Sinds nu ongeveer een jaar ben ik de trotse eigenaar van Nowah, een papillon/vlinderhondje. Nu is het nog lang niet zover maar in de toekomst zouden wij graag een tweede hond erbij willen. Eerst zijn wij opzoek naar een andere woning, daar zit nu wat vooruitgang in en als eenmaal de nieuwe woning klaar is en wij en Nowah goed gewend zijn zal er plek zijn voor een extra hond.
Heb mij al veel op dit forum georienteerd, en daar zijn ook zeker wat rassen naar voren gekomen die ik wel zie zitten. Nu aan jullie de vraag, wat voor ras zouden jullie in ons huishouden maar vooral bij mijn Nowah vinden passen.
Nowah is dus een vlinderhondje van nu 14 maanden oud. Wij hebben hem gekregen toen hij 5 maanden oud was, dit omdat de fokkers erg kritisch zijn qua plaatsing van hun honden. Voor ons was dit een ideale situatie, voor een pup hadden wij net geen genoeg tijd maar toch wouden wij graag een jonge hond om alsnog onze eigen draai aan te geven. Nu gaat het met Nowah bijna perfect, erg speels heeft actieve moment maar kan ook een heerlijke luierkont zijn. Tijdens wandelingen erg enthousiast naar andere honden en het enige wat meneer dan wil is spelen.
Nou is Nowah dus een klein ras met schofthoogte van 30 cm. In een tweede hond zijn wij opzoek naar iets groters, niet té groot (aka Duitse dog) maar toch zeker wel een schofthoogte van 50 cm. Het belangrijkste vind ik dat de tweede hond een goede match met Nowah zal zijn.
Een ras dat mij qua uiterlijk erg aantrekt is de Toller. Border collies, vizsla, wiemaraner en friese stabij vind ik ook erg leuk. Verder heb ik het niet zo op platneuzen..
In de bovengenoemde rassen hebben ik mij nog niet erg goed ingelezen in karakterbeschrijvingen, aangezien dit de eerste orientatiefase is komt dat allemaal nog. In het karakter ben ik op zoek naar een sociale en trouwe hond, die los kan lopen, en netjes naast de fiets kan lopen. Geen ras dus met een erg jachtinstinct.
Ook is er zeker de kans dat wanneer het zover is we dierenasiels bij langs gaan om te kijken of er een maatje tussenzit, maar belangrijk vind ik dat ik zoals met Nowah mijn eigen draai aan een hond kan geven.
Dit is mijn huidige vent!:

Ik hoop dat jullie nog wat leuke tips voor mij hebben!
Groetjes Anniek

[/url]