Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?
ik merk de laatste tijd dat als ik Sky niet in zn bench doet hij veel beter te behappen is
hij begint al bezoek te herkennen en kindjes uit de buurt worden niet meer bekeken.
dat was een paar keer snuffelen en klaar.
als ik boven ben en alleen thuis doe ik wel de achterdeur op de knip, de buurvrouw trok die pas open en werd besprongen. en Sky vraagt ook wel aandacht van bezoek trouwens. maar ik leg ze uit dat ze dat zelf in de hand hebben. Als je hem blijft aanhalen blijft hij komen, kijk je even de andere kant op, is het klaar. doen ze dat niet is het hun probleem. het valt me alleen op dat steeds meer kinderen schijnbaar bang voor honden zijn. dan gaat ie naar buiten als het weer het toelaat. en anders in de bench maar dan kan het bange kind korter komen spelen want ik leg dan wel aan de ouders uit dat ik die hond niet de halve dag ga opsluiten. en heel soms... is de angst over als papa en mama weg zijn.. (hoe zou dat toch komen?)
hij begint al bezoek te herkennen en kindjes uit de buurt worden niet meer bekeken.
dat was een paar keer snuffelen en klaar.
als ik boven ben en alleen thuis doe ik wel de achterdeur op de knip, de buurvrouw trok die pas open en werd besprongen. en Sky vraagt ook wel aandacht van bezoek trouwens. maar ik leg ze uit dat ze dat zelf in de hand hebben. Als je hem blijft aanhalen blijft hij komen, kijk je even de andere kant op, is het klaar. doen ze dat niet is het hun probleem. het valt me alleen op dat steeds meer kinderen schijnbaar bang voor honden zijn. dan gaat ie naar buiten als het weer het toelaat. en anders in de bench maar dan kan het bange kind korter komen spelen want ik leg dan wel aan de ouders uit dat ik die hond niet de halve dag ga opsluiten. en heel soms... is de angst over als papa en mama weg zijn.. (hoe zou dat toch komen?)
-
- Zeer actief
Buddyboy schreef:Buddy ligt eerst in zijn mand, mag dan de mensen begroeten en gaat dan zelf wel weer naar zijn mand..
Mensen die echt bang zijn daarvoor houden we Buddy in de mand.. hij blijft dan ook...
Mensen die 'm niet willen omdat ze "vies" worden, hebben hier ook pech.
Ten eerste is het helemaal geen vieze hond, ten tweede Buddy woont hier en mag blijven. Zijn ze er echt niet van gediend dan passen ze niet in onze vriendenkring... helaas, pindakaas.
Sommige mensen komen niet graag omdat er honden zijn, jammer dan.. ze zijn nog nooit aangevallen, vies geworden, hooguit even een poot op de broek...maar daar hebben we de wasmachine dan weer voor, toch... het is hun eigen kromme gedachte dat ze "onder de haren" komen...
( ik houd niet van hun schreeuwende kinderen.. ook pech..)
We hebben de honden eigenlijk nooit apart gezet omdat ze wel op hun plaats blijven...
Ingrid
de meeste vrienden van ons hebben dan ook honden, katten en/of paarden... haha...

- iones
- Zeer actief
Nee, mensen in je huis die jouw hond als bagger zien zijn knus.Cleva schreef:Dus als iemand bang is hou je hem wel weg maar als het gewoon een voorkeur is heb je er dikke bagger aan?
Wat knus.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
iones schreef:Nee, mensen in je huis die jouw hond als bagger zien zijn knus.Cleva schreef:Dus als iemand bang is hou je hem wel weg maar als het gewoon een voorkeur is heb je er dikke bagger aan?
Wat knus.
Dat zegt ie toch niet

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- iones
- Zeer actief
Ja maar wat moet je dan? Je hond wegsluiten in jouw eigen huis omdat iemand in jouw huis jouw hond bagger vindt?smoekie schreef:iones schreef:Nee, mensen in je huis die jouw hond als bagger zien zijn knus.Cleva schreef:Dus als iemand bang is hou je hem wel weg maar als het gewoon een voorkeur is heb je er dikke bagger aan?
Wat knus.
Dat zegt ie toch niet
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- smoekie
- Zeer actief
iones schreef:Ja maar wat moet je dan? Je hond wegsluiten in jouw eigen huis omdat iemand in jouw huis jouw hond bagger vindt?smoekie schreef:iones schreef:Nee, mensen in je huis die jouw hond als bagger zien zijn knus.Cleva schreef:Dus als iemand bang is hou je hem wel weg maar als het gewoon een voorkeur is heb je er dikke bagger aan?
Wat knus.
Dat zegt ie toch niet
Wie zegt dan dat jouw hond "bagger" is????

Dát zie ik echt niemand hier schrijven hoor, en ook Martijn niet

En ja, ik vind wel degelijk dat het niet meer dan "normaal" is dat je je hond wegsluit als er mensen op bezoek komen die niks met honden hebben. Of in ieder geval daar een soort van angst (aversie) voor hebben

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- iones
- Zeer actief
Ik vind dat dus niet normaal.smoekie schreef:iones schreef:Ja maar wat moet je dan? Je hond wegsluiten in jouw eigen huis omdat iemand in jouw huis jouw hond bagger vindt?smoekie schreef:iones schreef: Nee, mensen in je huis die jouw hond als bagger zien zijn knus.
Dat zegt ie toch niet
Wie zegt dan dat jouw hond "bagger" is????![]()
Dát zie ik echt niemand hier schrijven hoor, en ook Martijn niet![]()
En ja, ik vind wel degelijk dat het niet meer dan "normaal" is dat je je hond wegsluit als er mensen op bezoek komen die niks met honden hebben. Of in ieder geval daar een soort van angst (aversie) voor hebbenDat is naar mijn idee verre van hetzelfde dan honden "bagger" vinden
Als je bij mij in huis komt, moet je mij en de mijnen accepteren. Dat zijn mijn gasten, mijn man, mijn familie en ook mijn honden. Als je dat niet doet, dan ben je hier echt niet welkom.
- smoekie
- Zeer actief
iones schreef:smoekie schreef:Ik vind dat dus niet normaal.
Als je bij mij in huis komt, moet je mij en de mijnen accepteren. Dat zijn mijn gasten, mijn man, mijn familie en ook mijn honden. Als je dat niet doet, dan ben je hier echt niet welkom.
Tja, ieder zijn haar eigen mening van wat wel of niet normaal is

Persoonlijk vind ik het dus niet meer normaal dan rekening te houden met hetgeen er mijn huis in komt

En dat beperkt zich dus niet alleen maar tot de hond(en)

Bedoel, tis normaal dat je rekening houd met eters. Tis normaal dat je rekening houd (als roker zijnde) met niet rokers (en of hun kinderen/baby's). Tis normaal dat je rekening houd met de warmte (kachel hoger/lager). Tis normaal dat je rekening houd geluid (wel/geen harde muziek).
Maar tis "niet normaal" dat je rekening houd met mensen die niet gek zijn op honden/ daar niets mee hebben

Nu ja, moge duidelijk zijn dat ik dat niet echt "normaal" vindt

Ik houd persoonlijk gewoon rekening met hetgene er "hier" binnenkomt en ik verwacht persoonlijk ook dat dat "andersom" gebeurt

- iones
- Zeer actief
Nog al zoiets: in mijn huis hou ik geen rekening met rokers. Er wordt hier gewoon niet gerookt. Ik hóef daar in mijn eigen huis geen rekening mee te houden. Zoals zij in hún huis dat ook niet met mij hoeven. Ik vind het absoluut niet prettig om het roken van andere mensen te ondergaan. MAar ik heb het hart niet om ze dat in hun eigen huis te ontzeggen.smoekie schreef:iones schreef:smoekie schreef:Ik vind dat dus niet normaal.
Tja, ieder zijn haar eigen mening van wat wel of niet normaal is![]()
Persoonlijk vind ik het dus niet meer normaal dan rekening te houden met hetgeen er mijn huis in komt![]()
En dat beperkt zich dus niet alleen maar tot de hond(en)![]()
Bedoel, tis normaal dat je rekening houd met eters. Tis normaal dat je rekening houd (als roker zijnde) met niet rokers (en of hun kinderen/baby's). Tis normaal dat je rekening houd met de warmte (kachel hoger/lager). Tis normaal dat je rekening houd geluid (wel/geen harde muziek).
Maar tis "niet normaal" dat je rekening houd met mensen die niet gek zijn op honden/ daar niets mee hebben![]()
Nu ja, moge duidelijk zijn dat ik dat niet echt "normaal" vindt![]()
Ik houd persoonlijk gewoon rekening met hetgene er "hier" binnenkomt en ik verwacht persoonlijk ook dat dat "andersom" gebeurt
En dat is een kwestie van fatsoen! Maar in mijn huis gelden mijn regels.
En ik hoef in mijn huis ook niet zozeer rekening te houden met andermans kinderen, maar zij moeten rekening houden met mijn regels, dus hun kinderen niet overal hun gang laten gaan omdat dit thuis wel mag.
-
- Zeer actief
Ach het ligt ook een beetje aan het gedrag van de honden en toch ook aan wat voor soort honden. (toch wel) Wat kleinere honden die opspringen en blaffen schrikken meestal wat minder af dan een gemiddelde herder die een strot opentrekt en dolenthousiast omhoog springt
Dacht dat het eruit was, maar laatst had Blufje toch weer een actie. Gelukkig een hondenmens die direct afweerde en "Nee" zij en de rug toekeerde. Maar ze probeerde het toch weer even
Iemand die heel erg bang is, daar ben ik zelf gewoon veel voorzichtiger mee ook al weet ik dat mijn honden het niet slecht bedoelen. Visite is leuk vinden ze, en de een kan dan in haar enthousiasme wat doorschieten
Maar hetzelfde met mijn katten, ma was er best bang voor, maar ze zijn er nu eenmaal. Ze doen haar niets, soms zijn ze buiten en soms binnen. Ik ga niet de hele beestenboel wegsluiten omdat mensen bang zijn voor dieren die niets doen. Wel wil ik het tijdelijk doen voor een verzekeringsagent of monteur die aangeeft bang te zijn of als ik voorzie dat ze in de weg gaan lopen

Dacht dat het eruit was, maar laatst had Blufje toch weer een actie. Gelukkig een hondenmens die direct afweerde en "Nee" zij en de rug toekeerde. Maar ze probeerde het toch weer even

Iemand die heel erg bang is, daar ben ik zelf gewoon veel voorzichtiger mee ook al weet ik dat mijn honden het niet slecht bedoelen. Visite is leuk vinden ze, en de een kan dan in haar enthousiasme wat doorschieten

Maar hetzelfde met mijn katten, ma was er best bang voor, maar ze zijn er nu eenmaal. Ze doen haar niets, soms zijn ze buiten en soms binnen. Ik ga niet de hele beestenboel wegsluiten omdat mensen bang zijn voor dieren die niets doen. Wel wil ik het tijdelijk doen voor een verzekeringsagent of monteur die aangeeft bang te zijn of als ik voorzie dat ze in de weg gaan lopen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zal mij echt een rotzorg zijn dat de visite mijn hond een vies beest vind.
Sluit ik hem gewoon even weg.
Sluit ik hem gewoon even weg.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
iones schreef:Nog al zoiets: in mijn huis hou ik geen rekening met rokers. Er wordt hier gewoon niet gerookt. Ik hóef daar in mijn eigen huis geen rekening mee te houden. Zoals zij in hún huis dat ook niet met mij hoeven. Ik vind het absoluut niet prettig om het roken van andere mensen te ondergaan. MAar ik heb het hart niet om ze dat in hun eigen huis te ontzeggen.
En ik hoef in mijn huis ook niet zozeer rekening te houden met andermans kinderen, maar zij moeten rekening houden met mijn regels, dus hun kinderen niet overal hun gang laten gaan omdat dit thuis wel mag.
Fijn voor jou

Dat jij het "hart" niet hebt andere mensen e.e.a te willen ontzeggen houdt niet in dat jij zo perfect bent

Ik houd daarentegen net zoals ik dat met mijn eigen kinderen doe, óók rekening met andermans kinderen

Is echt niet zo moeilijk ook wat rekening met elkaar te houden. Oftewel, jij met hen die bij jou op bezoek komen en zij met jou(jij die bij een ander op bezoek gaat)

- iones
- Zeer actief
Rekening houden met, heeft grenzen. Je kunt ook te ver gaan met van andere mensen te vragen om rekening met je te houden.smoekie schreef:iones schreef:Nog al zoiets: in mijn huis hou ik geen rekening met rokers. Er wordt hier gewoon niet gerookt. Ik hóef daar in mijn eigen huis geen rekening mee te houden. Zoals zij in hún huis dat ook niet met mij hoeven. Ik vind het absoluut niet prettig om het roken van andere mensen te ondergaan. MAar ik heb het hart niet om ze dat in hun eigen huis te ontzeggen.
Fijn voor jouHier wordt er daarentegen wél gerookt, en als er dan mensen op visite komen die niet roken (of gewoon niet in de rook willen zitten) wordt daar simpelweg gewoon rekening mee gehouden
![]()
Dat jij het "hart" niet hebt andere mensen e.e.a te willen ontzeggen houdt niet in dat jij zo perfect bentToen de kinderen hier nog klein waren werd er hier ook niet gerookt en als jij dan bij mij op visite komt heb je 2 keuzes. Of je komt en rookt niet (of op het balkon) of je komt idd niet
![]()
Ik houd daarentegen net zoals ik dat met mijn eigen kinderen doe, óók rekening met andermans kinderen![]()
Is echt niet zo moeilijk ook wat rekening met elkaar te houden. Oftewel, jij met hen die bij jou op bezoek komen en zij met jou(jij die bij een ander op bezoek gaat)
Als ik mensen vraag om in hun eigen huis niet te roken, vind ik dat ik te ver ga.
En als mensen in mijn eigen huis van mij vragen om de hond weg te sluiten (terwijl ze dat helemaal niet gewend zijn), gaan zij te ver.
En daarmee vind ik mezelf niet perfect. Ik streef ook niet naar perfectie.
-
- Zeer actief
dit snap ik niet.iones schreef:Nog al zoiets: in mijn huis hou ik geen rekening met rokers. Er wordt hier gewoon niet gerookt. Ik hóef daar in mijn eigen huis geen rekening mee te houden. Zoals zij in hún huis dat ook niet met mij hoeven. Ik vind het absoluut niet prettig om het roken van andere mensen te ondergaan. MAar ik heb het hart niet om ze dat in hun eigen huis te ontzeggen.smoekie schreef:iones schreef:smoekie schreef:Ik vind dat dus niet normaal.
Tja, ieder zijn haar eigen mening van wat wel of niet normaal is![]()
Persoonlijk vind ik het dus niet meer normaal dan rekening te houden met hetgeen er mijn huis in komt![]()
En dat beperkt zich dus niet alleen maar tot de hond(en)![]()
Maar tis "niet normaal" dat je rekening houd met mensen die niet gek zijn op honden/ daar niets mee hebben![]()
Nu ja, moge duidelijk zijn dat ik dat niet echt "normaal" vindt![]()
leg je die regels dan eerst uit?
hang je dat allemaal aan de ouders?
als een kind hier wat uitvreet wat niet mag (bijna onmogelijk hier trouwens) dan spreek ik dat kind aan en niet de ouders. ik vind dat prettig als mensen dat ook bij mijn kinderen doen als ze in hun huis zijn want hoe moet ik raden wat van de bewoner wel of niet mag? dwz mensen die dat ook normaal kunnen, gewoon communiceren, niet snauwen of zeuren anders ga ik er niet heen met mn kinderen. een hond is anders, die moet naar de baas luisteren maar kinderen zijn gewoon mensen op bezoek en geen staartje van de ouders.
- iones
- Zeer actief
Nee, ik vind dat dat eigenlijk niet nodig zou hoeven te zijn. Ze moeten gewoon uit zichzelf snappen dat ik zuinig ben op mijn spullen, dat die iets voormij betekenen, dat ze er niet zomaar staan, om door kinderen gepakt te worden etc.Corneliana schreef: dit snap ik niet.
hang je dat allemaal aan de ouders?
Maar de ouders zouden dat moeten doen. Het is hún taak. Hun kind is hun verantwoordelijkheid, zij zijn aansprakelijk.Corneliana schreef: als een kind hier wat uitvreet wat niet mag (bijna onmogelijk hier trouwens) dan spreek ik dat kind aan en niet de ouders.
Niet mee eens.Corneliana schreef:ik vind dat prettig als mensen dat ook bij mijn kinderen doen als ze in hun huis zijn want hoe moet ik raden wat van de bewoner wel of niet mag? dwz mensen die dat ook normaal kunnen, gewoon communiceren, niet snauwen of zeuren anders ga ik er niet heen met mn kinderen. een hond is anders, die moet naar de baas luisteren maar kinderen zijn gewoon mensen op bezoek en geen staartje van de ouders.
Van een hond mag worden verwacht dat hij zich behoorlijk gedraagt. MAar van kinderen ook. En daar mag je gerust vroeg mee beginnen. Jong geleerd is oud gedaan.
-
- Zeer actief
dat is dus niet waariones schreef:Nee, ik vind dat dat eigenlijk niet nodig zou hoeven te zijn. Ze moeten gewoon uit zichzelf snappen dat ik zuinig ben op mijn spullen, dat die iets voormij betekenen, dat ze er niet zomaar staan, om door kinderen gepakt te worden etc.Corneliana schreef: dit snap ik niet.
hang je dat allemaal aan de ouders?Maar de ouders zouden dat moeten doen. Het is hún taak. Hun kind is hun verantwoordelijkheid, zij zijn aansprakelijk.Corneliana schreef: als een kind hier wat uitvreet wat niet mag (bijna onmogelijk hier trouwens) dan spreek ik dat kind aan en niet de ouders.
Niet mee eens.Corneliana schreef:ik vind dat prettig als mensen dat ook bij mijn kinderen doen als ze in hun huis zijn want hoe moet ik raden wat van de bewoner wel of niet mag? dwz mensen die dat ook normaal kunnen, gewoon communiceren, niet snauwen of zeuren anders ga ik er niet heen met mn kinderen. een hond is anders, die moet naar de baas luisteren maar kinderen zijn gewoon mensen op bezoek en geen staartje van de ouders.
Van een hond mag worden verwacht dat hij zich behoorlijk gedraagt. MAar van kinderen ook. En daar mag je gerust vroeg mee beginnen. Jong geleerd is oud gedaan.
ouders zijn aansprakelijk
kinderen zijn verantwoordelijk in de zin dat zij het gedrag daadwerkelijk uitvoeren
tuurlijk moeten die zich normaal gedragen, maar als ze met een dure vaas in de handen staan moet jij dat wel meteen zeggen ipv wachten op de ouders.
en mensen kunnen niet bedenken wat ze uit zichzelf moeten snappen dat gaat altijd mis.
Laatst gewijzigd door Corneliana op 15 feb 2013 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
In mijn huis gelden mijn regels.
Toots is heel makkelijk en hoeft niet weg. Als iemand moeite heeft met dieren in huis dan moeten ze niet bij ons langs komen dieren zitten er. Als we een hond zouden hebben die opdringerig was en echt met zijn/haar gedrag het bezoek zou gaan lastig vallen dan zou ik hem in zijn mand sturen of in de bench of desnoods in de tuin.
Ik snap iones ook zo denk ik er ook over.
Mijn neefjes mogen hier ook niet hun gang gaan.
Dan vliegen de vazen hier door het rond.
En dat hadden ze overgens heel snel door.
Toots is heel makkelijk en hoeft niet weg. Als iemand moeite heeft met dieren in huis dan moeten ze niet bij ons langs komen dieren zitten er. Als we een hond zouden hebben die opdringerig was en echt met zijn/haar gedrag het bezoek zou gaan lastig vallen dan zou ik hem in zijn mand sturen of in de bench of desnoods in de tuin.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
en zei je dat tegen hun ouders?toots schreef:In mijn huis gelden mijn regels.
of tegen henzelf?
en vliegende vazen

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou ik heb in eerste instantie gezecht tegen mijn zus dat in mijn huis er niet met vazen geggooit word aangezien dat wel bij mijn moeder en de oma van mijn neefjes gebeurd. Dat vind ik niet respectvol. Als je met je kinderen ergens zit en je laat ze overal aan zitten. Dus ik heb vriendelijk medegedeeld dat ze welkom zijn maar dat ze haar kindjes in bedwang moet houden. Als dat niet lukt ik daar idd wat tegen zou zeggen tegen de kinderen. mijn zus is ook een roker. Ik heb haar ook uitgelegd dat er hier 1 rookplek is. Buiten. Bij ons word nooit binnen gerookt.Corneliana schreef:en zei je dat tegen hun ouders?toots schreef:In mijn huis gelden mijn regels.
of tegen henzelf?
en vliegende vazendas wel heel logisch he?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Zeer actief
okee dat is wel echt te zot en dat zou ik ook niet accepteren van mijn kinderen hoor.toots schreef:Nou ik heb in eerste instantie gezecht tegen mijn zus dat in mijn huis er niet met vazen geggooit word aangezien dat wel bij mijn moeder en de oma van mijn neefjes gebeurd. Dat vind ik niet respectvol. Als je met je kinderen ergens zit en je laat ze overal aan zitten. Dus ik heb vriendelijk medegedeeld dat ze welkom zijn maar dat ze haar kindjes in bedwang moet houden. Als dat niet lukt ik daar idd wat tegen zou zeggen tegen de kinderen. mijn zus is ook een roker. Ik heb haar ook uitgelegd dat er hier 1 rookplek is. Buiten. Bij ons word nooit binnen gerookt.Corneliana schreef:en zei je dat tegen hun ouders?toots schreef:In mijn huis gelden mijn regels.
of tegen henzelf?
en vliegende vazendas wel heel logisch he?
maar mijn ervaring is dat het beter werkt als de bewoner het zelf zegt: dat is van mij, mag je niet aankomen. mijn familie doet dat wel en dat werkt voor hen ook prettig. alleen bijvoorbeeld 1 zwager die komt meteen met rare "grapjes" aanzetten dat vind ik dan weer minder. en niet nodig. de meeste kennissen die ik heb zijn ook met kleine kinderen en dan zeg je het denk ik makkelijker tegen elkaars kinderen.
- Julisca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
- Aantal honden: 1
Maar daar zit nou juist het probleem bij mensen die bang zijn voor honden. Jij weet wel dat jouw hond(en) niets doet, maar die ander weet dat niet. En dan kun jij wel gaan vertellen dat het zo is maar dat gelooft iemand met een angst niet.blondie schreef:Ik ga niet de hele beestenboel wegsluiten omdat mensen bang zijn voor dieren die niets doen.
Je gaat kunt iemand met hoogtevrees gerust vertellen dat het niet eng is om hoog op een flat te staan maar dat gaat ie echt nie geloven.
Maar dit even terzijde.......je bent natuurlijk vrij in je eigen huis om te doen en laten wat je wilt

Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- yuki
- Zeer actief
Als het nodig is, kan ik mijn hondje naar boven doen. Komt eigenlijk nooit voor. Een keertje kwam Hilje met Rimpel op visite en hoewel mijn toenmalige reu dat totaal geen probleem vond (hadden elkaar al eerder ontmoet) leverde dat voor Rimpel stress op en vooral voor Robin destijds
Dan is het toch prima om je hond naar boven te doen? Ik denk dat ik Yoshi ook maar naar boven doe als de controleur hondenbelasting eerdaags op bezoek komt 

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Niet hondenmensen gaat Pepper niet eens naar hun toe naar mensen die bij mij op bezoek komen. Hij gaat alleen naar echte hondenmensen toe om even hun aandacht te krijgen en dan hij gaat uit zichzelf zijn plekje op zoeken om daar te gaan slapen.
Maar ik kreeg ooit naar m'n hoofd van: Dat vliegen meest veiligste manier om je verplaatsen ipv dan alle andere vervoersmiddelen. Terwijl ik vliegangst heb en diegene die het zegt bang is voor honden zodat Pepper toen altijd naar boven moest. Enfin je moet met hun angst rekening meehouden. Is op zich niet erg maar diegene moet dan ook niet zeggen van andermans angsten. Maar toen kreeg hij wel om z'n hoofd geslingerd van "Pepper komt eraan! Hij vloog gelijk naar buiten.
Maar ik kreeg ooit naar m'n hoofd van: Dat vliegen meest veiligste manier om je verplaatsen ipv dan alle andere vervoersmiddelen. Terwijl ik vliegangst heb en diegene die het zegt bang is voor honden zodat Pepper toen altijd naar boven moest. Enfin je moet met hun angst rekening meehouden. Is op zich niet erg maar diegene moet dan ook niet zeggen van andermans angsten. Maar toen kreeg hij wel om z'n hoofd geslingerd van "Pepper komt eraan! Hij vloog gelijk naar buiten.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- iones
- Zeer actief
Ze zullen die vaas evengoed moeten dokken als hun kind die laat kapot vallen.Corneliana schreef:
dat is dus niet waar
kinderen zijn verantwoordelijk in de zin dat zij het gedrag daadwerkelijk uitvoeren
tuurlijk moeten die zich normaal gedragen, maar als ze met een dure vaas in de handen staan moet jij dat wel meteen zeggen ipv wachten op de ouders.
en mensen kunnen niet bedenken wat ze uit zichzelf moeten snappen dat gaat altijd mis.
-
- Zeer actief
ja dat klopt.iones schreef:Ze zullen die vaas evengoed moeten dokken als hun kind die laat kapot vallen.Corneliana schreef:
dat is dus niet waar
ben ik verzekerd voor

ik kom trouwens helemaal niet met mijn kinderen met mensen met dure vazen en prullaria
dus zelf ook niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Laicka zit geregeld in de bench voor een uurtje als er visite is. Mijn collega's zijn voor het grotendeel van buitenlandse afkomst, keurig strak in pak etc dus dan is mevrouw springveer niet heel handig.
Wel honden mensen blijft mevrouw lekker los en mag ze op de bank komen knuffelen.
Wel honden mensen blijft mevrouw lekker los en mag ze op de bank komen knuffelen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
crutz schreef:Hutsje schreef:thuis sluit ik ze nooit weg, ze zijn erg makkelijk en het bezoek vindt het ook prima (en ook lekker om een hond op schoot te hebben). ze zeggen even gedag en komen af en toe een knuffel halen en verder liggen ze gewoon braaf. bij mijn moeder zijn ze er ook altijd bij, tenzij de hele kamer vol zit en dan gaan ze even apart, maar die heeft een glazen deur tussen de keuken en woon kamer dus ze krijgen wel alles mee.
even![]()
weet nog wel dat we door Kieff bedolven werden voor langere tijd
![]()

- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Hier hetzelfde. Overigens gaat Dee bij onbekende mensen altijd de kamer uit. Die ziet dat niet zo zitten allemaal.Cleva schreef:Ik hou mijn honden er eigenlijk alleen bij als het echte hondenmensen of mensen zijn die bekend met ze zijn.
Ik vind het niet prettig als ik steeds met de honden bezig moet zijn terwijl ik gewoon rustig bij wil praten.
Voor de honden is het ook niet fijn want ze zullen zich de hele tijd geroepen voelen om uit te vogelen wat er wel en niet mag.
Het is me niets waard om bezoek en honden door elkaar te hebben.
Als ze de hele dag blijven of blijven slapen gaan ze natuurlijk niet apart maar dan kalmeert het na een tijdje ook genoeg.
-
- Zeer actief
Kun je die foto niet eens laten zien?Hutsje schreef:crutz schreef:Hutsje schreef:thuis sluit ik ze nooit weg, ze zijn erg makkelijk en het bezoek vindt het ook prima (en ook lekker om een hond op schoot te hebben). ze zeggen even gedag en komen af en toe een knuffel halen en verder liggen ze gewoon braaf. bij mijn moeder zijn ze er ook altijd bij, tenzij de hele kamer vol zit en dan gaan ze even apart, maar die heeft een glazen deur tussen de keuken en woon kamer dus ze krijgen wel alles mee.
even![]()
weet nog wel dat we door Kieff bedolven werden voor langere tijd
![]()
ik kwam die foto's laatst weer tegen
. maar dat doet hij alleen bij mensen die hij kent en heeeeeel aardig vindt