Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sneller afvallen met koud weer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Re: sneller afvallen met koud weer?

Ongelezen bericht door IvysToeter »

Kun je zomaar schapenvet geven dan?
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jullie hebben het over een groeispurt maar het gaat over een teckel van 11 mnd toch ?
Ik denk niet dat het dan ook maar iets met groei te maken heeft (of ze moeten dan pas in de lengte gaan groeien :mrgreen: ) . Het zal de kou wel zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

IvysToeter schreef:Kun je zomaar schapenvet geven dan?
ja hoor, is ideaal om ze wat te laten aankomen.
Ik kreeg mijn reu vroeger met niets op gewicht...
Elke dag een 20g schapenvet, en voila, perfect op gewicht :E:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Je kan altijd schapenvet proberen eerst een klein beetje, is een goed idee als je alleen brok geeft.
Verder de hoeveelheid die wordt aangeven op de zak, is dat op leeftijd?
Je kan een opgroeiende hond niet vergelijken met een volwassen hond in kg.
Ze heeft nu veel meer voer nodig en dan later kan je dat weer afbouwen.

Verleden jaar was Ollie nog in de groei toen kreeg hij meer, nu krijgen ze 50gr. brok en 100 gr. Smuldier.
Beiden zijn 10kg. en geen extreme bewegers. Alleen grote wandeling 1/2 uur.
Ze zijn keurig opgewicht en in heel goede conditie, wel castraten natuurlijk :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb KVV met schapenvet, dus ik geef het niet meer apart.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, aan de lamsribben die ik bijgeef zit meer dan genoeg schapenvet, dus extra geef ik niet.
Maar volgens mij kun je het in de dierenwinkel krijgen, schapenvet. Satinballs heten ze toch?

Je hond heeft geen groeispurt meer als hij 11 maanden is, maar kan nog steeds meer nodig hebben dan een volwassen hond. De hoeveelheden op de zak zijn gemiddelden. Je moet echt op het oog voeren, zoals dat heet. Wordt de hond te romig, geef je wat minder. Wordt de hond te schraal, geef je wat meer. Zo simpel is het.
Als je van bovenaf naar de hond kijkt moet je een mooie taille zien. En als je aait moet je de ribben goed kunnen voelen, maar de ruggegraat en heupbeenderen niet. Dan is je hond perfect op gewicht.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

ik heb gewoon zo'n doosje nu van schapenvet. daar zitten blokjes in heb zalm en zeewier smaak. Ivan krijgt ze hier alleen.
maar heb ook ooit een doosje gekocht van puur schapenvet zeg maar, dat waren allemaal brokjes/korrels
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Er zijn ook flessen met vloeibare schapenvet trouwens. Mijne wilde de "bonbon's" niet.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Hier wegen ze in de winter altijd minder dan in de zomer, kan zelfs 2kg verschil opzitten (wat redelijk wat voor kleinere honden). Mijn honden slapen in een ruimte waar het 's nachts koud is, laatste nacht -2°c. Kost dan wel wat energie om zich warm te houden.
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Linsey schreef:Hier wegen ze in de winter altijd minder dan in de zomer, kan zelfs 2kg verschil opzitten (wat redelijk wat voor kleinere honden). Mijn honden slapen in een ruimte waar het 's nachts koud is, laatste nacht -2°c. Kost dan wel wat energie om zich warm te houden.
-2? Ik zet hier de verwarming op 16/17 voor de honden beneden. En dan heb ik een heerlijk hol voor ze gemaakt van een oude bench, waar het deurtje uit is. Met een vetbed, een kussen, een kussen tegen de zijkant, een dekbedje en 2 fleecedekens. Ze vinden het heerlijk :mrgreen: Of ze liggen op de bank onder de slaapzak haha.

Worden ze daar niet ziek van? Slapen met -2?
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

ik ga maar niet vertellen waar iig 2 van de 3 honden van mij slapen. :engel:
MJ
Zeer actief

Inge O schreef:
MJ schreef:ik ga maar niet vertellen waar iig 2 van de 3 honden van mij slapen. :engel:
in een gouden hemelbed op een electrisch dekentje :idea: :engel: ?
Hahahahaha !

Vorig jaar had het geklopt....die electrische deken. :engel:

Onder het dekbed en strak tegen me aan ..Gijsje rechts en Dust links.
Maxi op bed...als enige redelijk normale. En ow...Silla in de bench.....het stiefkind :jank: ( doen mijn ouders altijd en hou ik dan ook maar braaf vol. Anders keft ze trouwens ook de handel bij elkaar..die waakcairn. :piew: en in de bench houdt ze haar snufferd. Spoort niet. :F: )

Buitentemperaturen.....stelletje barbaren zijn jullie. :pffff: :LOL:
MJ
Zeer actief

Sielug ! :klaar:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

De springers krijgen nu het dubbele, 400 gr verdeeld in 2 keer ipv van 200 gr per dag.
Plus nog resten van tafel en snee brood, soep, rijst.
En krijg er geen gram vet op.
Anke
Zeer actief

Inge O schreef:
Anke schreef: Worden ze daar niet ziek van? Slapen met -2?
nee hoor, bijlange niet - hier slaapt alles bij buitentemperatuur, wel worden ze extra gevoerd en hebben ze extra dikke dekens en ze doen het prima.
Haha, oke, weer wat geleerd! Ik zal het eens tegen mijn mannen vertellen als ze komen vragen om ingestopt te worden :engel:
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Anke schreef:
Linsey schreef:Hier wegen ze in de winter altijd minder dan in de zomer, kan zelfs 2kg verschil opzitten (wat redelijk wat voor kleinere honden). Mijn honden slapen in een ruimte waar het 's nachts koud is, laatste nacht -2°c. Kost dan wel wat energie om zich warm te houden.
-2? Ik zet hier de verwarming op 16/17 voor de honden beneden. En dan heb ik een heerlijk hol voor ze gemaakt van een oude bench, waar het deurtje uit is. Met een vetbed, een kussen, een kussen tegen de zijkant, een dekbedje en 2 fleecedekens. Ze vinden het heerlijk :mrgreen: Of ze liggen op de bank onder de slaapzak haha.

Ziek van worden? Nee, hoor, je krijgt net honden die heel goed tegen de kou kunnen ondanks dat mijn honden een kaal achterwerk hebben. Ze slapen in de hal van de slaapkamers en daar is het nu 's nachts -2°c, ik woon in een ouder huis zonder verwarming op de slaapkamer en enkel glas, ik slaap daar dus ook in (met 3 donsdekens :wink: ). Ze slapen apart in een bench, op een donsdeken en over de bench een laken, al krabt Dino dat laken altijd wel weg, dus zo koud zullen ze het niet hebben. Ik heb er sinds kort een thermometer liggen, dat was wel even schrikken dat het tot -2°c graden gaat, maar we leven allemaal nog en is al tientallen jaren zo :Q:
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Anke schreef:
Inge O schreef:
Anke schreef: Worden ze daar niet ziek van? Slapen met -2?
nee hoor, bijlange niet - hier slaapt alles bij buitentemperatuur, wel worden ze extra gevoerd en hebben ze extra dikke dekens en ze doen het prima.
Haha, oke, weer wat geleerd! Ik zal het eens tegen mijn mannen vertellen als ze komen vragen om ingestopt te worden :engel:
wel een kanttekening bij mijn 'vriesslapers' : die lopen overdag ook de hele dag buiten (komen 's avonds naar binnen) dus ze hebben zich helemaal aan de wintertemperatuur aangepast - dit vriesslapen zou ik niet doen met een hond die verder de hele dag bij de verwarming ligt :wink: .
Hier zitten ze overdag gewoon binnen voor het grootste deel, maar verwarming staat hier nooit hoog (max 15°c) en naast de verwarming liggen dat kunnen ze niet. -2°c is dan ook weer niet zo extreem tegenover echte buitentemperatuur. Misschien dat dit slapen in koudere temperaturen (meer natuurlijke) er ook voor zorgt dat mijn honden, ondanks anders beweerd met deze vachten, wel een rui kennen en een soort vachtwissel.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:
MJ schreef: Buitentemperaturen.....stelletje barbaren zijn jullie. :pffff: :LOL:
ja, 's ochtends liggen ze er zo bij maar ach, daar kan ik niet mee zitten :smile2: :pffff: :

Afbeelding
:LOL:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:
MJ schreef: Buitentemperaturen.....stelletje barbaren zijn jullie. :pffff: :LOL:
ja, 's ochtends liggen ze er zo bij maar ach, daar kan ik niet mee zitten :smile2: :pffff: :

Afbeelding
:LOL:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Anke schreef:

onder de slaapzak? ik zou bijna vragen of ze daar ziek van worden?
ze hebben een vacht toch?
Anke
Zeer actief

Corneliana schreef:
Anke schreef:

onder de slaapzak? ik zou bijna vragen of ze daar ziek van worden?
ze hebben een vacht toch?
Haha ja zeker hebben ze een vacht, en ze spelen ook veel buiten in de tuin en met wandelen hebben ze geen schijntje last van de kou (zonder jasje hoor, niet nodig), maar verder zijn het wel gewoon binnen-hondjes. En de verwarming staat op 20 graden overdag, 16 's nachts.

Ayko kruipt hier zelf onder de slaapzak, die ligt er op voor mij maar 's avonds worstelt hij net zo lang tot hij eronder ligt.
Hij zal het wel fijn vinden liggen :I:
IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door IvysToeter »

We hebben besloten om toch weer over te stappen naar Smolke brokjes.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”