen Fish en Wolfsblut. Van de Orijen gingenm beide honden veel drinken en kregen last van spuitpoep. Wolfsblut ging goed, maar m'n voorkeur gaat toch uit naar KVV/BARF of eventueel Ziwipeak, K9 Natural e.d.