Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naast, voor of achter lopen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Re: Naast, voor of achter lopen?

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Het maakt mij niet uit waar hij loopt als de riem maar slap hangt.
ALs hij los loopt mag hij voor/naast/achter mij lopen, alleen als ik vind dat hij achter mij moet lopen, bijv. bij een onoverzichterlijk stuk, dan krijgt hij commando: achter, en dan moet hij achter mij lopen.
Vaak genoeg gehad dat hij achter mij liep, uit hemzelf en dat ik dacht ????? waar is Nilsson, ik draai mij om....kijken...zie ik hem niet....draai ik mij weer om staat hij voor mij....is die sukkel gewoon meegedraaid...en ik trap er regelmatig in.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Alles loopt hier voor mij de deur uit. Behalve als ik zeg dat ze moeten wachten, dan kan ik eerst zonder gedring :mrgreen: Met uitlaten aan de riem lopen er drie voor me en Beer loopt achter me. Niet omdat hij dan de leider zou zijn maar omdat hij sjokt.

Ik denk dat zolang je nog je leiderschap af moet meten aan dat soort regeltjes er nog iets aan je leiderschap schort. :wink: Het zou vanzelf moeten gaan denk ik Hier mogen ze doen wat ze willen. Todat ik zeg dat het anders moet. En aanwijzingen van mij krijgen vinden ze nog leuk ook :mrgreen:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Ik hou de deur voor ze open en ga zelf als laatste naar buiten. Dan moeten ze even wachten tot ik de deur dicht gedaan heb en daarna mogen ze zowel los als aan de riem lopen waar ze willen.
Alleen niet pal voor mijn voeten, maar zo slim zijn ze zelf wel, daar hoef ik niets voor aan te leren.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier gaan ze ook allemaal voor mij de deur uit.
Als we aan de lijn lopen moeten ze naast lopen, gewoon omdat dat het makkelijkst is als ze met meerdere lopen.
Ze mogen aan het begin kiezen aan welke kant ze lopen maar daarna wordt er niet meer geswitched :neenee:
We lopen altijd maar 5 minuutjes (tot aan het losloopgebied) aangelijnd dus die 5 minuten hebben ze zich maar netjes aan mijn regeltjes te houden.
Laatst gewijzigd door samantha! op 05 mar 2013 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door JLPaco »

Hij loopt altijd gewoon naast me, goed zicht op de pup, loopt niet voor m'n voeten (anders sta ik met mijn lompigheid zo bovenop z'n pootjes :jank: en de hond trekt niet wanneer hij aan mijn zij loopt, wilt hij voorop wel doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zet hem altijd op mijn hoofd. Dat neemt alle discussie weg.
Maarja, daar hebben de mensen met meer dan één hond niks aan natuurlijk :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Jaap* schreef:Ik zet hem altijd op mijn hoofd. Dat neemt alle discussie weg.
Maarja, daar hebben de mensen met meer dan één hond niks aan natuurlijk :mrgreen:
Stapelen!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

samantha! schreef:Hier gaan ze ook allemaal voor mij de deur uit.
Als we aan de lijn lopen moeten ze naast lopen, gewoon omdat dat het makkelijkst is als ze met meerdere lopen.
Ze mogen aan het begin kiezen aan welke kant ze lopen maar daarna wordt er niet meer geswitched :neenee:
We lopen altijd maar 5 minuutjes (tot aan het losloopgebied) dus die 5 minuten hebben ze zich maar netjes aan mijn regeltjes te houden.
en terecht als ik anderhalf uur loop (en ook als ik thuis ben) wordt er ook aan mijn regeltjes gehouden :zweep: daar heb ik een hond voor genomen :W:
Corneliana
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik zet hem altijd op mijn hoofd. Dat neemt alle discussie weg.
ik zal het mijn man melden.
ik ben benieuwd....
Jackira
Zeer actief

Corneliana schreef:
We lopen altijd maar 5 minuutjes (tot aan het losloopgebied) dus die 5 minuten hebben ze zich maar netjes aan mijn regeltjes te houden.
en terecht als ik anderhalf uur loop (en ook als ik thuis ben) wordt er ook aan mijn regeltjes gehouden :zweep: daar heb ik een hond voor genomen :W:
Wat een krampachtig regeltjes gedoe. :mrgreen: Ontspan mens. :wink: Zorg gewoon dat hij het leuk met je heeft en je hebt de "strijd"gewonnen.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Corneliana schreef:
Haha, ik heb niet zo heel veel regeltjes.
Als ze los zijn mogen ze doen wat ze willen, alleen hierkomen en wachten wanneer ik dat zeg is een eis.
Aan de lijn wil ik geen geouwehoer, maar zelf vind ik met honden aan de lijn lopen vreselijk saai dus we gaan altijd naar een losloopgebied.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Corneliana
Zeer actief

Ri@ schreef:
Corneliana schreef:
Wat een krampachtig regeltjes gedoe. :mrgreen: Ontspan mens. :wink: Zorg gewoon dat hij het leuk met je heeft en je hebt de "strijd"gewonnen.
haha was niet zo serieus hoor
hij loopt uit zichzelf (nou ja dat is em ooit geleerd denk ik) mooi naast me :wink:
en tis een hond die graag luistert, heel erg op mij gericht behalve een paar dingetjes dan.
maar daar komt vlgnd wk een heuse trainster voor.
en verder is er geen zoeter hondje op de hele wereld. :love:

edit: dat geintje maak ik altijd als mensen vragen: wou je altijd zo graag een hond? :wink:
Laatst gewijzigd door Corneliana op 05 mar 2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Corneliana
Zeer actief

samantha! schreef:
Corneliana schreef:
Haha, ik heb niet zo heel veel regeltjes.
Als ze los zijn mogen ze doen wat ze willen, alleen hierkomen en wachten wanneer ik dat zeg is een eis.
Aan de lijn wil ik geen geouwehoer, maar zelf vind ik met honden aan de lijn lopen vreselijk saai dus we gaan altijd naar een losloopgebied.
ik ook niet hoor, vrijheid blijheid etc.
behalve dat trekken niet mag daar wordt ik gek van en loslopen zit er heel even niet in.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Aan de lijn = naast en niet trekken
Aan de flex = rechts naast, voor of achter, maar ik loop door, dus als de lijn strak komt te staan heb je pech.
Los op de stoep = je mag voor of achter, maar op de stoep en wachten bij oversteken
Los in bos of hei = je loopt maar waar je zin hebt, maar ik sla af waar ik wil en ik waarschuw niet, dus je moet zelf opletten
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Neeltje schreef:Was vaak lachen als iemand anders dan probeerde ze eerst naar binnen te sturen, maar beide bleven staan.
Voordat er toch gaat gebeuren dat iemand anders mijn honden zegt iets te moeten in ons eigen huis.... dan moet er toch nog heel veel water door de Rijn. Hier bekijken ze dus dat andere mens ook van "zei U iets?". En terecht. Ze moeten doen wat IK wil, en niet wat een ander wil :pffff:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Esther12 schreef:Nee toots, jij zei dat de leider achter loopt om te drijven en te sturen.
Sandra zei toen dat ze dacht van niet en dat de leider achter loopt om overzicht te hebben.
Omdat ze overzicht hebben kunnen ze de roedel sturen. Zo gaat dat in de natuur :wink:
Maar het kan zijn dat het anders bedoeld wordt dan ik denk.
Ik heb het iig ongelukkig neer gezet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marion.

toots schreef:Omdat ze overzicht hebben kunnen ze de roedel sturen. Zo gaat dat in de natuur :wink:
En dus ook bij onze huishonden??? Die echt al heel ver van de natuur staan hoor. En al helemaal het hondje dat jij hebt.
Corneliana
Zeer actief

Frenk schreef:Aan de lijn = naast en niet trekken
Aan de flex = rechts naast, voor of achter, maar ik loop door, dus als de lijn strak komt te staan heb je pech.
Los op de stoep = je mag voor of achter, maar op de stoep en wachten bij oversteken
Los in bos of hei = je loopt maar waar je zin hebt, maar ik sla af waar ik wil en ik waarschuw niet, dus je moet zelf opletten
hier is het aan de lijn ook ik sla af en je let maar heel goed op anders knal je de bocht om
ik deed eerst te voorzichtig tot ik het zat was :wink:
Corneliana
Zeer actief

Marion. schreef:
Neeltje schreef:Was vaak lachen als iemand anders dan probeerde ze eerst naar binnen te sturen, maar beide bleven staan.
Voordat er toch gaat gebeuren dat iemand anders mijn honden zegt iets te moeten in ons eigen huis.... dan moet er toch nog heel veel water door de Rijn. Hier bekijken ze dus dat andere mens ook van "zei U iets?". En terecht. Ze moeten doen wat IK wil, en niet wat een ander wil :pffff:
hier ook
of iemand moet een koekje hebben dan gaat hij wel vreemd.
Marion.

Corneliana schreef:
Marion. schreef:
hier ook
Bij mij niet. Ze nemen geen koekjes aan van vreemden :pffff:

Dat is dan weer iets wat ik lachen vind. "Kijk eens, lieve hondjes, lekker koekkie!". En ik heel droog "ik heb ze geleerd dat ze geen koekjes mogen aannemen van vreemden". Dat doen ze dus gewoon ook niet.
(dat heb ik ze helemaal niet geleerd hoor, maar ze nemen gewoon niets aan van vreemden)
En dan zeg ik tegen die vriendelijke mevrouw/meneer geef mij dat koekje dan maar, en dan eten ze het smaakvol op :mrgreen:
Corneliana
Zeer actief

Marion. schreef:
Corneliana schreef:
Marion. schreef:
hier ook
Bij mij niet. Ze nemen geen koekjes aan van vreemden :pffff:

Dat is dan weer iets wat ik lachen vind. "Kijk eens, lieve hondjes, lekker koekkie!". En ik heel droog "ik heb ze geleerd dat ze geen koekjes mogen aannemen van vreemden". Dat doen ze dus gewoon ook niet.
(dat heb ik ze helemaal niet geleerd hoor, maar ze nemen gewoon niets aan van vreemden)
En dan zeg ik tegen die vriendelijke mevrouw/meneer geef mij dat koekje dan maar, en dan eten ze het smaakvol op :mrgreen:
geweldig!!
mijn dreumes neemt ook geen lekkers aan van vreemden
zo'n prummel krijgt van alles aangeboden in winkels etc
plakkie worst... en dan dat koppie schudden, heerlijk
en dan stomverbaasde dames als ik zeg: mag hij wel hoor en het aan hem geef.
heeft u hem dat geleerd? ik knik dan maar hij is alleen maar verlegen :wink:
Marion.

Corneliana schreef:heeft u hem dat geleerd? ik knik dan maar hij is alleen maar verlegen :wink:
Niet doen! Gewoon zeggen "Ja tuurlijk heb ik hem dat geleerd" :ok:
Corneliana
Zeer actief

Marion. schreef:
Corneliana schreef:heeft u hem dat geleerd? ik knik dan maar hij is alleen maar verlegen :wink:
:wink: mijn makke is, al vertel ik maar een heel piepklein leugentje dat ik een rooie kop krijg.
zelfs online kan ik niet eens liegen.
Marion.

Corneliana schreef:
Marion. schreef:
:wink: mijn makke is, al vertel ik maar een heel piepklein leugentje dat ik een rooie kop krijg.
Ik krijg geen rooie kop hoor, maar ik kan ook niet liegen. Ik kan dit toneelstukje wel staalhard opvoeren, maar dan direct - dus op het moment dat de honden de koekjes uit mijn hand opvreten - zeggen "is niet waar hoor, ze eten gewoon niet van vreemden". En daar heeft die koekjesmevrouw of meneer dan ook weer schik van.
Zeker als ze de volgende dag zien dat hetzelfde toneelstukje aan de overkant van de weg plaats vind :LOL: :LOL: :LOL:
Corneliana
Zeer actief

Marion. schreef:
Corneliana schreef:
Marion. schreef:
Ik krijg geen rooie kop hoor, maar ik kan ook niet liegen. Ik kan dit toneelstukje wel staalhard opvoeren, maar dan direct - dus op het moment dat de honden de koekjes uit mijn hand opvreten - zeggen "is niet waar hoor, ze eten gewoon niet van vreemden". En daar heeft die koekjesmevrouw of meneer dan ook weer schik van.
Zeker als ze de volgende dag zien dat hetzelfde toneelstukje aan de overkant van de weg plaats vind :LOL: :LOL: :LOL:
ja ik idem dito dus.
ach ja, eerlijk duurt toch het langst :LOL:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

ze lopen alle 3 voor me, trekken niet, als er een hond achter me zou lopen dan zou ik me zorgen maken, dan is er iets mee.

ze lopen wel eens achter hoor, als er iets te snuffelen valt en dan rennen ze weer voor me
Corneliana
Zeer actief

schelsey schreef:ze lopen alle 3 voor me, trekken niet, als er een hond achter me zou lopen dan zou ik me zorgen maken, dan is er iets mee.

ze lopen wel eens achter hoor, als er iets te snuffelen valt en dan rennen ze weer voor me
das toch prima
Jackira
Zeer actief

Ik lees van jou toch veel dat je graag een hond met opgeheven hoofd naar jou naast je hebt. Ik denk dat je daaruit haalt dat jij dan de leider zou zijn. Maar kan me vergissen. Ik denk dat als je een goede band hebt en hij zich leert gedragen op een manier die jij graag ziet, en dat het je plezier geeft om een hond te hebben, dat dat naast lopen helemaal niet zo belangrijk is in deze :wink:

En als ik dan in een ander topic lees dat er kinderen op Sky ooghoogte je tuin komen binnenvallen/rennen terwijl Sky waaks is dan zit ik al met gekromde tenen op eht volgende incident te wachten. Misschien helemaal onterecht hoor. Maar ik zie de bui al hangen en denk dat je je beter daar mee bezig kunt houden dan dat naast lopen :wink: . Sorry niet rot bedoeld, weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Corneliana schreef:
Ri@ schreef:
Corneliana schreef:
haha was niet zo serieus hoor
hij loopt uit zichzelf (nou ja dat is em ooit geleerd denk ik) mooi naast me :wink:
en tis een hond die graag luistert, heel erg op mij gericht behalve een paar dingetjes dan.
maar daar komt vlgnd wk een heuse trainster voor.
en verder is er geen zoeter hondje op de hele wereld. :love:

edit: dat geintje maak ik altijd als mensen vragen: wou je altijd zo graag een hond? :wink:
Corneliana
Zeer actief

Ri@ schreef:Ik lees van jou toch veel dat je graag een hond met opgeheven hoofd naar jou naast je hebt. Ik denk dat je daaruit haalt dat jij dan de leider zou zijn. Maar kan me vergissen. Ik denk dat als je een goede band hebt en hij zich leert gedragen op een manier die jij graag ziet, en dat het je plezier geeft om een hond te hebben, dat dat naast lopen helemaal niet zo belangrijk is in deze :wink:

En als ik dan in een ander topic lees dat er kinderen op Sky ooghoogte je tuin komen binnenvallen/rennen terwijl Sky waaks is dan zit ik al met gekromde tenen op eht volgende incident te wachten. Misschien helemaal onterecht hoor. Maar ik zie de bui al hangen en denk dat je je beter daar mee bezig kunt houden dan dat naast lopen :wink: . Sorry niet rot bedoeld, weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
in de praktijk valt het wel mee hoor
ik vind het erg schattig als hij naast me loopt en zich focust
en omdat we dat beiden (hond en ik) leuk vinden trainen we daar spelenderwijs ook wel op.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn aangelijnde honden lopen voor me, de lijn mag strak maar ze mogen niet mijn schouder uit de kom trekken en dat doen ze dan ook niet.
in bepaalde situaties moeten ze 'naast' en dat doen ze ook.
en als het helemaal spannend wordt moeten ze volgen en zelfs dat doen ze.
brave hondjes heb ik toch :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”