Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tweede hond erbij?
Moderator: moderatorteam
-
chris'76
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Tweede hond erbij?
Maar ik vind ze wel héél leuk... zeker een ras waar ik me wat meer in ga verdiepen.Kruimel53 schreef:Nou, de IJsco's heb je zelf kunnen keurenqua waaksheid/blafferigheid is er nogal verschil tussen individuen en lijnen, maar een IJsco is in principe ook gefokt als deurbel dus echt stille zitten er maar heel weinig tussen. Ze vreten het bezoek dan weer niet op
Weet ik eigenlijk niet zo goed... ik heb er maar een paar live ontmoet. Het hoeft geen herder te zijn trouwensJion schreef:Is een västgötaspets iets? Ik vind ze er erg mooi uitzien. En het zijn kleine honden en toch herders, en ze zijn niet zo doorgefokt als corgi's.
Ik vind het ook juist leuk dat sommigen met hele andere suggesties komen. Golden Retriever en Toller ga ik toch ook nog eens nader bekijken.
De Stabij is denk ik iets te eigenwijs voor mij.
Het hoeft overigens ook niet per se een rashond te zijn. Een nadeel van een kruising vind ik dat het lastiger inschatten is wat voor type hond het wordt. Dan zou ik zeker een (jong)volwassen hond nemen, zodat ik al iets meer een idee heb van het karakter.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Yep, Mohan is ook een Mabinogion!Kaelart schreef:Hebben jullie ook een Mabinogion? En ik raad ook een Korthaar Collie aanSjalot schreef:Ik heb een Korthaar Collie.
Ik heb wel gemerkt hij het beste samen gaat met honden die ongeveer van hetzelfde 'soort' zijn.
Vandaar dat onze Collie, nadat onze andere honden overleden waren, enig hond is gebleven.
Hij is sinds hij alleen zit een veel leukere hond geworden.
Als ik er een hond bij zou nemen dan zou ik op zoek gaan naar een Collie-type.
Overigens heeft de fokker van mijn Collie binnenkort weer een nestje. Ze woont in Dordrecht.
Dus als je interesse hebt stuur dan een pb voor haar adres/website.
Succes met je zoektocht!
Groetjes van Charlotte

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, een Cloe!
Leuk!
Suzanne
Leuk!
Suzanne
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waar zit Chloe?Nanna schreef:Een Chloe
Chloe is een twee jaar oude kortharige kruising met een Schotse Collie. Ze is een hele opgewekte en blije hond. Chloe is qua activiteit normaal, ze is wel energiek maar niet uitbundig. Chloe mag graag samen met mensen wat doen en is ook gefocust op mensen. Chloe is graag bij mensen en is aanhankelijk. Ze is dan ook gek op knuffels krijgen en spelen. Chloe kan goed overweg met kinderen, katten en andere honden.
Groetjes van Charlotte

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je had Bleza gewoon moeten houden. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- DeDiana
- Zeer actief
Als Cloe er over een jaar nog zit, neem ik haar zoNanna schreef:Een Chloe
Past inderdaad perfect en prachtig hondje. Ze zit hooguit qua leeftijd te dicht bij Mila (die is over twee weken twee), maar dat hoeft geen probleem te zijn.
- DeDiana
- Zeer actief
Hahamoosje schreef:Je had Bleza gewoon moeten houden.
Als ze een jaar later hier was gekomen, had ik dat misschien ook wel gedaan.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Poedels zijn over het algemeen heel vrolijk en vriendelijk, maar het grote voordeel vind ik dat ze niet zo'n plaat voor hun kop hebben als sommige labradors. Jip past haar energie over het algemeen aan, aan wat voor type hond ze voor zich heeft. Alleen bij grote stoere reuen gaat ze helemaal los, want die vindt ze woest aantrekkelijk. Maar dat is dan ook wederzijdsDeDiana schreef: Maar volgens mij zijn poedels vaak nogal stuiterig en enthousiast?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- DeDiana
- Zeer actief
Ik vind ze ook wel echt erg leuk - en de middenslag vind ik een perfect formaatje. Zéker het overwegen waard.Lysette schreef:Poedels zijn over het algemeen heel vrolijk en vriendelijk, maar het grote voordeel vind ik dat ze niet zo'n plaat voor hun kop hebben als sommige labradors. Jip past haar energie over het algemeen aan, aan wat voor type hond ze voor zich heeft. Alleen bij grote stoere reuen gaat ze helemaal los, want die vindt ze woest aantrekkelijk. Maar dat is dan ook wederzijdsDeDiana schreef: Maar volgens mij zijn poedels vaak nogal stuiterig en enthousiast?
Ik kom jammer genoeg bijna nooit poedels tegen op wandelingen of op de hondenschool, alleen één grote, lompe stuiterbal hier in de buurt waar Mila heel kriegel van wordt. Dus ik zou er eigenlijk wat meer moeten ontmoeten om goed in te kunnen schatten of het ook bij Mila zou passen.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Mijn ervaring met poedels is dat ze wel blij, maar niet opdringerig zijn. Lizzie kan ontzettend leuk met andere honden spelen maar geen haar op haar krullenbol die er aan denkt een hond lastig te vallen. Ze past zich altijd aan aan de andere hond (behalve als het lomp gaat daar heeft madamme geen zin in en dan loopt ze weg). Dit gedrag zie ik ook bij andere poedels. Lizzie speelt met allerlei honden en heeft nog nooit een snauw gehad, dat zegt denk ik wel genoeg.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, dat zegt inderdaad genoegMiezemuis schreef:Mijn ervaring met poedels is dat ze wel blij, maar niet opdringerig zijn. Lizzie kan ontzettend leuk met andere honden spelen maar geen haar op haar krullenbol die er aan denkt een hond lastig te vallen. Ze past zich altijd aan aan de andere hond (behalve als het lomp gaat daar heeft madamme geen zin in en dan loopt ze weg). Dit gedrag zie ik ook bij andere poedels. Lizzie speelt met allerlei honden en heeft nog nooit een snauw gehad, dat zegt denk ik wel genoeg.
Die poedel hier in de buurt (een reu) is wel een vrij opdringerige puber, maar die is volgens mij gewoon een beetje verliefd op Mila.
Een ongecompliceerde hond erbij lijkt me wel heerlijk en ook goed voor Mila, die zo haar 'vreemde dingetjes' heeft.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Een Spetsje! 
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Qua reu/teef zou ik denk ik eerder voor een reu gaan als Mila wat pittig is en niet met alle honden kan. De reu kun je eventueel steriliseren zodat je geen ongeplande nestjes krijgt. Ik vind een Toller wel in je plaatje passen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, een reu ligt misschien meer voor de hand, maar ze heeft doorgaans juist veel minder geduld met reuen dan met andere tevenNaima schreef:Qua reu/teef zou ik denk ik eerder voor een reu gaan als Mila wat pittig is en niet met alle honden kan. De reu kun je eventueel steriliseren zodat je geen ongeplande nestjes krijgt. Ik vind een Toller wel in je plaatje passen.
Ik neig nu zelf toch meer naar een niet-pittig teefje.
- Naima
- Zeer actief
Dan zou ik een Lotus nemen. Die zijn erg leukDeDiana schreef:Ja, een reu ligt misschien meer voor de hand, maar ze heeft doorgaans juist veel minder geduld met reuen dan met andere tevenNaima schreef:Qua reu/teef zou ik denk ik eerder voor een reu gaan als Mila wat pittig is en niet met alle honden kan. De reu kun je eventueel steriliseren zodat je geen ongeplande nestjes krijgt. Ik vind een Toller wel in je plaatje passen.![]()
Ik neig nu zelf toch meer naar een niet-pittig teefje.
- DeDiana
- Zeer actief
Ze heeft ook wel zo'n lief snoetje!Naima schreef:Dan zou ik een Lotus nemen. Die zijn erg leuken ongecompliceerd.
Hoeveel weegt Lotus? (ik heb geen idee van het gewicht van een slanke Golden-teef)
- Naima
- Zeer actief
Rond de 25/26 kilo zit ze gemiddeld, maar ze is niet erg groot dus dan is ze nog bepaald niet schraal.DeDiana schreef:Ze heeft ook wel zo'n lief snoetje!Naima schreef:Dan zou ik een Lotus nemen. Die zijn erg leuken ongecompliceerd.
Hoeveel weegt Lotus? (ik heb geen idee van het gewicht van een slanke Golden-teef)
- DeDiana
- Zeer actief
O, oké, dat is voor mij een prima formaat, ook qua gewicht.Naima schreef:Rond de 25/26 kilo zit ze gemiddeld, maar ze is niet erg groot dus dan is ze nog bepaald niet schraal.DeDiana schreef:Ze heeft ook wel zo'n lief snoetje!Naima schreef:Dan zou ik een Lotus nemen. Die zijn erg leuken ongecompliceerd.
- Naima
- Zeer actief
Wilde je ermee gaan gewichtheffen danDeDiana schreef:O, oké, dat is voor mij een prima formaat, ook qua gewicht.Naima schreef:Rond de 25/26 kilo zit ze gemiddeld, maar ze is niet erg groot dus dan is ze nog bepaald niet schraal.DeDiana schreef:Ze heeft ook wel zo'n lief snoetje!Naima schreef:Dan zou ik een Lotus nemen. Die zijn erg leuken ongecompliceerd.
- DeDiana
- Zeer actief
Naima schreef:Wilde je ermee gaan gewichtheffen danDeDiana schreef:O, oké, dat is voor mij een prima formaat, ook qua gewicht.Naima schreef:Rond de 25/26 kilo zit ze gemiddeld, maar ze is niet erg groot dus dan is ze nog bepaald niet schraal.
Nee, maar ik vind het wel fijn als een hond (voor mij) nog enigszins tilbaar is, mocht dat een keer nodig zijn.