Die is enorm lief naar vreemden ( heeft halve avond op mijn schoot gelegen ). Die zou ik zo in huis nemen, er bij.
Met wandelingen met andere honden, ook onbekend, red ze zich ook prima. Hoe ze thuis is ..moet je bij Moosje zijn
Moderator: moderatorteam

Ik reageer hier even op.Suzanneke schreef:Hij is wel erg leuk ja, maar ik vraag me af of dit een echte powderpuff is. Gezien zijn korte haar op zijn rug...
Los daarvan ben ik niet per direct op zoek naar een hond, ik wil volledig de tijd hebben om mijn hond hier te laten wennen en van alles te leren.
Daarom heb ik gekozen om een hondje te nemen rond de zomervakantie. En mijn voorkeur gaat uit naar een puppy, niet zozeer omdat die zo schattig zijn (zijn ze natuurlijk wel), maar meer omdat ik hem de dingen kan leren die ik belangrijk vind van jongs af aan.
Ik had je al verteld dat dit ook mijn ervaring is met de chinese naakthond die ik ken. Echt een onwijs kreng die durft te bijten. Maar goed had ook al gezegd dat zij van een niet geweldige fokker komt en mijn stiefmoeder verwend hem tot en met.bouvierpoedel schreef:Voor het tegenwicht.
Het kunnen ook vreselijke kutkeffers zijn en ipv gereserveerd , angstbijters en schijtbakken.
Heb meer schijters gezien als gereserveerdheid.
Dus kijk goed uit bij welke fokker je een pup vandaan haalt.
~Suzanne~ schreef:Ik reageer hier even op.Suzanneke schreef:Hij is wel erg leuk ja, maar ik vraag me af of dit een echte powderpuff is. Gezien zijn korte haar op zijn rug...
Los daarvan ben ik niet per direct op zoek naar een hond, ik wil volledig de tijd hebben om mijn hond hier te laten wennen en van alles te leren.
Daarom heb ik gekozen om een hondje te nemen rond de zomervakantie. En mijn voorkeur gaat uit naar een puppy, niet zozeer omdat die zo schattig zijn (zijn ze natuurlijk wel), maar meer omdat ik hem de dingen kan leren die ik belangrijk vind van jongs af aan.
Dit werkt zo niet namelijk
Als je eenmaal zeker weet dat je zo'n puppekind wilt kun je contact leggen met fokkers en dan is het maar afwachten of en wanneer er een nestje is. Het is toch wel handig als het klikt met het moederhondje en de fokker. Pups liggen niet op de plank klaar en komen ook niet op bestelling dus het is zeer goed denkbaar dat er een kortere of langere wachttijd is. Wellicht heeft de fokker al een "wachtlijst" en dan kun je doorgaans achteraan aansluiten.
Je zult dus je zoektocht moeten omdraaienEerst een goede fokker vinden waar je een pup van wilt, dan wordt het wachten tot je aan de beurt bent en DAN kun je dus je vakantie - vrije dagen gaan plannen om de eerste tijd fulltime bij pup te zijn. Reken op een week of 4-6 minimaal. Daarna kan het jonge dier nog geen hele werkdag alleen zijn dus het is wel belangrijk dat tenminste 1 van het gezin een deel van de dag thuis is om pup uit te laten, mee te spelen, en algemeen "op te voeden".
Suzanne
Bedankt voor je reactie. Ik snap natuurlijk wat je zegt over het krijgen van een puppy. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar goede fokkers. Graag hoor ik tips van jullie! Ik zou echter graag een puppy willen in de zomervakantie omdat wij dan zo'n 8 tot 10 weken fulltime de tijd hebben. Het zou natuurlijk super zijn als er op dat moment een nestje is, maar zoals jij al zegt valt dat nog maar af te wachten. Mocht het rond de zomervakantie niet lukken, zullen we toch echt een jaartje moeten wachten op onze pup en hopen dat we dan geluk hebben. Ik wil sowieso genoeg tijd hebben en nemen om de pup te laten wennen en op te voeden. Vandaar deze uitspraak. Los daarvan wil ik een weloverwogen keuze maken voor een ras en daarna pas de fokkers gaan benaderen over eventuele nestjes in de zomer! Vandaar dit topic~Suzanne~ schreef:Ik reageer hier even op.Suzanneke schreef:Hij is wel erg leuk ja, maar ik vraag me af of dit een echte powderpuff is. Gezien zijn korte haar op zijn rug...
Dit werkt zo niet namelijk
Als je eenmaal zeker weet dat je zo'n puppekind wilt kun je contact leggen met fokkers en dan is het maar afwachten of en wanneer er een nestje is. Het is toch wel handig als het klikt met het moederhondje en de fokker. Pups liggen niet op de plank klaar en komen ook niet op bestelling dus het is zeer goed denkbaar dat er een kortere of langere wachttijd is. Wellicht heeft de fokker al een "wachtlijst" en dan kun je doorgaans achteraan aansluiten.
Je zult dus je zoektocht moeten omdraaienEerst een goede fokker vinden waar je een pup van wilt, dan wordt het wachten tot je aan de beurt bent en DAN kun je dus je vakantie - vrije dagen gaan plannen om de eerste tijd fulltime bij pup te zijn. Reken op een week of 4-6 minimaal. Daarna kan het jonge dier nog geen hele werkdag alleen zijn dus het is wel belangrijk dat tenminste 1 van het gezin een deel van de dag thuis is om pup uit te laten, mee te spelen, en algemeen "op te voeden".
Suzanne

Pippi is een medium hairless. De hairy heeft nog meer haar.Suzanneke schreef:Zien alle hairy hairless er zo uit? Dan hebben deze dus nog aardig wat beharing als ik dat zo zie!

Wendy?Lenneke 80 schreef:Een lerares van mij fokt met chinese naakthonden en Powderpuffs, er zijn nog pups van november beschikbaar, als je meer wilt weten moet je het maar even zeggen...

moosje schreef:Wendy?Lenneke 80 schreef:Een lerares van mij fokt met chinese naakthonden en Powderpuffs, er zijn nog pups van november beschikbaar, als je meer wilt weten moet je het maar even zeggen...

Wat is het wereldje dan toch klein haha..vosse schreef:Ze is al op de hoogte van de kennel Happy Dancing van Wendy en Patrik idd
En vooral in de ChineesjesLenneke 80 schreef:Wat is het wereldje dan toch klein haha..vosse schreef:Ze is al op de hoogte van de kennel Happy Dancing van Wendy en Patrik idd

Het ligt er wel een beetje aan wat je wilt. Wil je er een beetje een Bichon model in is 8 a 10 weken geen overbodige luxe idd.Suzanneke schreef:Ze móeten elke 6 tot 8 weken getrimd worden? Of is dit alleen om de vacht in model te houden?

Het is maar net hoe goed je kamt.Suzanneke schreef:Ik hoef niet het Bichon model, wat mij betreft gewoon het puppy kapsel (als ik dat goed zeg?)
In dat geval kun je de Bichon elke 3 maanden laten trimmen?
Kammen moet wel regelmatig, hebben we het dan over elke dag of ongeveer 3 keer per week?