Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laat zien wat je niet mooi vindt
Moderator: moderatorteam
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
Re: Laat zien wat je niet mooi vindt
Alles wat "te" is vind ik niet mooi. Abnormale lichaamsbouw, te meer als de hond in kwestie er last van ondervind/er door beperkt wordt, is imo onwenselijk. Wat mij betreft zouden deze uitgesloten moeten worden vd fok
- yuki
- Zeer actief
exact! Eigenlijk vind ik alle overdrijvingen binnen een ras, veroorzaakt door mensen, dieronwaardig.Irta schreef:Binnen ieder ras zijn wel mooie en minder mooie exemplaren te vinden, wat mij betreft.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
- Aantal honden: 1
Alle honden met teveel vel, en de meeste pittbulls, maar ook de duitse herder met een rug als een skischans vind ik vreselijk.
(ben nog steeds niet goed in foto's plaatsen
maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel).
(ben nog steeds niet goed in foto's plaatsen
-
Sanner
- Zeer actief
De Amerikaanse bulldog en de bordeauxdog, dat vind ik echt totaal geen mooie honden.
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Ik vind poedels wel leuk als ze normaal zijn getrimt, maar dit

De terriers en teckels spreken me ook helemaal niet aan en de windhonden vind ik vreselijk.
Verder vind ik schnauzers heel lelijk.

Pinschers houd ik gewoon niet zo van, maar lelijk zijn ze ook weer niet.

heel rasgroep 6: lopende honden en zweethonden vind ik ook niet echt aantrekkelijk, maar niet vreselijk lelijk.
Herdershonden met een kromme rug vind ik ook lelijk en het lijkt me nou ook niet echt goed voor ze. Maar verder vind ik het juist hele mooie honden.

Cavalier king charles spaniels vind ik ook niet mooi, zeker omdat ze vaak te dik zijn.

Engelse bulldog, argentijnse dog, duitse dog, bordeaux dog, boxer, cane corso, bullmastiff, dogo canario, dobermann, enz. Vind ik allemaal ook lelijk
En ik houd niet van chihuahua's, maar ook die vind ik niet lelijk.
Het is net een cavia die je dan uitlaat. Zeker met al die kleertjes vind ik het verschrikkelijk!

Net een cavia aan een touwtje
Haha als ik het zo bekijk vind ik meer honden lelijk dan dat ik ze leuk vind

De terriers en teckels spreken me ook helemaal niet aan en de windhonden vind ik vreselijk.
Verder vind ik schnauzers heel lelijk.
Pinschers houd ik gewoon niet zo van, maar lelijk zijn ze ook weer niet.

heel rasgroep 6: lopende honden en zweethonden vind ik ook niet echt aantrekkelijk, maar niet vreselijk lelijk.
Herdershonden met een kromme rug vind ik ook lelijk en het lijkt me nou ook niet echt goed voor ze. Maar verder vind ik het juist hele mooie honden.

Cavalier king charles spaniels vind ik ook niet mooi, zeker omdat ze vaak te dik zijn.

Engelse bulldog, argentijnse dog, duitse dog, bordeaux dog, boxer, cane corso, bullmastiff, dogo canario, dobermann, enz. Vind ik allemaal ook lelijk
En ik houd niet van chihuahua's, maar ook die vind ik niet lelijk.
Het is net een cavia die je dan uitlaat. Zeker met al die kleertjes vind ik het verschrikkelijk!
Net een cavia aan een touwtje
Haha als ik het zo bekijk vind ik meer honden lelijk dan dat ik ze leuk vind

- avietar
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik vind dit echt ver, héél ver af staan van 'mooi', laat staan 'schattig' waar veel mensen ze mee schijnen te associëren. Ik vind dit niets met schattig te maken hebben. Eerder met veredelde aapjes. En ik haat apen. Enge beesten.

Met andere woorden, klein, gedrongen, uitpuilende ogen, brachycephalie, bah. Niet mijn ding.
Wat van ellende uit elkaar valt, vind ik ook absoluut niet mooi.

Verder nog bull terriers met hun ei-hoofd en down face.
Een aantal soorten Duitse herders. Sommige Duitsers zien er prachtig uit, anderen niet. Ik wil even zeggen dat de eerste hieronder wel heel erg extreem is. Die ander vind ik al misvormd qua rug (een Duitse herder moest naar mijn weten een rechte rug en aflopende croup hebben... geen misvormde rug) maar die eerste is echt een abominatie.

De Amerikanen zien er naar mijn mening beter uit met hun ruglijn, maar ook daar zie je extremen. Hieronder vind ik de eerste te extreem, maar de tweede ziet er naar mijn mening wel oke uit.
Je kunt hier zien dat de schuine indruk die je krijgt van de rug (die recht is) veel ligt aan de stand waarin ze zijn gezet. Maar ondanks dat ze in dezelfde stand staan, staat de eerste veel schuiner dan de tweede. Aan alleen de stand kan het dus niet liggen.

Als laatst zijn er nog wel een aantal rassen die ik niet mooi vind, zoals onder andere kaninchen teckels en bully-achtigen met hele brede borstkassen, maar hierboven staat wel het belangrijkste.
Met andere woorden, klein, gedrongen, uitpuilende ogen, brachycephalie, bah. Niet mijn ding.
Wat van ellende uit elkaar valt, vind ik ook absoluut niet mooi.
Verder nog bull terriers met hun ei-hoofd en down face.
Een aantal soorten Duitse herders. Sommige Duitsers zien er prachtig uit, anderen niet. Ik wil even zeggen dat de eerste hieronder wel heel erg extreem is. Die ander vind ik al misvormd qua rug (een Duitse herder moest naar mijn weten een rechte rug en aflopende croup hebben... geen misvormde rug) maar die eerste is echt een abominatie.

De Amerikanen zien er naar mijn mening beter uit met hun ruglijn, maar ook daar zie je extremen. Hieronder vind ik de eerste te extreem, maar de tweede ziet er naar mijn mening wel oke uit.
Je kunt hier zien dat de schuine indruk die je krijgt van de rug (die recht is) veel ligt aan de stand waarin ze zijn gezet. Maar ondanks dat ze in dezelfde stand staan, staat de eerste veel schuiner dan de tweede. Aan alleen de stand kan het dus niet liggen.

Als laatst zijn er nog wel een aantal rassen die ik niet mooi vind, zoals onder andere kaninchen teckels en bully-achtigen met hele brede borstkassen, maar hierboven staat wel het belangrijkste.

"If you can look at a dog and not feel vicarious excitement and affection, you must be a cat."
-
Corneliana
- Zeer actief
Ik vind bijna alle honden mooi. Als alles maar in verhouding is. Kleinere hondjes heb ik iets minder mee.

dit is pas lelijk

dit is pas lelijk
-
Corneliana
- Zeer actief
zag er pas ook 1 ik schrok ervan. echt raarHeavy schreef:Ik heb altijd geroepen dat die Herders niet zo krom zijn als op de foto lijkt en dat ze zo neergezet worden ,en dat ik al veel Herders heb gezien en nog nooit zo'n kromme maar......
ik neem mijn woorden terug......er is hier in ons dorp een pup komen wonen en het beestje is denk ik een maand of 3 en is al zo krom
![]()
echt vreselijk om te janken.....
![]()
- avietar
- Vaste gebruiker
Ja, wat dat betreft zie ik liever de Amerikaanse Duitsers. Of gewoon Zwitserse witte herders.Heavy schreef:Ik heb altijd geroepen dat die Herders niet zo krom zijn als op de foto lijkt en dat ze zo neergezet worden ,en dat ik al veel Herders heb gezien en nog nooit zo'n kromme maar......
ik neem mijn woorden terug......er is hier in ons dorp een pup komen wonen en het beestje is denk ik een maand of 3 en is al zo krom
![]()
![]()

"If you can look at a dog and not feel vicarious excitement and affection, you must be a cat."
- avietar
- Vaste gebruiker
Kan ook nog.Heavy schreef:of een werklijn......avietar schreef:Ja, wat dat betreft zie ik liever de Amerikaanse Duitsers. Of gewoon Zwitserse witte herders.Heavy schreef:Ik heb altijd geroepen dat die Herders niet zo krom zijn als op de foto lijkt en dat ze zo neergezet worden ,en dat ik al veel Herders heb gezien en nog nooit zo'n kromme maar......
![]()
![]()

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Alle extremiteiten vind ik totaal niet mooi. Het fokken van een eigenschap in het exterieur die de hond lichamelijk enorm in de weg zit, vind ik een perverse bezigheid. Immorele mensen. Een chiuaua die met keizersnee moet worden bevallen, een bulldog die nauwelijks genoeg lucht krijgt, een bol-oogig beest wat permanent hoofdpijn heeft.... Ik snap het niet.
Ik hou van goed gebouwde, gezonde en atletische honden met een functionele vacht. Honden waarbij je je met een beetje creativiteit goed kan voorstellen dat de wolf een voorvader is.
En wat ik ook overdreven lelijk vind, is gekamde, geföhnde en getrimde showhonden van elk willekeurig ras.
Ik vind een hond op zn mooist als hij net uit een moddersloot komt.

Zo, daar knapt ie van op!

Ik hou van goed gebouwde, gezonde en atletische honden met een functionele vacht. Honden waarbij je je met een beetje creativiteit goed kan voorstellen dat de wolf een voorvader is.
En wat ik ook overdreven lelijk vind, is gekamde, geföhnde en getrimde showhonden van elk willekeurig ras.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ben je wel eens een goeie chihuahua tegen gekomen ? of alleen de mode pop versie?Theraposa schreef:Voor de rest vind ik een chihuahua ook verschrikkelijk , ik vind het net gemuteerde ratten.
Windhond ,
Affenpinscher ,
dwergpinsher ,
schnauzer,
Engelse bulldog ,
Smous ,
Russische terrier ,
Boston terrier ,
Franse bulldog,
Mopshond,
Cairn terrier en genoeg andere kleine terriers,
Basset ,
Poedels en nog genoeg anderen.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
Sanner schreef:De Amerikaanse bulldog en de bordeauxdog, dat vind ik echt totaal geen mooie honden.

-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Ze zijn mij te klein en hebben te groot uitpuilende ogenfrank-bobby schreef:ben je wel eens een goeie chihuahua tegen gekomen ? of alleen de mode pop versie?Theraposa schreef:Voor de rest vind ik een chihuahua ook verschrikkelijk , ik vind het net gemuteerde ratten.
Windhond ,
Affenpinscher ,
dwergpinsher ,
schnauzer,
Engelse bulldog ,
Smous ,
Russische terrier ,
Boston terrier ,
Franse bulldog,
Mopshond,
Basset ,

- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Ik hou ook niet van extremen... Met name de platsnuiten.
Niet van krulstaarten, ookal vind ik de rest van de hond wel mooi, ik zou hem daar op af kunnen wijzen.
Ook heb ik weinig met terriërs en schoothondjes...
Niet van krulstaarten, ookal vind ik de rest van de hond wel mooi, ik zou hem daar op af kunnen wijzen.
Ook heb ik weinig met terriërs en schoothondjes...
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Mijn telefoon vond 1X niet genoeg
Laatst gewijzigd door lijn op 04 mar 2013 01:44, 3 keer totaal gewijzigd.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
dat bedoel ik dusTheraposa schreef:Ze zijn mij te klein en hebben te groot uitpuilende ogenfrank-bobby schreef:ben je wel eens een goeie chihuahua tegen gekomen ? of alleen de mode pop versie?Theraposa schreef:Voor de rest vind ik een chihuahua ook verschrikkelijk , ik vind het net gemuteerde ratten.
Windhond ,
Affenpinscher ,
dwergpinsher ,
schnauzer,
Engelse bulldog ,
Smous ,
Russische terrier ,
Boston terrier ,
Franse bulldog,
Mopshond,
Basset ,
.

- LiekevdO
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mijn twee favoriete rassen zijn de Nova scotia duck tolling retriever en de Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik vind de Tibetaanse Spaniel absoluut niet mooi

Voor mij hebben ze echt niet de *ahw* factor. Vind het snoetje niet mooi!

Een combinatie van mijn twee passie's <3 van den Oord fotografie
*van den Oord fotografie op facebook*

*van den Oord fotografie op facebook*

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
ik dacht dat ik een hondenliefhebster was maar er zijn idd een hele hoop honden die ik niet mooi vind. Ik sluit me voor 90% aan bij bovengenoemde
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- yuki
- Zeer actief
Wat grappig dat je juist dit rasje eruit pikt als niet mooiLiekevdO schreef:Ik vind de Tibetaanse Spaniel absoluut niet mooi
Esther
Esther
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Deze zou ik zo in huis nemen.yuki schreef:Wat grappig dat je juist dit rasje eruit pikt als niet mooiLiekevdO schreef:Ik vind de Tibetaanse Spaniel absoluut niet mooi
Voor mij hebben ze echt niet de *ahw* factor. Vind het snoetje niet mooi!Buiten dat ik ze zelf wel heel innemend vind als hondjes, zie je ze namelijk erg weinig. Vooral de lichtbruine versie vind ik in veel gevallen nogal wat van pekineesjes weghebben. Ik vind dit nou net een hondje dat niet als buitengewoon lelijk "opvalt"
Als herplaatser.
Ik heb ergere ingedrukte neusjes gezien.
- yuki
- Zeer actief
Ja hoor ik ook, waarom het me opvalt is omdat je ze juist niet zo heel vaak ziet. Ik ken er toevallig hier in de stad 2 en die zijn behoorlijk fit (en eentje al behoorlijk op leeftijd daarbij) Ieder zijn smaak uiteraard maar als je nou 1 specifiek rasje opnoemt dat je zo lelijk vindt, vind ik dit idd een opmerkelijke keuzeDee schreef:Deze zou ik zo in huis nemen.yuki schreef:Wat grappig dat je juist dit rasje eruit pikt als niet mooiLiekevdO schreef:Ik vind de Tibetaanse Spaniel absoluut niet mooi
Voor mij hebben ze echt niet de *ahw* factor. Vind het snoetje niet mooi!Buiten dat ik ze zelf wel heel innemend vind als hondjes, zie je ze namelijk erg weinig. Vooral de lichtbruine versie vind ik in veel gevallen nogal wat van pekineesjes weghebben. Ik vind dit nou net een hondje dat niet als buitengewoon lelijk "opvalt"
![]()
Als herplaatser.
Ik heb ergere ingedrukte neusjes gezien.
Esther
Esther
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vandaar je eigen kapsel.?Paisley schreef:Alle extremiteiten vind ik totaal niet mooi. Het fokken van een eigenschap in het exterieur die de hond lichamelijk enorm in de weg zit, vind ik een perverse bezigheid. Immorele mensen. Een chiuaua die met keizersnee moet worden bevallen, een bulldog die nauwelijks genoeg lucht krijgt, een bol-oogig beest wat permanent hoofdpijn heeft.... Ik snap het niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Sanner
- Zeer actief
Gatver dat onderste hondje. Dat vind ik dus lelijk, van de onverzorgde klittenbalen bah.
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Verder hou ik echt niet van "kwijlende" honden. Die kan ik gewoon niet mooi vinden..
TE vind ik ook niet mooi. zoals inderdaad die bully's...
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
In welke freack en horrorshow zit dat Frankenstein geval.Bruce-Roxy schreef:
Verder hou ik echt niet van "kwijlende" honden. Die kan ik gewoon niet mooi vinden..
TE vind ik ook niet mooi. zoals inderdaad die bully's...
Hoord dat niet dood te zijn.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Ik denk al 4 jaar terug...
Heb m op google gevonden dus laten we maar hopen op photoshop!
Heb m op google gevonden dus laten we maar hopen op photoshop!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Ik ben enorme fan van schnauzers:P valt me op dat veel mensen die lelijk vinden.. Wat vinden jullie van een dwergschnauzer dan met een funky haircut?
http://www.youtube.com/watch?v=q-wE_xt2 ... ys7ykGuc0A
http://www.youtube.com/watch?v=q-wE_xt2 ... ys7ykGuc0A
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
te-rvuerense herder?Inge O schreef:het is al een oud topic dus ik heb er vast al in geantwoord maar voor wie er nog mocht aan twijfelen : alles waar 'te' voor staat (en dat staat er bij mij snel voor) vind ik niet mooi.
te-ckel?
-
Saba
- Zeer actief
Ik hou niet van brachys, plop-ogen, vel en drel, molossers en bullen. Alles wat dat niet is/heeft vind ik door de bank genomen wel leuk.