Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV voor pup
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
KVV voor pup
Ik heb een vraag over het voer voor mijn pup.
Ik lees namelijk verschillende verhalen over smuldier.
Bentley is bijna 14 weken en weegt 3,5 kg en krijgt nu 200 gram smuldier en zon 50/75 gram brokjes per dag.
Is smuldier wel echt goed voor een pup? ik las iets over het calcium.
Wil dat hij niks tekort komt aan voedingsmiddelen.
Had ook even gekeken naar andere merken én zag daar Bandit tussen staan, is dit een goed merk? sprak me aan omdat het biologisch is.
Bentley is bijna 14 weken en weegt 3,5 kg en krijgt nu 200 gram smuldier en zon 50/75 gram brokjes per dag.
Had ook even gekeken naar andere merken én zag daar Bandit tussen staan, is dit een goed merk? sprak me aan omdat het biologisch is.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Re: KVV voor pup
De meningen over smuldier zijn volgens mij aardig verdeeld.
Persoonlijk zou ik inderdaad kiezen voor een KVV met een natuurlijk calciumbron (dus bot) Smuldier maakt gebruik van een supplement. Kijk anders eens op:
http://voerwijzer.com/artikelen/wat-een-goede-kvv
Daar staat ook nog het een en ander uitgelegd.
Nu ken ik ook honden die vanaf pup smuldier hebben gekregen en die het daar prima op doen, ik heb het zelf een tijdje gevoerd aan mijn volwassen hond.
Bandit ken ik zelf niet. Op de bovenstaande site kun je ook de KVV merken met elkaar vergelijken, dus misschien heb je daar ook iets aan.
Persoonlijk zou ik inderdaad kiezen voor een KVV met een natuurlijk calciumbron (dus bot) Smuldier maakt gebruik van een supplement. Kijk anders eens op:
http://voerwijzer.com/artikelen/wat-een-goede-kvv
Daar staat ook nog het een en ander uitgelegd.
Nu ken ik ook honden die vanaf pup smuldier hebben gekregen en die het daar prima op doen, ik heb het zelf een tijdje gevoerd aan mijn volwassen hond.
Bandit ken ik zelf niet. Op de bovenstaande site kun je ook de KVV merken met elkaar vergelijken, dus misschien heb je daar ook iets aan.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
In sommige kvv, zoals smuldier, zit een supplement voor het calcium ipv vermalen bot.
Mijn pup krijgt een eendennek erbij voor wat extra calcium.
Ik gaf eerst ook icm met brok hoor, meer ben nu volledig over. Snap je bezorgdheid, brok voelde ik me ook veiliger bij. Maar vers voer is toch echt beter! En verschillende verhalen zul je altijd horen. Net als met brokjes, de ene hond reageert heel anders op bepaald voer dan de andere. Dus ik zou zeggen, als jouw pup het hier goed op doet en jij vind dat prima, klaar toch?
Mijn pup krijgt een eendennek erbij voor wat extra calcium.
Ik gaf eerst ook icm met brok hoor, meer ben nu volledig over. Snap je bezorgdheid, brok voelde ik me ook veiliger bij. Maar vers voer is toch echt beter! En verschillende verhalen zul je altijd horen. Net als met brokjes, de ene hond reageert heel anders op bepaald voer dan de andere. Dus ik zou zeggen, als jouw pup het hier goed op doet en jij vind dat prima, klaar toch?

- Hylos
- Zeer actief
Bandit zit gewoon bot in zo te zien. Maar tis in vergelijking met smuldier wel behoorlijk prijzig zeg
Je zou ook op www.lotgering.nl kunnen kijken. Weet niet of je een grote vriezer hebt..

Je zou ook op www.lotgering.nl kunnen kijken. Weet niet of je een grote vriezer hebt..

- dagmar88
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Prima voer, mijn reu is er groot op gewordenIlovedogs schreef:Ik heb een vraag over het voer voor mijn pup.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
Dus ik hoef me geen zorgen te maken over het calcium in de smuldier?
Ik geef nu de compleet, maar wil eigenlijk ook de andere soorten voeren zoals de kip,hart en pens.
Ik geef nu de compleet, maar wil eigenlijk ook de andere soorten voeren zoals de kip,hart en pens.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou wel als hoofdvoer de compleet versie houden en af en toe afwisselen met de enkelvoudige versies.Ilovedogs schreef:Dus ik hoef me geen zorgen te maken over het calcium in de smuldier?
Als je echt meerdere diersoorten wil zou ik voor bijv. Lotgering gaan... die heeft meer keus en is niet duurder.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
In die link is te vinden wat de beste verhoudingen/hoeveelheden zijn en op de site van smuldier staat het calcium en fosfor gehalte per soort aangegeven.Ilovedogs schreef:Dus ik hoef me geen zorgen te maken over het calcium in de smuldier?
-
- Vaste gebruiker
Dank je wel voor de reacties.
- Xella
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ooit smuldier gegeven aan een pup, en die plaste erg veel van smuldier en niet van andere merken kvv,
Dit nest en onze aangehouden pup krijgen Naturis en ditbevalt ons heel erg goed.
Dit nest en onze aangehouden pup krijgen Naturis en ditbevalt ons heel erg goed.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik voer al jaren Lotgering en speen er ook op af. Ze groeien er ook mee op.
Gaat al jaren prima!
Ik voer trouwens geen brok.
Gaat al jaren prima!
Ik voer trouwens geen brok.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ik geef in de ochtend smuldier enkelvoudig (kip of vlees) en in de avond compleet (vlees of pens) mijn honden doen het er prima op
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Maar als je standaard de helft enkelvoudig voert is je voeding niet volledig genoeg volgens mij. Een keer tussendoor haalt de boel niet uit balans maar elke dag de helft enkelvoudig lijkt me niet ok.Sucha schreef:ik geef in de ochtend smuldier enkelvoudig (kip of vlees) en in de avond compleet (vlees of pens) mijn honden doen het er prima op
Groetjes, Marjan
-
- Vaste gebruiker
Ik had gekeken op die link en wat een pup aan calcium nodig heeft is tussen de 1 en 2%, zag dat er in smuldier maar 0,5% zit.
Dit lijkt me dan te weinig?
Ik had ook duck gekocht, maar wat ziet dat er raar uit lijkt net een granenmengsel en lekker vind ie het niet, de ontlasting was ook gelijk veel meer en veel zachter.
Ik had ook duck gekocht, maar wat ziet dat er raar uit lijkt net een granenmengsel en lekker vind ie het niet, de ontlasting was ook gelijk veel meer en veel zachter.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Smuldier zit een supplement is prima voer ook voor puppenIlovedogs schreef:Ik had gekeken op die link en wat een pup aan calcium nodig heeft is tussen de 1 en 2%, zag dat er in smuldier maar 0,5% zit.

-
- Vaste gebruiker
Ja klopt dat wist ik inderdaad, maar toch is het dan nog maar 0,5 %, vroeg me dan af of dat genoeg is aangezien aangegeven word dat puppen tussen de 1 en 2 % nodig heeft.malinois schreef:Smuldier zit een supplement is prima voer ook voor puppenIlovedogs schreef:Ik had gekeken op die link en wat een pup aan calcium nodig heeft is tussen de 1 en 2%, zag dat er in smuldier maar 0,5% zit.