Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De man in de dierenwinkel waar ik naturis en carnibest haal gaat zelf aan zijn pup de ene dag kvv en de andere dag een geperste brok geven.Hij zegt dat dit beter is Voorheen gaf hij alleen kvv.
Ik geef kvv en barfhapjes,wie geven er nog meer brok bij?
of het beter is zou ik niet weten
ik weet wel dat mijn honden het beter doen op de comi lotgering 4 dagen per week en prins geperste brok lam rijst 3 dagen in de week
dan vroeger alleen lotgering
Aangezien we nog een hele zak brokjes hebben staan, maar in principe verder smuldier geven... De brokjes moeten ook op dus die krijgt hij zo nu en dan ook. Voornamelijk als ik vergeten ben smuldier uit de vriezer te halen
De PH-waarde van Pebbles' urine stijgt steeds naar boven de 8 bij alles wat we geven, behalve struviet beperkende dieetbrokken. Smuldier kreeg ze verschrikkelijk de schijt van, dus dat doen we ook voorlopig maar niet meer. Ze krijgt nu 'Trovet Urinary Struvite' , maar even zien hoe dat uitpakt.
Ze krijgt overigens ook wel 3 keer in de week vers hart, kip, tonijn, met rijst en soms wat specieboontjes.
Felix eet kvv en elke avond tafelresten. Daarnaast heb ik altijd een handvol carocroc bij me. Als het allemaal zo ontzettend precies zou komen hadden we vast niet zo'n hondenoverschot op de wereld
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Felix eet kvv en elke avond tafelresten. Daarnaast heb ik altijd een handvol carocroc bij me. Als het allemaal zo ontzettend precies zou komen hadden we vast niet zo'n hondenoverschot op de wereld
Tafelresten krijgen ze hier ook hoor,wel maar een beetje maar het is het idee
Jaap* schreef:Felix eet kvv en elke avond tafelresten. Daarnaast heb ik altijd een handvol carocroc bij me. Als het allemaal zo ontzettend precies zou komen hadden we vast niet zo'n hondenoverschot op de wereld
Bij de meeste honden inderdaad niet, dit hadden we ook niet verwacht bij onze kersverse boxer
Dat je brok niet met KVV op 1 dag mag geven of daar die 8 uur tussen moet laten zitten, is inmiddels al lange tijd achterhaald. In Amerika is het vrij standaard om brok te mengen met KVV of gezonde tafelresten. Dat wordt zelfs enorm gepromoot door allerhande dierenartsen. Legio gezonde honden die daar geen enkel probleem van ondervinden. KVV heeft niet zo'n lage zuurtegraad nodig om verteerd te raken. In tegenstelling tot dik bevleesde karkassen. Daarvan wordt wel gesteld dat je die liever niet mengt met brok of andere complexe koolhydraten, omdat bot een veel lagere pH nodig heeft om goed te kunnen verteren. Uiteraard zijn ook daar de uitzonderingen op de regel die er geen enkel probleem mee hebben als het wel gecombineerd gegeven wordt. Maar er zijn dus ook legio honden met diverse ziektes, waarbij zo'n combi dan weer niet zo verstandig lijkt. Nog even afgezien van de ongezondheid van brok, maar dat is weer een andere discussie. Mijn oudste hond heb ik in het begin ook op brok en KVV op 1 dag gehad. Dat ging uiteindelijk niet zo prima en doet het veel beter op volledig NRF.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 03 mar 2013 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
fes/lou schreef:Ik meng brokken en KVV.
Als je honden het nu goed doen en jij bent tevreden, laat je dan niks aanpraten door een commerciele klojo
Welke dierenwinkeL
De dierenvriend,en hij was mij niks aan het aanpraten hoor,ik was luistervinkie aan het doen want hij vertelde dat hij vandaag een pup ging halen en die op kvv / brokken ging zetten omdat de fokker dit ook deed en dit beter was.Een geperste brok.Aan mij vroeg hij juist hoe ik lotgering vond omdat de fokker lotgering gaf en hij daar wisselende ervaringen over gehoord had.
Ik heb vandaag visoliecapsules bij de hema meegenomen omdat Dol in de rui is en schilfertjes heeft :gvd:Ik heb er ook twee op,ik vind die dingen lekker
Laatst gewijzigd door Pepie op 03 mar 2013 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen idee wat beter is. Vroeger voerde ik alleen brok en zagen ze er prima uit en hadden goede ontlasting. Toen kwam ik een beetje met vers voeren in aanraking en ben ik daar voorzichtig in de weekenden mee begonnen of af en toe eens een kippenbout. En op een dag had ik lotgering ontdekt, was ik het zat om voor een zak brokken telkens naar de dierenwinkel te gaan en ben ik overgegaan op geheel vers.
Betekend overigens niet dat ze niet hier af en toe ook brok krijgen. Laatst had iemand een zak over, haar hond kon er niet tegen. Die brokken heb ik hier gebruikt voor zoekspelletjes in de tuin
En ze krijgen hier ook tafelresten. Groenten, nasi, spaghetti af en toe een aardappel. Verwende nesten zijn het.
Ik voer kvv en soms brok, en 2 keer in de week krijgen ze een kippenekje/vleugeltje of een sardientje.
Ze doen het er prima op en ik laat me ook niks anders aanpraten door de zogenaamde "experts" van de dierenwinkel of door de dierenarts.
Pepie schreef:
Ik heb vandaag visoliecapsules bij de hema meegenomen omdat Dol in de rui is en schilfertjes heeft :gvd:Ik heb er ook twee op,ik vind die dingen lekker
jakkie, lekker??? Hazel vind ze geweldig, maar ik ging over m'n nek(lust zelf geen vis, dus dacht
goh ik neem ook zo'n capsule, krijg ik toch die stoffen binnen)
Hazel eet ook kvv en brok. Welk merk brok kan eigenlijk het beste gegeven worden bij vers?
Ze krijgt nu Taste of the wild maar wil overgaan op Acana omdat TOTW een hoog calciumgehalte heeft.
Hier krijgen ze kvv en eens per week een stuk konijn, hert, strot of wat dan ook...
brokken heb ik hier altijd een zak van staan, dat is voor de beloning onderweg en voor het speuren op het spoor... Een goedkope van de Jumbo.
Balou krijgt kvv en Mowgli reddy canine dieetbrokken. Balou doet het prima op kvv, Mowgli had steeds last van haar maag en krijgt nu op advies van de DA dieetbrokken. Ze heeft het zeven en half jaar prima op brokken gedaan, de laatste maand ging het niet zo lekker. Het is nog te vroeg om te juichen, maar tot nu toe gaat het weer beter met haar.