Ik zal eerst even kort onze situatie toelichten voor de volledigheid. De week voor kerst hebben wij in het asiel onze Pip ontmoet. Een lief en energiek Jack Russell teefje van 6 jaar oud. Wij werden direct verliefd op haar maar zij mocht helaas nog niet mee naar huis. Pip had namelijk een huidprobleem. Zij was gevonden op straat, haar rug helemaal open en kapot, tot bloedens toe. Het was zo erg dat het leek alsof ze ergens langs geschaafd was, wat haar hele huid open had gereten. Toen wij haar voor het eerst zagen was ze al 6 weken onder behandeling en was de huid al goed verbeterd, echter bleven er nieuwe wondjes ontstaan. Er was een krabsel genomen van de huid, waar niks uit is gekomen. Zij is op hypoallergeen voedsel gezet, heeft prednison gehad, behandeld met speciale shampoo en een antibioticakuur. Tot ieders verbazing is Pip weer helemaal opgeknapt, alleen is haar vacht nog erg dun. Wij mochten haar dan ook vrijdag ophalen! Eindelijk! Wel kregen wij de waarschuwing mee dat er geen garantie was dat het nooit meer terug zou komen. Wij begrepen het risico, maar konden dit beestje niet meer opgeven. We waren al verliefd geworden.
Het enige wat ze nu nog heeft is hypoallergeen voedsel van Royal Canin. Mogelijk heeft ze dus een voedselallergie, maar zeker weten of dit het is doet de dierenarts niet. Ook weten we dus niet waar ze dan mogelijk allergisch voor is. Zij mag absoluut niks anders dan deze brokken. Ik ben zelf niet zo'n grote fan van Royal Canin en zou graag willen vragen of jullie misschien een tip hebben voor ander voedsel? Ik wil voorlopig nog niet teveel gaan experimenteren, laat haar eerst maar goed wennen en zich thuis voelen, maar ik wil graag weten of er nog andere opties zijn. Zelf heb ik veel gelezen over kvv en ben daar zeer enthousiast over, maar ik weet niet of dit kan. Ik heb van het asiel een voorraad RC meegekregen, mocht dit bijna op zijn wil ik voorzichtig proberen ander voer te geven (evt. eerst mengen) Ook vroeg ik me af of iemand misschien iets weet wat ik haar als snack of beloning kan geven. Ik moet nu gewoon een brokje geven als beloning, maar zou haar ook zo graag eens willen verwennen met een lekkere bot o.i.d.
Sorry voor het lange verhaal. Bedankt voor het lezen! Hier nog een fotootje van ons schatje