Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy van 9 weken eet zo weinig
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell x Chihuahua
- Aantal honden: 1
Puppy van 9 weken eet zo weinig
Noa is een kruising Jack Russell x Chihuahua van 9 weken oud. Ik heb haar vandaag 9 dagen en ze is van 911 naar 970 gram gegaan, misschien prima maar ik twijfel. Ze eet tot nu toe nog niet uit een voerbakje of schoteltje maar wel van de grond, brokje voor brokje. Misschien eet ze tussen de 20 en 25 brokjes per dag maar dat kost heel veel moeite. Ik geef hetzelfde voer als waar ze geboren is en dat is Arion, inmiddels heb ik sanimed erbij en sinds gisteren ook energique vleesrondjes. Ze vind het allemaal maar even lekker, 2 hapjes en de rest laat ze staan. Ze eet iets beter als ik de brokjes week en er een lepel blikvoer doorheen doe maar dat is ook niet zo best maar dan krijgt ze tenminste wel wat meer vocht binnen. Ook al een paar brokjes royal canin geprobeerd maar dat wil ze helemaal niet. De vleesrondjes heb ik eerst op kamertemperatuur laten ontdooien, wilde ze niet, toen een beetje gemengd met warm water en toen lustte ze een paar hapjes. Ik heb mijn katten op rauw gehad(lotgering en kuikens, kippennekken enz.) maar dat doe ik niet meer, ik wil gewoon brokjes geven of wat van die vleesrondjes. Nu krijg ik vast het hele forum over me heen dat rauw het beste is maar daar begin ik niet meer aan. Ook heb ik van die speelballen waar ik een paar brokjes in doe maar ze vind het niets. Nu dus 3 merken brok geprobeerd en die vleesrondjes maar echt blij word ze er niet van. Zou ik dan toch maar geweekte brokjes blijven geven zodat ze iets meer binnen krijgt en meteen vocht want drinken doet ze denk ik 1x per dag een paar slokjes. Ze is natuurlijk heel klein en eet niet veel maar ik zie het graag iets meer worden. Nu ben ik de hele dag bezig met proberen haar een paar brokjes te geven ipv een keer of 4 per dag een maaltijd, ik moet geloof ik nog veel leren hihi. Ik mag dan wel bijna paraveterinair zijn zo'n pupje maakt me ook wel onzeker....iemand tips en wat vinden jullie van haar groei in 9 dagen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Re: Puppy van 9 weken eet zo weinig
Ik denk dat je er niet zo'n issue van moet maken. Gewoon voer neer zetten en als pup niet eet heeft ze dus geen trek. Volgende keer beter, gaat vanzelf wel eten hoor. En bijna 60 gram aankomen in 9 dagen lijkt me ook helemaal niet slecht voor zo'n klein hondje toch? Niet onzeker worden maar gewoon naar je hondje kijken. Als ze niet te dik of te dun word is het toch goed?!
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: En de meeste honden vréten het

Gewoon kiezen wat je wilt voeren, dat op vaste tijden 10 minuten aanbieden en weer weghalen.
Verder geen extra lading aan geven, daar wordt het niet beter van.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik vind 970 gram voor een hondje van 9 weken wel erg weinig. Hier wegen de puppen als ze weggaan met 8 weken 2 kilo of meer. Nu zijn dat zuivere Jacks dus groter dan dit pupje.
Eigenlijk zou ik het toch proberen met vers vlees, rodi vinden ze erg lekker, om te beginnen 3 x per dag een halve plak. Kijken of dat gaat en dan opvoeren. Brokken eten mijn honden ook niet, zijn een beetje verwend dus.
Eigenlijk zou ik het toch proberen met vers vlees, rodi vinden ze erg lekker, om te beginnen 3 x per dag een halve plak. Kijken of dat gaat en dan opvoeren. Brokken eten mijn honden ook niet, zijn een beetje verwend dus.

-
- Vaste gebruiker
Ze heeft ook meer weg van een Chihuahua dan een JR maar het is een ukkie. Vaak vind ik dat diepvriesvlees zo groot verpakt is of valt dat bij rodi wel mee? Wat ik nu aan diepvries geef zijn echt kleine rondjes zodat ik niet zoveel hoef weg te gooien maar rodi wil ik zeker nog wel proberen!Maryanne schreef:Ik vind 970 gram voor een hondje van 9 weken wel erg weinig. Hier wegen de puppen als ze weggaan met 8 weken 2 kilo of meer. Nu zijn dat zuivere Jacks dus groter dan dit pupje.
-
- Vaste gebruiker
Weet jij of smuldier groot verpakt is? Ik bedoel dus 1 homp vlees of kleine verpakkingen? Wat ik nu aan diepvries spul heb zijn echt mooie rondjes maar vaak zijn de verpakkingen zo groot dat je meteen veel te veel moet ontdooien. Is er 1 soort smuldier of ook speciaal voor pups?Nanna schreef:Er zijn wel meer honden die geen brokjes lusten en geef ze ongelijk
Als je geen kippennekken of anderszins zelf te ritselen rauwe zaken wilt geven, probeer dan eens Smuldier. Gewoon uit het diepvriesvak bij de supermarkt.
Ontdooien en geven, je hebt er geen werk aan.
En de meeste honden vréten het
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij goede dierenwinkels verkopen ze soms rolletjes vers vlees van 250 a 300 gram. Van Tinlo bijvoorbeeld of Bandit.
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er is 'Smuldier puppy vleesmaaltijd compleet' en dat is per 200gr.Lenneke 80 schreef:Weet jij of smuldier groot verpakt is? Ik bedoel dus 1 homp vlees of kleine verpakkingen? Wat ik nu aan diepvries spul heb zijn echt mooie rondjes maar vaak zijn de verpakkingen zo groot dat je meteen veel te veel moet ontdooien. Is er 1 soort smuldier of ook speciaal voor pups?Nanna schreef:Er zijn wel meer honden die geen brokjes lusten en geef ze ongelijk
Als je geen kippennekken of anderszins zelf te ritselen rauwe zaken wilt geven, probeer dan eens Smuldier. Gewoon uit het diepvriesvak bij de supermarkt.
Ontdooien en geven, je hebt er geen werk aan.
En de meeste honden vréten het
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar de helft minder zwaar vind ik best veel.Lenneke 80 schreef:Ze heeft ook meer weg van een Chihuahua dan een JR maar het is een ukkie. Vaak vind ik dat diepvriesvlees zo groot verpakt is of valt dat bij rodi wel mee? Wat ik nu aan diepvries geef zijn echt kleine rondjes zodat ik niet zoveel hoef weg te gooien maar rodi wil ik zeker nog wel proberen!Maryanne schreef:Ik vind 970 gram voor een hondje van 9 weken wel erg weinig. Hier wegen de puppen als ze weggaan met 8 weken 2 kilo of meer. Nu zijn dat zuivere Jacks dus groter dan dit pupje.
Rodi kun je bij de dierenspeciaalzaken krijgen en ook bij AH. Smuldier is ook te koop bij verschillende supermarkten (niet bij AH). In een doos Rodi (vooral hart/pens vinden ze erg lekker) zitten vier burgers. Je haalt er twee per dag uit en verdeelt dat over 3 maaltijden. Simple as that

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Gewoon zoeken blijven , hier een lastige Samojeed , waar ik ook vreselijk mee geworsteld heb met eten , rauw , brok , barf , groeien deed hij heel slecht was broodmager , maar nu eindelijk een brok die hij wel eet gevonden Cavom , en daar doet hij het eindelijk na 2 1/2 jr . goed op !
Hij is nog wel iets te licht maar ik krijg er niet meer in ,dus accepteren we het maar zo !
Probeer het eens met verschillende proefzakjes voer , wie weet vind je iets wat hij wel eet !
Sterkte !
Hij is nog wel iets te licht maar ik krijg er niet meer in ,dus accepteren we het maar zo !
Probeer het eens met verschillende proefzakjes voer , wie weet vind je iets wat hij wel eet !
Sterkte !
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Onze Hazel at als pup ook heel slecht. Kreeg van de Fokker eukanuba mee, maar daar heeft ze nog geen korrel van op. bij dierenwinkel zeiden ze dat ze wel zou gaan eten als ze honger kreeg, maar met een pup ga ik niet een week zitten wachten, dus ook op vers gezet. dat ging al stuk beter. Nu nog steeds niet een goede eter, maar ze heeft gewoon genoeg met minder. Geef 1 keer per week lekkere vette zalm, dat gaat er in als koek
zou igg geen brok met granen nemen.

zou igg geen brok met granen nemen.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt me nou een minder goed idee bij zo'n kleine pup.Probeer het eens met verschillende proefzakjes voer
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Je kan vers vlees dus gewoon laten ontdooien en opnieuw invriezen? Dat wist ik niet, handig!Nanna schreef:Ja, dat zijn wel verpakkingen van 400 gram. Doet jouw hondje een week meeLenneke 80 schreef: Weet jij of smuldier groot verpakt is? Ik bedoel dus 1 homp vlees of kleine verpakkingen? Wat ik nu aan diepvries spul heb zijn echt mooie rondjes maar vaak zijn de verpakkingen zo groot dat je meteen veel te veel moet ontdooien. Is er 1 soort smuldier of ook speciaal voor pups?![]()
Maar dat is een kwestie van even iets laten ontdooien, in porties opbergen in plastic zakjes en hop de vriezer in.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gewoon ontdooien, in porties verdelen en de rest weer in de vriezer....Lenneke 80 schreef:Ze heeft ook meer weg van een Chihuahua dan een JR maar het is een ukkie. Vaak vind ik dat diepvriesvlees zo groot verpakt is of valt dat bij rodi wel mee? Wat ik nu aan diepvries geef zijn echt kleine rondjes zodat ik niet zoveel hoef weg te gooien maar rodi wil ik zeker nog wel proberen!Maryanne schreef:Ik vind 970 gram voor een hondje van 9 weken wel erg weinig. Hier wegen de puppen als ze weggaan met 8 weken 2 kilo of meer. Nu zijn dat zuivere Jacks dus groter dan dit pupje.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ik heb rollen Haaksbarf van een kilo (ook per pond te koop) die laat ik licht ontdooien en snijd daar plakken van. Ik heb 1 la in de vriezer vol met die plakjes.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt dat jullie allemaal zo meedenken. Dat diepvriesvlees wat ik heb liggen is zeker niet goed van het merk energique, als ik er een papje van maak neemt ze er iets van. Ik ga straks even kijken voor het andere diepvriesvlees. En als ik brokjes week en er een lepel blikvoer door heen doe(wat niet zo best is) en een beetje warm maak eet ze er ook wat van, dit vind ze tot nu toe het lekkerst. Ze eet zo weinig dat ik op dit moment blij ben met alles wat ze eet ook al is het niet het beste wat er is. Ze is trouwens echt niet ziek, barst van de energie en daarna ploft ze neer om een paar uurtjes te gaan slapen haha. Bij deze ook een foto van haar:
http://s642.beta.photobucket.com/user/s ... sort=3&o=4
http://s642.beta.photobucket.com/user/s ... sort=3&o=2
http://s642.beta.photobucket.com/user/s ... sort=3&o=4
http://s642.beta.photobucket.com/user/s ... sort=3&o=2
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Je moet de IMG code van photobucket gebruiken dan zie je gelijk de foto
En ja je kunt de smuldier of iets anders gedeeltelijk ontdooien ,in porties maken en opnieuw invriezen

En ja je kunt de smuldier of iets anders gedeeltelijk ontdooien ,in porties maken en opnieuw invriezen

Fenneke en Baloe

- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Wat een lieverd, desnoods vaker per dag kleine beetjes voeren !
Dat is minder belastend voor de maag .
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Neeltje
-
- Vaste gebruiker
Dat doe ik ook.Brokjes kunnen niet te lang staan want dan eten de katten het op en het vlees staat natuurlijk ook niet lang. Ik voer haar steeds een beetje, nu eet ze weer een paar brokjes!!jelle & syb schreef:Wat een lieverd, desnoods vaker per dag kleine beetjes voeren !
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Wat je ook kan proberen is Renske. Dat is gestoomd voer. Toen Lizzie een tijdje niets lekker vond was Renske het enige dat er goed inging.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Soms is het ook een optie om de brokken gewoon te weken en vlak voor het geven nog een klein beetje warm water erop zodat het extra lekker ruikt !
Misschien gaf de fokker de brokken ook nog wel geweekt ?
Sandra

-
- Vaste gebruiker
Dat doe ik ook 2x per dag en dat gaat het best(met een lepeltje stink blikvoer maar ja....), verder wat brokjes en diepvriesvlees van energique.empyree schreef:Soms is het ook een optie om de brokken gewoon te weken en vlak voor het geven nog een klein beetje warm water erop zodat het extra lekker ruikt !
-
- Vaste gebruiker
Inmiddels eet Noa veel beter!! Haar brokjes gaan nog niet zo best maar het vlees van energique gaat er nu super goed in!! Ze krijgt nu 3x vlees per dag dat is 3x 25 gram en verder nog wat brokjes, misschien moet ik wel 4x 25 gram gaan geven of is dat teveel? Op de verpakking staat hondjes van 2,5 kg 4x 25 gram of naar behoefte voeren, Noa is net over 1 kg heen. Eindelijk heeft ze een gevuld puppy buikje en niet meer zo'n mager buikje!! Ik heb nog wel rodi en smuldier gehaald maar nog niet gegeven, plotseling begon ze dus energique echt lekker te vinden, even ontdooien en op kamer temperatuur geven is hap, slik weg
Ik ben blij! De brokjes is inmiddels bijzaak geworden maar dat geeft niet.

- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Super nieuws!! Ik ben blij dat de kleine Noa nu goed eet!!Lenneke 80 schreef:Inmiddels eet Noa veel beter!! Haar brokjes gaan nog niet zo best maar het vlees van energique gaat er nu super goed in!! Ze krijgt nu 3x vlees per dag dat is 3x 25 gram en verder nog wat brokjes, misschien moet ik wel 4x 25 gram gaan geven of is dat teveel? Op de verpakking staat hondjes van 2,5 kg 4x 25 gram of naar behoefte voeren, Noa is net over 1 kg heen. Eindelijk heeft ze een gevuld puppy buikje en niet meer zo'n mager buikje!! Ik heb nog wel rodi en smuldier gehaald maar nog niet gegeven, plotseling begon ze dus energique echt lekker te vinden, even ontdooien en op kamer temperatuur geven is hap, slik wegIk ben blij! De brokjes is inmiddels bijzaak geworden maar dat geeft niet.