Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raskeuze tweede hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Re: Raskeuze tweede hond?

Ongelezen bericht door Crista »

luna2906 schreef:
S@ndr@ schreef:
Crista schreef:Het zou ook wel kunnen, maar Mitch speelt als een echte Ridgeback.. wat betekend dat hij met zijn voorpoten slaat en heel graag lomp wil doen :mrgreen: met een kleine hond gaat dat gewoon niet zo goed..
Mitch speelt gewoon zoals grote honden dat doen, ik heb er hier ook een die er wat van kan en die bullen waren ook zo, ze kunnen niet anders lijkt wel, dus gewoon t zelfde maatje nemen dan zit het met de lompheid wel snor :mrgreen:
Mwah, ik vind de gemiddelde ridgeback toch wel een heel ander spel hebben dan de gemiddelde grote hond eigenlijk. Luna was de eerste keer dat ze met ridgebacks speelde danig onder de indruk, terwijl ze doorgaans de lompste van het stel is. Die valt met haar 63 cm toch ook in de categorie groot en ik zie weinig honden die op dezelfde lompe manier spelen. Racen, dat wel en ook wel met veel kabaal, maar ridgebacks vind ik toch wel een typerend spel hebben. Ik hou ervan overigens :wink:
Vwb het spelen heb je wel gelijk.. Ridgebacks spelen inderdaad op een 'eigen' manier.
Het is een lomp spel, maar ook een typisch spel. Ik had gehoopt dat Guus (Toller van mijn zusje) het zou overnemen aangezien hij als pup bij Mitch is gekomen, maar dat is dus echt niet zo.. Guus heeft helemaal niets met het spelen van Mitch helaas.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

luna2906 schreef:
S@ndr@ schreef:
Crista schreef:Het zou ook wel kunnen, maar Mitch speelt als een echte Ridgeback.. wat betekend dat hij met zijn voorpoten slaat en heel graag lomp wil doen :mrgreen: met een kleine hond gaat dat gewoon niet zo goed..
Mitch speelt gewoon zoals grote honden dat doen, ik heb er hier ook een die er wat van kan en die bullen waren ook zo, ze kunnen niet anders lijkt wel, dus gewoon t zelfde maatje nemen dan zit het met de lompheid wel snor :mrgreen:
Mwah, ik vind de gemiddelde ridgeback toch wel een heel ander spel hebben dan de gemiddelde grote hond eigenlijk. Luna was de eerste keer dat ze met ridgebacks speelde danig onder de indruk, terwijl ze doorgaans de lompste van het stel is. Die valt met haar 63 cm toch ook in de categorie groot en ik zie weinig honden die op dezelfde lompe manier spelen. Racen, dat wel en ook wel met veel kabaal, maar ridgebacks vind ik toch wel een typerend spel hebben. Ik hou ervan overigens :wink:
mwah, mijn cane wattes valt qua rasgroep in de categorie middelgroot, schouder hoogte 70 cm, t is maar waar je naar kijkt he :engel:
Ellenita
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie en witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ellenita »

Ik heb gekeken van wat vind ik leuk
en kan het daarnaast goed samen met Lagun

Op zich wilde ik nog een 2e BC
maar om een aantal redenen dat we zijn afgegaan en mede ook omdat vriendlief liever 2 verschillende rassen bijeen zag heb ik mijn 2e liefde gekozen: de witte herder langhaar
en dat komt er dus bij binnen x aantal maanden als t goed is
leuke combi en kijk er zo naar uit!

succes m beslissen
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”