Ri@ schreef:Weet je Corneliana, het is echt jammer dat je niet meer open staat voor goede adviezen. Niet dat je alles klakkeloos hoeft te doen. Zelf heb je ook hersens om na te denken en het goede er uit te pikken. Maar weet wel dat ik in ongeveer zo'n situatie heb gezeten als jij. Ook een hond die een maatje te groot was.
Dank zij het forum, waar ik de eerste jaren voortdurend vroeg om adviezen, en waar ook het nodige is misgegaan, zijn al die adviezen wel m'n redding geweest en de redding van m'n hond.
Hij is nu tien jaar en buiten de incidenten in de eerste tijd, heb ik hem tien jaar er doorheen kunnen loodsen. Geen vele herplaatsingen, geen incidenten meer. Geen inbeslagnames. Had allemaal gekund. Hij is nu eenn wat oude man aan het worden, en me zo verschrikkelijk lief. En ik ben blij met hem, en blij dat ik hem heb kunnen geven wat hij nodig heeft.
Nou jij nog.
ik ben ook heel erg blij met mijn hond.
volgende week dinsdag komt er een trainster die kan zien waar de knelpunten liggen
want die komt hier in huis.
en die adviezen ga ik zeker opvolgen hoor.
en ik heb ook adviezen van hier opgevolgd en mensen bedankt daarvoor
een nitwit vind ik zwaar overdreven gesteld ik heb mijn hond in alle geduld en liefde echt wel dingen geleerd. ik heb hem van zijn waterzucht afgeholpen, ik speel veel met hem, zet zijn hersentjes aan het werk, dat is totaal nieuw voor hem. hij heeft het nu al zoveel beter dan dat hij het gehad heeft en dat wordt straks alleen maar beter.